Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Edge 3776 Vs. Shimano Aspire CX

 Besvar Besvar
Forfatter
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Edge 3776 Vs. Shimano Aspire CX
    Sendt: 26 Nov 2012 kl. 22:29
Jeg har brug for lidt for, og imod argumenter på disse 2 stænger - Da mit budget kun rækker til den ene af dem (Desværre Wink)
Den skal primært bruges til bombarda fiskeri ved nordkysten (Gilleleje & Tisvildeleje) 
Og så til en lille smule P&T, ligeledes bombarda fiskeri.

De to modeller jeg har kigget på er:

Shimano Aspire CX spin, 10 fod, 10-30 G. 
&
Edge 3776, 10 fod, 7-30 G. 

Pt. Hælder jeg selv mest til Shimano Aspire, men det er nu stadig rart at høre andres erfaringer.

På forhånd tak for hjælpen

- Nick


Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 21:10
Intet input?
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 21:22
Jeg har for et lille halvt års tid siden købt mig en Shimano Speedmaster Seatrout 10.3" med 10-40 gram i kastevægt, den ligger prismæssigt fra 1300 og op efter. Stangen er helt kanon det er meget længe siden jeg har haft så lækker en stang i hånden, man er ikke i tvivl om at det er af meget høj kvalitet, og så kaster den intet mindre end fantastisk, har stået med aspire i hånden også og jeg ville til hver en tid vælge shimano speedmaster seatrout modellen. :) 
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 23:45
Aften
Jeg har Shimano Aspire i 8 fod, samt en i 10 fod. Begge med max kastevægt 20g. men de kan godt kaste større agnvægt.
Fede stænger, dog vælger jeg for det meste 8 fod modellen, idet den er super let. Der er ikke den store forskel på kastelængden.
Min 10 fod er monteret med kunstig kork, det er ikke til at mærke når man fisker med den. Fordelen er at der ikke falder kit ud af de naturlige revner og huller.
 
Jeg har også en Edge 3776 i ca. 9 fod. Fed stang med et suverent godt "økse" håndtag. Kaster lidt længere idet kastevægten er højere. Jeg mener også at den vejer lidt mere!
 
Hvis jeg skal vælge den ene frem for den anden - Svært at sige, for mig er det humøret den enkelte dag, der bestemmer hvilken stang jeg vælger.
 
Begge stænger er suverene, så du skal nok kikke lidt på hvilken finish du bedst kan lide.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2012 kl. 08:49
Citat: Nick_is

Jeg har brug for lidt for, og imod argumenter på disse 2 stænger - Da mit budget kun rækker til den ene af dem (Desværre Wink)
Den skal primært bruges til bombarda fiskeri ved nordkysten (Gilleleje & Tisvildeleje) 
Og så til en lille smule P&T, ligeledes bombarda fiskeri.

De to modeller jeg har kigget på er:

Shimano Aspire CX spin, 10 fod, 10-30 G. 
&
Edge 3776, 10 fod, 7-30 G. 

Pt. Hælder jeg selv mest til Shimano Aspire, men det er nu stadig rart at høre andres erfaringer.

På forhånd tak for hjælpen

- Nick


Hvis du mener, at Aspiren er værd at bruger de ekstra +1000 kr. på, så skal du da købe den (det eneste ekstra plus der nok kan siges om Aspiren, det er muligheden for at indstille længden på bundstykket, men om det er de +1000 kr. værd)---> Du kunne jo også overveje, om det ikke kunne være en mulighed at købe Edgen + f.eks. en Shimano Speedmaster AX 9 fod 7-21 gram i stedet for (prisen bliver den samme som for Aspiren) - Edgen til Nordkysten og Speedmasteren til P&T og evt. andet fiskeri...
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2012 kl. 11:50
Nu er jeg i den heldige situation at jeg kan købe Aspiren BILLIGERE end Edge 3776 stangen, den ekstra funktion der er bygget ind i bund delen af stangen er i mine øjne en ligegyldig feature...

Det vigtige er hvordan stangens aktion er i forhold til mit behov.

Mvh. Nick

Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2012 kl. 14:53
har en shimano  demostang du kan erhverve for  1400,-  den omtalte model.
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2012 kl. 15:51
@ - Ole Menander

Tak, men nej tak Ole Smile Jeg har en nypris der ikke er meget fra den du vil have for din.

Mvh. Nick 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2012 kl. 17:35
Den nye Aspire DX.... Jan & bo er til grin med de priser !!
http://www.angelcenter-kassel.de/ack/shimano-aspire-dx.html
 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2012 kl. 20:25
Det ved de fleste vel efterhånden :D
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 14:17
Så fik jeg besluttet mig og købt en Shimano Aspire CX 300ML, 10 Fod. 

Tak for input, det hjalp på beslutningen Smile 

- Nick
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 15:01
hvad sker der lige for den tysker pris ?? .. er det seriøst eller en fejl .. nogen der har checket op på det ???
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 15:20
Tror den er god nok, men har ikke handlet med dem før.

- Nick
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 15:23
men 249 kr. ??? det virker helt uhørt .. den koster jo gange 10 herhjemme 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 15:24
åårh, det var min browser der automatisk lavede det om til DKK fra euro, uden at gange beløbet op .. ha ha, så stemmer det bedre..
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2013 kl. 14:10
jeg synes det er en smag sag.

Aspire stangen er utroligt let og blød i sin gang i vandet. Det er en fantastisk stang og fiske med og du kan mærke alt under fiskeriet. Jeg synes det fedt man kan indstille indtaget og jeg benytter mig af det når jeg fisker med min cx.

Edge stangen er lidt tungere, men det er tilgengæld den bedste stang at holde på markedet efter min mening. kastet er nogenlunde det samme som aspire, men edgen er stadig en lille smule hårdere i sin aktion end aspire.

så det kommer an på hvad man går op i som fisker.....:-)


Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2013 kl. 14:45
@ Anders Bylov
Jeg endte faktisk med at købe begge stænger da jeg fik et usandsynligt godt tilbud på begge stænger, men har efterfølgende valgt at skille mig af med Asppiren.

Jeg fandt relativt hurtigt ud af at min min personlige favorit var Edge stangen, i det den bare virker til at havde lidt mere rygrad (Uden at være for stiv til bombarda fiskeri)

Jeg har dog heller ikke kunne vende det blinde øje til den del på stangen hvor du kan regulere på hvor langt håndtaget skal være, det har været en torn i øjet på mig lige siden jeg købte den.

Men tak for input, jeg er glad for at høre positivt & negativt om begge stænger.

Mvh. Nick


Redigeret af Nick_is - 25 Mar 2013 kl. 14:50
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down