Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tips til medefiskeri i Randers Fjord ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tips til medefiskeri i Randers Fjord ?
    Sendt: 10 Aug 2012 kl. 12:35
Er der nogen der ligger inde med nogle tips til Randers Fjord? Såsom hvor, hvad og hvordan?

Har hørt at der fiskes ved Kanaløen, Stenrevet o.lign. Men hvad kan man fange der og hvordan. (fisker ikke med flue).

Evt links til steder hvor det er beskrevet i forvejen?
Til top
Rasmus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus - Baitogbid

Tilmeldt:: 30 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus - Baitogbid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 15:25

Hej Henrik. Hvad vil du fiske efter ?

I det inderste af fjorden er der aborre, gedde, sandart, havørred, ål, skaller og brasen og masser af fiskepladser. 
I yderfjorden er der skrubber, havørred, hornfisk, makrel, enkelte multer og fjæsing.
Her kniber det med fiskepladser medmindre du har waders.

Ved kanaløen er der kun skrubber og måske en enkelt hornfisk lige nu.
Stenrevet er en fin plads til ørred, hornfisk og makrel, men kræver waders. 

Der er godt gang i makrel og hornfiskene i udbyhøj lige nu. Har du waders ? 
Det er at foretrække, ellers kan du fiske fra molen i udbyhøj syd.

Hvad angår grejet fisker jeg selv kun med blink og wobler i fjorden.
Men et glideflåd monteret med belastning, og en lille trekrog med sildestykker burde kunne give nogle makrel. Fisk på 2-5 meters dybde hvis det er makrel, hornfiskene går i overfladen.

Her er lige et kanon link med info om pladserne og fiskeriet i østjylland, skrevet af en rigtig rygtig fisker :


Knæk og bræk Wink

Mvh Rasmus 






Til top
Rasmus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus - Baitogbid

Tilmeldt:: 30 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus - Baitogbid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 15:28
Lige et link mere med en vandstandstabel for Randers og Udbyhøj: http://www.randershavn.dk/index.php?afd=1&side=85 Smile
Til top
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 15:39
Citat: Rasmus - Baitogbid


Hej Henrik. Hvad vil du fiske efter ?

I det inderste af fjorden er der aborre, gedde, sandart, havørred, ål, skaller og brasen og masser af fiskepladser. 
I yderfjorden er der skrubber, havørred, hornfisk, makrel, enkelte multer og fjæsing.
Her kniber det med fiskepladser medmindre du har waders.

Ved kanaløen er der kun skrubber og måske en enkelt hornfisk lige nu.
Stenrevet er en fin plads til ørred, hornfisk og makrel, men kræver waders. 

Der er godt gang i makrel og hornfiskene i udbyhøj lige nu. Har du waders ? 
Det er at foretrække, ellers kan du fiske fra molen i udbyhøj syd.

Hvad angår grejet fisker jeg selv kun med blink og wobler i fjorden.
Men et glideflåd monteret med belastning, og en lille trekrog med sildestykker burde kunne give nogle makrel. Fisk på 2-5 meters dybde hvis det er makrel, hornfiskene går i overfladen.

Her er lige et kanon link med info om pladserne og fiskeriet i østjylland, skrevet af en rigtig rygtig fisker :


Knæk og bræk Wink

Mvh Rasmus 



Hej Rasmus,
Tak for dit svar.
Sandt at sige, så er jeg først lige begyndt at fiske (efter 10-15 års pause). Så helt afklaret hvad og hvordan jeg vil fiske, ved jeg ikke helt.
Jeg ved dog at jeg fisker for at spise - og foretrækker dermed skrubber, ørred og hvad du eller lister op - i 'yderfjorden'. Så det er nok der jeg skal ud, hvilket jeg også regnede med.

Jeg har dog ingen vaders, har dog overvejet at købe nogen, skal så bare lære at 'bruge dem'.
Jeg har overvejet at leje en jolle med en kammerat, for at prøve at komme ud hvor man ikke bare lige kan 'parkere bilen'. Men også for oplevelsens skyld. Fiskeri for mig er hygge og oplevelser, natur og gerne krydret med lidt fisk Smile

Jeg takker mange gange for dine tips og indsigt - og må jo nok anskaffe mig Ulnits' bog du anbefaler - går ud fra det er 'østjyllands fiskevande' ?

Ps. Hvordan ved man hvad man kan fange, hvor, hvornår og med hvad? - Er det bitter erfaring, eller kan det måske findes i Hr. Ulnits ovennævnte bog ?

Til top
Rasmus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus - Baitogbid

Tilmeldt:: 30 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus - Baitogbid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 16:05
Jeg anbefaler ike ulnits bog, det er hans hjemmeside "angling eastjutland" jeg anbefaler Smile
Den er ganske gratis at benytte sig af.

Prøv at læs lidt derinde, så bliver du også klogere på hvilke pladser der kan fiskes fra land.
Det er desværre ikke mange af pladserne der kan det i yderfjorden, men skrubber og hornfisk kan du sagtens komme til at fange. 
Hvis du skal fiske skrubber er det naturligvis sand og børsteorm der er nummer et.
Prøv at kør en tur til udbyhøj syd Smile Der er chancer for at fange lidt af hvert.

Du kan få waders fra 500 kr og opefter, dine muligheder for at fiske i yderfjorden er så meget større med et par waders og så kan du fiske efter alting.
Men vær forsigtig i starten til du er bekendt med bunden og dybderne, der er stejlt i renden Smile

Edit : Kan se at linket jeg har lavet fører til forsiden. Her er et mere præcist
http://www.angling-eastjutland.dk/dk/frame-29.htm#anchor58874





Redigeret af Rasmus - Baitogbid - 10 Aug 2012 kl. 16:07
Til top
Henrik Schytte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hschytte

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hschytte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2012 kl. 08:47
Vi har overvejet at leje en båd, og så prøve at fiske i Randers Fjord.

Er der nogen tips til hvordan vi i grunden skal fiske, når man nu har en båd. Er det primært at spænde en spinner/wobler efter båden, og håbe på havørred, eller er der andre muligheder?

Må man gå i land, og fiske fra kanaløen (har læst et par bøger hvor der står at man ikke må gå opholde sig på øen, men der er lavet en lille anløbsbro, så nogen lægger da til der?).
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down