Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny kl 7

 Besvar Besvar
Forfatter
Jon i Haraldsstovu Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonh

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: Færøerne
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ny kl 7
    Sendt: 14 Dec 2011 kl. 17:17
Hey kastenørder. Jeg tænker på at anskaffe en ny klasse 7 , 9 fod - 9,6 fod enten loomis nrx, hardy zenith eller den ny sage one. Nogle råd eller anbefalinger?
Mvh Jon
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 17:27
Den bedste anbefaling er at du skal prøve dem alle, inden købThumbs Up
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 18:24
Hey Jon

Nu ved jeg ikke om der findes en Vision forhandler i nærheden af dig, men lige rundt om hjørnet, kommer der en ny stangserie fra dem, som kommer til at overraske!

http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=33&c=30&pid=320

Den står som 2012 nyhed, men kommer en del steder, allerede nu.

Mvh

Allan
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 19:05
Jeg kan anbefale dig at prøve en Sage one. Jeg har selv en 9,6 #6 og det er en kulpind der yder, mere end jeg havde forventet. Nem at kaste med og med potentiale til at få fluen ud på afstande, hvor man står og undre sig over hvordan h..... gik det til.
Til top
Jon i Haraldsstovu Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonh

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: Færøerne
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 20:03
Tak for indlægget med Sage one kl. 6, jeg har også hørt den skulle være virkelig god. 
Jeg ved godt at det bedste er at prøve dem alle, men på grund af min bopæl er det begrænset hvad jeg kan prøve. Har mulighed for at prøvekaste en loomis nrx 9 fod kl. 7, men de andre to mærker sage one i 9 eller 9.6 fod og Hardy zenith har jeg ikke mulighed for fordi de ingen forhandler dem heroppe. Loomis glx ere er dem jeg kender bedst, men jeg er nysgerrig med hensyn til Hardy Zenith og Sage One derfor forespørgslen. Ingen der har prøvet Hardy zenith?Mvh Jon
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 20:18

Syntes klart du skal prøve en Sage stang, de holder max.

Hardy syntes jeg er ved at falde ud af det danske marked, man ser ingen reklamer fra dem, høre intet om dem!!! Spørgsmålet er om der stadig er en forhandlig af dem i DK ?
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 20:33
Hardy Zenith kan købes i mange danske forretninger fx Skibby Jagt og Fiskeri, Jagt og fiskerimagasinet samt Fluer.dk. 

Jeg har selv en Hardy Zenith 9 fod, klasse 5, som er en virkelig dejlig stang og overvejer at købe den samme i 10 fod, klasse 7. 

Jeg har en Loomis NRX i 9 fod, klasse 7, til kysten. Dejlig stang.

Bo
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 20:54
Hej Jon
 
Udover det indlysendeWink valg, nemlig The Green Stick (Winston), burde du ikke udelukke den nye Sage VXP. Har godt nok kun prøvet stangen i klasse 6, men jeg blev virkeligt positivt overrasket, både over hvor harmonisk stangen egentligt var og at den i forhold til andre high end stænger virkelig giver value for money.
 
Just my 10 cents
 
God jagt
 
Lars
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 21:54
Jeg har en CTS affinty x i #7 som jeg er meget glad for... i følge claus fra www.ussingbech.dk har CTS ændret på taperingen i flere af stængerne i X serien, for at de skal ligene hinanden noget mere.... i #5 har det været en forbedring... i netop #7 skulle en masse feeling og finesse vare gået tabt... men deres demo stang er til salg... en overvejelse værd

mik
Til top
Jon i Haraldsstovu Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonh

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: Færøerne
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 23:08

Winston har jeg aldrig prøvet, jeg kan forstå at især i de lette klasser er de populære. Hvordan kan det være at Hardy ikke er slået igennem i DK? I en amerikansk fluestangstest var de vildt imponeret over zenith i klasse 5 som Bo er glad for. I efterfølgende sammenligninger fik sage one gode bemærkninger også i forhold til nrx i klasse 8. At amerikanere er glade for amerikanske stænger er vel ikke underligt, men når de roser en engelsk fluestang så bliver man nysgerrig.

Mikkel nævner affinity x. Jeg har selv en cts mx i klasse 5, en virkelig dejlig stang.
 
 
Til top
Jon i Haraldsstovu Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonh

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: Færøerne
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 23:11
Bo, jeg en viftet lidt med en nrx kl 7, er den ikke lidt blød i spidsen?
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 06:24
du kan ikke sammenligne affinity mx #5 med  affinity x #7...
Til top
Jon i Haraldsstovu Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonh

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: Færøerne
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2011 kl. 14:30
Hey undskyld jeg ikke har svaret. I skal have tak for jeres råd. Jeg vil spørge den lokale forhandler om lov til at prøve nrx 7 eren. Hvis den ikke er sagen overvejer jeg et byggesæt i sage one kl 7. Vi får se. Tak for rådene.
Mvh Jon
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2011 kl. 20:01
Hvad med Scott S4s, super lækker stang :-)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
jesper poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laine

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Geografisk: kbh ø
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2011 kl. 12:21
Allan - har du prøvet den nye vision mag og hvad kommer de til at koste ?


Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2011 kl. 18:42
Hej Jesper

Ja, jeg var oppe og testfiske i Sverige i September. Vi fik stukket en stang i hånden, til prøvekast! Og næsten alle var meget vilde med dem!
De kan ses på Vision's hjemmeside.
De kommer nok til at ligge på kun ca. 2500,- så der er rigtig meget stang for pengene :)

Mvh Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down