Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

twinpower vs viva

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: twinpower vs viva
    Sendt: 30 Maj 2012 kl. 22:53
hej jeg gaar med tanken om anskaffe mig et fastspole hjul mere til spinnefiskeri.
valget staar blandet shimano twinpower ci4 RA eller Viva V7 LTX FD . og skal bruges til fiskeri med spinner og woblere :-) 
hjulet vil blive brugt mest i aaen :-) 
s skriv gerne jeres erfaringer omkring disse 2 hjul:-) 
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2012 kl. 23:31
Hej Peter.. Har altid sværget til Shimano og har altid kun haft Shimano indtil jeg købte det sidste. Der fik jeg nok. Det sidste et Twinpower dog modellen før det du nævner.
 
Det lavede knas allerede fra starten med at køre rigtig dårligt ved belastning. Jeg havde desværre smidt bonnen ud så kunne ikke gå ned med det. Skilde det ad kunne man heller ikke pga en ring bagerst på bremsen der kræver specialværktøj.
Det skal der vidst på stort set alle deres hjul efterhånden.
 
Man er åbenbart ikke intresseret i man kan vedligeholde sine hjul ordentligt selv.
 
Shimano har den fantastiske egenskab at nede i butikken køre de som en turbine når du drejer på dem og gangen er silkeblød.
 
Det holder de dog hurtigt op med efter lidt praktisk fiskeri og bundhug og får hurtigt sådan et lille "ryk" et eller andet sted inde i hjulet under indspinning med en smule belastning.
 
Det har kun været shimano hjul i Twinpower prisklassen jeg har haft.
 
Men jeg er de sidste par år simpelthen gået udenom dem pga det fænomen de køre så godt nede i butikken men holder op efter kort tids brug med lidt belastning. Har dog kun prøvet bagbremsehjul
 
Jeg ville finde et andet mærke hvis det skal holde og være nemt at ha med at gøre ellers skal det dæme være billigt og husk at gemme bonnen.
 
Ps. Har lige i forgårs bestilt et Penn Atlantis som jeg glæder mig til at få prøvet.
 
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 11:30
hm.. har selv et par shimano som koerer ganske fint. har ikke selv oplevet noget negativt. men ja. der er sgu  desvaerre mange defekte hjul for tiden!!! men tak for svaret
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 11:39
Nu er det ikke et Twinpower hjul som jeg har, men udelukkende shimano stradic.
Jeg er også begyndt at opleve det "ryk" som Michael beskriver, det skal dog siges at det hjul efterhånden er knap 5-6 år gammelt og MEGET brugt.
Der har aldrig været noget før, hvilket jeg er godt tilfreds med.

Det er godt nok med front bremse, og i en anden prisklasse. Så ved ikke helt om det kan sammenlignes.

De nævnte hjul i trådstartes post, kender jeg ikke til.

Mvh

Redigeret af Hoffen - 31 Maj 2012 kl. 11:40
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 11:58
har selv stradic . synes bare det surt at hjulet blir saa tungt at koerer med pga lidt tunge agn.-)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 12:30
Hvad skal du så med Twinpower ? Hvorfor så ikke bare smide det ekstra og købe endnu et ?
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 12:39
er træt af mit stradic er så tungt at køre med når jeg fx. bruger woblere eller noget, der kommer for meget modstand. så vil have et hjul der klare problemet :-D er ikke så tilfreds med mit stradic. :-D
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 13:21
OKay... det har jeg ikke lagt mærke til...
Jeg har overvejet at prøve mig et Okuma hjul, deres fluehjul har imponeret mig meget.
Så måske man skulle prøve et af dem.


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 15:06
Når i nævner Stradic som et hjul der kører tungt ved wobler fiskeri, har i så købt hjulet stort nok? Hellere en tand (500-1000) for stort - end for lille.

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 15:12
Måske skal det lige nævnes, at hvis man bruger et hjul til tunge/stor vandmodstand blink/woblere skal hjulet enten være STORT eller med mindre udveksling.

Mange hjul har nu tildags en stor udveksling der kan være rigtig god når man bruger alm. blink/spinnere. Hjulene er dog særligt følsomme overfor større modstand end hvad disse i almindelighed giver. Så tjeck lige dette før i køber hjul Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 15:17
Citat: Hoffen

OKay... det har jeg ikke lagt mærke til...
Jeg har overvejet at prøve mig et Okuma hjul, deres fluehjul har imponeret mig meget.
Så måske man skulle prøve et af dem.



har haft et okuma trio highspeed og skal siges det var det værste lort jeg nogensinde har haft. kørte meget ujævnt til tider og line påføringen var heller ikke noget at prale af :( så jeg holder mig langt væk fra okuma :-D
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 15:18
Citat: kikophil

Måske skal det lige nævnes, at hvis man bruger et hjul til tunge/stor vandmodstand blink/woblere skal hjulet enten være STORT eller med mindre udveksling.

Mange hjul har nu tildags en stor udveksling der kan være rigtig god når man bruger alm. blink/spinnere. Hjulene er dog særligt følsomme overfor større modstand end hvad disse i almindelighed giver. Så tjeck lige dette før i køber hjul Big smile
Mvh. - Kim -
hjulet var købt i en str 2500 til åen :-D hvilke er meget passende men ja det er pga udvekslingen den ikke klarede det så godt woblere pga vandmodstand i skeen :-)
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 15:59
Hej Peter.
Jeg har købt et Penn Battle 4000 til fladfiskeri, til en 12' stang med kastevægt 40-80 gr.
Hjulet virker meget gedigent, uden slør og andet.
Måske det er noget?
 
Vh. IJ
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 16:06
ikke lige det jeg søger :-D
Til top
Brian Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Brian Johansen

Tilmeldt:: 08 Sep 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 17:14
Twinpower med front bremse fungerer bare. Har selv en 1000 fc og en stella 1000 fe de spiller bare ;-)
Til top
Brian Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cortsen Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2002
Geografisk: Himmerland, Nordjylland & Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cortsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 17:28
Jeg har viva v7 str 3000 og har ikke haft problemer med det, brugt 2 år i Gudenåen Wink
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 17:35
Citat: cortsen

Jeg har viva v7 str 3000 og har ikke haft problemer med det, brugt 2 år i Gudenåen Wink

De Viva skulle heller ikke være til at slide op på nogle måder :-D så tror sgu det bliver sådan et :-D mange tak for alle de gode svar :-D
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 18:22
så er der et Viva V7 på vej min vej :-D 


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 18:57
Og så er der 10 års garanti på Viva hjul. Så gem "papirene Big smile

Mvh. - Kim .
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:17
Må sige at jeg allerede lærte lektien for mere end 20 år siden med shimanos hjul. Dengang var det Aero GT hjulene. Der kom meget hurtigt slør i akslen og det blev tungt og trægt for til sidst at gå helt i stå. Og jeg har haft mange shimanoer !!  Shimano hjulene er opbygget efter samme princip, med en lang centerakse. Og det dur bare ikke til tungt fiskeri. Hjulenes opbygning har ikke forandret sig.
Der kan være noget rigtigt i at dimensionere hjulene til det fiskerie man kaster sig ud i. Men det betyder at de hjul der skal bruges er relativt meget større, end tilsvarende hjul til det samme fiskeri.
Har mødt mange på mine ture med smadrede shimanoer og jeg kender mange, som aldrig vil købe dem igen. Så egentlig undrer deres popularitet mig en smule. Men igen..hjulene bruges jo forskelligt. Og jeg kan jo ikke afvise at jeg har været en klummerøv, med mine hjul Smilemen jeg skal dog så indskyde at jeg aldrig har haft problemer med andre hjulmærker.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:33
#Michael Big smile

Da jeg selv har solgt Shimano hjul har jeg også en del erfaring med dem. Især da jeg jo også fik masser af tilbagemeldinger fra kunderne.

Gennemgående har kunderne været godt tilfredse på linje med andre mærker/priser. Man får nu engang mere hjulkvalitet når man betaler mere for varerne.

Det vil så igen sige, at Shimanos mellem pris hjul ligger på lidt under niveau som andre hjul i samme prisklasse, men når vi kommer op i Stella klassen og over, giver Shimano de andre baghjul så det batter.

Igen skal så også siges, at folk ofte er nogle "ØF-ØF" med deres hjul Big smile, og med mindre de har et tæskedyrt hjul, har hjulet ikke den store chance for et luxusliv uden stød og knubs som hvis det havde været oppe i de "federe" hjuls klasse!.

Så kort og godt:

Hvis i vil købe et super godt hjul i kan leve et lykkeligt liv sammen med - så må i "sku" op med et par kroner mere end hvad alle de øvrige sammenstimlende intetsigende mængdevarer koster! - sku så Big smile

Krum hals & høj haleføring
 - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:42
Hovsa - og så var der lige:

Det skal lige siges, at intet hjul kan klare, at folk får bundbid, og så står og hiver/trækker ind med direkte træk på hjulet.

Her har de billige hjul faktisk en fordel, da de er mere direkte byggede. De mangler så til gengæld de raffinerede elementer som kuglelejer, afbalancering m.m.

Derfor skal folk lære hvordan de bør handl, når de får bundbid. Det er IKKE hjulets skyld at det går i stykker men folks "automatiske" tro på, at bre man går baglæns med stangen ved et bundhug, så er det linen der får skylden for, om skidtet holder.

Mvh. - Kim -


Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 21:55
av for søren Kim Embarrassed Der ramte du lige ind i min ungdommelige uforstand i omgang med fiskehjul. Har som sagt nok været en klummerrøv..Men Men. Dengang havde jeg kun mine egne erfaringer til at vejlede mig. Og der drager man jo nogengange nogle erfaringer, der er mere forankret i privatlogik end i sund fornuft.
Jeg er helt på linje med dig i, at et livslangt forhold til et fiskehjul, koster penge. Og man får hvad man betaler for.
Syntes faktisk også at stella ser fornuftigt ud, uden at jeg dog har villet kaste penge efter det. Jeg er nemlig blevet retro fiskerBig smile
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 22:24
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Citat: kikophil

#Michael Big smile

Da jeg selv har solgt Shimano hjul har jeg også en del erfaring med dem. Især da jeg jo også fik masser af tilbagemeldinger fra kunderne.

Gennemgående har kunderne været godt tilfredse på linje med andre mærker/priser. Man får nu engang mere hjulkvalitet når man betaler mere for varerne.

Det vil så igen sige, at Shimanos mellem pris hjul ligger på lidt under niveau som andre hjul i samme prisklasse, men når vi kommer op i Stella klassen og over, giver Shimano de andre baghjul så det batter.

Igen skal så også siges, at folk ofte er nogle "ØF-ØF" med deres hjul Big smile, og med mindre de har et tæskedyrt hjul, har hjulet ikke den store chance for et luxusliv uden stød og knubs som hvis det havde været oppe i de "federe" hjuls klasse!.

Så kort og godt:

Hvis i vil købe et super godt hjul i kan leve et lykkeligt liv sammen med - så må i "sku" op med et par kroner mere end hvad alle de øvrige sammenstimlende intetsigende mængdevarer koster! - sku så Big smile

Krum hals & høj haleføring
- Kim -
Kim jeg har aldrig haft problemer med andre hjul og bundhug... Kun Shimanos.
 
Bundhug er jo ikke noget sjældent fænomen hos lystfiskere.
 
Jeg har et hjul af tvivlsomt fabrikat str 3000 med 0.20 fireline jeg købte i Rema for mener det var 129 kr Det ligger hos en kamarat og bliver brugt til fiskeri fra hans jolle. Big smile
 
Der har ikke været nogen problemer ved pirkefiskeri og bundhug i storebælt og det er brugt i 5 år nu.. Aldrig været smurt eller skyllet og kun været behandlet på det groveste med øf øf metoden. Jeg er selv overrasket og tilligmed er lineoplægget perfekt. Smile
 
Jeg har ligeledes et gammelt Daiwa Capricorn str 2500 med 0,17 fireline jeg selv har købt brugt jeg bruger til havnefiskeri efter torsk. Det er vel 5 år gammelt hvis ikke mere og der har heller aldrig været problemer selvom der er nogle gedigne bundhug og jeg hiver til indtil linen enten knækker eller den er fri.
 
Desuden et oldgammelt Abu Cardinal et eller andet. Det samme med det.
 
Har kun oplevet den svaghed hos Shimano. Et hjul ska vel ku holde til bundhug da det vel er forventeligt. Smile
 
Ved godt der er forskellige opskrifter på at håndtere et bundhug Star
 
Men igen vil man ha silkeblød gang eller et solidt hjul .. Man kan i de klasser ikke få begge dele synes jeg ihvertfald. Cry


Redigeret af taro - 04 Jun 2012 kl. 22:28
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 23:39
Hej Michael & Michael Big smile

Tjaaa.. hvis vi analyserer alle danske fiskeres oplevelser med deres respektive hjul, vil det nok vise sig, at mange med samme hjul og samme fiske adfærdsmønstre alligevel vil have forskellige erfaringer med hjulene mht. levetid, slør, lineføring etc.

Nogle"mellemklassehjul" giver en bedre oplevelse end andre. Det kan skyldes mere mekanik (lejer), dyrere linespoler/lineførere, saltbestandighed etc. - overfor kraftigere mekanik, færre lejer, lidt mere slør dårligere materialer og lignende.

Når prisen på et hjul så ryger i vejret, er det pga. flere kvalitetslejer, afbalancering, finere linefører rulle, finere bremsesystem m.m.

Michael 2:

Intet hjul bliver bygget til at kunne modstå bundhug ved, at bruge hjulet som trækkraft. Noget af det der ødelægger et hjul hurtigst (ud over at køre det over) er, at der trænger lidt salt ind i en blanding af olie og fedt. Det giver nemlig det bedste alkaliske slibemiddel man kan tænke sig, hvis ikke lige det var fordi, at det ødelægger lejer, saltbeskyttelse og andre tætte forbindelser meget hurtigt.

Derfor er det vigtigste, at hjulet ikke får saltvand ind i "maskinrummet".

Jeg har selv haft mange hjul i mellemklassen, og nogle kunne ikke stå for jævnligt fladfiskeri fra kysten med det det har indebåret af saltvand og sand, Så der er helt sikkert forskel på mellemklassehjulene også.

I Shimano klassen tror jeg nu heller ikke, at der er mange der trækker blinket fri af bundhugget med direkte træk på hjulet Confused

Mvh. - Kim -




Redigeret af kikophil - 04 Jun 2012 kl. 23:43
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2012 kl. 00:11
Hov - skal måske lige nævnes, at det kan være bedre, at ha` et hjul med 4 kraftige 2 x RD lejer end et dyrt hjul med 14 stk. dyre lejer. 1 eller 2 = ene eller begge sider. R = Rain, D = Dust  /   Vand & Støvtæt

Det billigere hjul med de 4 lejer går helt sikkert ikke lige så silkeglat som det dyre, og vil derfor egne sig bedre til fladfiskeri og lignende.

Lejerne i det dyre hjul er ganske små, og lejestængerne ligeså , da hjulet ellers vil slå rekord i vægt - og det vil jo være noget - øv.

Dette hjul vil derfor være bedst egnet til spin og behandling - mit gefuhl (med følelse) Big smile

Lukker og slukker

Godnat - Kim -
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2012 kl. 00:20
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Citat: kikophil

Hov - skal måske lige nævnes, at det kan være bedre, at ha` et hjul med 4 kraftige 2 x RD lejer end et dyrt hjul med 14 stk. dyre lejer. 1 eller 2 = ene eller begge sider. R = Rain, D = Dust  /   Vand & Støvtæt

Det billigere hjul med de 4 lejer går helt sikkert ikke lige så silkeglat som det dyre, og vil derfor egne sig bedre til fladfiskeri og lignende.

Lejerne i det dyre hjul er ganske små, og lejestængerne ligeså , da hjulet ellers vil slå rekord i vægt - og det vil jo være noget - øv.

Dette hjul vil derfor være bedst egnet til spin og behandling - mit gefuhl (med følelse) Big smile

Lukker og slukker

Godnat - Kim -
 
Der har du helt ret..
 
Men en ting er sikkert et af de gamle multihjul fra Abu ka holde til mosten når det gælder bundhug Smile
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2012 kl. 00:39
 ah kom nu! de ældre kardinaler-- quick finessa--- mitchell -- penn.  se de holder stadig til det hele..   ps.  max, 4 kulelejer,  ellers bliver hjulet for sårbart.   hm. min 50,øre smidt.  mvh.
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2012 kl. 02:00
fisker faktisk kun med cardinal 52 til 57 idag. De er uforgængelige. Og ja...spolerne eksplodereSmile men det er der heldigvis en løsning på.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down