Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test af ny flueline på egen stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Test af ny flueline på egen stang
    Sendt: 07 Feb 2012 kl. 17:52
Er der nogen af alle de storshoppende folk på forum der ved om man kan få lov at prøvekaste en ny line hos forhandlerne. Bevares er det ikke den samme udskrivning som at købe ny stang, men  30 meter flueline til 600 kr. er en halvdyr tørresnor Smile
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 17:58
Nok kun hvis de har linen på et hjul i forvejenWink
IJ
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 18:58
Citat: Vormstrupfiskeren

Er der nogen af alle de storshoppende folk på forum der ved om man kan få lov at prøvekaste en ny line hos forhandlerne. Bevares er det ikke den samme udskrivning som at købe ny stang, men  30 meter flueline til 600 kr. er en halvdyr tørresnor Smile
 
Det kunne jo også være, at der i dit nabolag, er en der har (og vil lade dig prøve den) den line du er interesseret i.
Efterlys den her på forum, det kunne da være!
 
Mvh
Henning
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 19:03
enkelte forhandlere har liner på hjul som du nok kan få lov at prøve på din egen stang..
 
Men kan næppe forestille mig nogle forhandlere har alle deres liner i alle klasser på hjul, til test på egen stang..
 
Hvad line er det du gerne vil prøve??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 19:03
Det tvivler jeg på. Flere liner skal der laves et øje på først og hvis ikke du køber den, så er det en brugt line der bliver sat til salg igen. Som allerede fortalt, så må du tage chancen, eller finde en du kan få lov til at prøve. Men hvis det er et fejlkøb, så kan du altid sælge den videre.
Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 19:16
Det drejer sig om en Vision Big Daddy i WF11, 26 g. Jeg skal se om den går på min lette tohånds. Fra maj til oktober er det jo alligevel den samme line jeg bruger i åen.

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 19:20
Citat: tolund

Det tvivler jeg på. Flere liner skal der laves et øje på først og hvis ikke du køber den, så er det en brugt line der bliver sat til salg igen. Som allerede fortalt, så må du tage chancen, eller finde en du kan få lov til at prøve. Men hvis det er et fejlkøb, så kan du altid sælge den videre.
 
Brasholt har da flere liner på hjul, og vil da forestille mig du kunne få lov og prøve dem på din egen stang.. De fleste forhandlere har jo liner så man kan komme ud og prøve deres stænger før køb.. Og mon ikke de så også tillader at hjulet kommer på ens egen stang..
 
men den vision tror jeg desværre ikke der er mange som har monteret på et hjul..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 20:35
Jeg ved, at Almas (Aalborg) har haft en masse af deres liner på spoler, så man kunne prøve omme bag butikken. Fin service - men jeg ved ikke 100%, om det stadigvæk er muligt.
Mvh JB
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 20:40
Rene du har ret, det får du lov til. Men hvis ikke de har linen du efterspørger klar, så tvivler jeg på at de rigger en line til, så du kan teste den på din stang.
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 21:43
Hej Ole.

Mange forhandlere har liner du kan prøve, det siger da sig selv at de ikke kan have alle liner i alle størrelser og kategorier, især ikke hvis de forhandler 2-3-4 forskellige mærker.

Det ville give dem et indkøbsstab, der ikke ville modsvare deres salg!

Går du til skohandleren og spørger om en prøvetur med nye sko, 30m. op og ned af gaden?, eller optikeren for at låne briller til at se en fodboldkamp?, eller prøveteste en  mobiltelefon på gaden 20 min. Eller prøvekører flere udlejningsvogne, før du kan beslutte dig til hvilke det kan være? Nej vel....ConfusedConfusedConfused

Hvis du i dag køber en flueline der koster kr. 600,- får du helt sikkert et godt produkt, der måske (især i den klasse du efterspørger) holder i flere år.
Hvor længe holder dine sko? Ja hvad`, men næste år er de umoderne og så ryger de ud, det samme med brillerne/ mobiltelefonen!
Men har du den rette line, giver den dig glæde, mange gode fisketimer og måske også fine fisk.
Og er du så uheldig at den ikke passer dig, kan du jo forsøge at sælge den igen, eller smide den ud, som de gamle sko, og købe en nyWink

Slå Vision`s hjemmeside op, søg på distributør/forhandlere i DK, ret henvendelse til dem, måske kan du få hjælp her!

Og ellers findes der jo andre fremstillere af flueliner, der også ved lidt om det at lave gode produkterLOLLOLLOL

Best
Michael



Confused
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 06:56
Citat: tolund

Rene du har ret, det får du lov til. Men hvis ikke de har linen du efterspørger klar, så tvivler jeg på at de rigger en line til, så du kan teste den på din stang.


Hej Tommy

Nej tror ikke de lige finder en frem og monterer den for du kan få lov og prøve den..

må indrømme når det kommer til liner tager jeg tit forhandlerens og andres ord for gode varer og prøver dem, det har da også kostet en del penge efterhånden Embarrassed
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 07:39
Det koster penge og en fyldt skuffe med liner, der afventer salg, eller en stang der passer LOL og så har man en kedelig vane. Man læser om en ny line, den eneste ene og helt unik, alle andre overlegen. Ja man hopper på salgstalen og må erkende at det er en line som alle andre Clown. De ligger også i skuffen.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 07:43
ja desværre, eller rettere man tror man kan spare lidt frem for at købe det man egentlig ville have haft fra starten..

jeg var igennem 3 liner før jeg endte med zpey compact hovedet sidste efterår, frem for at have haft købt det i marts da jeg manglede det første gang.. den ene line er dog gået til, den anden går en junior i dag med og den sidste bruger jeg da i ny og næ.. men det compact hoved kunne have dækket mit fiskeri hele sidste sæson..

nu har jeg købt opsætning til skagit, for lige og prøve det.. kan også være jeg ender med et compact mere til min lette to hånds.. men det skulle også lige prøves..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down