Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aborre i Randers

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Aborre i Randers
    Sendt: 18 Nov 2012 kl. 22:44
Hej.

Jeg fisker rigtig meget for tiden i mellem cykel og bil broen i Randers efter Aborre. Det har givet mange fisk, men de sidste par gange jeg har været ved broerne har det næsten ikke givet noget. Der er flere der plejer at stå dernede som heller ikke står der, måske fordi de er rykket et andet sted hen? Er der nogen herinde fra Randers som har en idé om hvor de stribbede er rykket hen?? Har gået opstrøms til den blå bro og fik kun en fin en på 650 gram på en milling. Men hvis der er et par stykker herinde som ved hvor der bliver fanget mange gode aborre i Randers lige pt ville det være mere end perfekt!Big smileThumbs Up



- Casper.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 08:48
Hej Casper,
Prøv stykket efter Randers Bro, forbi Tronholm, rundt om kajen og op i Nordhavne bassinet.
Eller bare stil dig ved træbroerne i Nordhavnens nordside.

Når vandet begynder at sige, så følger aborrene med op (eller ind i åen) og når det falder går de med ud igen.

Hvis du ikke gider at fiske forgæves kan du kigge på Randers Havns hjemmeside hvornår høj-/lav vandet er.
Fisk en halvtime før vandet stiger og til en halvtime efter vandet igen er faldet.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:03
Aborrene i åen og havnen er væk, det er formentlig ændringer i luftrykket der har bevirket at de er passive. Aborre er mere følsom for ændring i lufttrykket end andre fisk og har brug for en "længere" periode på at omstille sig og udligne trykket i luftblæren, i den periode tager de ikke føde til sig, samtidig har weekenden høje vandstand heller ikke hjulpet.
 
Vedrørende vandstand, så er det sådan og har altid været, at det næsten kun er i faldvand du finder og fanger dem, i stigende vand er der så at sige trykke på stopknappen - det var meget tydligt søndag, vandet skulle efter prognosen ha vendt mellem 12-13 - men begyndt først at få fart på ved 15 tiden - på det tidspunkt kom der så små gang i aborrene mellem broerne.
 
Fandt forøvrigt en flok tidligere på dagen i området ved lystbådhavnen, hvor der er lidt skygge / skjul og strukture i vandet Wink


Redigeret af fiskefreak - 19 Nov 2012 kl. 12:05
Venligst
Til top
William Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ullaaahhh

Tilmeldt:: 06 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ullaaahhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:20
Hej Claus,

Har du en kilde på den påstand? Det lyder som intressant læsning.

Mvh
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:31
!

Redigeret af fiskefreak - 19 Nov 2012 kl. 14:21
Venligst
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:35
Citat: fiskefreak

Citat: Ullaaahhh

Hej Claus,

Har du en kilde på den påstand? Det lyder som intressant læsning.

Mvh
 
Hvis 35 års erfaring med aborre i Gudenå og Randers havn kan bruges så ja Wink
 
Med hensyn til aborrens trykudligning er det gammel lære - en anden ting er de lokale forhold i Gudenå.
Venligst
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 14:52
Tak for svarene! Er netop lige kommet hjem efter 4 timers fiskeri og kun EN aborre! Hvad sker der lige?! Jeg fiskede både med jigs twister, spinnere, blink, millinger på både bunden og på flåd. Jeg var både ved den blå bro og mellem de andre broer. Der stod flere som heller ikke mærkede noget. Satme underligt!

Finn: jeg prøver at gå der forbi tronholmen imorgen og ser om der skulle være noget Smile

Claus: Fedt du lige nævner det med vandstanden, det havde jeg faktisk ikke tænkt over! Forresten, hvad mente du lige med det sidste du skrev? Forstod det ikke helt Smile



- Casper.
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:10
Forresten Finn, jeg stod også ved træbroerne på nordsiden. Heller ikke noget resultat, og der var ingenting ved de andre udover en som kun fiskede efter skaller Wink
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:11
Citat: Skurken90



Forstod det ikke helt Smile


- Casper.
 
spørg gerne ind ?
Venligst
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:22
'' Fandt forøvrigt en flok tidligere på dagen i området ved lystbådhavnen, hvor der er lidt skygge / skjul og strukture i vandet ''


^^  Uddyb venligst, det skal jeg da lige høre noget om Smile
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 15:51
Citat: Skurken90

Forresten Finn, jeg stod også ved træbroerne på nordsiden. Heller ikke noget resultat, og der var ingenting ved de andre udover en som kun fiskede efter skaller Wink


Måske er de gået længere på i åen omkring Motorvejsbroen.

Til tider, er der kanon fiskeri over alt, andre gange som støvsuget for fisk.

I gamle dage så man efter Mågesjov for at finde fisken.. I dag ser man efter østeuropæer Confused

Det sørgelige fakta at selv Randers Havn og Gudenåen er ramt af dette fænomen.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 17:18
Citat: finnjensen


I gamle dage så man efter Mågesjov for at finde fisken.. I dag ser man efter østeuropæer Confused


Smile
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 17:47
Citat: Skurken90

'' Fandt forøvrigt en flok tidligere på dagen i området ved lystbådhavnen, hvor der er lidt skygge / skjul og strukture i vandet ''


^^  Uddyb venligst, det skal jeg da lige høre noget om Smile
 
Big smiledu må selv se om du kan finde dem, kan røbe... de blev alle fanget på omkring en meters vand, med stolper, anløbsbroer, og pramme som skygge Wink
 
Vi fiskede på dem en lille times tid, enten havde vi fanget dem op, ellers så forsvandt de sammen med bidelysten, de fleste blev fanget på 5-6 cm konserverede millinger, resten på softbaits, profiblinker turbo tails og alm powergrups i 5 cm.
 
De fleste var i mindre størrelse og alle blev genudsat.
 
I min fiskeverden så er et stabilt vejr, altså uden væsentlige trykændringer i nogle dage det mest optimale, sammenholdt med faldvand, noget af det bedste aborre fiskeri findes i december / januar - stabilt højtryk fra østlige retninger, temperature omkring eller lige over nul, sol og blå himmel så kommer de frem, jeg tror vi mangler kulde til at få dem ind fra fjorden før fiskeriet bliver rigtig godt og der komme noget størrelse på.


Redigeret af fiskefreak - 19 Nov 2012 kl. 17:56
Venligst
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 18:02
Hjernen kører på fuld drøn nu Claus, det kan sku være mange steder med anløbsbroer, stolper og pramme! Hehe, nå men jeg må jo prøve de steder jeg tror på hvor det er imorgen, tak for hints! Wink
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 18:07
Citat: finnjensen



I gamle dage så man efter Mågesjov for at finde fisken.. I dag ser man efter østeuropæer Confused

Det sørgelige fakta at selv Randers Havn og Gudenåen er ramt af dette fænomen.




Det kan jeg vidst kun give dig ret i. En aborre på omkring 10 cm har en polak taget med hjem nede fra havnen. Det er bare noget svineri!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down