Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mange Havørreder

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mange Havørreder
    Sendt: 28 Maj 2012 kl. 08:30
Hvorfor bliver der i år, fanget så mange blanke fisk i Karup Å i april-maj ?.
Ser man på fangstraporterne, har der ikke tidligere været så gode fangster på denne årstid.
Kunne en af årsagerne være, at der i vinteren 2006-7 blev udsat de første klækkebakker med 12000 æg og en klækningsprocent på 90-95% ?.
Da fisk der er født ude i vandløbet klarer sig 5-7 gange bedre end en dambrugsfremstillet, kunne det jo have haft sin virkning.
Dengang blev der brugt canadiske klækkebakker, der er betydelig mere besværlige at arbejde med end rugekasser som bruges i dag.
mvh Lasse Hagebro
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:10
Hej Lasse

Jeg synes, at du gør et fint arbejde med og promovere arbejdet med klækkebakker.

Jeg ved godt, at ikke alle er lige begejstrede for Facebook ... men har har du overvejet, at oprette en facebookside for "projekt klækkebakker"? Jeg er overbevist om, at det vil synliggøre projektet i stor grad, når forskellige engagerede personer først begynder og vise interesse for sådan en side.

Dette var bare en idé, som du måske kan gøre brug af ....

Fortsat god pinse Smile

mvh
Allan
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:12
samtidig vil du også øge fokus for deres tilstedeværelse i åen
og dermed øge risikoen for tyveri og hærværk

Blot en tanke
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:45
Citat: fætter ål

samtidig vil du også øge fokus for deres tilstedeværelse i åen
og dermed øge risikoen for tyveri og hærværk

Blot en tanke
 
Brian
 
Hvorfor skal alt vendes til noget negativt, kan ikke se hvorfor folk skulle have et ønske om tyveri og hærværk.
 
Ole T
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:19
Hej Lasse,

Selv om jeg er en stor fan af dine forsøg, så er det nok lige lovligt optimistisk at konkludere på en enkelt sæson Wink.  Som den erfarne rotte du jo er, ved du godt at fiskeriet svinger utrolig meget fra sæson til sæson grundet mange forskellige ydre omstændigheder.

Som et perfekt eksempel, så var premieren og det efterfølgende fiskeri ved Skjern Å mildest talt elendigt sidste år - mens det i år har været det bedste nogensinde.

Hvad kan vi så lære af det?  Absolut ingenting før vi har mindst 5 og helst 10 år at sammenligne med Geek

Dermed ikke sagt, at dine forsøg kan have en betydning - men det modsatte kan også sagtens være tilfældet
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:26
Er der nogen steder man kan læse om dine forsøg ?
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:44
Hvad er konditions faktoren på de fangne fisk Det er jo en kendt sag at fiskeriet efter nedgængere er enormt i karup å I Lindenborg å kan det være meget svært at se forskel det selv E G Michelsen havde meget svært ved det Vi læste skæl på nogle af hans fisk ca halvdelen var nedgængere så med hans erfaring i mente så lad os nu se nogle læste skælprøver
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:51
Der er ikke tale om nedgængere - konditionen er helt i top

http://www.karupaa.com/dk/index.asp?id=118&catch=5294#journal

@Kevin

http://www.sdr-resen.dk/

Gå ind på fanen "klækkebakker" - der er læsning til flere timer






Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:55
Jeg Mangler stadig at skælprøverne er læst og konditions faktoren Med dem vi ser i tv fra forårsfiskeriet i karup så siger jeg bare velbekomme
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:02
Karup å fangstraport værste eksempel 3.58  78 cm men du ser ikke alle støvlefiskene ja der er taget en del flotte fisk men du kan kun henvise til raporten og den viser langt fra sandheden
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:16
Sikke dog en tåbelig tanke. Nedgængere i maj måned. Hvis du nu ser mål på længde og vægt, ja så prøv det lille regnestykkeWink. Der bliver jo nærmest ikke hjemtaget kakkelovnsrør mere - set i forhold til for 15 år siden.
Jeg tror det gode fiskeri, både i Karup og Skjern å, skyldes den milde vinter. Dermed vil jeg ikke sige at Lasses klækkebakker er uden effekt, for de har uden tvivl en del af æren. Men jeg tror også der er andre faktorer der spiller ind.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:48
Det er der jeg vil hen Og jo de tager stadig kakkelovns rør med hjem
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:50
Citat: pip_ser

Jeg Mangler stadig at skælprøverne er læst og konditions faktoren Med dem vi ser i tv fra forårsfiskeriet i karup så siger jeg bare velbekomme


Hvis du klikker på de enkelte fangster, så kommer konditionsfaktoren frem - og den er i langt de fleste tilfælde over 1.2


Eksempel:

Konditionsfaktor v.h.a. Fultons formel

Fiskens kondition er beregnet til 1,38 efter Fultons formel, hvilket svarer til "Top kondition".






Redigeret af Jan Persson - 28 Maj 2012 kl. 11:51
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:51
Så lad dog dem, der har lyst til det, gøre det. Jeg kan ikke se hvad problemet er...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down