Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HELT clear DT flueline

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HELT clear DT flueline
    Sendt: 08 Nov 2012 kl. 17:57
Hej forum
 
Kender I et sted, hvor disse kan købes billigt (2. sortering)?
 
Til skydehoveder og helst i flydende eller neutral.
 
M.v.h.
Carsten
 
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 13:03
Hej Carsten Big smile
 
Det er lidt af en opgave du der har sat os på. De liner hænger ikke ligefrem på træerne. Efter et par timers netsøgning fandt jeg kun et par "lurvede" kinesiske steder der kun ville sælge mindst 50 stk. af gangen, samt et bedre websted der til gengæld ikke er billigt (langt fra) Du får lige den sidste her alligevel.
 
 
Så kan du jo ligeså godt købe en WF line på Ebay til kr. 135. kr.- stk.
 
Nå men jeg leder nok lidt mere senere, når "anden" skal vendes he he.
 
God Mortens aften Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 13:29
se flueliner www.lionfish.dk
 
mvh jørn
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 15:25
Citat: Jørn Mortensen

se flueliner www.lionfish.dk
 
mvh jørn


jeg kan ikke lige finde en clear DT flueline på din side Confused

har du et lille hint til navn eller fabrikant som man kunne søge på derinde.. kunne også godt bruge sådan en line nemlig..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Rene Rosendal Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
R. Rosendal

Tilmeldt:: 02 Maj 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér R. Rosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 15:42
http://www.tacklebargains.com/acatalog/IntermediateLine_Rating__7.html

Prøv denne side i England - har tidligere bestilt og de har mange men ved jo ikke hvilken klasse du skal bruge 

Rene
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 16:43
Er du helt sikker på, at det er DT liner?. Delta liner er jo ikke dobbelt tapperede som ønskes
 
Mvh. - Kim -
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 17:12
jeg kunne godt bruge en dt4 til åen ;-)

og nu skrev Jørn jo han havde dem..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 17:25
He he - ja men det håber jeg da også at han har Big smile
 
At jeg så ikke er helt sikker på, at det er rigtigt (dobbelt taperet i clear) skyldes så, at jeg har prøvet rigtig mange netsider under rigtig mange søge navne.
 
Intet steds har jeg kunne finde andet end enkelt taperet clear intermediate eller floating. De fleste har været i "å" afdelingen. Man kan jo altid skrive til de "navne" der har disse clear liner. Det er faktisk ikke så mange (3-5stk.)
 
Jeg er ikke i tvivl om, at en kinesisk fabrikant vil være den eneste løsning. Det er  så risikabelt, da man udover div. virus også skal betale på forhånd, og så desværre ofte ikke ser hverken vare eller penge igen (har prøvet det)
 
Men good luck her fra Big smile
 
/Kim
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 19:18
Hej Alle
 
Tak for indsatsen indtil nu.
 
Jeg er selv erfaren internetbruger, så google o.s.v. er prøvet.
 
Jeg håbede på lidt 'insider'-viden Smile
 
Mange østeuropæiske producenter laver udmærkede produkter,
men deres hjemmesider (hvis de findes) er meget mangelfulde og
normalt kun på hjemsproget.
 
Led endelig videre.
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 19:33
Hej Carsten !!!
 
Egentligt tror jeg, at du rammer samme tankegang som jeg, da det kinesiske marked er langt mere fleksibelt end omverdenen!.
 
Imidlertid er problemet ikke længere linen men firmaet/producentens økonomi i dit ønske!.
 
Får fabrikanten en betydelig oplysning såsom det globale  marked for ønsket om ??? Well så - what`s the f**king...................... Got it???????????
 
Love you all
_ KIM -
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 20:07
Findes kun som WF. Men du får lige link http://viewitem.eim.ebay.dk/AIRFLO-VELOCITY-WEIGHT-FORWARD-INTERMEDIATE-FLY-LINE-WF--5-6-7-8--CHOOSE-SIZE/370576845023/item   Måtte selv lige have en mere. 122krClap

Redigeret af Hvass - 10 Nov 2012 kl. 20:23
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 20:37
det kan også være at Jørn fortæller hvad han har.. jeg kunne ikke lige hitte det på hans side..

en clear flydende dt line må være det ultimative til åen og skumfluer..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 15:24
#Rene Big smile
Ja det er egentligt lidt mærkeligt, at en DT clear ikke forlængst er kommet på det danske marked. Jeg er også sikker på, at den vil gøre sig godt i de lidt mindre vandløb. Jeg kunne godt bruge et par AFTM 2-3-4 der lægger sig lydløst som gennemsigtigt spindelvæv.
 
Jeg er ikke i tvivl om, at linerne kan importeres over købe centralen "Alibabba" Her skal man dog været registreret importør, men der findes jo altid små tricks Big smile. Her er forøvrigt også mængderaf virus, så det gælder om, at have sikret sine vigtige data Trække HD fra evt.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 16:48
Citat: kikophil

#Rene Big smile
Ja det er egentligt lidt mærkeligt, at en DT clear ikke forlængst er kommet på det danske marked. Jeg er også sikker på, at den vil gøre sig godt i de lidt mindre vandløb. Jeg kunne godt bruge et par AFTM 2-3-4 der lægger sig lydløst som gennemsigtigt spindelvæv.
 
Jeg er ikke i tvivl om, at linerne kan importeres over købe centralen "Alibabba" Her skal man dog været registreret importør, men der findes jo altid små tricks Big smile. Her er forøvrigt også mængderaf virus, så det gælder om, at have sikret sine vigtige data Trække HD fra evt.
 
Mvh. - Kim -
 
Klare WF i de lave klasser findes der en del af, og hvorfor skal det være DT? I de lave klasser er der nu ikke megen forskel på om det er WF eller DT. Og endnu mindre betydning har det, når det bruges i små åer med korte kast. Og hvis der skal laves skydehoveder i de høje klassser er WF lige så brugbare. Så diskussionen om WF og DT er lidt la la, så når efterspørgelsen på klare liner er små vil producenterne nok bare nøjes med WF'er som er det mest allround.
 
Husk nu på at klare liner har nylon kerne, så brudstyrken kommer til at blive kritisk i de lave klasser. Kerner af dacron eller superliner er meget stærkere end nylon i forhold til vægten.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 16:53
Citat: René H.N.

det kan også være at Jørn fortæller hvad han har.. jeg kunne ikke lige hitte det på hans side..

en clear flydende dt line må være det ultimative til åen og skumfluer..
 
Hej Rene
 
Klare WF'er har generelt ret tykke runningline, og til kast under 15 meter, som for mit tilfælde udgør 99% af kastene i åen med "tørflue", er der i praksis ingen forskel på klare WF og DT.
 
Vh. Chan
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 19:38
jeg gik nu mest med i tråden, fordi jeg blev nysgerrig..

det ser ud som om min barrio mallard dt får en sæson mere Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 19:53
Hej igen
Jeg skal bruge dem i #7 og #10 til kysten.
 
WF Clear har ingen interesse.
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 17:24
Hejsa Chan Big smile
 
Nu har jeg så mest svaret på trådholders spørgsmål. Men da jeg for nogle år siden søgte efter " rimeligt tynde DT clear liner til opdeling til klasse 3-6 henholdsvis til å og kyst (jeg boede i jylland) kunne jeg heller ikke finde det den gang.
 
Det er jo nok sådan, som du er inde på, at kernen skal være kevlar for, at være så tynd!. Men kevlar er jo ikke gennemsigtig, så indtil vi finder et nyt materiale eller en/et nyt slags kevlar i gennemsigtig, må vi nøjes med tykkere materiale!. Nå men udviklingen går jo hurtig, så inden jeg skal klippes næste gang, regner jeg med, at den bett` sag er ordnet Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kontrol

Tilmeldt:: 09 Maj 2012
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kontrol Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 19:55
.. i må meget "undskylde" er en del gode råd og en del dårlige, er ledning et at 2 meget vigtige + er... Så køber du ikke "billegere" Kinisk, end de "dyre" mærker, der får fra næsten samme sted... Gamle cortland, lavede i mange år, en clear i, der nok må betegnes som en let synkende... Hedder clear cammo, ved ikke om den er i handel mere, meen nok en af de meste slid stærke.
 
 
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kontrol

Tilmeldt:: 09 Maj 2012
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kontrol Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 20:19
...  Har lige set lidt på gamle liner, fly/int spids, eller fuld int... cort orvis, guide line og rio... Alle har i alt fald fra spids af klump, neylon kerne, har fisket med dem, siden orvis kom med den første, husket her i 91...  Wondwer line, var gul på klump. Cortland kom med første i 93... Gik Kærgård, Jan G og andre med dem på Kyst.
 
Dt"r er jeg dog aldrig stødt på.... Held og lykke med det.
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 20:35
Måske jeg kan hjælpe.  Jeg har en clear line liggende - jeg fik den engang af Johnny Fisker (importprøve?) Jeg har aldrig rullet den ud af piberenserne så jeg ved faktisk ikke hvilken aftm det er, muligvis en 6´er.  Jeg synes ikke den ligner en wf da den er tyk på midterstykket.
Hvis du bor i Kbh er du velkommen til at komme og se på den.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down