Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uskrevne regler ved køb & salg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Uskrevne regler ved køb & salg?
    Sendt: 28 Nov 2011 kl. 20:48
Hvad er god skik i det følgende.
 
For tre dage siden, blev køber og sælger enige om prisen på en vare.
Sælger har i dag modtaget den aftalte sum, og har tidligere i en mail skrevet "Så sender jeg den når jeg har pengene ;)"!
Hvornår er det (for både køber og sælger) acceptabelt at varen bliver afsendt?
 
Mvh
Henning
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 20:49
Hej

Jeg synes senest 2 dage efter modtagelse af betaling
Carsten Lai
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 21:09
Jeg forsøger så vidt det er muligt at sende samme dag som beløbet modtages.
Sker dette ikke informere jeg køber om at det købte bliver sendt hurtigst muligt.
Jeg sender gerne en mail til køber om at beløbet er modtaget og hvornår jeg har sendt det købte.
 
Mener, at så længe køber/sælger holder en god dialog omkring handlen, så er man godt på vej til en god handelsoplevelse.
 
Kan køber ikke afregne grundet ferie, arbejde eller lign. synes jeg det er helt fair, hvis blot han melder ud herom. Det samme gælder sælger som jo kan komme i samme situation omkring at få afsendt til tiden af samme årsager, ferie, arbejde eller lign.
 
Har endnu ikke haft en dårlig oplevelse herinde og krydser fingre for, at jeg slipper for den.
 
God handel derude.
 
Hans H.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2011 kl. 22:04
Citat: Henning

Hvornår er det (for både køber og sælger) acceptabelt at varen bliver afsendt?
 
Mvh
Henning
Samme dag eller evt. dagen efter - sælger vælger jo ligsom selv at sætte en vare til salg og han sætter den vel kun til salg i en tidsperiode, hvor han har mulighed for modtage penge og at sende varen -- altså, det er i mine øjne dybt useriøst at indgå en salgsaftale, hvis sælger så lige smutter på ferie i 14 dage uden at have sendt varen...

Redigeret af Steen Kehler - 28 Nov 2011 kl. 22:09
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 00:11
Der er jo ikke så meget at debatere egentlig.
Hvis en forhandler trak et beløb fra dit dankort og ventede med at sende varen, ville de fleste nok også ryge op i det røde felt.
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes ved en privat handel.
Personligt løber jeg på posthuset, lige så snart jeg har fri fra arbejde.
Køber har været flink nok til at holde deres del af aftalen (skal efterhånden ikke undervurderes), så har jeg det bedst med at vise jeg respektere det, ved at sende varen lige så hurtigt afsted.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 08:52
De foreløbige svar, falder helt i tråd med, hvad jeg selv synes er god skik!  
         
Grunden til mit spørgsmål var, at jeg i forbindelse med min seneste handel via 123nu, fik følgende ordrette svar fra sælger:
"Pengene er modtaget for stangen ;)
Og jeg afsender den afsted i løbet af ugen ;)"
                      
Et svar jeg finder rigeligt afslappet, og hvis der går mere end et par dage, inden jeg har varen i hænde, ryger denne sælger på min personlige "blackliste"!
 
Mvh
Henning
 
 

Redigeret af Henning - 29 Nov 2011 kl. 08:53
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 09:26
Henning
 
En ting er teori, fine intensioner og frelste meninger - et andet er praktik.
Da jeg ikke selv bestemmer hvornår jeg modtager betaling - det kan svinge fra 1-2 dage helt op til 8 dage. Ja - så har jeg måske en aftale den dag pengene kommer - eller hvis en fredag - er taget på weekend, har et par dages rejse i jobbet - eller har private ting der tager en dag eller to.
 
Så tag tingene lidt pragmatisk - vi er kun mennesker og bor man langt fra posthus - eller ikke lige har ærinde i byen - ja så går der hurtigt et par dage og det går jo nok alligevel.
 
Mht den aktuelle situation kender jeg ikke grunden - men måske kan den findes imellem mine eksempler - manden er da i det mindste ærlig og skriver det til dig.
 
Eller måske var der lige en herlig fisketur der kom imellem ?
 
mvh
Heinz 


Redigeret af tackler - 29 Nov 2011 kl. 09:29
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 09:55
Citat: tackler

Henning
 
En ting er teori, fine intensioner og frelste meninger - et andet er praktik.
Da jeg ikke selv bestemmer hvornår jeg modtager betaling - det kan svinge fra 1-2 dage helt op til 8 dage. Ja - så har jeg måske en aftale den dag pengene kommer - eller hvis en fredag - er taget på weekend, har et par dages rejse i jobbet - eller har private ting der tager en dag eller to.
 
Så tag tingene lidt pragmatisk - vi er kun mennesker og bor man langt fra posthus - eller ikke lige har ærinde i byen - ja så går der hurtigt et par dage og det går jo nok alligevel.
 
Mht den aktuelle situation kender jeg ikke grunden - men måske kan den findes imellem mine eksempler - manden er da i det mindste ærlig og skriver det til dig.
 
Eller måske var der lige en herlig fisketur der kom imellem ?
 
mvh
Heinz 
 
Heinz.
 
Prøv at læse mit første indlæg igen - sælger har i ikke mindre end to mails, tilkendegivet at han vil sende når han har pengene, og har desuden i den aktuelle situation haft tre dage til at klargøre varen til afsendelse.
Hvis ikke sælger har tid til at afslutte handlen, ville det (måske) nærmere være på sin plads, at meddele dette før betalingen er afsendt, i så fald var der ikke fra min side blevet nogen handel!
 
Mvh
Henning
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 10:16
Jeg køber og sælger også tit via herinde, om det er auktion eller køb/salg, så jeg vil da gerne lægge mit eget bud ind i tråden.
 
Jeg sender min vare når jeg har registreret indbetalingen. Dette gør jeg hver dag i tiden efter en afsluttet salgshandel. Og når pengene er registreret, kører jeg på posthuset. Pt bor jeg et sted med et lille postkontor som sjældent har åbent, men da jeg også er uden arbejde, har jeg mulighed for at kører som Post Danmark har åbent.
Og skulle der gå en dag mere, så er det ihvertfald ikke et problem for min køber, for jeg har indtil nu ikke oplevet en sur mail.
 
Der kan være mange årsager til at en handel ikke bliver afsluttet hurtigt. Igen for mit eget vedkommende, så står jeg overfor en flytning, og der er lige pludselig andre prioriteter i tankerne. Men stadig har jeg en aftale med en sælger om at mit køb bliver betalt efter weekenden, og en høflig mail-korrespondence kan redde mange kedelige oplevelser, i respekt for hinandens tid.
Ellers er der også et telefonnummer, så kan man tage snakken den vej om.
 
Jeg har nu oplevet den for mig første lange responstid gensidigt, idet sælger af en vare skulle til Sverige. Og da jeg oplever internet-problemer, og tid på ovenstående flytningstanker og bestilling af hænder og biler, er der nu gået en uge siden jeg vandt en auktion til pengene blev overført. Men sælger og jeg har haft en god dialog, og ingen hard feelings herfra.
Og havde han sagt "desværre, der er gået for lang tid", havde det været ok i min verden.
Jeg sender selv min solgte vare samme dag jeg registrerer indbetaling, i det omfang det er muligt. Ellers, dagen efter.
Jeg sender selv beløbet på en købt vare samme dag jeg byder/vinder, i det omfang det er muligt.
 
MEN, sender jeg penge og ikke har modtaget varen (fordi den IKKE er sendt) efter 3 dage, så bliver jeg altså også lidt harm. Sælger man en vare, på Salg eller Auktion, så indbefatter det også tiden til at gå på posthuset, og den tid må man kalkulere med. Ihvertfald hvis man sætter en vare på auktion, så har man da mulighed for at bestemme tiden på denne.
 
Sælger man en vare, så har man også et ansvar for at checke om beløbet er gået ind, i dagene efter handlen. Ellers er det for useriøst, og mangel på respekt for andre mennesker.
 
 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 10:18
Henning
 
Det er ikke prof. handel det her - det er handel mellem private, som naturligvis skal foregå på en ordentlig måde. At sælger siger han sender når han har modtaget pengene - jamen det gør han jo også - og så er den vel ikke meget længere.
 
Hvis man vil have prof. service (og de er ikke altid for hurtige) ja, så skal man måske handle professionelt. Men hvis du vælger at blackliste nogen på det nævnte grundlag, så er det jo din ret - men de fleste vil nok sige 'ro på' - om der går en dag eller to er jo ikke så væsentligt. Og er det så det - så køb varene i en forretning - det er vel den eneste løsning - for lave om på måden privat handel (nettet, blå avis osv.) forløber på og har gjort det (ganske godt) i mange mange år - er nok ikke så realistisk.
 
Jeg håber du snart får dine ting, så du ka' komme ud og fiske !Wink
 
mvh
Heinz
 
 
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 10:51

Når jeg laver en handel eller vinder en auktion her på siten! og ejeren sender mig en mail med sit konto nr..Sætter jeg "såvidtmulig" pengene ind samme dag og meddeler i en mail at der er overført penge!

Har lavet en del handler her på siden..
 Har kun engang været  usikker på om jeg fik varen jeg havde betalt for!  Der gik faktisk 14 dage fra jeg havde overført pengene, til jeg modtog varen ( ved stadigvæk ikke rigtig hvem ejermanden var ) men vare kom som sagt 14 dage efter!  Smile
 
Leif P
Til top
THOMAS KNUDSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
omalley Avatar

Tilmeldt:: 01 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér omalley Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 16:02
Samme dag beløbet modtages Self.
Ved overførelser kan der godt gå op til et par dage før beløbet ses på kontoen.
//thomas
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 18:48
Ok, tak for alle tilkendegivelser, jeg føler jeg er blevet bekræftet i at "Jeg sender i løbet af ugen" ikke er godt nok!
Håber at "min" sælger læser med her, og allerede har været på posthuset. Wink
 
Mvh
Henning
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 18:54
Citat: omalley

Samme dag beløbet modtages Self.
Ved overførelser kan der godt gå op til et par dage før beløbet ses på kontoen.
//thomas
Alm. indlandsoverførsel imellem banker, er ekspeditionstid 1 bankdag. Det gælder for alle indlandsoverførsler, at de skal være indtastet inden kl. 20.

Eks. Laver du en overførsel kl. 21 fredag aften, bliver overførslen først ekspederet mandag og derved har modtageren i anden dansk bank, først pengene tirsdag. Samme bank = pengene står der med det samme.
Så husk at lave de overførsler inden kl. 20. Nu arbejder jeg med netbank i Danske Bank og jeg kan fortælle, at det er utroligt så meget forvirring der er omkring dette emne blandt befolkningen. Smile

Som en sidenote kan jeg så lige oplyse, at ved udlandsoverførsler skal den være indtastet inden kl. 13.45 og ekspeditionstid afhænger af overførselstype og modtagerland. 0-2 dage i de fleste tilfælde.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 19:13
max 1 dag efter vil jeg sige. hvis man skriver.  sendes når pengene er på konto !!!

medmindre man self giver en melding om andet , kan jo ske uforusigelige  ting , men så giver man som sagt en melding på 1dagen




Redigeret af fiskeren321 - 29 Nov 2011 kl. 19:19
Happylife MLM Coach Hos Kenneth nielsen
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 20:37
Jeg synes det er fint inden for en uges tid, det er ikke alle der går hjemme og kan gå på posthuset dagligt, mange af dem der sælger her på forum (tror jeg) har også  et arbejde at passe ved siden af deres lille nebengeshäft...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 20:52
Citat: Henning

De foreløbige svar, falder helt i tråd med, hvad jeg selv synes er god skik!  
         
Grunden til mit spørgsmål var, at jeg i forbindelse med min seneste handel via 123nu, fik følgende ordrette svar fra sælger:
"Pengene er modtaget for stangen ;)
Og jeg afsender den afsted i løbet af ugen ;)"
                      
Et svar jeg finder rigeligt afslappet, og hvis der går mere end et par dage, inden jeg har varen i hænde, ryger denne sælger på min personlige "blackliste"!
 
Mvh
Henning
 
 
Jeg syntes godt nok at du er njoget pernippen. Nu er det jo som regel ikke livsvigtig medicin vi bytter og handler med her på 123nu.
Læs hvad Heinz skriver han har 100% ret.
Hvis jeg har solgt noget kan der i princippet gå en lille uge før jeg har mulighed for at få det sendt. Kan jeg f.eks. se en overførsel mandag, har jeg ingen som helst mulighed for at afsende noget der ikke kan gå i postkassen før fredag. Ganske enkelt fordi posthuset her i byen har åbent fra 1400-1700 og jeg arbejder 06.00-18.00 mandag til torsdag. Sådan er det bare, og jeg har byttet, købt og solgt herinde masser af gange uden problemer eller sure miner.
 
Lidt tålmodighed er en god ting
 
/frede
 
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 21:31
Citat: ljf

Citat: Henning

De foreløbige svar, falder helt i tråd med, hvad jeg selv synes er god skik!  
         
Grunden til mit spørgsmål var, at jeg i forbindelse med min seneste handel via 123nu, fik følgende ordrette svar fra sælger:
"Pengene er modtaget for stangen ;)
Og jeg afsender den afsted i løbet af ugen ;)"
                      
Et svar jeg finder rigeligt afslappet, og hvis der går mere end et par dage, inden jeg har varen i hænde, ryger denne sælger på min personlige "blackliste"!
 
Mvh
Henning
 
 
Jeg syntes godt nok at du er njoget pernippen. Nu er det jo som regel ikke livsvigtig medicin vi bytter og handler med her på 123nu.
Læs hvad Heinz skriver han har 100% ret.
Hvis jeg har solgt noget kan der i princippet gå en lille uge før jeg har mulighed for at få det sendt. Kan jeg f.eks. se en overførsel mandag, har jeg ingen som helst mulighed for at afsende noget der ikke kan gå i postkassen før fredag. Ganske enkelt fordi posthuset her i byen har åbent fra 1400-1700 og jeg arbejder 06.00-18.00 mandag til torsdag. Sådan er det bare, og jeg har byttet, købt og solgt herinde masser af gange uden problemer eller sure miner.
 
Lidt tålmodighed er en god ting
 
/frede
 
Og hvori ligger problemet, at meddele inden en evt. handel, at man ikke er i stand til at sende det afsted samtidig med, at man kræver pengene af køber?

Læs hvad Henning skriver. Han har 100% ret.

Hvis jeg en dag køber noget af dig, for derefter at erfare du har bedt om pengene, men du er en hel galoperende uge om at fise på posthuset, så skal du nok få din første sure mine. Wink

Man skal ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt.
Hvis du på forhånd ved, at du ikke er i stand til at fuldføre handlen, så bør du heller ikke påbegynde handlen.


Redigeret af StefC - 29 Nov 2011 kl. 21:34
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 21:46
Kan være man skal tilføje en advarsel til mine annoncer.
ADVARSEL: Afsendes ikke nødvendigvis indenfor samme time som pengene er modtaget :S
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 21:52
Time?!
 
Du har bare at stå klar på posthuset med din Iphonepadgizmodims og tjekke din netbank og sende i samme øjeblik du modtager pengene...Wink
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
allan pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
havfisker

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 23:31
Hvis jeg sætter en vare til salg så er det fordi jeg gerne vil af med den, og hvis jeg køber en vare så er det fordi jeg gerne vil have fingre i den, og i begge tilfælde venter jeg under ingen omstændigheder en uge med at betale/sende.
 
Sælgers mail til trådstarter,efter modtaget betaling, ikke videre sympatisk.
Mvh
Allan
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 05:54
Citat: ljf

 
 
Hvis jeg har solgt noget kan der i princippet gå en lille uge før jeg har mulighed for at få det sendt. Kan jeg f.eks. se en overførsel mandag, har jeg ingen som helst mulighed for at afsende noget der ikke kan gå i postkassen før fredag. Ganske enkelt fordi posthuset her i byen har åbent fra 1400-1700 og jeg arbejder 06.00-18.00 mandag til torsdag. Sådan er det bare, og jeg har byttet, købt og solgt herinde masser af gange uden problemer eller sure miner.
 
Lidt tålmodighed er en god ting
 
/frede
 
Har du ikke hørt om "Døgnposten", det er ellers et tiltag posten har lavet til folk som dig. Som navnet siger, virker det hele døgnet og din undskyldning for at kunne sende noget duer ikke! OuchWink http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Selvbetjening/D%c3%b8gnpost/Sider/Selvbetjening%20D%c3%b8gnposten.aspx
 
Jeg er skam en tålmodig mand, men vil gerne have rene linier.
 
Mvh
Henning
 
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 09:54
Fantastisk indlæg Henning! Den havde vi helt svedt ud.
Så er der ingen undskyldninger for ikke, at sende inden for et rimeligt tidsrum. Cool
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 10:37
Citat: Henning

Citat: ljf

 
 
Hvis jeg har solgt noget kan der i princippet gå en lille uge før jeg har mulighed for at få det sendt. Kan jeg f.eks. se en overførsel mandag, har jeg ingen som helst mulighed for at afsende noget der ikke kan gå i postkassen før fredag. Ganske enkelt fordi posthuset her i byen har åbent fra 1400-1700 og jeg arbejder 06.00-18.00 mandag til torsdag. Sådan er det bare, og jeg har byttet, købt og solgt herinde masser af gange uden problemer eller sure miner.
 
Lidt tålmodighed er en god ting
 
/frede
 
Har du ikke hørt om "Døgnposten", det er ellers et tiltag posten har lavet til folk som dig. Som navnet siger, virker det hele døgnet og din undskyldning for at kunne sende noget duer ikke! OuchWink http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Selvbetjening/D%c3%b8gnpost/Sider/Selvbetjening%20D%c3%b8gnposten.aspx
Jeg er skam en tålmodig mand, men vil gerne have rene linier.
Mvh
Henning
 
Så får du rene linier Henning !!!!!!!!!!!!!!
 
Når man nu er så skråsikker og belærende, og endog sætter et link ind - så skulle Du måske have gjort dig den ulejlighed - at chekke sagen:
 
Hvis man ikke lige bor nabo til sådan en Døgnpostt - f.eks lige midt i Himmerland, hvor nærmeste Døgnpost ligger i Hobro eller Ålborg - for mit eget vedkommende skal jeg enten til Helsingør eller Hillerød - det nærmeste 7-8 km. væk - og det er betydeligt værre  rigtigt mange steder rundt i landet - mon ikke det er dig der skal have et par OuchOuchOuchOuchOuch !
 
mvh
Heinz
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 10:41
 
[/QUOTE]
Har du ikke hørt om "Døgnposten", det er ellers et tiltag posten har lavet til folk som dig. Som navnet siger, virker det hele døgnet og din undskyldning for at kunne sende noget duer ikke! OuchWink http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Selvbetjening/D%c3%b8gnpost/Sider/Selvbetjening%20D%c3%b8gnposten.aspx
 
Jeg er skam en tålmodig mand, men vil gerne have rene linier.
 
Mvh
Henning
 
[/QUOTE]
Henning
 
Jeg undre mig over det tager 3 dage før sælger modtager dine penge...
Når du nu kræver "straks afsendelse", må man jo forvente du sender dine penge "ekspress" - evt. med bud, uanset tidspunkt - således sælger modtager sin betaling fra dig, senest samme dag aftale indgås. - Når du nu forlanger at sælger staks skal køre til nærmeste døgnboks.... som kan ligge både 20-30km væk.
- prøv at se kortet over placeringer af døgnbokse. Må kravet til ekspress betaling vel være rimeligt?
 
- Jeg sender af og til vare og modtager vare fra mit sommerhus på Fanø.... her er nærmeste døgnboks i Esbjerg kun 19km væk + en færgetur til 370,-kr t/r.  - Er det rimeligt at forlage dette? I stedet for at benyttes det lokale posthus - kun 13km væk, men med begrænset åbningstid?
 
Eller... hvad med selv af hente varen? Så er der helt rene linier og du sparer porto, ingen mavesår gr. ventedage og tager du cyklen får du også lidt motion på vejen og frisk luft til hjernen. Så tænker man bedre.Big smile
 
/J
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 10:55
vis man ved på forhånd , man først kan sende varen en bestemt dag i ugen, så skriver man det , i vinder mailen  !!!

og så skriver man ikke :  jeg sender når pengene er på konto .

længere behøver man  vel ikke at trække denne diskussion  ud Cool

fortsat god dag til alle
og knæk & bræk   Wink




Redigeret af fiskeren321 - 30 Nov 2011 kl. 10:56
Happylife MLM Coach Hos Kenneth nielsen
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 11:04
Ej nu må i lige stoppe hykleriet og de vattede undskyldninger.
Hvis postdk ikke er en mulighed, så er der også masser af gls pakkeshops rundt omkring.
Hvis man slet ikke har mulighed for at sende en vare, må man lade være med at sætte den til salg, før man har mulighed for at fuldføre handlen. Ellers oplyser man sgu køber om problemstillingen på forhånd. Det er jo ikke atomfysik.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 11:12
Som flere folk er inde på så er kommunikation nøglen når det kommer til online handel. Hvis man skriver i sin annonce at man kun kan gå på posthuset om fredagen, så er man dækket ind og køber ved hvad han går ind til. Det samme som køber, lad være med at køb noget hvor du ikke har pengene eller skriv med det samme til sælger at pengene først er i stalden senere ved første henvendelse. Ved auktioner byder man naturligvis ikke hvis man ikke har pengene når auktionen udløber (medmindre man kontakter sælger og sætter en anden aftale i stand i fald man vinder auktionen).

Derudover tror jeg også der er en forskel på generationerne, de lidt ældre kan sagtens vente fordi de ikke er vokset op med internet salg og har levet med 3 ugers leveringstid fra postordrekataloget. Hvor de yngre har været vant til lynhurtig behandling med varen leveret dagen efter bestillingen.

Personligt hører jeg til den sidste gruppe og har flere gange betalt mere for en vare et sted hvor den er på lager frem for at købe den et sted med længere leveringstid til en lavere pris :)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 12:20
Citat: StefC

Ej nu må i lige stoppe hykleriet og de vattede undskyldninger.
Hvis postdk ikke er en mulighed, så er der også masser af gls pakkeshops rundt omkring.
Hvis man slet ikke har mulighed for at sende en vare, må man lade være med at sætte den til salg, før man har mulighed for at fuldføre handlen. Ellers oplyser man sgu køber om problemstillingen på forhånd. Det er jo ikke atomfysik.
 
Nej du har ret Steffen - det er nemlig ikke atomfysik - og derfor skal man jo tage det hele lidt afslappet - hvilket mange tilsyneladende ikke gør?
 
Den problemstilling er noget EN køber melder ud omkring her på sitet - og jeg har personligt aldrig haft problemet. Jeg har handlet herinde i åresvis - både som køber og sælger - uden problemer og kævl - og altid i en venlig og afslappet ånd.
 
Jeg skriver 'varen sendes når pengene er indgået på kontoen' til de der vinder mine auktioner - og der kan sagtens gå nogle dage inden jeg får tingene sendt, ligesom der kan gå nogle dage inden køber får betalt - og jeg har ALDRIG nogen sinde haft et ondt ord fra nogen - eller for den sags skyld - til nogen.
 
Folk betaler når de har tid - indenfor rimelig tid - og jeg sender når jeg får tid - inden for rimelig tid - hvor svært kan eller skal det være! Jeg har ringet til et par købere der var længe om at betale - og husket dem på sagen - og så er det faldet på plads.
 
Så jeg og i hundredvis af andre har handlet i den bedste ånd herinde i mange år - så hvorfor netop lave det om til atomfysik eller luften af frelste teorier for den sags skyld - det er jo lidt unødvendigt.
 
mvh
Heinz
ps: Nærmeste GLS pakkeshop ligger iøvrigt også i Hillerød Wink
 
 
 
 
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 12:51
Heinz jeg ved ikke med dig, men jeg tager det også rimelig afslappet, hele vejen ned til posthuset?
Men lad være med at dreje emnet af til at være en bagatel over et par dage. Det drejer sig om forskellen på lige præcis en dag eller to og så til at man ikke afsender varen inden for de par acceptable dage, fordi man lige har vigtigere ting i sin hverdag, end at leve op til den handel man har involveret sig i. Det skal jo ikke være køberens problem, at man tilbyder forsendelse, men egentlig ikke har tid til at løbe på posthuset.

Hvis din nærmeste GLS pakkeshop også ligger langt væk, så hopper du lige til næste sætning og vælger at oplyse køber om problemstillingen på forhånd. Det er nemlig ligepræcis og absolut ikke atomfysisk. Wink

Så tror jeg desuden også Dennis har ret i, at der er forskel på generationer. Men når tiderne ændrer sig, må de ældre herrer til at få fut i hjemmeskoene og ikke sylte sagen til hverken 4 dage eller 3 uger. Postordrekatalogernes dage er ovre, for den største del af befolkningen.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 13:37
Citat: StefC

Heinz jeg ved ikke med dig, men jeg tager det også rimelig afslappet, hele vejen ned til posthuset?
Men lad være med at dreje emnet af til at være en bagatel over et par dage. Det drejer sig om forskellen på lige præcis en dag eller to og så til at man ikke afsender varen inden for de par acceptable dage, fordi man lige har vigtigere ting i sin hverdag, end at leve op til den handel man har involveret sig i. Det skal jo ikke være køberens problem, at man tilbyder forsendelse, men egentlig ikke har tid til at løbe på posthuset.

Hvis din nærmeste GLS pakkeshop også ligger langt væk, så hopper du lige til næste sætning og vælger at oplyse køber om problemstillingen på forhånd. Det er nemlig ligepræcis og absolut ikke atomfysisk. Wink

Så tror jeg desuden også Dennis har ret i, at der er forskel på generationer. Men når tiderne ændrer sig, må de ældre herrer til at få fut i hjemmeskoene og ikke sylte sagen til hverken 4 dage eller 3 uger. Postordrekatalogernes dage er ovre, for den største del af befolkningen.
 
Steffen - det er såmænd ren praktik der afgør sagen:
 
1. hvis Du mener det er et problem, så skriver du bare hvad du lyster i dine annoncer og auktioner - og gebærder dig lige som det passer dig - helt fint med mig.
 
2. og så gør vi andre, både unge og gamle Ouch med og uden sutsko - der ikke kender til problemet - lidt som vi plejer at gøre, nemlig det helt ukomplicerede der beviseligt har fungeret aldeles strålende i årevis og stadig gør det !
 
mvh
Heinz
 
 
 
 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 13:40
Heinz.... Clap Thumbs Up
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 14:03
Hvis nu afsender havde skrevet "Har modtaget pengene, men kan først nå på posthuset på fredag. Håber det er ok!" Hvordan ville denne tråd( eller mangel på samme) så have set ud? Det drejer sig vel om at have rene linier.
Køber kunne vel også spørge sælger om grunden, da der åbenbart har været korespondance forud.
 
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 14:06
Heinz hvordan kan du påstå at det beviseligt har fungeret, når denne tråd direkte udspringer af et problem, som er opstået i denne forbindelse? Wink

Det skal ikke virke 90% af gangene jo. Ej heller 99% af gangene. Det skal virke 100% af gangene... og det gør det tydeligvis ikke! Ellers eksisterede denne tråd ikke! Ét problem, er ét problem for meget.
At du ikke selv har oplevet problemet, er jo ikke engang tilnærmelsesvis brugbart som dokumentation for at problemet ikke finder sted.

Det er da sørgeligt hvis nogle har lyst til potentielt at skabe et problem, når man ved at skrive en enkelt linje i sin annonce, kan forhindre samtlige misforståelser. Det er dovenskab.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 14:26
Steffen jeg gider ikke bruge mere tid på ordkløveri -
jeg har min mening du har din !
Kan du have en go' dag
mvh
Heinz
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 14:44
Ok Heinz. Og i lige måde. LOL
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 15:09
Mon ikke alle kan blive enige om, at kommunikation er vejen frem ? Smile Der er godt nok mange "sutsko" imellem, unge som gamle, men hvis man dog bare kunne få nogle klare meldinger, så man har noget at forholde sig til ! Har flere gange spildt en hel dag på, at gå og vente på en pakke, som alligevel ikke dukkede op, trods aftale om det modsatte, det er satme irreterende ! Angry For ikke at nævne alle de gange, hvor man er nødt til at rykke folk, trods det at pengene for længst er overført... Disapprove
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 16:49
 
Så får du rene linier Henning !!!!!!!!!!!!!!
 
Når man nu er så skråsikker og belærende, og endog sætter et link ind - så skulle Du måske have gjort dig den ulejlighed - at chekke sagen:
 
Hvis man ikke lige bor nabo til sådan en Døgnpostt - f.eks lige midt i Himmerland, hvor nærmeste Døgnpost ligger i Hobro eller Ålborg - for mit eget vedkommende skal jeg enten til Helsingør eller Hillerød - det nærmeste 7-8 km. væk - og det er betydeligt værre  rigtigt mange steder rundt i landet - mon ikke det er dig der skal have et par OuchOuchOuchOuchOuch !
 
mvh
Heinz
 
 
Nu er der vel ingen der er tvunget til at købe og sælge, men er det det man vil - så må man da tage den ulejlighed det medføre! Angry
Hvis en sælger f eks skal bruge 4 dage for at kunne komme på eksempelvis posthuset, og oplyser det til køber mens man aftaler detaljerne, så har køber chancen for at vælge til eller fra, - er det virkeligt så svært at forstå, at det er hvad jeg forstår ved rene linier.
 
Henning


Redigeret af Henning - 30 Nov 2011 kl. 16:59
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 16:58
Henning
 
Jeg undre mig over det tager 3 dage før sælger modtager dine penge...
Når du nu kræver "straks afsendelse", må man jo forvente du sender dine penge "ekspress" - evt. med bud, uanset tidspunkt - således sælger modtager sin betaling fra dig, senest samme dag aftale indgås. - Når du nu forlanger at sælger staks skal køre til nærmeste døgnboks.... som kan ligge både 20-30km væk.
 
/J
De tre dage kan du finde, hvis du prøver at tæller baglæns fra mit første indlæg, og så lander vi på en fredag!
Jeg har ingen steder krævet "straks afsendelse", jeg har sagt at jeg finder udtalelsen "i løbet af ugen" rigeligt afslappet!
 
Henning


Redigeret af Henning - 30 Nov 2011 kl. 17:00
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 21:48
Syntes nu som udgangspunkt at man skal indtage den holdning, at alle gør det så godt som muligt og ingen prøver at snyde hinanden. Der kan ganske rigtigt være mange forhold der spiller ind og som gør at en vare bliver forsinket. Men så må man jo snakke om tingene, i stedet for at ryge op i det røde felt.
Er man af en natur hvor man fodrer stramme en struktur der gør at man ikke kan tolerere den mindste afvigelse fra den tidshorisont man selv har defineret og som sælger formentlig ikke lever efter, ja...så er det jo en ærlig sag om man vil handle med personen igenSmile
Selv har jeg nu i to uger ventet på varer jeg har købt herinde. Og jeg tænker da at der jo nok er en forklaring på, hvorfor jeg endnu ikke har modtaget dem. Men det gør mig hverken krigerisk eller fordømmende. For igen....ham jeg har købt af, han gør det nok så godt som han kan. Og man kan vel ikke forlange mere.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down