Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nikon D3200

 Besvar Besvar
Forfatter
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nikon D3200
    Sendt: 24 Sep 2012 kl. 01:52
Jeg overvejer at købe et Nikon D3200 kamera, med et 18 - 200mm Tamron zoom objektiv Big smile
 
Det skulle vist være et rimeligt godt "begynder" kamera Thumbs Up
 
Er der nogle der har noget erfaring med dette kamera og zoom objektiv ?
 
Hvor køber man de bedste vandtætte kamera tasker ?
 
Har Simms, Patagonia ikke lavet nogle tasker til Spejlreflekskameraer ?


Redigeret af Kratluskeren - 24 Sep 2012 kl. 02:20
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 03:22
Sikkert fint..Men koeb dog Nikons eget 18-200.
De bedste vandtaette fototasker laver Lowe efter min mening. Men jeg bruger en alm fototaske som jeg propper i en vandtaet Vision rygsaek...Bare en mulighed.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 07:10
prøv og hør på  www.fotostart.dk
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 07:23
Jeg har voldsomme problemer med det objektiv på mit Nikon
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 07:44
Koeb originalt...
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 08:48
Har du overvejet d5100?

Det er lidt billigere og tager ligeså gode billeder, hvis ikke bedre (viser diverse test) Så er der lidt flere penge til et bedre objektiv.

Der er self lidt flere mp på d3200, men det kan jo ikke rigtig udnyttes til os alm brugere. Og husk det er kun wifi ready, dvs. du skal have et ekstra modul, før du kan anvende denne funktion.

Jeg endte selv med et d5100 pga. den bedre iso performance og den fleksible skærm. Og ikke mindst prisen, et kit med 18-55mm VR til 2999,- Thumbs Up

Har solgt mit kit objektiv og købt et 18-105mm VR istedet. 
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 09:17
Mange tak for de gode svar Smile
 
Der er lidt at tænke over..
 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 10:54
Tamrons obj. er både mere kompakte og lettere end tilsvarende nikon, og koster langt mindre... eneste argument (i min optik) er  hvis man taler pro obj. der er nikon indiskutabelt bedre!
jeg har selv tamron obj og er meget tiæfreds... desuden er det mindre surt hvis man får vand i et billigt obj end i et dyrt.... 
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2012 kl. 22:39
Hvad med Simms Dry Creek Day Pack ?
Kan den ikke bruges til et spejlreflekskamera Smile
Hvad med Patagonia Sweet Fish Pack eller Patagonia Stormfront pack ?
 
Hvilke lystfiskerbutikker har fisketasker som er beregnet til spejlreflekskameraer ?
 
 
 
 
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper L. Andersen

Tilmeldt:: 11 Okt 2011
Geografisk: Langeskov
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper L. Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 12:05
http://spejdergear.dk/shop/ortlieb-aqua-zoom-936p.html
Uden tvivl den bedste løsning af vandtætte tasker til SLR efter min mening..
Jeg har det siddende i mit vadebælte, så er det nemt at komme til ..
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 14:05
Er såmænd også tilfreds med mit tamron objektiv. Men modtager den ene fejlmelding efter den anden fra kamerahuset om, at den ikke kan "genkende" objektivet.
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 16:50
Køb roligt en Nikon 3200, eller 5200

Men hold dig fra tamron objekter. Køb et Nikon original

Eller kig på www.photoshop.dk

Et rigtig godt valg til dig forbrug ville være den her

http://www.photoshop.dk/pi/Nikon_AF_S_DX_VR_55_200_f_4_0_5_6G_ED_970_277.aspx

Og det bliver du glad for i længden.

Redigeret af flycast - 25 Sep 2012 kl. 16:53
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 20:08
hvorfor mener du at han skal jolde sig fra tamrons objektiver ?

 mvh mik
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2012 kl. 22:56
Det blev et Nikon D3200 kamera + 18 - 200mm Tamron zoom objektiv..
Det er et godt "begynder" sæt, sagde forhandleren Smile
 
Jeg kan jo altid købe et nyt og bedre objektiv på et senere tidspunkt Wink 
 
Glæder mig til at komme i gang med fluefiskeriet igen, det bliver fedt med mit nye kamera Big smile
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 00:02
Citat: jenslp

Er såmænd også tilfreds med mit tamron objektiv. Men modtager den ene fejlmelding efter den anden fra kamerahuset om, at den ikke kan "genkende" objektivet.

Har et Sigma objektiv der en sjælden gang laver fejlmelding på mit Nikon, det viste sig at det er bajonetfatningens kontakter der er meget følsomme for mindste "slup"... hvis jeg drejer objektivet mere fast forsvinder fejlen, der er minimal tolerance, det drejer sig om langt mindre end 0,5 millimeter... brug af zoomen er nok til at dreje det "ud af fatning" ind i mellem... måske er det der fejlen ligger på dit Tamron også ???? 

Mvh
Rasmus


Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 07:50
Citat: Kratluskeren

Det blev et Nikon D3200 kamera + 18 - 200mm Tamron zoom objektiv..
Det er et godt "begynder" sæt, sagde forhandleren Smile
 
Jeg kan jo altid købe et nyt og bedre objektiv på et senere tidspunkt Wink 
 
Glæder mig til at komme i gang med fluefiskeriet igen, det bliver fedt med mit nye kamera Big smile
 

Hvad måtte du slippe for pakken?
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 14:33
I alt blev det 6147kr.. Meeen, det var også med et Tamron 18 - 200mm zoom objektiv og et SanDisk Ultra 8GB SDHC Hukommelseskort Smile 
 
Nu mangler jeg bare en god vandtæt kamera taske ...


Redigeret af Kratluskeren - 26 Sep 2012 kl. 14:35
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 14:54
Citat: rasmushansen.com

Citat: jenslp

Er såmænd også tilfreds med mit tamron objektiv. Men modtager den ene fejlmelding efter den anden fra kamerahuset om, at den ikke kan "genkende" objektivet.

Har et Sigma objektiv der en sjælden gang laver fejlmelding på mit Nikon, det viste sig at det er bajonetfatningens kontakter der er meget følsomme for mindste "slup"... hvis jeg drejer objektivet mere fast forsvinder fejlen, der er minimal tolerance, det drejer sig om langt mindre end 0,5 millimeter... brug af zoomen er nok til at dreje det "ud af fatning" ind i mellem... måske er det der fejlen ligger på dit Tamron også ???? 

Mvh
Rasmus
Tak Rasmus, det vil jeg prøve.

Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 15:35
når man investerer i et kamera med så mange pixel som d3200, vil de mindste fejl i objektivet kunne ses- der er kun det originale der fungerer optimalt.
Jeg ville købe 3200 og et 18-105mm med VR , det får du for godt 6000. Kort mm. bør du købe på nettet, der er store prisforskelle til forretningerne
Hans
(canon freak)
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 22:28
Det lyder til at de originale Nikon objektiver er bedre en Tamrons Ermm
 
Som sagt før, så kan jeg jo altid købe et nyt og bedre objektiv på et senere tidspunkt Wink 
Dette er jo bare et starts objektiv, som er fint nok til mig Big smile Indtil videre..
 
Jeg har kigget lidt på nettet og ser at de på Nikon.dk har et objektiv som lyder interessant...
AF-S NIKKOR 55 - 300mm F/4.5-5.6G ED VR ... Ville det ikke være fint til mit Nikon D3200 ?
 
Jeg vil gerne ha godt med zoom på objektivet, da jeg har en lille sjov ide om, at jeg skal ud og lege kratlusker til næste års majfluesæson ... Jeg vil jo gerne have nogle flotte "close up shots" af ørrederne som laver Head And Tail og den slags, sååå zoom er godt for mig Wink 
 
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 23:00
Citat: JTHL

Har du overvejet d5100?

Det er lidt billigere og tager ligeså gode billeder, hvis ikke bedre (viser diverse test) Så er der lidt flere penge til et bedre objektiv.

Der er self lidt flere mp på d3200, men det kan jo ikke rigtig udnyttes til os alm brugere. Og husk det er kun wifi ready, dvs. du skal have et ekstra modul, før du kan anvende denne funktion.

Jeg endte selv med et d5100 pga. den bedre iso performance og den fleksible skærm. Og ikke mindst prisen, et kit med 18-55mm VR til 2999,- Thumbs Up

Har solgt mit kit objektiv og købt et 18-105mm VR istedet. 
 
Hvor fik du så lige det Camera for 2.999 og så med et ægte - går jeg ud fra 18-55 VR ... gentager VR .....?
 
Hilsen Nikonmanden
 
 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 23:11
Citat: Jacce

Citat: JTHL

Har du overvejet d5100?

Det er lidt billigere og tager ligeså gode billeder, hvis ikke bedre (viser diverse test) Så er der lidt flere penge til et bedre objektiv.

Der er self lidt flere mp på d3200, men det kan jo ikke rigtig udnyttes til os alm brugere. Og husk det er kun wifi ready, dvs. du skal have et ekstra modul, før du kan anvende denne funktion.

Jeg endte selv med et d5100 pga. den bedre iso performance og den fleksible skærm. Og ikke mindst prisen, et kit med 18-55mm VR til 2999,- Thumbs Up

Har solgt mit kit objektiv og købt et 18-105mm VR istedet. 
 
Hvor fik du så lige det Camera for 2.999 og så med et ægte - går jeg ud fra 18-55 VR ... gentager VR .....?
 
Hilsen Nikonmanden
 
 

Jeg købte det hos Elgiganten's webshop, da de havde et weekendtilbud, hvor de havde 60stk til denne pris. Og Ja, det var med VRThumbs Up 

Nu går jeg så og leder efter et 35mm 1.8, foto-hobby bliver sgu ligeså dyrt som fiskegrejCry
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Sep 2012 kl. 23:59
Citat: JTHL

Citat: Jacce

Citat: JTHL

Har du overvejet d5100?

Det er lidt billigere og tager ligeså gode billeder, hvis ikke bedre (viser diverse test) Så er der lidt flere penge til et bedre objektiv.

Der er self lidt flere mp på d3200, men det kan jo ikke rigtig udnyttes til os alm brugere. Og husk det er kun wifi ready, dvs. du skal have et ekstra modul, før du kan anvende denne funktion.

Jeg endte selv med et d5100 pga. den bedre iso performance og den fleksible skærm. Og ikke mindst prisen, et kit med 18-55mm VR til 2999,- Thumbs Up

Har solgt mit kit objektiv og købt et 18-105mm VR istedet. 
 
Hvor fik du så lige det Camera for 2.999 og så med et ægte - går jeg ud fra 18-55 VR ... gentager VR .....?
 
Hilsen Nikonmanden
 
 

Jeg købte det hos Elgiganten's webshop, da de havde et weekendtilbud, hvor de havde 60stk til denne pris. Og Ja, det var med VRThumbs Up 

Nu går jeg så og leder efter et 35mm 1.8, foto-hobby bliver sgu ligeså dyrt som fiskegrejCry
 
OK, det var et fint køb. Enig, personligt har jeg flere spejlrefleks- og pocketkameraer (Nikon) + video og dernæst er det også blevet til http://gopro.com/products/?gclid=CK6src-e1LICFad3cAod1VMA8A men det går vel så vel endda. Minder er nu fine på video og billede .. når viden suser lidt for meget og "man" ikke kommer ud.
 
Glæder mig til i morgen, hvor en kammersjuk og jeg smutter til Fyns land frem til søndag for at fravriste et par HØ eller ... måske tre .. 4 ...  Wink
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2012 kl. 00:10
Så skal du forberede dig på at købe wifi combo kittet, hvis ikke allerede du har gjort det. Det bliver fedt at kunne se sine optagelser på smartphonen, hvis de nu bare lige tager sig sammen til at udgive app'en dertil.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2012 kl. 08:27
der har lige været et 35mm 1,8 til salg på www.fotostart.dk der er i øvrigt et godt brugtmarked og et forum, hvor der ikke bliver kastet mudder på samme måde som et andet forum jeg kender ;-) du bør kunne finde den 35 mm til omkring en tusse....

mik
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2012 kl. 08:35
Ja, så godt annoncen og havde også skrevet til sælger, men det var solgt...

Rigtig fedt forum, har været medlem en del år nu...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down