Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

chest pack - godt / skidt...

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: chest pack - godt / skidt...
    Sendt: 23 Apr 2012 kl. 21:22

William Joseph Confluence

Jeg er mest til en model ala denne her hvor der er lidt på ryggen og lidt på maven.

Nogen der har prøvet denne model...

Er ikke så meget til vadejakker mere en tynd vind og vandtæt jakke jeg kan have på ryggen...




Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 21:46
Hej, Mikael. 

Hvis jeg var dig, ville jeg købe en waistpack i stedet. Min spæde erfaring er, at chestpack fylder meget og sidder i vejen.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 22:07
Hej - og undskyld at jeg lige hopper ind og spørger!. En waistpack - giver den ikke hæmninger mht. den dybde man nu kan gå ud på - i fht. en chestpack!.

Mvh. - Kim -
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 22:12
vil jeg også mene - den skal sidde højt - skal kun bruges på kysten... ikke fordi jeg vader dybt - men ind imellem skal man lige over noget hvor man ville blive våd med en bæltetaske..
Til top
Susanne Worm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
susanne Avatar

Tilmeldt:: 19 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér susanne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 22:27
Hej Mikael
 
Jeg har lige præcis den model, du henviser til Wink og kan kun sige, at jeg er superglad for den! Fordelingen af lommer er perfekt for mig og synes ikke den generer i forbindelse med eks. fluefiskeri.
 
Der er plads til en 1½ liter sodavand i den store af ryglommerne, hvis det er det man har brug for, uden at det tynger specielt meget. Tongue Er let at få på og af igen og hænger tilpas i højden - til mig..
 
Kan kun anbefale den. Smile
 
MVH
Susanne
Til top
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 22:29
Hej Mikael

Jeg har haft Confluence chest pack'en - og den har den fejl, at fluelinen ofte bliver fanget af lynlåsene på fronten.

Derfor er de gået over til magnetlukning på deres nye modeller.

Ellers havde jeg ikke noget problem med at fiske med den i Norge....glimrende med plads til alt.

Fandt dog "lykken" med Patagonias Pack Vest - den sidder fint og du har mere plads - 30L - i rygsækken.

/Torben
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 23:18
takker susanne - tror det bliver den og så med magnetlukke...
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 23:19
er den egentlig one size...
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 07:28
Jeg har ikke noget problem med at bruge min waistpack på kysten. Jeg har en Simms Dry Creek Flats. Den er så godt som vandtæt - og så hiver jeg den bare op på brystkassen, hvis jeg skal vade helt dybt. 

Men ok, jeg bryder mig sjældent om at stå i vand til over navlen, når jeg fisker på kysten. 
Til top
Per Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Mortensen

Tilmeldt:: 26 Aug 2005
Geografisk: skive
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 11:45

Hej Miochael,jeg har den gamle model. Du kan komme forbi Grønnegade hvis du gerne vil prøve den. Det er one size men der er mange justerings muligheder.

Jeg er super glade for den
 
Per
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 12:47
hej Per

længe siden - jamen det tror jeg da gerne jeg vil - altid rart lige at teste på egen kropsbygning... :)

ringer lige til dig en dag - inden jeg kigger forbi... Hvor har du købt den, over nettet eller phgrej...

Mikael.
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 15:09
Hej Michael,
 
Jeg har tidligere været igennem min del af flueveste, coastel packs (med to frontlommer) m.m., men har de sidste ca. 3 år brugt en tilsvarende model blot fra Orvis (Safe Passage), og jeg kan kun anbefale løsningen.
 
Den sidder perfekt, er ikke i vejen når der kastes, optimal fri bevægelighed etc. Fronten rummer fint et par flueæsker, forfangsmateriale, termometer etc. og "rygsækken" rummer en lille termokande, vand eller et par øl og en madpakken og et ekstra fluehjul. Altså fuld moblitet og pakket til hele dagen.
 
Jeg anvender min model til både på kyst og ved elv/å - og når den på et tidspunkt er slidt op, skal den helt klart erstattes af en tilsvarende, fx. den aktuelle Confluence fra WJ.
 
Wink Nicolai
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 15:20
angående hip back så må jeg indrømme det er fedt hvis man kan begrænse sig.
 
Jeg har en fra vision som jeg er glad for, men problemet er at min har en tendens til at falde ned hvis jeg vil have vægten på ryggen.
 
Udover dette må jeg også indrømme at med en halvliters flaske i siden kan den godt føles lidt tung.
 
Så jeg skal selv ud og investerere i en chestpack kombineret med noget plads på ryggen. Da jeg altid har en sodavand eller vandflaske med ved åen. Og er også i tvivl om der kan være en stor c&f design æske, nøgler, pung, mobil, væske, et par stykker frugt og lidt væske samt en patagonia torrentshell regjakke i min hipback..
 
Så kan du ikke pakke ultra let så vil jeg finde en chestpack med ordentlige remme over skuldrene og som kan spændes ind i siden..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Per Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Mortensen

Tilmeldt:: 26 Aug 2005
Geografisk: skive
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 17:07
Jeg har købt min hos korsholm. Du ringer bare. Så kan vi aftale nærmere.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 11:50
generer den heller ikke ved spinnefiskeri?

halvdelen af mit fiskeri foregår med bombarda... synes bare når jeg står og spinner at tasken foran må fylde lidt... men måske hænger den så højt det ikke gør noget... Nå men Per jeg ringer, vist nemmere....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down