Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stang, hjul og line

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stang, hjul og line
    Sendt: 28 Feb 2012 kl. 19:27
Skal have mig et fluesæt til put and take søen.
 
er ikke helt nybegynder, men tæt på!

Ønsker dog ikke et billigt begyndersæt! sådan et har jeg...

Ønsker et godt sammensat sæt som opfylder kravene til at kunne kaste diverse buskede put and take fluer ud.
 
mht. klasse osv ved jeg ikke såååå meget, men havde regnet med at en klasse 6 stang ville være at foretrække? ret mig hvis jeg tager fejl?

Hvilken stang ville i anbefale til sådan fiskeri?

mht. hjul har jeg tænkt et Okuma SLV, som jeg kan få nyt til 300 kr.
(skulle være et kanont hjul til prisen?)
 
og så til linen! her vil jeg gerne bare have en WF line, men mærke, model, klasse overstang eller ikke??
 
mangler lidt hjælp her?
 
håber i kan anbefale lidt forskelligt!
 
mvh
Morten/Ultragris
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2012 kl. 22:46
hvad er dit budget for hele saettet ca?:-)
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2012 kl. 23:44
hvor bor du Morten?
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 05:41
Jeg ville købe en scierra xda kl 4  et alm billigt hjul og evt en cortland line
så er du rimeligt kørende  
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 10:00
Bruger sættet til forskellige fiskeformer , hjulet er super til prisen !
Sættet fungere og kan "daske"dine fluer ud til buerne til fornuftige penge.
 K & B - luften dufter af forår Stort smil .
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 10:05
okuma er også et ok hjul men mener det hjul ikke har bremse på så det ruller din line op langsomt når du kaster udover det er det ok. 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 10:54

en klasse 5-6 stang vil være et godt valg  og hvilken stang du skal vælge der skal du kan du kun selv mærke  men køb en god line  jeg vil gå efter en kort klumpet wf line flydene  så som loop ecotec 85 /rio dart/rio outboud/lee wulf  tt  der findes en del disse liner lader din stang hurtig og er nemme at kaste med

af stænger kunne du tag et kig på tfo bvk
k&b
christian t.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 11:20
Citat: landrup

okuma er også et ok hjul men mener det hjul ikke har bremse på så det ruller din line op langsomt når du kaster udover det er det ok. 


de fleste hjul som løber ganske let når du ruller line ind har dette problem..

Så hvis ikke der er en form for knarre eller bremse ved indtagning af line vil hjulene selv spole ind ved kast..

mit danielsson f3w 7ten gør det også hvis jeg kaster igennem med overhåndskast, men er ikke noget problem og mindre end jeg regnede med faktisk.. nu fisker jeg også kun i åen med det og små korte underhåndskast Embarrassed
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 17:47
Tommy jeg bor i Esbjerg :) hvorfor?
 
Tak for svarene!

jeg har gået og kigget lidt på TFO TiCr, men har bare fået anbefalet BVKen flere gange..
 
TiCr kan jeg få til 999 hvor BVKen koster 800 kr mere :( og ville gerne holde mig under de 2000 for hele sættet.
men ved sku ikke helt! det er jo en jungel!
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:14
Ticr #5 vejer 105 gr og BVK#5 vejer 82 gram, tror Ticr er en stiv pind at fiske med.
Mvh
Preben
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:29
Det er da alligevel en rimelig forskel når man er nede i den vægtklasse :o
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:46
Jeg har selv TFO ticr og jeg er rigtig glad for den jeg vil anbefale at købe den i 6 eller 7 så kan du også bruge den kyst og gedder:)
jeg ved ikke hvad du mener med at den skulle være stiv altså jeg synes den er rimelig kraftig efter klasse.
det er da ingen tørfluepind men den kan smide med noget line og klare noget vind super stang og jeg bruger den også selv i putten om vinteren om sommeren fisker jeg 3-4 men du kan sagtens bruge den hele året:)
jeg købte min hos salmonfly og fik massere af god hjælp giv dem et kald og hør hvad de vil anbefale. af hjul har jeg et vison deep super hjul til prisen:) http://salmonfly.dk/catalog/index.php/cPath/22_656?osCsid=f07jkam2q5ajv3bsvc7jnlp587
 
alt i alt et godt sæt til en rimelig penge der er god all round:)
Mvh Anders
Hvis du kommer forbi skanderborg er du velkommen til at prøve stangen :)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:04
Jeg har en Hardy Zane klasse 8 til gedderne :) det er en vild stang til det formål :o..

Så vil bare gerne have en forholdvis let stang beregnet til put and take..
 
må sige den TiCr til 999 kr er lidt fristende :/!
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:12
Har du ikke mulighed for at genbruge det hjul du har nu
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:06
Hjulet jeg har er en klasse 7 tror jeg, fra et billigt kinetic begyndersæt ..
Ikke det fedeste :o så den vil jeg gerne have skiftet ud :/!
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:37
Som sagt hvis du kommer forbi skanderborg er du velkommen til at prøve min klasse 7 tfo ticr og der skulle være nok græs at kaste på:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:40
Vil mene at du kommer til at gå for meget på kompromi , hvis
du også vil skifte hjul og bagline , og du ender bare med endnu
et begynder sæt
Hvis det var mig ville jeg enten søge brugt
Eller nyt hvor jeg ville fordele pengene sådan her
400-500 wf line resten på stang
Linen kunne være Loop evotec 85 .
Snowbee prestige , Rio outbound
Stangen kunne være denne http://www.almas.dk/shop/shop/product/show_product.asp?Product_ID=2087&GroupID=5&SubGroupID=10&Sub1GroupID=15&menu=3&submenu=0&lang=da&search=&pageindex=1

Vh Tommy

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:43
Hmm .. altså det er jo selfølgelig ikke de 300-400 kr jeg skal smide på hjulet der gør forskellen..
 
det er mere det om jeg skal smide 1000 eller 2000 på en stang?
 
Tak for tilbudet anders, men kommer nok ikke lige forbi forløbig :)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 17:53
Tommy lund?
 
Jeg er fra esbjerg :)?
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 22:31
hej "ultregris" jamen det gør jeg jo også. :) jeg kan ikke helt huske grunden til jeg skrev?? :) måske var det for at hjælpe dig ? måske med en stang, men tror det måske var den stang som jeg knækkede på kysten idag. :) ups :) så det er vist lige meget nu..  
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2012 kl. 17:12
hah Tommy,
 
en TFO BVK??

Må man spørge hvor du fisker på kysten her omrkring da :o? du køre måske til den anden side :D?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down