Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gylle uheld ophørt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gylle uheld ophørt?
    Sendt: 21 Feb 2013 kl. 14:21
Kære alle !
Den positive indgang til dette tema er, at der nok ikke har været uheld med håndtering af gylle, eller kørt gylle ud på frosen jord, så det er vel tilfældet?
Jeg har kigget på:
som plejer at samle op på uheld, men her er der vist ikke sket noget i en rum tid, så det kunne være et udtryk for at gylle problemmerne er mindre ?
Det vil da være dejligt, og vore gode landmænd ville fortjene stor ros?Clap
 
Det er vel netop i disse dage at de såkaldte uheld plejer at opstår, hvor gylle beholderene er ved at løbe over?
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
 
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 14:41
:::Thumbs Up:::
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 15:03
Citat: jimjensen

Kære alle !
 
Det vil da være dejligt, og vore gode landmænd ville fortjene stor ros?Clap
 
Det er vel netop i disse dage at de såkaldte uheld plejer at opstår, hvor gylle beholderene er ved at løbe over?
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
 
Så fordi, at de endnu ikke har overtrådt lovgivningen eller ikke slået et vandløb ihjel, så skal de have stor ros!!!! - No way!, al gylle skal indsamles og udgæres samt inddampes før det må bringes ud på markerne, udbringningen bør desuden kun finde sted i perioden fra 1/4 til 1/9, den dag det sker, så kan vi snakke om ros.

Redigeret af Steen Kehler - 21 Feb 2013 kl. 15:03
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 15:11
Tjaa Steen !
Nu lever jeg ikke i den perfekte verden, så i min verden er al udvikling i den rigtige retning, klare fremskridt.
Og den naturlige slutning fra min side er at fremskridt skal roses.
Men lad os nu se, måske er det for tidligt at drage mine foreløbige konklusioner, vinteren er jo ikke slut endnu !
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 15:43
Det er så ikke tilfældet.
Jeg fik da nys om dette uheld så sent som i går
http://www.dagens.dk/krimi/se-billederne-gylleudslip-ved-jordrup
så jeg tror simpelthen der er tale om et spørgsmål om tid, før uheldene igen vælter ned over os.
Og jeg ved så med sikkerhed, at hans internetadgang over en periode har været nede, og grundet hans geografiske beliggenhed - har der været problemer med at finde frem til en anden udbyder. Dette problem skulle dog nu været overstået, men der ligger jo stadig et efterslæb tilbage, i form af opdateringer der først skal indhentes.
Manden bag hjemmesiden er så desuden alene om arbejdet, et arbejde der gøres på frivillig basis og er ulønnet, så det er nok snarere spørgsmålet om han har haft tiden til det - jeg ved da at der arbejdes på en ny udformning af siden.
Dertil kommer så at det hidtil har været gratis at gå ind på de forskellige mediers hjemmesider, men dette er så heller ikke længere tilfældet - og der er vel grænser for hvor meget ens økonomi kan bære.
Og netop denne information - eller rettere manglen herpå gør det vel heller ikke nemmere, for ham at kunne opdatere hjemmesidens statistikker.
Mvh
Torben
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 16:29
Hej Torben !
Nå ok, så er der jo en forklaring på den manglende oversigt / opsamling på temaet, og jeg trækker min uforbeholdne ros tilbage, øv øv, øv !
Det må sgu da snart få en ende, i søndags kørte "min" nærmeste landmand gylle ud, på om ikke frossen jord, så meget tæt på frossen jord.
Min have er / var frossen, og hans marker ligger ca. 500 meter herfra !
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 18:12
Nu er det jo heller ikke ulovligt at udbringe gylle på frossen jord. Det er blot ikke hensigtsmæssigt. 
Hold hellere øje med om der KUNNE være afstrømning til vandmiljøet ved tøvejr. Det er nemlig ulovligt. Meld det til din kommunes miljøvagt hvis og hvis...... 

"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 18:25
Citat: TBH

Nu er det jo heller ikke ulovligt at udbringe gylle på frossen jord. Det er blot ikke hensigtsmæssigt. 
Hold hellere øje med om der KUNNE være afstrømning til vandmiljøet ved tøvejr. Det er nemlig ulovligt. Meld det til din kommunes miljøvagt hvis og hvis...... 

 
Til top
Steen Erbou Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Seabass1977

Tilmeldt:: 21 Dec 2012
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seabass1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 19:02
Kommer nok til og ske nogle uheld de næste par mdr, der er jo ikke mange der køre ud på frossen jord.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 19:40
Citat: jimjensen

Hej Torben !
Nå ok, så er der jo en forklaring på den manglende oversigt / opsamling på temaet, og jeg trækker min uforbeholdne ros tilbage, øv øv, øv !
Det må sgu da snart få en ende, i søndags kørte "min" nærmeste landmand gylle ud, på om ikke frossen jord, så meget tæt på frossen jord.
Min have er / var frossen, og hans marker ligger ca. 500 meter herfra !
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
Jamen så må du jo straks få indgivet en anmeldelse om gylleudbringningen for det er ulovligt, hvis ikke jorden er fuldt optøet - i fængsel med den skurkagtige bondeknold.

Redigeret af Steen Kehler - 21 Feb 2013 kl. 19:41
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 19:52
Her på Als har de da kørt gylle ud de sidste par dage.
Så alt er ved det gamleCry
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 20:50
Hej igen Steen !
Jeg tror jeg vælger mine kampe med omhu, og satser at jeg kan stemme mig ud af evt. problemer med gyllen.
Så i denne omgang er der ingen anmeldelse på vej fra min side.
Faktisk har den gode landmand for første gang en lille grøn vintervækst på store dele af arealet, (ikke korn).
Tror det er noget der kan pløjes ned, og som har bundet en del kvælstof i planten, og at jorden dermed kan gødes mindre !!
Vi må satse på at udviklingen går i den rigtige retning, og finde nogle ansvarlige politikkere der hjælper dette på vej.
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2013 kl. 06:07
Det gør de også i stor stil ude i midtjylland hvor jeg arbejder pt - fuldt lovligt fortæller kommunen mig der. (Har spurgt)
Kommunen kender nok bare ikke reglerne.....


Redigeret af TBH - 22 Feb 2013 kl. 06:08
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2013 kl. 13:13
Jim jeg må desværre skuffe dig gylleuheldene er ikke ophørt.

Der har ikke været tid til at opdatere Gyllebomben.dk i et godt stykke tid på grund af meget arbejde på jobbet og konen går med at dårlig skulder hvilket betyder jeg må lave det meste i hjemmet. Men jeg har da været i gang.
Som Torben skriver så er jeg i gang med at lave en ny version af Gyllebomben.dk den skulle gerne ende med at blive mere overskuelig end den gamle. Jeg har prøvet flere hjemmeside udbydere inden jeg fandt en der lever op til mit behov.

Den jeg har bruger nu har også en mobil hjemmeside til knyttet. Den tænkte jeg mig skulle være en opslags side hvor man kan finde Telefonnummer, E-mail adr, Wéb adr på samtilge kommuners beredskabs afdelinger i Danmark. Så hvis man ser noget kan man slå telefonnummeret op på den kommune hvor uheldet skete og ringe efter hjælp. Men det er et større arbejde at finde alle de nummerer og mail adr da ikke alle kommunale web sider er lige bruger venlige.

Her kunne det være dejligt med lidt hjælp fra jer til at finde disse.
Hvis i går ind i jeres kommunes hjemmeside og finder.
1, Telefonnummer samt E-mail adr. til Natur og miljø afd
2, Telefonnummer samt E-mail adr til beredskabs afd.
3, Åbningstider.
4, Hvis de har et akut tlf, nummer.
5, Beredskabs afd adresse
6, Beredskabs afd web adr.
7, Natur og miljø Afd Web adr
8, Kommunens Web adr.
Her er et eksempel.
http://m.gyllebomben-v3.mono.net/esbjerg-kommune
I kan sende det til mig på denne formular
https://docs.google.com/forms/d/1MbO4pDbUJKek6XkweF_wpZ4VT-xHubQCRk8vMEtQ5a0/viewform
Eller på Mail gyllebomben@gmail.com.

Den nye Gyllebomben kan i finde her.
http://gyllebomben-v3.mono.net/
Her må i gerne komme med ris og ros Om bruger venligheden på det der lavet end til nu.
Der kommer også nogen nyheder til
Det bliver muligt at anmelde forurenings sager anonymt via Gyllebomben.dk

I kan også følge Gyllebomben.dk på Facebook
https://www.facebook.com/pages/Gyllebombendk-Natur-og-milj%C3%B8vogteren/104385849633867

Det tikkede så lige et nyt uheld ind mens jeg skrev dette.
http://www.fyens.dk/article/2252775:Faaborg-Midtfyn--Stort-gylleudslip-ved-Ringe



Redigeret af Konradhen - 23 Feb 2013 kl. 15:34
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2013 kl. 15:15
Smile Godt initiativ, Oplysninger fra 5610 Assens er sendt.
Knæk & Bræk :-)
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2013 kl. 20:44
Og her skete det så igen
http://aoh.dk/artikel/hurtig-indsats-reddede-fiskene#.US5OAl0YVeQ.gmail
desværre.
Mvh
Torben
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2013 kl. 21:59
Øv for hulen da, hvor er det ærgeligt !
Det vil åbentbart ingen ende tage, jeg ender nok med at må beklage min lidt for positive / naive tilgang til denne tråd.
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 05:57
Citat: Steen Kehler

Citat: jimjensen

Kære alle !
 
Det vil da være dejligt, og vore gode landmænd ville fortjene stor ros?Clap
 
Det er vel netop i disse dage at de såkaldte uheld plejer at opstår, hvor gylle beholderene er ved at løbe over?
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
 
Så fordi, at de endnu ikke har overtrådt lovgivningen eller ikke slået et vandløb ihjel, så skal de have stor ros!!!! - No way!, al gylle skal indsamles og udgæres samt inddampes før det må bringes ud på markerne, udbringningen bør desuden kun finde sted i perioden fra 1/4 til 1/9, den dag det sker, så kan vi snakke om ros.


ÅHHHHH JA, Naturligvis skulle der komme et præmenstruelt udfald fra dig steen
Der er ganske rigtigt lang vej endnu, men det er nu rart at de nye regler begynder at have en effekt, det syntes jeg nu alligevel der skal uddeles ros for
Men lad os nu se, det er et spørgsmål om tid inden de for alvor skal igang så lad os se hver der sker hen over foråret
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Shimania

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shimania Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2013 kl. 13:08
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2013 kl. 13:28
Kære alle !
Som trådstarter, ligger jeg mig fladt ned her i denne sag.
Jeg er / var naiv, og trode at tingene havde udviklet sig til det bedre.
Desværre tager jeg nok fejl, gylle udslippende vil åbentbart ingen ende tage ??
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Shimania

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shimania Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2013 kl. 13:51
Åbenbart ikke nej. Men altså, ofte ender det vel i åerne/fjorden alligevel? Fx når det spredes på frossen jord, eller landmanden kører gylle ud og der samtidig eller lige efter kommer et ordentligt regnskyl? I så fald skal vandet jo væk og ofte via åer eller ned ad en bakke til fjorden...
 
Shimania
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2013 kl. 09:33
Nu spørger jeg fordi jeg ikke er landmand, og ikke har noget som helst kendskab til landbrug...

Hvis ikke gyllen bliver spredt på markerne, hvad kan landmanden så stille op med det ?? (upåagtet at markerne er frosne eller ej)
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2013 kl. 09:51
Tjaa Henrik !
Sædvanligvis må det vel være sådan at man kan opbevare gyllen indtil det er forsvarligt at køre den ud ?
De landmænd som har overfyldte tanke, har vel for mange grise (for megen gylle) i forhold tankens størrelse ?
 
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2013 kl. 11:05
Citat: Sofus_100

Nu spørger jeg fordi jeg ikke er landmand, og ikke har noget som helst kendskab til landbrug...

Hvis ikke gyllen bliver spredt på markerne, hvad kan landmanden så stille op med det ?? (upåagtet at markerne er frosne eller ej)
Indsamling til biogas-anlæg, hvorefter det udgærede gylle kan inddampes og først derefter bruges, som gødning på marker i perioden efter 1/4, hvor der ikke er så stor risiko for direkte udvaskning til vandløb.
 
- Egenligt er det samfundsøkonomisk/miljømæssigt fuldstændig gak ikke at bruge gyllen til biogas før, at den bruges på markerne:
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2013 kl. 19:18
Steen Kehler skrev:
Indsamling til biogas-anlæg
 
Helt enig Thumbs Up alt andet er noget Pig-eri
 
Det kunne jo samtidigt give et par nye akut-job Smile
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2013 kl. 19:45
Så mangler vi jo blot at kunne finde ud af indvinding af rødalgerne i havet, for siden at kunne anvende det til biogas, så begynder det jo at ligne noget - desværre har det jo kun dårligt nok vækket interesse blandt forskerne. Men for tiden er det næppe en økonomisk holdbar løsning.
Mvh
Torben
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 20:47

Der er åbentbart nye regler, der siger at de øverste 15 cm. af jorden ikke må være frossen, så der godt nok mange landmænd der lige nu overtræder reglerne, jeg ser det dagligt i mit område.

Utroligt at det bare kan fortsætte ?
Se her:
 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 21:01
Citat: jimjensen

Der er åbentbart nye regler, der siger at de øverste 15 cm. af jorden ikke må være frossen, så der godt nok mange landmænd der lige nu overtræder reglerne, jeg ser det dagligt i mit område.


Utroligt at det bare kan fortsætte ?
Se her:


 
Det er jo fuldstændig vanvittigt, når der loves snestorm, hvilket jo betyder, at når foråret så kommer, så vil sneen smelte og løbe i vandløb sammen med gyllen, det er jo en kæmpe katastrofe for de vandløb, som det kommer til at gå ud over - ØV!
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2013 kl. 15:08
Kære fiskevenner !
Hermed vores miljøministers holdning til temaet, postet på Facebook igår:
 
Nu har en del landmænd igen ulovligt kørt gylle ud på frosne marker med fare for, at det løber ned i vandløbene.
Og så brokker de sig over, at de får bøder for det. Jeg kan kun sige, at det er vores alle sammens vand, og vi vil ikke have gylle i det.
Hvis landmændene gerne vil have at vi lytter til dem, når vi laver nye regler, kan de begynde med at få deres kollegaer til at overholde de regler, vi allerede har.
 
Det er unægtelig andre toner, end de tidligere miljø ministre !!
Knæk og bræk derude !
Mvh. Jim
Laksefiskeri Gaula 2013 www.laksefiskeri4you.dk
 
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2013 kl. 15:57
Hvis man har spildolie i en beholder, er man forpliktiet til at have beton under og rundt om, som kan indeholde beholderens indhold, i tilfælde af lækage, hvorfor er det ikke tilfældet med gylle?
Hvis der var lovkrav om tvunget fald i terræn, fra beholder til stuehus ville det nok ikke skeLOL
Hvis man kører bil med alkohol i blodet, mister man kortet, hvorfor mister man ikke det grønne bevis, ved gentagende uheld med gylle?
 
Bo
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2013 kl. 19:14
På Facebook kan man læse på Ida Auken`s side, hvad hun skriver omkring emne ! og måske skrive lidt der :)


     
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down