Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydehoved

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Povlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ppovlsen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2010
Geografisk: NØ Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ppovlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydehoved
    Sendt: 11 Nov 2012 kl. 00:05
Jeg har kigget rundt på nettet uden held og da jeg ikke selv kan finde ud af at kippe hoveder eller lave loops søger jeg nu hjælp her.

Jeg søger et skydehoved flydende på 15 gram og ca. 9.5 meter med gode færdige loops.

Jeg er fint tilfreds med mit 14 grams Jensen hoved på 9,3 meter, men vil gerne have et lign. Skydehoved på 15 gram.

Nogen der kan anbefale noget ?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 00:34
Citat: ppovlsen

Jeg har kigget rundt på nettet uden held og da jeg ikke selv kan finde ud af at kippe hoveder eller lave loops søger jeg nu hjælp her.

Jeg søger et skydehoved flydende på 15 gram og ca. 9.5 meter med gode færdige loops.

Jeg er fint tilfreds med mit 14 grams Jensen hoved på 9,3 meter, men vil gerne have et lign. Skydehoved på 15 gram.

Nogen der kan anbefale noget ?

Hvis det som jeg tror, er på kysten du skal bruge hovedet, vil min anbefaling være et Zpey Unique hoved, med en svagt synkende spids. 
Det er det suverænt fedeste hoved jeg har kastet med, og det har nogle fine små loops.

Mvh
Henning
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 08:45
Hej
 
Jeg går ud fra at skydehovedet er til kysten: Så er Guideline Coastal (fås i flydende eller slow I) #6 (16g) et rigtigt godt valg.
 
Fine loop, perfekte lange kast, og fornuftig pris.
 
Søren
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 671
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 11:09
Hvad med det nye skydehoved fra Zpey : http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/flueliner/where/fluelineproducent/zpey.html?m-layered=1

Jeg har det selv i intermediate, kanon skydehoved Wink

Korsholm er nok  de billigste med Zpey-linerne, så vidt jeg kan se !
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 671
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 11:17
Citat: skn

Hej
 
Jeg går ud fra at skydehovedet er til kysten: Så er Guideline Coastal (fås i flydende eller slow I) #6 (16g) et rigtigt godt valg.
 
Fine loop, perfekte lange kast, og fornuftig pris.
 
Søren

Søren--Har ikke du haft nogen problemer med loop på denne line ?

Jeg har den i flyende og den har det med at hænge i topøjet (samlingen skydehoved-running) jeg var da nød til at fjerne coatning på spidsen af loop for at få en bløder overgang !

Og nu kaster den også rigtigt godt og den er billigere ---: http://www.shop.janogbo.dk/flue-liner/499-guideline-coastal-rtg-skydehoved.html



Redigeret af carsten o - 11 Nov 2012 kl. 11:21
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 11:30
Citat: carsten o

Hvad med det nye skydehoved fra Zpey : http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/flueliner/where/fluelineproducent/zpey.html?m-layered=1

Jeg har det selv i intermediate, kanon skydehoved Wink

Korsholm er nok  de billigste med Zpey-linerne, så vidt jeg kan se !

Er det det nye saltvandsskydehoved du har? 
Og mon ikke det kun er GO-Fishing der har højere priser på Zpey-linerne! ;o) 

Mvh
Henning
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 671
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 11:45
Ja det er det Henning !

Den line du linker til koster 599kr men korsholm tager kun 499kr og det er ganske rigtigt hvad du skriver at Go-fishing er de dyres !

Er hermed rettet da Henning har ret i at jeg kom til at linke til forkert line,, Beklager


Redigeret af carsten o - 11 Nov 2012 kl. 12:54
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 671
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 12:07
Glemte lige i farten, at hvis man køber den nye Zpey-line (saltvansudgaven) som jeg linker til. Skal man lige være opmærksom på at de fra fabrikken har kørt den hårt op på salgs spolen og det har givet nogle mærker i linen. Dem har jeg fået væk ved at lægge den i varmt vand i ca10-15min og derefter kørt den hårdt op rundt om en spand med stor diameter.

De er opmærksom på dette problem og det vil blive rettet på den nye sending !
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 12:18
Citat: carsten o

Ja det er det Henning !

Den line du linker til koster 599kr men korsholm tager kun 499kr og det er ganske rigtigt hvad du skriver at Go-fishing er de dyres ! : http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/flueliner/zpey-unique-compact.html

100Kr er da også en slags penge at spare, ikk Wink

Ok, så forstår jeg bedreLamp

Men de to liner du sammenligner, er ikke ens! 

Prøv selv at sammenligne linerne på de næste par link


Mvh
Henning



Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 671
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 12:26
Citat: Henning

Citat: carsten o

Ja det er det Henning !

Den line du linker til koster 599kr men korsholm tager kun 499kr og det er ganske rigtigt hvad du skriver at Go-fishing er de dyres ! : http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/flueliner/zpey-unique-compact.html

100Kr er da også en slags penge at spare, ikk Wink

Ok, så forstår jeg bedreLamp

Men de to liner du sammenligner, er ikke ens! 

Prøv selv at sammenligne linerne på de næste par link


Mvh
Henning





Du har da fuldstændig RET !! Clap

Det er den du linker til, hvis det skal være en Zpey-unique til kystfiskeri !

Beklager ,

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down