Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDSF KRITIK

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF KRITIK
    Sendt: 17 Apr 2012 kl. 15:34
http://lichtenbergssportsfisker.blogspot.com/2012/04/dsf-den-vaklende-kmpe.html?spref=fb vakler DSF virkelig og er der noget om det han skriver, og hvad er jeres oplevelse med DSF.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 15:50
Jeg kan kun nikke genkendende til Peders iaktagelser omkring den virkeligheds fjerne optræden som ikke virker samlende på nogen stangfiskere uanset om de kommer fra rød eller blå stue ....
/Søder
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 16:53
Lichentberg er et genialt menneske.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 17:45
Citat: Motown

http://lichtenbergssportsfisker.blogspot.com/2012/04/dsf-den-vaklende-kmpe.html?spref=fb vakler DSF virkelig og er der noget om det han skriver, og hvad er jeres oplevelse med DSF.

Syntes du ikke at vi lige har været gennem den mølle, for kort tid siden Jan?
Og hvor mange sindsyge indlæg fik du ud af det?
Men det er måske også det du vil opnå?Ouch
Jeg personlig, syntes det håbløs med disse spild skabende spørgsmål.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:00

Never ending story Sleepy 

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:05

Never ending story Sleepy  ja, af Michael Ende.....god fornøjelse.

Per H
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:14
Citat: Motown

http://lichtenbergssportsfisker.blogspot.com/2012/04/dsf-den-vaklende-kmpe.html?spref=fb vakler DSF virkelig og er der noget om det han skriver, og hvad er jeres oplevelse med DSF.
 
Jan Frandsen
 
Burde du ikke skrive lidt om alle de fangster på Fyn i Weekenden, efter alt det du skrev om dårlige fangster samt en meget negativ holdning til Go-Fishing om deres markedsføring, eller måske det ville være flot med en undskyldning til Claus Eriksen.
 
Ole T 
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:20
Det er trættende og drænende og blive ved at læse diverse skribenters blogs/indlæg om hvor dårligt man mener andre styrer DSF.
Jeg giver ikke meget for folk der ikke magter at tage skeen i den anden hånd og komme ud af starthullerne, brug dog kræfterne (som sikkert er mange og gode) til at styrke DSF desudagtet man ikke er enig i det hele.
Som grundpille kæmper vi alle for fælles værdinorm. Flere fisk, bedre miljø og naturlig bestand.

At sidde på internettet og pive over tingenes tilstand er bare ikke den rigtige retning, det skaber splid i lokalforeninger-DSF imellem og det er ikke rimeligt overfor de folk der udfører hårdt arbejde med Naturgenopretning og yngelpleje.

/Allan
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:25
Citat: Motown

http://lichtenbergssportsfisker.blogspot.com/2012/04/dsf-den-vaklende-kmpe.html?spref=fb vakler DSF virkelig og er der noget om det han skriver, og hvad er jeres oplevelse med DSF.


Jeg bakker på ingen måde dsf op i denne sag eller tager parti
Men min egen holdning er ganske klar, Karpefiskere flytter så meget rundt på fisk
bomber søerne tilbage til stenalderen med foder og boilies
så hvis de istedet sparede pengene til benzin ved at stjæle fisk fra andre søer
og flytte til deres eget vand samt skar deres forfoder forbrug ned med 90 pct
så ville de selv kunne have penge til at udsætte deres karper

Jeg får sikkert på hatten for at sige karpefiskere stjæler fisk
bemærk det er ikke for at generalisere eller skabe en krig
det er et fakta at karpe fisk flytter sø jævnligt HVILKET ER ULOVLIGT !!!!
men sker uden tviv flere steder i landet dagligt

og så er der samtidig adskillige undersøgelser der påviser forurenings faren
v alt det foder karpe/mede fiskere pumper ud i søerne

så i mine øjne skal de ikke have en krone til det projekt karpe.
brug dem heller på øget fiskeri kontrol og lav en lov imod at forfodre i søerne
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:28
Citat: allan overgaard

Det er trættende og drænende og blive ved at læse diverse skribenters blogs/indlæg om hvor dårligt man mener andre styrer DSF.
Jeg giver ikke meget for folk der ikke magter at tage skeen i den anden hånd og komme ud af starthullerne, brug dog kræfterne (som sikkert er mange og gode) til at styrke DSF desudagtet man ikke er enig i det hele.
Som grundpille kæmper vi alle for fælles værdinorm. Flere fisk, bedre miljø og naturlig bestand.

At sidde på internettet og pive over tingenes tilstand er bare ikke den rigtige retning, det skaber splid i lokalforeninger-DSF imellem og det er ikke rimeligt overfor de folk der udfører hårdt arbejde med Naturgenopretning og yngelpleje.

/Allan

SmileThumbs UpThumbs UpThumbs Up

Sådan Allan! 100 % enig.

Mvh
Søren





Redigeret af Søren_Søes - 17 Apr 2012 kl. 18:30
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:29
Nu kan jeg ikke nikke genkendene til det der skrives i linket jeg lagde ind, og Ole det var måske en god ide at holde dig til det, i stedet for at starte en anden tråd der intet har med det at gøre.
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:33
Citat: allan overgaard

Det er trættende og drænende og blive ved at læse diverse skribenters blogs/indlæg om hvor dårligt man mener andre styrer DSF.
Jeg giver ikke meget for folk der ikke magter at tage skeen i den anden hånd og komme ud af starthullerne, brug dog kræfterne (som sikkert er mange og gode) til at styrke DSF desudagtet man ikke er enig i det hele.
Som grundpille kæmper vi alle for fælles værdinorm. Flere fisk, bedre miljø og naturlig bestand.

At sidde på internettet og pive over tingenes tilstand er bare ikke den rigtige retning, det skaber splid i lokalforeninger-DSF imellem og det er ikke rimeligt overfor de folk der udfører hårdt arbejde med Naturgenopretning og yngelpleje.

/Allan


Det er os lidt trættende folk skriver lange indlæg uden og have læst linket i det mindste.


Morten
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:41
Skråt op med karper! Wink
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 18:41
Citat: Motown

Nu kan jeg ikke nikke genkendene til det der skrives i linket jeg lagde ind, og Ole det var måske en god ide at holde dig til det, i stedet for at starte en anden tråd der intet har med det at gøre.
 
måske fordi jeg ikke har orket at skrive til dig før nu, eller i håbet om at denne tråd om DSF vil dø hurtigst muligt, mon ikke der har været skrevet nok om det.
 
Men kom nu med en undskyldning til Go-Fishing begrundet i alt det vrøvl du skrev, om fangster på Fyn samt deres markedsføring.
 
Ole T  
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 19:36
Jeg skal ikke give nogen undskyldning når man pisker fangstraporterne op, at der fanges så MANGE havørreder at man dårligt kan få armene ned igen blev der skrevet.  Gud fader i skuret, så glem alt om det, men det er jo kun eliten og medløberne der må skrive her inde, de andre får tæsk, uanset hvad man skriver og for den sags skyld spørger om. For det var et spørgsmål hvis du ellers kan læse.
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 19:39
DSF har det problem at de mener at det gode fiskeri skal komme fra det gode miljø det er en UTOPI når fiskepresset er større end selv den maximale naturlige rekruttering.

Det kan KUN lade sig gøre på nogen få arter af vandrefisk i åer, og ofte kun  hvor der er en kraftig begrænsning i antallet af lystfiskere.

Alle andre steder kommer det gode fiskeri KUN I KRAFT AF UDSÆTNINGER. Jeg kan rigtig gode lide at sidde og fiske brasen, i mindre søer. Ikke så gerne de store søer, det kræver ofte meget forfoder. Men alle de små søer i kbh omårdet hvor man med en lille smule forfoder, eks en halv dåse majs, kunne fange lidt brasen er der ikke nogen brasen. Eller der er måske lidt fisk under 500 gram, alt andet er ædt, og der kommer ikke igen nye bestande for alle de små bliver også nakket.

Så jeg må ty til at vade rundt på kysten der er bare lidt udsatte fisk at fange.



Man burde ikke på USA, her går man aktivt ind og skaber bestande af fangstbare fiske arter, hvis der ingen er. DSF er så meget i lommen på lodsejerene ved åerne at de kun bekymre sig om at få lidt flere fisk i åerne så de kan kradse flere penge ind. Deres fiskevande stiger jo hele tiden i pris, ja de giver millioner af kroner til de landmænd som ødelagde åerne. Det er sku da bagvendt og meget meget underligt. Hvert eneste år giver de endnu flere penge til de mennesker som har ødelagt vandløbene, der må sidde nogen landmænd og skrald grine af lystfiskerne.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 19:43
Citat: Motown

http://lichtenbergssportsfisker.blogspot.com/2012/04/dsf-den-vaklende-kmpe.html?spref=fb vakler DSF virkelig og er der noget om det han skriver, og hvad er jeres oplevelse med DSF.

Det er jo en ganske fin opsumering af en mindre del af den kritske debat, som vi hen over årsskiftet havde om DSf.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 19:50
Citat: Motown

Jeg skal ikke give nogen undskyldning når man pisker fangstraporterne op, at der fanges så MANGE havørreder at man dårligt kan få armene ned igen blev der skrevet.  Gud fader i skuret, så glem alt om det, men det er jo kun eliten og medløberne der må skrive her inde, de andre får tæsk, uanset hvad man skriver og for den sags skyld spørger om. For det var et spørgsmål hvis du ellers kan læse.
 
Nu mener jeg du klarer det meget godt med diverse tråde, de fleste meget negative, men ok med det.
Nu ved jeg ikke hvem der er elite eller medløbere samt hvem der får tæsk.
 
Så stop med dit tudefjæs-agtige måde at skrive på, når du sviner en butik til, så taler vi ikke om armene er oppe eller nede, men som skrevet fik du ikke ret, der blev fanget mange fisk, samt pæne fisk.
Så alt dit vrøvl holdt ikke en meter, det burde du erkende og give dem en undskyldning.
 
Ole T 
Til top
Thomas Dyekjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Dyekjær Avatar

Tilmeldt:: 04 Jul 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 62
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 20:02
  • Her we go again.....  vomit smiley #9529
  • Til top
    Henrik Christensen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Henrik Christensen Avatar

    Tilmeldt:: 26 Jun 2008
    Status: Offline
    Beskeder: 1259
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 20:13
    Citat: Thomas Dyekjær

  • Her we go again.....  vomit smiley #9529

  • Nemlig ja, og det var det jeg spurgte Jan om han ønskede, på mit første indlæg.
    Men som vi kan se, lykkes det ganske godt
    Mvh
    Henrik Christensen
    Til top
    Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Niels Riis Ebbesen Avatar

    Tilmeldt:: 26 Maj 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1219
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 20:20
    Ja, og så længe DSf ikke vil lytte til og lære af kritikken, så vil den altid være der.

    Med venlig hilsen
    Niels Riis Ebbesen
    Til top
    Jacob Andersen Se Drop Down
    Aktiv bruger
    Aktiv bruger
    Brugernavn:
    Jacob Andersen

    Tilmeldt:: 13 Feb 2012
    Geografisk: Vestfyn
    Status: Offline
    Beskeder: 47
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 21:29
    Måske dem der gerne vil ytre sig, skulle kommentere direkte på bloggen som linket henviser til.
    Det her bliver da hurtigt noget roderi.
     
    Det ville da være mere praktisk at holde sig til ét forum, i stedet for at referere til hianandens fora?! 
    Jacob
    Til top
    Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Peter Mathiasen Avatar

    Tilmeldt:: 17 Maj 2005
    Status: Offline
    Beskeder: 294
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 21:38
     
    Så stop med dit tudefjæs-agtige måde at skrive på, når du sviner en butik til, så taler vi ikke om armene er oppe eller nede, men som skrevet fik du ikke ret, der blev fanget mange fisk, samt pæne fisk.
    Så alt dit vrøvl holdt ikke en meter, det burde du erkende og give dem en undskyldning.
     
    Ole T 
    [/QUOTE]
     
    Thumbs UpThumbs Up
    Til top
    Peter Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    King

    Tilmeldt:: 04 Jun 2008
    Geografisk: Nordsjælland
    Status: Offline
    Beskeder: 225
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 22:16
    Så kører vi igen!
     
     
    NRE>>> Lytte til din kritik - mener du det seriøst? HAHAHAHAHAHAHAHAHA
     
    Kan i hygge jer Cool
     
     
    Til top
    Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Niels Riis Ebbesen Avatar

    Tilmeldt:: 26 Maj 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1219
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 22:18
    Citat: Peter Mathiasen

    Så stop med dit tudefjæs-agtige måde at skrive på, når du sviner en butik til, så taler vi ikke om armene er oppe eller nede, men som skrevet fik du ikke ret, der blev fanget mange fisk, samt pæne fisk.
    Så alt dit vrøvl holdt ikke en meter, det burde du erkende og give dem en undskyldning.

    Jeg har ikke deltaget i kritikken af det omtalte arrangement, så jeg skylder ikke nogen noget, og derfor kan vel godt tillade mig at spørge, hvor mange fisk blev der fanget, hvor mange lystfisker var tilmeldt til konkurrencen, og hvor mange timer/dage løb konkurrencen over...?

    Med venlig hilsen
    Niels Riis Ebbesen
    Til top
    ole tranholm jensen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    tranholm Avatar

    Tilmeldt:: 23 Jul 2002
    Status: Offline
    Beskeder: 648
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 22:22
    Citat: Niels Riis Ebbesen

    Citat: Peter Mathiasen

    Så stop med dit tudefjæs-agtige måde at skrive på, når du sviner en butik til, så taler vi ikke om armene er oppe eller nede, men som skrevet fik du ikke ret, der blev fanget mange fisk, samt pæne fisk.
    Så alt dit vrøvl holdt ikke en meter, det burde du erkende og give dem en undskyldning.

    Jeg har ikke deltaget i kritikken af det omtalte arrangement, så jeg skylder ikke nogen noget, og derfor kan vel godt tillade mig at spørge, hvor mange fisk blev der fanget, hvor mange lystfisker var tilmeldt til konkurrencen, og hvor mange timer/dage løb konkurrencen over...?

    Med venlig hilsen
    Niels Riis Ebbesen
    Jeg kan ikke huske tallene men mener det var 145 ørred til indvejning 20 stk som ikke blev godkendt.
    Mener stadig det kan ses på Go-Fishings hjemmeside.
     
    Ole T  
    Til top
    bjarne jensen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    bjar1525

    Tilmeldt:: 19 Feb 2006
    Status: Offline
    Beskeder: 311
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 22:24
    Citat: Motown

    http://lichtenbergssportsfisker.blogspot.com/2012/04/dsf-den-vaklende-kmpe.html?spref=fb vakler DSF virkelig og er der noget om det han skriver, og hvad er jeres oplevelse med DSF.
     
    Hvilken dagsorden ligger der bag denne tråd ? ja jo, jeg er nok klar over den overordnede dagsorden - men hvorfor bringer du det på banen, når emnet nyligt er diskuteret til uendelighed? bringer det nyt? eller er det bare en fortsættelse af den gamle diskussion?
     
    Til top
    john mortensen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    john 2000 Avatar

    Tilmeldt:: 16 Jan 2002
    Geografisk: nordsjælland
    Status: Offline
    Beskeder: 167
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 22:37
    Citat: allan overgaard

    Det er trættende og drænende og blive ved at læse diverse skribenters blogs/indlæg om hvor dårligt man mener andre styrer DSF.
    Jeg giver ikke meget for folk der ikke magter at tage skeen i den anden hånd og komme ud af starthullerne, brug dog kræfterne (som sikkert er mange og gode) til at styrke DSF desudagtet man ikke er enig i det hele.
    Som grundpille kæmper vi alle for fælles værdinorm. Flere fisk, bedre miljø og naturlig bestand.

    At sidde på internettet og pive over tingenes tilstand er bare ikke den rigtige retning, det skaber splid i lokalforeninger-DSF imellem og det er ikke rimeligt overfor de folk der udfører hårdt arbejde med Naturgenopretning og yngelpleje.

    /Allan
    Det kunne jeg ikke have skrevet bedre selv. Hatten af for dig AllanClapClap
    Til top
    Kevin rostrup Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Kevin rostrup Avatar

    Tilmeldt:: 17 Okt 2011
    Geografisk: Frederikshavn
    Status: Offline
    Beskeder: 848
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 23:51
    Hvad har go fishing med DSF at gøre ?
    Et forbund der kører halvdårligt,men stadigvæk representerer størstedelen af os lystfisker,er vel bedre end et opløst forbund,hvor der ikke er nogen alternativ hvis dette sker.
    Til top
    Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Niels Riis Ebbesen Avatar

    Tilmeldt:: 26 Maj 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1219
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 08:25
    Citat: Kevin rostrup

    Hvad har go fishing med DSF at gøre ?
    Et forbund der kører halvdårligt,men stadigvæk representerer størstedelen af os lystfisker,er vel bedre end et opløst forbund,hvor der ikke er nogen alternativ hvis dette sker. 

    Hmm... mener du, at de ca. 20.000 lystfiskere der er medlem af DSf, at de udgør størstedelen af de ca. 200.000 lystfiskere der er i Danmark.

    Med venlig hilsen
    Niels Riis Ebbesen


    Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 18 Apr 2012 kl. 08:25
    Til top
    Kevin rostrup Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Kevin rostrup Avatar

    Tilmeldt:: 17 Okt 2011
    Geografisk: Frederikshavn
    Status: Offline
    Beskeder: 848
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 08:39
    På en måde ja Niels,fordi ca 160.000 af de ca 200.000 er ikke organiserede på nogen måder.
    Til top
    Se Drop Down
    Knapt så aktiv :)
    Knapt så aktiv :)
    Brugernavn:
    Guests
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 08:57
    SLETTET

    Redigeret af laah123nu - 18 Apr 2012 kl. 10:52
    Til top
    Steen Kehler Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Steen Kehler Avatar

    Tilmeldt:: 03 Aug 2010
    Status: Offline
    Beskeder: 1478
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 10:05
    Citat: Kevin rostrup

    På en måde ja Niels,fordi ca 160.000 af de ca 200.000 er ikke organiserede på nogen måder.
    ??? Så fordi at man ikke er medlem i en forening, så tæller man ikke med som "rigtig" lystfisker i din verden -- Fantastisk!!!!
     
    - Jeg synes, at DSF skulle tage og skifte navn, så de kom til at hedde JSF eller JÅSF, så de i offentligheden også af navn fremstår som det de er; et forbund af jyske å-foreninger - som på ingen måde kan anses som værende repræsentatanter for de Danske lystfiskere.
    Til top
    Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Niels Riis Ebbesen Avatar

    Tilmeldt:: 26 Maj 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1219
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 10:20
    Citat: Kevin rostrup

    På en måde ja Niels,fordi ca 160.000 af de ca 200.000 er ikke organiserede på nogen måder.

    Du arbejder godt nok hårdt på, at slå Danmarks rekorden i kreativt bogholderi.

    Sandheden er imidlertid, at hvis det går meget højt, så organiserer DSf kun ca. 10% af alle danske lystfiskere, og udviklingen hen over de sidste 10-15 år har vist, at der har været et konstant fald i det antal lystfiskere, som ønsker at være medlem af DSf.

    Og hvis den hidtidige udvikling forsætter helt uændret, så vil DSf kun organisere ca. 15.000 lystfiskere om 5 år.

    Med venlig hilsen
    Niels Riis Ebbesen
    Til top
    Ørde Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Ørde

    Tilmeldt:: 25 Jul 2005
    Geografisk: Vejle amt.
    Status: Offline
    Beskeder: 829
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 10:41
    det lyder dælme som en god ide Steen .. den gode ide skal fejres!!!
    Til top
    Rikard Jensen Se Drop Down
    Knapt så aktiv :)
    Knapt så aktiv :)
    Brugernavn:
    Rik_J

    Tilmeldt:: 06 Jan 2000
    Status: Offline
    Beskeder: 35
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 10:57
    Det største eksempel på kreativ bogføring er dog de DSF-kritikere der sætter lighedstegn mellem det antal lystfiskere der ikke er medlem af DSF og det antal lystfiskere der er indædte modstandere af samme.

    Ret beset har der vel her på siden kun været et par gode håndfulde, og heraf er der en skøn blanding af både personer der har noget at have kritikken i, samt dem der tydligevis blot er kværulanter og er uenige med alt som de ikke selv har fundet på.
    Til top
    Henrik Christensen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Henrik Christensen Avatar

    Tilmeldt:: 26 Jun 2008
    Status: Offline
    Beskeder: 1259
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 10:59
    Kunne ikke have skrevet det bedre Rikard.Thumbs Up
    Mvh
    Henrik Christensen
    Til top
    Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Peter Fischer

    Tilmeldt:: 26 Okt 2005
    Status: Offline
    Beskeder: 261
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 11:21
    Citat: allan overgaard

    Det er trættende og drænende og blive ved at læse diverse skribenters blogs/indlæg om hvor dårligt man mener andre styrer DSF.
    Jeg giver ikke meget for folk der ikke magter at tage skeen i den anden hånd og komme ud af starthullerne, brug dog kræfterne (som sikkert er mange og gode) til at styrke DSF desudagtet man ikke er enig i det hele.
    Som grundpille kæmper vi alle for fælles værdinorm. Flere fisk, bedre miljø og naturlig bestand.

    At sidde på internettet og pive over tingenes tilstand er bare ikke den rigtige retning, det skaber splid i lokalforeninger-DSF imellem og det er ikke rimeligt overfor de folk der udfører hårdt arbejde med Naturgenopretning og yngelpleje.

    /Allan

    @Allan
    For det første skulle du nok lige læse Peders indlæg, før du ytrer dig!

    Det er da meget synd for dig, at du ikke kan overkomme at læse om den utilfredshed der findes overfor DSF. Måske skulle du bare lade være med at læse det? Under alle omstændigheder er utilfredsheden så stor, at mange føler trang til at udtrykke den, inklusiv Peder Lichtenberg.

    Man kan så spørge, om det bare er en gentagelse. Det kan enhver jo se, at det er det ikke. Peder bidrager med nye eksempler på den arrogance, der udvises fra DSF's side. Han har som tidligere formand for Danske Karpefiskere oplevet DSF bestyrelsen og deres dobbeltspil på første hånd. DSF vil gerne have nye medlemmer, som ikke er å fiskere, men de vil ikke gøre noget for dem.

    Lad nu være med igen at udråbe de mennesker der hjælper med gydegrus og lignende til martyrer. De gør det for pokker da hovedsageligt for deres egen skyld! De arbejder jo kun i de åer, som de selv fisker i, ikke? Magen til hykleri!

    @fætter ål:
    Om karpefiskerne flytter karper kan da for f… ikke interessere fedtfinne fiskerne, og det har da ikke ret meget med miljøtilstanden i vore søer at gøre. Men det er da en god måde at flytte fokus væk fra fedtfinne fiskernes misbrug af offentlige midler!

    Prøv lige at kigge på forurenigen fra forfoder kontra den mængde næring der strømmer ud fra landbruget. Det er helt absurd at anklage medefiskere for at forurene, når den næring de tilfører vandene ligger på få promiller af den forurening der kommer fra landbruget. Vi har iøvrigt andetsteds accepteret, at al menneskelig aktivitet forurener på en eller anden måde, så hold op med det hykleri! Du kører vel også i bil, når du skal ud og fiske, ikke? Iøvrigt vil denne næring i første omgang hovedsageligt bidrage til en øget fiske biomasse, og ikke til en kraftig algevækst. Dermed vil miljøtilstanden ikke ændres så drastisk, som når der tilføres næringsstoffer direkte til søens algevækst. Det er jo heller ikke kildevand vi er interesseret i at have i vore søer, vel? Jo hvis vandet render videre ud i et fedtfinne holdigt vandløb, så er det tilsyneladende. Men det har jo noget med fedtfinne egoismen at gøre! Den egoisme som DSF repræsenterer på bedste vis.


    /Fischer


    Redigeret af Peter Fischer - 18 Apr 2012 kl. 11:28
    Til top
    Peter Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    King

    Tilmeldt:: 04 Jun 2008
    Geografisk: Nordsjælland
    Status: Offline
    Beskeder: 225
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 11:22
    Citat: Niels Riis Ebbesen

    Citat: Kevin rostrup

    På en måde ja Niels,fordi ca 160.000 af de ca 200.000 er ikke organiserede på nogen måder.

    Du arbejder godt nok hårdt på, at slå Danmarks rekorden i kreativt bogholderi.

    Sandheden er imidlertid, at hvis det går meget højt, så organiserer DSf kun ca. 10% af alle danske lystfiskere, og udviklingen hen over de sidste 10-15 år har vist, at der har været et konstant fald i det antal lystfiskere, som ønsker at være medlem af DSf.

    Og hvis den hidtidige udvikling forsætter helt uændret, så vil DSf kun organisere ca. 15.000 lystfiskere om 5 år.

    Med venlig hilsen
    Niels Riis Ebbesen
     

    Niels>>> Jeg var fra starten af klar over at du besad en helt speciel form for indsigt og intelligens i forhold til resten af os dødelige, men at du nu proklamere at du også er i besiddelse af sandheden imponere mig i høj grad, Oooooo du er i sandhed et fantastisk menneske!

    P.S Hvad blev der af vidunderforbundet til 50 kr om måneden og resten af de revolutionerende tiltag du skulle sætte gang i? – (Jeg har allerede slagtet min sparegris for at få råd til at støtte dine geniale ideer)..

    Til top
    Peter Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    King

    Tilmeldt:: 04 Jun 2008
    Geografisk: Nordsjælland
    Status: Offline
    Beskeder: 225
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 11:27
    Citat: Peter Fischer


    Lad nu være med igen at udråbe de mennesker der hjælper med gydegrus og lignende til martyrer. De gør det for pokker da hovedsageligt for deres egen skyld! De arbejder jo kun i de åer, som de selv fisker i, ikke? Magen til hykleri!
     
    /Fischer
     
    Uha.. Du har sørme også gjort dit hjemmearbejde grundigt - Hvem ved, måske  Niels og dig kan blive kærester?!
    Til top
    Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Peter Fischer

    Tilmeldt:: 26 Okt 2005
    Status: Offline
    Beskeder: 261
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 11:32
    @King

    Du er sandelig alletiders pauseklovnLOL

    Kunne du prøve at undlade at spilde vores tid, eller er det bare din ynkelige måde at ødelægge en tråd på?

    /Fischer
    Til top
    Ørde Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Ørde

    Tilmeldt:: 25 Jul 2005
    Geografisk: Vejle amt.
    Status: Offline
    Beskeder: 829
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 11:34
    Citat: King

    Citat: Peter Fischer


    Lad nu være med igen at udråbe de mennesker der hjælper med gydegrus og lignende til martyrer. De gør det for pokker da hovedsageligt for deres egen skyld! De arbejder jo kun i de åer, som de selv fisker i, ikke? Magen til hykleri!
     
    /Fischer
     
    Uha.. Du har sørme også gjort dit hjemmearbejde grundigt - Hvem ved, måske  Niels og dig kan blive kærester?!

    ha ha ha ha ha den var sjov!!
    Til top
    Steen Kehler Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Steen Kehler Avatar

    Tilmeldt:: 03 Aug 2010
    Status: Offline
    Beskeder: 1478
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 11:35
    Citat: Peter Fischer

    @King

    Du er sandelig alletiders pauseklovnLOL

    Kunne du prøve at undlade at spilde vores tid, eller er det bare din ynkelige måde at ødelægge en tråd på?

    /Fischer
    Bingo! - han er værd at bruge mere tid på.
    Til top
    Peter Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    King

    Tilmeldt:: 04 Jun 2008
    Geografisk: Nordsjælland
    Status: Offline
    Beskeder: 225
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 11:52
    Citat: Peter Fischer

    @King

    Du er sandelig alletiders pauseklovnLOL

    Kunne du prøve at undlade at spilde vores tid, eller er det bare din ynkelige måde at ødelægge en tråd på?

    /Fischer
     

    Grove beskyldninger du kommer med. Hvorfor skulle jeg dog ødelægge en tråd hvor så indflydelsesrige og begavede mennesker som Kehler, Søder, NRE, Jan F og dig selv, på et sagligt og meget højt niveau debattere hvor dårlige DSF er?

    Til top
    Se Drop Down
    Knapt så aktiv :)
    Knapt så aktiv :)
    Brugernavn:
    Guests
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 12:04
    Peter hvis du nu gider læse mit indlæg, så var det faktisk et ? og ikke kritik. For jeg har ikke oplevet det som der skrives i linket.
    Til top
    Kevin rostrup Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Kevin rostrup Avatar

    Tilmeldt:: 17 Okt 2011
    Geografisk: Frederikshavn
    Status: Offline
    Beskeder: 848
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 12:10
    Citat: Steen Kehler

    Citat: Kevin rostrup

    På en måde ja Niels,fordi ca 160.000 af de ca 200.000 er ikke organiserede på nogen måder.
    ??? Så fordi at man ikke er medlem i en forening, så tæller man ikke med som "rigtig" lystfisker i din verden -- Fantastisk!!!!
     
    - Jeg synes, at DSF skulle tage og skifte navn, så de kom til at hedde JSF eller JÅSF, så de i offentligheden også af navn fremstår som det de er; et forbund af jyske å-foreninger - som på ingen måde kan anses som værende repræsentatanter for de Danske lystfiskere.
     
    Jeg er ikke længere medlem af en forening,så jeg håber da min stemme stadigvæk tæller med og at jeg stadigvæk regnes som en rigtig lystfisker.
     
    At man ikke er enige i hvad bestyrelsen foretager sig er en ting men at trække hele DSF over en kam er lidt smagsløst,jeg som lystfisker er enormt glad for de folk ude rundt omkring i de små foreninger der arbejder hårdt for vore vandløb og miljø,om det så er vest eller øst for bæltet er i min verlden underordnet,jeg tager hatten af for dem alle og takker for at de gider at føre vores kamp,uden dem ville nok flere af vores vandløb køre et dødt race.
     
    Til top
    Kevin rostrup Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Kevin rostrup Avatar

    Tilmeldt:: 17 Okt 2011
    Geografisk: Frederikshavn
    Status: Offline
    Beskeder: 848
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 12:16
    Citat: Niels Riis Ebbesen

    Citat: Kevin rostrup

    På en måde ja Niels,fordi ca 160.000 af de ca 200.000 er ikke organiserede på nogen måder.

    Du arbejder godt nok hårdt på, at slå Danmarks rekorden i kreativt bogholderi.

    Sandheden er imidlertid, at hvis det går meget højt, så organiserer DSf kun ca. 10% af alle danske lystfiskere, og udviklingen hen over de sidste 10-15 år har vist, at der har været et konstant fald i det antal lystfiskere, som ønsker at være medlem af DSf.

    Og hvis den hidtidige udvikling forsætter helt uændret, så vil DSf kun organisere ca. 15.000 lystfiskere om 5 år.

    Med venlig hilsen
    Niels Riis Ebbesen
     
     
     
    Jeg vil stadigvæk påstå om der så kun er 15.000 organiserede lystfiskere er det bedre end slet ikke nogen,for hvilke politiker lytter på en håndfuld mennesker på et lystfisker forum ?.Og selvom jeg ikke lige p.t er medlem af en forening bliver jeg det nok i fremtiden igen,og jeg syntes vi har meget at takke DSF for og speciellt alle de små foreninger der arbejder under deres paraply.
    Til top
    Peter Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    King

    Tilmeldt:: 04 Jun 2008
    Geografisk: Nordsjælland
    Status: Offline
    Beskeder: 225
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 12:19

    Jan F>>> Ok beklager fejltagelsen, jeg skal slette dig fra min liste over ekstraordinære orakler med patent på sandheden..

    Til top
    Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Peter Fischer

    Tilmeldt:: 26 Okt 2005
    Status: Offline
    Beskeder: 261
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 12:49
    Nu mangler vi bare Jan Persson og Niels Åge til at fortælle os sandheden om DSF Dead

    Gad vide hvad de virkelige orakler får ud af at trække debatniveauet så langt ned? Jeg kan kun se det som et udslag af deres rådløshed og deres mangel på gode argumenter. Når man ikke kan klare sig i en saglig diskussion, kan man altid svine modstanderen til og forsøge at fjerne al saglig substans i diskussionen. King see ud til at mestre denne disciplin.

    Desværre for ham gør det ikke lysten til at kritisere DSF og dets støtter mindre. Når DSF folkene herinde bare råber "æv-bæv-bussemand I er kærester!" er det nok ikke ligefrem et tegn på at man har en god sag, vel?

    Vi vil nok undlade at kommentere disse usaglige indlæg i fremtiden, da de ikke fortjener nogen opmærksomhed overhovedet.


    /Fischer
    Til top
    Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Peter Fischer

    Tilmeldt:: 26 Okt 2005
    Status: Offline
    Beskeder: 261
    Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 13:02
    Det bliver spændende at se om DSF virkelig får lov til at gennemføre denne opførelse af et mausolæum ved Vejle Å. I så fald vil det være en skamstøtte over den arrogante politik man har ført i forbundets 75 årige historie, eller i hvert fald de seneste 10 år.

    Man har totalt udvandet begrebet natur genopretning. Selv EU kan ikke bakke op om den politik, som DSF står for. Hvorfor skulle man måle natur i antallet af fedtfinner, som DSF foreslår? Er det ikke en voldsom egoistisk og arrogant holdning? Det er ikke så sært at eksempelvis Greenpeace og Naturfredningsforeningen ikke vil samarbejde med DSF.

    I den seneste tråd om dette emne blev det foreslået at DSF stillede op til en offentlig debat. Er der nogen der ar hørt fra de ærede bestyrelsesmedlemmer, eller ignorerer de bare kritikken i det uendelige? Jeg ved ikke hvordan vi skal få stillet denne kommunikation på benene, men der må da efterhånden være behov for en officiel udmelding fra DSF. Skal vi ud i læserbreve i de store aviser, for at man tager kritikerne alvorligt?


    /Fischer
    Til top
     Besvar Besvar Side  12>

    Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down