Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simms Åndbare waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Simms Åndbare waders
    Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:17
Jeg har skrevet om dette før også at jeg ikke ville købe flere af deres åndbare produkter pga deres mildest talt forfærdelige opførsel ved problemer opstået efter almindeligt brug .
Nu har jeg igen måtte sande at det ikke nemt at være Simms kunde efter at have brugt et par G3 ca 40 gange over de sidste 14 måneder er de blevet utætte og Simms Norge siger at de outworn pga mug indvendigt pinholes og det jeg statede med opunere over en utæt venstre strømpe...
Jeg har som jeg spurgte forhandleren op var ok hængt dem til tørre i min opvarmede kælder i den strop som er mellem selerne hvilket i følge ham var ok men nu er det igen endt i at jeg faktisk sidder i en situation hvor det har kostet mig 100kr pr tur i waders at tage på fisketur !
Er at have kon´fronteret en anden Simms forhandler om mine kvaler så siger denne at han efter et ophold i Norge på Simms skole for forhandlere har fået besked på at alle åndbare waders skal vendes på vrangen for at tørre effektivt...
Nice to know ...det ved min forhandler så ikke fordi han ikke sender signe folk i butikken på skole ....surt show for mig som kunde....Thumbs Down
/Søder
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:24
først boa cirkusset og nu dette. synd at man ikke længere kan betale sig til god service..
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:27
Når jeg har været på kysten, hænger jeg mine åndbare (Simms) i brusekabinen.
Først spules saltet af på ydersiden, og lader dem tørre.
Derefter vender jeg vrangen ud, spuler dem på indersiden for evt. skidt og salt (i form af sved) og lader dem tørre HELT.
Derefter vrangen tilbage og lader dem hænge.
Besværligt? Ja, helt sikkert. Men med et par vaders til 5k, ofrer jeg gerne den tid.
 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:29

Det som jeg finder skræmmende er at man ikke for den rigtige viden om hvordan man skal passe på produktet undervejs og at hvisse forhandler sparer på udgifterne til at uddanne deres personale .....

/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:35
Hej Mivs
Lige presis det du her beskriver spurgte jeg min forhandler om inden det sidste par blev taget i brug for netop at tilsigte den rette behandling men fik det svar at det ikke var nødvendigt....
/Søder
Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:45
Det kan ikke være rigtigt, at man skal bruge flere timer på at rengøre og tørre sine waders efter en enkelt fisketur. Jeg har selv fisket i Simms waders i mange år, og siden den klassiske guide model jeg købte for ca 12 år siden, har jeg været slemt skuffet. Kvaliteten på Simms waders hænger ganske enkelt ikke sammen med prisen. Mit problem er, at jeg ikke kender til nogle ordentlige alternativer. Jeg har fx prøvet et par Patagonia, men dem måtte jeg sælge pga. elendig pasform. Simms får et problem, hvis der kommer en ny high end producent på markedet, som laver gode waders. Så kommer de til at miste markedsandele.
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:51
det er da altid en trøst at simms varsler prisstigninger på op til 1500kr på de dyre modeller:)

Redigeret af nielsesmarch - 29 Dec 2012 kl. 18:52
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 18:58
Min Simms bliver skyllet af ude i haven efter turen og efterfølgende hængt op i fyrrummet på en hjemmelavet bøjle, i selerne. Så er de åben og kan tørre. Jeg har ingen problemer, men det lyder ikke godt med deres arrogante holdning til service.
Måske næste vaders bliver en Jensen, eller en Imago.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 19:03
Jeg har en vadejakke til 4k, et par vaders til 5k.
Fordelen ved begge er bl.a. vægt, åndbarhed osv.
En af fordelene er bestemt ikke slidstyrke. Til det bruger jeg sgu militærtøj. Det kan tåle pisk og er bygget til det.
Er vel i bund og grund ikke anderledes med beklædning end med f.eks. stænger: Vi ønsker tyndere, lettere mv. stænger men forventer samtidig at styrken mv. er helt på højde med de goe gamle massive glasfiberstænger.
Det kan jo for pokkers ikke lade sig gøre!
Jeg har hørt om folk, hvis vaders incl. støvler aldrig forlader deres bil. Efter at have taget begge dele af, ligger de i bilen til næste gang. Både sommer og vinter - dvs. fra minus 10-20 grader og helt op til over 45 grader - for ja, en bil om sommeren bliver varm! Når deres fine (og dyre) vadestøvler i læder så sprækker, giver de producenten skylden.
Jeg vover påstanden, at mine Simms Guide vadestøvler i læder tørrer dobbelt så hurtigt som de fleste andres. Grunden? Jo, mine er passet og plejet (og mættet af) en god læderfedt, så de simpelthen ikke suger lisså meget vand som andres.
Lissom jeg vover påstanden af mine åndbare vaders er mere åndbare end de fleste andres (vel at mærke af samme model). Hvorfor igen? Fordi mine ikke er fyldt med saltkrystaller, der ødelægger dels membranen ved at udvidde den, og dels åndbarheden ved at stoppe selvsamme membran til.
Mht forretningspersonales uddannelse, er vi for så vidt enige, men "i disse tider", hvor rigtig mange folk tager ud i en fysisk butik, prøver en stang eller et par vaders, og derefter fiser hjem på nettet og køber varen for at spare deres surt tjente skillinger, er der vel ikke noget at sige til det.
Jeg var i Go Fishing forleden. Der var ikke en kunde, bortset fra mig. Alligevel var der 5-6 mand høj på arbejde. Min første tanke var, at det eddermame må være dyrt i lønninger. Til gengæld ærgrede jeg mig over ikke lige at have haft en go pose penge til min nye Helios 2 e.l., for jeg er sikker på, jeg havde fået den kyndige vejledning for at få det bedste ud af den. Jeg er osse sikker på, at jeg ikke var blevet næbbet af i en hurtig hovsa handel af en stresset ekspedient, som havde 5 andre kunder på nakken. Måske endda en ekspedient, der havde været på provision, som bare skulle prakke mig det på, han ville have tjent mest på.
Til sidst.....mht pasform: PAsform er jo vidt forskellig, men netop osse derfor utrolig vigtig. Er pasform og størrelse ikke i orden, vil det uværgerligt slide hårdt på syninger, manchetter osv. Men hvad gør man så, når man som jeg forventer en vadejakke, der kan rumme alle mine tykke trøjer om vinteren og samtidig skal passe mig i sommerhalvåret? Nogle vælger en middelvej, andre som jeg, vælger to jakker. Derfor, tag højde for hvornår i køber ind. Køber du en vadejakke eller et par vaders om sommeren, har du sgu et problem, når det bliver koldt, at du lige skal snige 2-3 lag tøj indenunder.
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 19:04
Det må da være medarbejderne der får en kanon hyre Big smile Gad vide om det er membranen og de øvrige lag ikke kan arbejde sammen? Hvis disse lag kan gi` sig mere end membranen, bliver mmembranen jo trukket udover dens foreskrevne område, og bliver med tiden utæt.
 
Den med vask på begge sider og div. tørring lyder jo næsten som når jeg skal ha` vasket min bil. Den kan dog ikke være i brusebadet LOL
 
Mvh. - Kim -
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 19:07
@Kim.....
Jeg vasker nu ikke - men spuler evt. saltrester af. Salt krystalliserer og bliver faktisk til bittesmå ultra skarpe sataner, der kan smadre enhver membran med tiden. Og mange tænker ikke over, at de faktisk afsondrer (sveder) en del salt i løbet af en dag. Så spuler du kun din jakke og dine vaders på ydersiden, vil dit eget salt ret hurtigt gøre kål på membranen
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 19:20
Hej Henning !
Uheldige waders og uheldig service er en, ja undskyld sarkasmen, en uheldig cocktail.
Jeg har så været langt mere heldig med Simms, mine Norge Waders er i brug for 6 sæson (G4 menr jeg de hedder, topmodellen med lynlås), og de er ikke skånet i brugen deroppe, og mine kystwaders (guide) holder også tætte på 4 år nu.
Jeg sikre dog altid at de er tørre indvendig og udvendig efter brug.
Jeg er dog lidt usikker på åndbarheden, da goretex membranen vel fyldes med salt ?
Nå men det korte og det lange er, at jeg ikke ved om du har været uheldig,eller jeg heldig, men mine Simms waders er upåklagelige i brug og holdbarhed.
Håber du finder bedre service og wader i 2013, og med de ord, godt og fiskerigt nytår !
Mvh. Jim
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 19:20
Som du selv er inde på, Henning Skryder, så er det en fejl at forhandleren ikke har vejledt dig bedre, men når man vælger at lægge sine indkøb i et supermarked kan man ikke forvente en service og know how som hvis man havde handlet i en special butik. Men du har sten sikkert fået dem billigere end hvis du havde handlet andetsteds. Man kan ikke både skryde og have mel i munden....
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 19:39
Citat: Klaus Neilsen

Som du selv er inde på, Henning Skryder, så er det en fejl at forhandleren ikke har vejledt dig bedre, men når man vælger at lægge sine indkøb i et supermarked kan man ikke forvente en service og know how som hvis man havde handlet i en special butik. Men du har sten sikkert fået dem billigere end hvis du havde handlet andetsteds. Man kan ikke både skryde og have mel i munden....

hører tit denne løjerlige påstand.
hvorfor egentlig ikke?
jeg har mødt masser af tumper som arbejdede i "Specialbutikker“. det er ingen garant for kvalitet.
det er den enkelte butiks vilje til at hjælpe som gør forskellen.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 20:10

Synd for Simms!!!

De er godt på vej til at ødelægge deres ry!! Der skal så lidt til at skade det, men en hulens masse hårdt arbejde til at få det rettet op igen.
Med alt det jeg har læst og hørt om deres produkter, så er jeg da ikke en de skal regne med at få som kunde
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 20:32
#Michael Big smile
Al respekt for en mand der bruger tid til, at ordne tøj og grej når han kommer hjem fra turen i stedet for at lave andre ting, smide sig i divaneseren og falde i søvn. Nu tror jeg så heller ikke, at du bruger gulvskrubben og rotalonen på de stakkels vaders he he.
 
Tumber i forretninger?. Tjaaa - alle nybegyndere er vel "tumber" indtil de har fået sat sig ind i varernes forskellige egenskaber alene samt sammen med andre, fabrikationsmåder/steder, priser, rabat system (det primære samt det sekundære) + hundreder af andre ting.
Hvis man vil ha`den bedste behandling/orientering (der binder), skal man så vente til førstemanden eller chefen er til stede. Er man stadigvæk ikke tilfreds - find e anden forretning Big smile
 
#Hans- Jørn
Ja du har ret i, at et brand som Simms skal passe på. Kunderne bliver jo trætte af, at lægge penge og tid til en masse RMA sager - nogle gode men andre forgæves. I denne tid står konsortierne parat med pengene for at købe "dårlige" firmaer billigt - men jeg spekulerer nu stadigvæk på hvorfor nogle vaders holder i årevis, og andre gør en kold i rø+++, og det helt uden prissammenligning Confused
 
Mvh. - Kim -
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 20:35
Lidt pudsigt at rutine procedurer ikke kan beskrives på et vedlagt stykke papir , når man regner med at ha købt markedets ypperligste (og måske dyreste) waders

Simms hjemmeside fortæller heller ikke hvordan deres waders skal behandles efter brug ?
Mine guide fra simms bliver trukket af og ligger altid i bilen .. Bortset fra et hul fra en pipeglød , har jeg ikke oplevet utætheder
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 20:43
Det er jo sygt at bruge så megen tid på vedligeholdelse hvordan kan I nå at fiske når I bruger Simms produkter?? Hva med Bare kan de ikke lave ordentlige åndbare modeller?
VH
Henrik
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 20:45
Simms er ligesom vw passat - for tumper med for mange penge og ingen stil !

Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 20:59
Hvorfor bliver i ved med at købe Simm's Waders, så?
De er jo tilsyneladende ren hype, og ikke ret meget andet.


Til top
Søren Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valther

Tilmeldt:: 02 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 21:23
Jeg købte i starten 2009 et par Simms G4z, som nu har 4 hele sæsoner på bagen.
Jeg købte dem med den indstilling "nu må vi se"...

 De er blevet tæsket igennem på kysten uden nogen form for hensyntagen. De har gået igennem tæt skov, lagt på knæ i stenene, holdt kaffepause på bænken osv. 

Jeg er tilmed ret doven på det punkt der handler om at skylle mine waders efter brug - den energi bruger jeg på at skylle mine fluer og mit fluehjul. 
Mine waders er aldrig blevet skyllet efter brug men bliver dog hængt til tørre i selerne over et vandrør i kælderen. (det gælder også mine Headwaters waders)

Det eneste tidspunkt mine waders bliver vendt på vrangen er den ene gang om året hvor de bliver vasket og genimprægneret iht. Simms anvisninger på deres hjemmeside. 
Samtidig bliver de ca 3-5 pinholes jeg finder hvert år også repareret.


Jeg er af den klare overbevisning at pinholes kommer uanset hvilket mærke du bruger. 
Desuden betyder det ikke en skid for mig at jeg bliver lidt (og jeg mener virkelig LIDT) fugtig de steder der er pinholes. Det er noget helt andet at blive våd. 

Hvis jeg på det tidpunkt hvor mine G4z ikke kan mere, og jeg ikke lige har 4-5k til et par nye, så vil jeg købe et par billige til en tusse og gennemtæske dem på kysten som altid i én sæson og derefter smide dem af helvedes til og købe et par nye til næste sæson og give dem samme tur - osv..
Hvis man synes pinholes er et problem er der vist kun én vej vist ----> Neopren.


Så hvis du ejer et par 100% tætte åndbare waders - Ja så fisker du for lidt..

Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 22:03
@ Michael. Jeg hører til typen, der ikke hverken orker at medbringe eller er indehaver af fuld militær udrustning til at medbringe på fisketur. Og iøvrigt mener, at det ikke bør være nødvendigt at være udstyret til kamp, når man tager ud at fiske. Jeg hænger altid mine waders til tørre med vrangen ud, og fisker ALDRIG med mine Simms waders i saltvand. De ser udelukkende ferskt rindende vand.
Mht pasform så er jeg helt indforstået med, at det slider på waders, hvis de ikke passer. Jeg har fundet den perfekte størrelse til mig selv i Simms waders, men den samme perfektion finder jeg ikke i fx Patagonia waders, hvor benene er alt for smalle, selerne irriterende ukomfortable blandt meget andet. Derfor er det også trist, at mine Simms waders ikke holder til, hvad man kan forvente af et par waders til mellem 4 og 5 tusinde kroner. Senest har jeg oven i købet investeret i to par Guide waders, og vekslet mellem dem for at forlænge holdbarheden. Det ene af disse par talte jeg over 20 lappede huller i inden jeg smed dem ud. Efter bare to sæsoner. Jeg har haft et par G3 waders, som næsten gik i opløsning. Det er ikke godt nok. Men for fanden - de har en fantastisk pasform, feeling og finish. Bare trist at de ikke duer til praktisk fiskeri.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 22:45
@Morten....
Min pointe mht militærtøj var/er, at dets primære funktion er ene og alene at kunne holde til utallige tæsk.
Hvis du lægger mærke til hvad der står i diverse friluftskataloger, opererer de med et begreb "teknisk beklædning". Dette betyder at man for en stor dels vedkommende betaler for "teknik" og ikke nødvendigvis holdbarhed.
Hånden på hjertet....at du tæller 20 lapper på dine vaders - jeg vover skråsikkert påstanden om, at det INTET har med Simms eller et hvilket som helst andet mærke at gøre. Du kan da sige dig selv, at hvis du formår at lave 20 deciderede huller i et eneste par vaders, så bliver de brugt på en måde, der bestemt ikke var tiltænkt.
Du kan købe nylonstrømper i fakta en en tyver, men du kan få ægte silkestrømper til 500 kr. Tror du selv, at de ægte silkestrømper til 500 kr er mere holdbare? Nej, tværtimod.
Tror du, en kulfiberstang til +7k er mere holdbar end en massiv glasfiberstang? Nej, heller ikke.
Hvorfor sætter så mange lighedstegn mellem pris ogholdbarhed? Det er altså efter min beste overbevisning ikke nødvendigvis sandt.
Bevares, jeg vil brokke mig, hvis min fine nye (og dyre) kulfiberpind brækker på første tur, men jeg forventer altså ikke, at bare fordi den koster det dobbelte af min næstdyreste, at den derfor holder dobbelt så længe.
Til dem, der ikke orker at vaske, skylle, hænge til tørre, genimprægnere osv osv, køb en par af de goe gamle i "oilskin" a la fiskertypen. Der køber du holdbarhed og ikke teknik.
Du kan finde mandagsmodeller alle vegne og i alle mærker. Men igen - vover påstanden, at der er mindst lisså mange "mandagsmodeller" blandt lystfiskere, som ikke sætter sig ordentligt ind i, hvordan man selv vedligeholder sit grej.
Mht goretex tror mange f.eks. at man ved at spraye med f.eks. nikwax spray, imprægnerer membranen. Intet er mere forkert. Membranen sidder indenunder, så at spraye er udelukkende for at forhindre yderstoffet i at suge vand (og dermed formindske årdbarheden).
Lisså mange tror, at grunden til man vasker/genimprægnerer er for at opretholde vandtætheden. Forkert igen. Membranen forbliver vandtæt så længe den er intakt. Det er pga ÅNDBARHEDEN at man vasker - for simpelthen at vaske salt og skidt væk fra membranen.
Ja, helt sikkert, rigtig mange ekspedienter forklarer ikke kunder dette, men igen - hvor mange kunder gider ærlig talt at høre på et længere foredrag om, hvordan ens fiskejakke skal behandles? Ikke ret mange, tror jeg.
Mht pasform var min pointe såmænd bare, at vores kropsbygning er meget forskellig. Jeg har nogle hulens lange lemmer (en skridlængde på 96cm), og før jeg begyndte at ofre på de få mærker, der tilbyder tilnærmelsesvis denne skridtlængde (Bare, PAtagonia & Simms) sled jeg alt for hurtigt syninger osv. op - de var simeplthen ikke bygget til det konstante stræk. Men at det derfor var dårlige vaders, får du mig aldrig til at sige.
Jeg har såmænd et par "gemene" Scierra CC6, som kører på 4 eller 5 år - aldeles uden problemer.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 23:26
problemet med åndbare vaders er at man bruger samme membran og materiale som på en jakke der "kun" skal modstå regn og blæst. Den mekaniske slidtage vaders udsættes for er ekstrem. Dette gælder lige fra den slidtage der sker i skridtet men også når mad sætter sig på alt fra jord/sand til sten og klipper.

Hvis man husker et underlag at sidde på og ikke vandre mere end højst nødvendigt holder alle vaders længere. Jeg skyller ikke tit men husker at tørre dem inden de hænges op.

Har brugt Simms i 10 år men lige nu fisker jeg i Bare´s åndbare og de har holdt fint indtil videre.
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 00:20
Citat: Mivs


 
Lisså mange tror, at grunden til man vasker/genimprægnerer er for at opretholde vandtætheden. Forkert igen. Membranen forbliver vandtæt så længe den er intakt. Det er pga ÅNDBARHEDEN at man vasker - for simpelthen at vaske salt og skidt væk fra membranen.
 


Samt for at vaske de skarpe saltkrystaller af som kan lave de fineste pinholes og derved undgå kolde løg
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Adnan Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ado bl. Avatar

Tilmeldt:: 26 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ado bl. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 01:08
Mit råd er ikke købe disse lorte waders "Simms" Jeg havde de samme problemer med mine weders "Simms" og leverandører vil altid finde en måde at omgå garantien. Køb nogle billige waders for eksempel "kinnetic". Jeg købte min for 1000 kronen og bruge dem i 2 år i saltvand og ferskvand og aldrig vaske dem efter brug og aldrig havde et problem med dem. Clap 
Extreme fluefiskeri i Bosnien

http://www.fishermansparadise.dk
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 01:56
Tja jeg trækker en smule på smilebåndet.
Jeg har aldrig haft så mange penge, at jeg har haft råd til at investere i Simms, og jeg er i grunden også fuldstændig ligeglad.
Det første par åndbare waders jeg havde hed Hasselgrowe til ca 1000 kr. - de er nok 10 år gamle og er utætte enkelte steder.
For ca. 5  år siden købte jeg, fordi jeg fik et rigtig godt tilbud, et par Scierra Waders.
Dem har jeg siden brugt både på kyst og ved åen. Jeg mener selv jeg bruger dem en del idet jeg fisker 60-80 gange årligt.
Jeg har stadig ikke problemer med huller o.lign., og jeg skal hilse og sige, at jeg absolut ikke er én der passer på mit kram.
Jeg vasker mine waders og vadejakke 1-2 gange årligt og det er det.
Hvis jeg kan få et par waders til 1500 kr. som holder i 5 år, har jeg jo waders i mere end 10 år for samme pris som ét par Simms.
Pasformen er måske ikke så god, men det er den heller ikke på mig, så der kan være lige meget.
Godt Nytår og Knæk og Bræk i 2013
 
Mvh
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 06:00
Konlusion: Vi behandler alle vores udstyr forskelligt
Vi har alle forskellige oplevelser med simms nogle gode andre dårlige
Simms giver ikke den rette vejledning og brugs forvirring til deres produkter

Men er det ikke generelt et tilbagevendende problem for mange produkter ?

Simms er ikke alene her ! mærket er måske blivet opblæst som så mange andre
tag nu Nike f.eks det er et mega brand, 
jeg har skam også oplevede et par sko til 1600kr 
der gik op i limningen godt 3 uger efter !

99% sikkert er det vi alle støder på forskellige oplevelser med forskellige brands

Konlusion: om du købe dyrt eller billigt kendt eller mindre kendt brand
Vel der altid være delte meninger og erfaringer med det produkt vi køber
Nogle har gode nogle har dårlig.

Så er det jo godt vi kan bruge 123ff til at få en masse input og viden.





Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 06:28
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 07:57
jeg har sgu altid mine i bilen hele året. våde eller ej, det dur bare!
mine G3 kører på 3. år nu.
Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 13:28
@Michael. Mine fisketure forløber således: jeg står op om morgenen. Tager tøj og waders på inden jeg går ud og fisker. Da jeg kun fisker laks, fisker jeg ret intensivt. Dvs, at jeg fisker ca 14 - 18 timer i døgnet. I denne tid har jeg waders på. For det meste, står jeg i vandet og fisker i dette tidsrum, ellers sidder jeg og spiser mad/drikker kaffe og alt for sjældent har jeg travlt med at fighte fisk ;-) Når jeg er færdig med min fiskedag, kommer jeg mine waders på vrangen og hænger dem op. Jeg synes ikke, at det er urimelig brug, som bør forkorte mine waders holdbarhed. Mht pris kontra kvalitet: når du mener, at der ikke bør fokuseres på en sammenhæng - altså jo dyrere, des bedre kvalitet - mener du så det omvendte: jo dyrere, des dårligere kvalitet bør man forvente?
Til top
dennis olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
olsenfly

Tilmeldt:: 25 Dec 2012
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér olsenfly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 14:21
Nogle brands koster mere end andre...Wink
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 15:12
Citat: Klaus Neilsen

Som du selv er inde på, Henning Skryder, så er det en fejl at forhandleren ikke har vejledt dig bedre, men når man vælger at lægge sine indkøb i et supermarked kan man ikke forvente en service og know how som hvis man havde handlet i en special butik. Men du har sten sikkert fået dem billigere end hvis du havde handlet andetsteds. Man kan ikke både skryde og have mel i munden....
 
Jeg kender dig ikke og har egentligt ikke lyst til debatere med en person som starter med at kalde mig for øgenavne det siger rigtigt meget om en selv Klaus !
 
Men definer ordet supermarked og fortæl mig venligst hvor jeg kan købe Simms produkter i et sådant ....
 
Jeg handlede kun hos den samme special forrretning med alle mine indkøb til min hoby men han er nu skiftet ud til fordel for en som tager kundens problemer med de solgte varer alvorligt....
 
 


Redigeret af Søder - 30 Dec 2012 kl. 15:19
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 15:23
Citat: HSJ

Det er jo sygt at bruge så megen tid på vedligeholdelse hvordan kan I nå at fiske når I bruger Simms produkter?? Hva med Bare kan de ikke lave ordentlige åndbare modeller?
VH
Henrik
Henrik jeg har siden´tidernes morgen gået med Bare neopren waders og indtil de nu har flyttet produktionen til Kina aldrig haft de store problemer men har har negativt om holbarheden på de åndbare men lige nu ligger de helt nye modeller i butikken på Fredrikssundsvej og venter på at nogen tager springet ud at være "prøve knud" så....
/Søder
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 15:32
@Morten....
Et par eksempler....
Shimano Lesath - AX, BX og snart CX
Shimano FA, FB, FC, FD, FE.....
Simms G3, G4
osv osv
Fælles for ovenstående er udvikling. Det være sig nye materialer, nye features osv.
Men ikke nødvendigvis en øget holdbarhed.
Igen - "teknisk beklædning" - ikke "ekstra holdbar beklædning".
Det du betaler for (udover Brand som flere osse skriver) er for en stor del udvikling samt "teknik" - igen ikke holdbarheden. Du har skam helt ret i, at man bør kunne forvente en vis holdbarhed i et produkt i den prisklasse, men at tro at et par vaders til ex. 2000 kr pr definition holder dobbelt så længe som et par til 1000 kr, vil jeg kalde naivt.
Min goe gamle Ford Granada til 8000 kr, klarede alt. Den røg ud af grusveje, klarede at sidde fast på en mark, den stod model til parkering direkte på stranden osv.
Købte jeg nu en Ferrari til flere millioner - og ovenikøbet mente at jeg kunne behandle den på samme måde - ville jeg så kunne forvente, den ville holde resten af livet? Sføli ikke.
Kvalitet - hvad er det for en størrelse? For dig er det måske holdbarhed, for andre måske vandtætte lynlåse, øget åndbarhed, øget vandtæthed, lavere vægt, ekstra lommer osv osv.
Vover igen påstanden om, at hvis folk satte sig ind i, hvad de præcis egentligt betaler for, så ville langt færre efterfølgende blive skuffet.
Måske et lille hint....men hvis du alligevel står i vand stort set hele din fiskedag, hvorfor så overhovedet investere i åndbare vaders? Du bruger jo ikke åndbarheden under vand, vel da? Men et godt råd til din brug/vedligehold ville da her klart være....tænk over, hvor meget sved - og dermed salt - du producerer iløbet af en af dine fiskedage. Alle dine saltkrystaller vil afsondres på indersiden af dine vaders. OG hvis de vel at mærke er 2 lags, vil alle disse krystaller ret hurtigt forårsage utætheder i den goretex membram (som du efter min mening alligevel ikke har brug for), når/hvis du ikke sørger for at skylle saltet af.
Det har intet med hverken Simms, PAtagonia, eller noget som helst andet brand at gøre. Nøglen til dette problem/løsning hedder Gore, som er dem, der har udviklet gore tex membranen. Jeg er overbevist om, at du ved et besøg hos dem vil kunne finde den korrekte omgang med et produkt, som indeholder deres membran.
Og sidst endnu engang....hvor mange gider stå og høre et langt foredrag i forretningen om vedligehold af et par vaders? Ikke ret mange, og de få dem måske gør, ville nok ende med ikke at købe, da det lyder aaaaallllttt for besværligt.
Teknik giver fordele, men giver osse ulemper. Og det er uanset vi snakker en membram, kulfiber stang eller polymer.
Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 16:32
@Michael. Jeg fisker stort set kun steder, hvortil jeg flyver. Derfor betyder vægten også en del for mig (begrænsningen på de 20 kg bagage). Og der er en del vægt at spare med åndbare waders + et par letvægt vadestøvler. Når jeg fisker, sveder jeg ikke salt - det er ren Zacapa rom, der kommer ud af mine porer ;-)

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 00:03
Hmmm..- Udbud og efterspørgsel...
Når jeg vil købe et par åndbare vaders, er der visse basic ting, som enhver i samme situation må kunne forvente af vaderne!.
 
For det første skal de være åndbare samt vandtætte. Hvis ikke - er det ikke åndbare vaders Big smile. Pasformen skal være mindst "rimelig", ellers skifter jeg mærke. Lommerne skal passe til mit behov. Hvis disse ting er i orden, forventer jeg også af et par vaders, at de skal kunne holde et par år under jævne forhold (ingen mavedans på en grussti) - uanset prisen. Hvis ikke fabrikanten kan levere dette, skal han ikke lave vaders. (Det er ikke fabrikanten der skal danse mavedans LOL)
 
Hvis man så bruger sine vaders på andre slidbare måder, kan man ikke forvente, at vaderne holder lige så længe. Prisforskellen på billige og dyre åndbare vaders, er hovedsagelig pga. pasform, lommer, materialer, antal lag hvilket som udgangspunkt kun skal forbedre komforten og brugbarheden. Da de fleste vaders bruger samme type membran, vil forskellen i utætheder ligge i hvorledes slitagen på membranerne er på de forskellige modeller. Skyldes dette forskellig strækbarhed på de omliggende lag, eller bliver membranens små huller på en eller anden måde ødelagt (forstørret) af svedens saltpartikler eller anden materiale eller behandling?
 
Om prisforskellen er pasform, lommer, materialer, og antal lag værd må så være op til den enkelte køber at vurdere. Måske er konkurrencen bare ikke stor nok?. Der mangler måske en mellemklasse vaders med forstærkninger de steder de åndbare har tendens til, at blive utætte (skridt, inderlår), samt en bedre pasform og et frækt look til max. kr. 2500.-Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 00:46
Citat: valther

Jeg købte i starten 2009 et par Simms G4z, som nu har 4 hele sæsoner på bagen.
Jeg købte dem med den indstilling "nu må vi se"...

 De er blevet tæsket igennem på kysten uden nogen form for hensyntagen. De har gået igennem tæt skov, lagt på knæ i stenene, holdt kaffepause på bænken osv. 

Jeg er tilmed ret doven på det punkt der handler om at skylle mine waders efter brug - den energi bruger jeg på at skylle mine fluer og mit fluehjul. 
Mine waders er aldrig blevet skyllet efter brug men bliver dog hængt til tørre i selerne over et vandrør i kælderen. (det gælder også mine Headwaters waders)

Det eneste tidspunkt mine waders bliver vendt på vrangen er den ene gang om året hvor de bliver vasket og genimprægneret iht. Simms anvisninger på deres hjemmeside. 
Samtidig bliver de ca 3-5 pinholes jeg finder hvert år også repareret.


Jeg er af den klare overbevisning at pinholes kommer uanset hvilket mærke du bruger. 
Desuden betyder det ikke en skid for mig at jeg bliver lidt (og jeg mener virkelig LIDT) fugtig de steder der er pinholes. Det er noget helt andet at blive våd. 

Hvis jeg på det tidpunkt hvor mine G4z ikke kan mere, og jeg ikke lige har 4-5k til et par nye, så vil jeg købe et par billige til en tusse og gennemtæske dem på kysten som altid i én sæson og derefter smide dem af helvedes til og købe et par nye til næste sæson og give dem samme tur - osv..
Hvis man synes pinholes er et problem er der vist kun én vej vist ----> Neopren.


Så hvis du ejer et par 100% tætte åndbare waders - Ja så fisker du for lidt..

 
Er også den lykkelige ejer af et par simms G4 Smile og de køre på 6 eller 7 år nu og de er blevet tæsket igennem på kysten herhjemme, har været i lapland, norge og på grønland og her om en lille måneds tid får de også æren af at komme en tur til argentinaSmile
de er virkligt blevet brugt og udsat for en masse hård behandling, så har været meget tilfreds med mine simms.
de bliver hængt til tørre efter hver tur og efter behov bliver de vasket og impræneret, men ikke skyllet hver gang, måske hver 10-15 gang.
Man kan se de er blevet godt brugt og de ser lidt slidte ud efterhånden, men de holder alt vand ude og mig tørSmile
skal lige siges at jeg gik dem igennem her den anden dag for første gang og sprøjtede dem med alkohol og der fandt jeg 7 pinholes, men de har også været igennem skov krat osv.
selvfølgelig lidt dyre waders i forhold til mange andre og har osså haft en del andre waders som har været ok til prisen og slidt op efter en sesson eller to og kommer ikke i nærheden af den gode åndebarhed som simms G4 har, og det finder man hurtigt ud af når man vader rundt på grønland og går 15-20 km hver gangSmile  
så kan klart anbefale simms G4 Smile 
Og min fiskemakker Tim har haft sine G4 lige så længe og har heller ingen problemmer haft.
knæk og bræk
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 01:00
Jeg må indrømme at jeg faktisk aldrig nogensinde har vasket mine Simms Guide waders (den gamle model guide), de har været i saltvand, lapland, lakseelve (blevet desinficeret også) osv. har aldrig haft problemer med åndbarheden... de bliver slidt når man går fordi indersiderne af benene gnider mod hinanden, men det lappes med lidt liquisole... De har holdt til det mest utrolige, og ånder stadig på trods min manglende vedligeholdelse... 
Har skiftet nogle gange, men har stadig Guide modellem... 

Mvh
Rasmus Hansen
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 01:03
Citat: Hugo_One

Simms er ligesom vw passat - for tumper med for mange penge og ingen stil !

så må jeg være en tumpe Smile hvor ved ikke lige hvor mine mange penge er, dem kunne jeg godt bruge lidt flere af Thumbs Up 
Og ingen stil, det passer ikke helt, den fejler bestemt ingen tingSmile
så det er ikke helt rigtigt hvad du skriver, det passer ikke på alle tumper Wink
Men jeg er en glad tumpe og  meget glad for mine simms, måske du selv skulle prøve et par en dag Thumbs Up
knæk og bræk
En af tumperne...smiler
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 01:24
Hej Rene
 
Jeg er også rigtig glad for mine G4 waders. De er 2½ år gamle og viser absolut ingen svaghederSmile. G4 modellen har "kun" været på markedet i ca. 5 år, så at dine har holdt i 6-7 år er nok at overdrive en smuleWink. Pyt med det, det er jo bare en lille detaljeSmile. Jeg kan dog på alle måder tilslutte mig din tilfredshed med produktet. Jeg klager ikke over holdbarheden og åndbarheden er i top. Mine gamle G3 waders holdt 100% tøt i 4-5 år. Jeg opholder mig meget i mine waders, så jeg syntes ikke man kan forlange mere.
 
Mvh Cato


Redigeret af Cato - 31 Dec 2012 kl. 01:26
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 02:05
Citat: Cato

Hej Rene
 
Jeg er også rigtig glad for mine G4 waders. De er 2½ år gamle og viser absolut ingen svaghederSmile. G4 modellen har "kun" været på markedet i ca. 5 år, så at dine har holdt i 6-7 år er nok at overdrive en smuleWink. Pyt med det, det er jo bare en lille detaljeSmile. Jeg kan dog på alle måder tilslutte mig din tilfredshed med produktet. Jeg klager ikke over holdbarheden og åndbarheden er i top. Mine gamle G3 waders holdt 100% tøt i 4-5 år. Jeg opholder mig meget i mine waders, så jeg syntes ikke man kan forlange mere.
 
Mvh Cato
købte dem da de kom frem, syntes bare det var længere siden, men må tage fejl så og overdriver med et år eller 2 Smile
så er det 5 år de er blevet tæsket igennemThumbs Up jeg vender tilbage om et år eller 2, når de er 6-7 år gamle og fortæller om de stadig holderSmile
knæk og bræk
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 07:55
Citat: Hugo_One

Simms er ligesom vw passat - for tumper med for mange penge og ingen stil ! 



Så er jeg glad for jeg har et par G3 
Så tilføre jeg mig som en af tumperne som så mange andre

Heller en tumpe med penge ind en klovn unden penge og passat LOLWink



Redigeret af Mallow - 31 Dec 2012 kl. 15:27
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 09:56
Jeg kan læse på din hjemmeside, Henning S, hvor du handler (handlede), det er vel definition nok. 

Her er et link til hvordan man kan reparere og bedst vedligeholder sine Simms Waders:



Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 09:59
Har også selv været ovenud glad for mine Simms G3'ere som jeg havde for år tilbage. De blev tæsket igennem og holdte mig tørre i ca. 3 år. Det var da jeg havde mange fiskedage (80+ pr. år). Nu har jeg haft et andet par med tre lag goretex. De blev utætte efter ca. 30 dages fiskeri (men desværre over flere år). De er fuldstændig slidte fra røven og ned til knæene.
 
Derfor tror jeg desværre jeg må bide i det sure æble og købe et par af de dyre modeller. Der er bare forskel. De bør altså holde til mange fisketure. Men det er utroligt at det ikke kan laves bedre. Er meget enig med Morten - hvis der kommer en anden dygtig producent som kombinere pasform, kvalitet, holdbarhed og design - ja så taber Simms meget store markedsandele på kort tid
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 10:34
@John......
Tror du har misforstået 2 lags, 3 lags osv.
2 lags er når goretex membranen er lamineret direkte på yderstoffet (laves stort set ikke mere
3 lags er når membranen sidder imellem et yderstof og et inderstof
osv osv
du kan ikke få noget som helst med 3 lag goretex
 
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 11:41
@Mivs: Det er rigtigt - 3 lag men med en goretex membran. G3'eren havde 5 lag fra røven og ned, men kun tre lag på den resterende del. Det var også med en goretex membran. Ikke alle lagene er goretex - det er jeg med på :) 
 
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2012 kl. 12:44
Hej Rene
 
Jeg kunne sagtens tyde imellem linierne, at det var det du menteSmile. Jeg kom bare i drille hjørnet, da du skrev 6-7 årWink. Jeg er dog fuldstændig på bølgelængde med dig. G4 waderséne er super fede. Godt nytår til alle.
 
Mvh Cato
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down