Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lette stærke fluekroge.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lette stærke fluekroge.
    Sendt: 29 Jun 2012 kl. 11:00
Hej.

Kan i foreslå mig nogle gode lette fluekroge? Jeg fisker med #6 stang. Og mest på kysten.
Hilsen Kim.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 11:11
Hej Kim
det afhænger af til hvilken flue. Samtidig ville jeg nog vælge en kraftig krog hvis jeg fisker dybt, så sparer man belastningen.
 
Michael Nielsen
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 13:36
Det bliver da godt nok besværligt hvis jeg skal remse hver eneste flue op jeg vil binde før jeg kan få anbefalet nogle gode fluekroge :-) Meget af det jeg binder er også selvopfundne mønstre.
Hvad bruger i derude som i er tilfredse med?
PT bruger jeg de billige Kamasan B830,B170-75. De er gode, men vil da gerne skifte til bedre.

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 29 Jun 2012 kl. 13:38
Hilsen Kim.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 14:51
Jeg bruger kun Gamakatzu f314 i forskellige størrelser, de kroger hammer godt!
Mener en pakke koster omkring 40 kr og der er 25 stk i så der er vel egentlig godkendt


Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 16:09
Ken sewada td6, ld1, td5
er gode stærke kroge
Michael Nielsen
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 20:36
som rasmus siger Gamakatzu f314 Thumbs Up super stærk og skarp krog lidt sart over for sten(den springer da den er hårdt hærdet) men det gælder vist for de fleste kroge
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 22:28
bind på rør... og monter owner bc36x trekroge i små str.

Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 00:37
Tak for forslagene, selvom det ikke er mange der har svaret. Der må da være flere fluebindere herinde? Smile

Mikkel: Må indrømme at jeg aldrig har bundet rørfluer før, så har ikke meget kendskab til det.


Redigeret af Kim Krikau Jensen - 30 Jun 2012 kl. 00:38
Hilsen Kim.
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 10:45
Jeg bruger meget gerne Kamasan til havørred. For mig er det ikke det store problem at de ruster med tiden. Jeg binder nemme fluer og skifter dem ud når krogen er udtjent. Pas på med saltvandskroge der nogen gange er meget tykke i wiren. Det er de kroge med den tyndeste wire der kroger bedst ;)

Den nævnte Gamakatzu og Mustads big game light er gode eksempler på fornuftige saltvandskroge.
Til top
Claus Blaabjerg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
blommi Avatar

Tilmeldt:: 18 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér blommi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 10:54

glem ikke Partridge CS54, de er lette, men jeg bruger også gamakatsu F314 pga prisenWink

Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 10:54
Citat: Kim Krikau Jensen

Tak for forslagene, selvom det ikke er mange der har svaret. Der må da være flere fluebindere herinde? Smile

Mikkel: Må indrømme at jeg aldrig har bundet rørfluer før, så har ikke meget kendskab til det.
Halløjsa
 
jamen vi binder jo med rigtig mange forskellige kroge, da noget af det væsentligst alt andet lige er kroghold, det at "kroge" fisken og så kunne fighte selv samme på bedste vis Wink
 
Men jeg har da følgende "primære" kroge som jeg binder på:
 
Partridge Salt CS 54 Saltwater Shrimp til f.eks. rejefluer
Gamakatsu F314 til rejefluer m.fl.
Kamasan B830 Trout Classic Lure long og B800 Trout Classic Lure Extra Long
 
og de 2 sidstnævnte bruger jeg mest til streamerfluer, herunder den flue, som jeg måske har fanget flest havørred og hornfisk på nemlig Red Tag Palmer....
 
Men der er mange gode fluekroge og så er der jo ikke mindst det - ligesom med hvilke fluer fanger fisk - hvad har jeg det bedst med, hvad virker for mig ... for du kan eksempelvis på denne site se udtalelser om, at Gamakatsu F314 KNÆKKER (nogle herinde er generelle), hvorimod jeg aldrig har oplevet det ... Shocked
 
Take your choise og ærligt talt, så er der jo nogle bud, som minder om hinanden og tillige den berømmelige tendens ... "jo mere markedsføring - af fluer, af kroge etc. - jo mere ser du folk bruge disse"  Wink
 
Fluehilsen og husk ... kroghold     
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 14:58
Citat: Jacob S

Jeg bruger meget gerne Kamasan til havørred. For mig er det ikke det store problem at de ruster med tiden. Jeg binder nemme fluer og skifter dem ud når krogen er udtjent. Pas på med saltvandskroge der nogen gange er meget tykke i wiren. Det er de kroge med den tyndeste wire der kroger bedst ;)

Den nævnte Gamakatzu og Mustads big game light er gode eksempler på fornuftige saltvandskroge.

Jeg synes også at Kamasan er nogle fornuftige kroge, jeg plejer ikke at miste havørreder når jeg har fisket med dem, men det er jo ikke alle steder der skal spares og det gør jo ikke noget at man har mange forskellige gode kroge.Smile
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 15:00
Citat: blommi

glem ikke Partridge CS54, de er lette, men jeg bruger også gamakatsu F314 pga prisenWink


Den ser også fin ud, minder lidt om F314Smile
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 15:10
Citat: Jacce

Citat: Kim Krikau Jensen

Tak for forslagene, selvom det ikke er mange der har svaret. Der må da være flere fluebindere herinde? Smile

Mikkel: Må indrømme at jeg aldrig har bundet rørfluer før, så har ikke meget kendskab til det.
Halløjsa
 
jamen vi binder jo med rigtig mange forskellige kroge, da noget af det væsentligst alt andet lige er kroghold, det at "kroge" fisken og så kunne fighte selv samme på bedste vis Wink
 
Men jeg har da følgende "primære" kroge som jeg binder på:
 
Partridge Salt CS 54 Saltwater Shrimp til f.eks. rejefluer
Gamakatsu F314 til rejefluer m.fl.
Kamasan B830 Trout Classic Lure long og B800 Trout Classic Lure Extra Long
 
og de 2 sidstnævnte bruger jeg mest til streamerfluer, herunder den flue, som jeg måske har fanget flest havørred og hornfisk på nemlig Red Tag Palmer....
 
Men der er mange gode fluekroge og så er der jo ikke mindst det - ligesom med hvilke fluer fanger fisk - hvad har jeg det bedst med, hvad virker for mig ... for du kan eksempelvis på denne site se udtalelser om, at Gamakatsu F314 KNÆKKER (nogle herinde er generelle), hvorimod jeg aldrig har oplevet det ... Shocked
 
Take your choise og ærligt talt, så er der jo nogle bud, som minder om hinanden og tillige den berømmelige tendens ... "jo mere markedsføring - af fluer, af kroge etc. - jo mere ser du folk bruge disse"  Wink
 
Fluehilsen og husk ... kroghold     

Jeg har faktisk ikke gjort mig ret meget i fluekroge. Jeg har bare købt billige Kamasan kroge som også har virket rigtig godt for mig, men jeg vil gerne udvide min horisont (med flere kroge), så er det jo fedt at man kan få hjælp til at vælge noget kvalitet istedet for at jeg skal lære på den hårde måde, selvom jeg selvfølgelig også vælger ud fra hvad jeg kan lide af design/type krog.
De der Gamakatzu F314 havde jeg i forvejen, glemte at skrive det i min første post, men har nu også udvidet med at prøve Daiichi 2546 saltvands krog. Jeg synes den så lidt fed ud, så den må da lige prøvesSmile
Det er altid fedt at høre erfaringer Smile
Hilsen Kim.
Til top
Bo Teut Kloster Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fario_lover Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2011
Geografisk: Sverige
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fario_lover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 16:50
Jeg synes at Partridge CS54 er den bedste saltvands krog, den kan bruges til utallige mönstre. Men kroge til kysten, er jo som alt andet smag og behag :)
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 19:17
Hej
 
Glem ikke klassikeren Partridge JS Sea streamer (CS 11 GRS). Den er fin til diverse streamers, muddlers mv.
 
Små dobbeltkroge str. 8-12 kan også være fine til små "nullermandsfluer". Det kan være både de brune ørredkroge fra Mustad, VMC eller Partridge eller laksekroge fra Partridge eller Kamasan.
 
Et lokalmønster fra Kolding Fjord - "Rebæk Motorvejsfluen" - blev faktisk bundet på en sort laksekrog str. 6-8: Krop: sort sæluld; rib: oval guldtinsel; vinge: marabou i rød, gul og grøn.


Redigeret af Henrik L. - 30 Jun 2012 kl. 19:19


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down