Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

9 nye tilfælde af fejlplacering

 Besvar Besvar
Forfatter
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 9 nye tilfælde af fejlplacering
    Sendt: 03 Apr 2013 kl. 15:19
Så er den gal igen !!!!!
Er det bare mig - eller er I andre af samme opfattelse om nedenstående ???
 
9 annoncer på stribe under "sælges" alle med teksten "giv et bud"
 
Hvorfor i himlens navn sætter vedkommende ikke disse ting på auktion ?????
 
Er det da så svært at finde ud af hvor man bør anbringe sine annoncer -
 
Der burde måske laves obligatoriske krav på salgsannoncer - eks. tydelig forventet pris.
Så ville man slippe for de gentagne fejlpacerede auktionsannoncer som florerer under rubrikken "sælges".
 
Hvad mener I andre ?
 
mvh
michael f
Wink
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 15:27
 Thumbs Up
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 15:42
Citat: fransirn

Så er den gal igen !!!!!
Er det bare mig - eller er I andre af samme opfattelse om nedenstående ???
 
9 annoncer på stribe under "sælges" alle med teksten "giv et bud"
 
Hvorfor i himlens navn sætter vedkommende ikke disse ting på auktion ?????
 
Er det da så svært at finde ud af hvor man bør anbringe sine annoncer -
 
Der burde måske laves obligatoriske krav på salgsannoncer - eks. tydelig forventet pris.
Så ville man slippe for de gentagne fejlpacerede auktionsannoncer som florerer under rubrikken "sælges".
 
Hvad mener I andre ?
 
mvh
michael f
Wink
 
Nu har du jo selv ved flere lejligheder annonceret dine auktioner på brugtmarkedet, hvordan er det anderledes ??? Wink
 
Ps. Skal for god ordens skyld nævne, at jeg er pænt træt af begge dele !! Smile
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 16:13

 
Nu har du jo selv ved flere lejligheder annonceret dine auktioner på brugtmarkedet, hvordan er det anderledes ??? Wink
 
Ps. Skal for god ordens skyld nævne, at jeg er pænt træt af begge dele !! Smile
[/QUOTE]

Du er ikke alene om den holdning.
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 16:16
Hej Lars  !
 
Nåh, ja det har du sgu da ret i. Jeg har vist ved et tilfælde eller 2 brugt en "salgsannonce" til at gøre opmærksom på en auktion. Undskyld - det skal ikke gentage sig, hvis det forstyrrer billedet for dig.  Beundrer din hukommelse, da det vist er lang tid siden, og kun er sket een eller 2 gange.
Når det er sagt, gør det mig da ondt at du ikke er i stand til at skelne forskellen på en henvisning på en auktion og 9 efterfølgende "auktionsannoncer" som er fejlplaceret.
 
Men selvfølgelig - hvis man VIL være fejlfinder hele tiden - og eksponere sig derigennem
så for min skyld ingen alarm. De 9 indrykkede annoncer - som er indrykket under "sælges" synes jeg blot burde høre hjemme under auktioner. Det er da vist ikke helt det samme hr. Lars - Men godt ord igen- du fandt en fejl eller 2 fra min side - Under andre forhold ville jeg betegne det som "du har flyttet focus - el. endnu værre"
 
Så Lars Jeg giver dig den med min tidligere fejl - men hold venligst focus - Det har jo intet at gøre med den problemstilling jeg rejser, som jeg ser det.
mvh.
michael f
Wink
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 16:23
Hej !
Respekt !!!!
Annoncøren har nu ændret sine annoncer !
mvh
Michael F Thumbs Up
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 16:33
Tror der er nogle herinde der virkelig trænger til at komme ud og fiske for når man kan hidse sig op over sådan nogle bagateller og ligegyldige ting så må i trænger til at komme ud og få noget frisk luft i ansigtet og sol på kinderne Wink

Og hvis det er så stort et problem så lad være med at kigge på de annoncer og aktioner

Skitt fiske
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksemigger

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksemigger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 16:35
Hey
 
Jeg syns egentlig han skal poste hvor det passer ham, der er jo ikke noget annonce politi herinde, eller det var der ikke.
 
Smile
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 16:48
Folk opretter salgsannoncer i fora.
Søger folk et hjul el dyl i en tråd eller spørger til noget grej bliver tråden svaret ret hurtigt med at folk har noget til salg.
 
Salgsannoncer bliver brugt til at reklamere med folks auktioner.
 
Byd eller sælges til højeste bud hører ikke hjemme på et fora hvor der er en auktions del.
 
 
Alt dette er irriterende
 
 
 
 


Redigeret af Kevin rostrup - 03 Apr 2013 kl. 16:50
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 16:49
Citat: laksemigger

Hey
 
Jeg syns egentlig han skal poste hvor det passer ham, der er jo ikke noget annonce politi herinde, eller det var der ikke.
 
Smile
 
 
Ja,lad os få noget anarki herinde så folk kan oprette tråde med hvor de har deres mosters gamle cykel til salg
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 16:53

Sælger må da gøre op med sig selv om han vil sælge, eller ikke. Alt andet ser ud for mig som om at sælger vil se, om der skulle være nogle der var villige nok til at give en måske overpris på en vare ved at skulle komme med en budpris.

Tænker på at de bruger som måske ikke har den aller største erfaring med grejpriser vil kunne få taget en hvis lemsdel ud af bukserne. ved den slags handler.
En helt anden ting som jeg savner meget, er at der stort set ikke skrives noget om grejes alder, det være sig i aktioner som alm. brugt handel.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 17:08
Citat: Fluefisker

Sælger må da gøre op med sig selv om han vil sælge, eller ikke. Alt andet ser ud for mig som om at sælger vil se, om der skulle være nogle der var villige nok til at give en måske overpris på en vare ved at skulle komme med en budpris.

Tænker på at de bruger som måske ikke har den aller største erfaring med grejpriser vil kunne få taget en hvis lemsdel ud af bukserne. ved den slags handler.
En helt anden ting som jeg savner meget, er at der stort set ikke skrives noget om grejes alder, det være sig i aktioner som alm. brugt handel.
 
Men personen har vel ved et tidspunkt givet en pris for grejet må man forvente eller ?
 
Ja den med alder savner jeg også nogle gange og en korrekt beskrivelse af varens stand Smile
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 18:52
f**k hvor har du bare for lidt at gå op i.. Tá dog ud og fisk, i stedet for at sidde foran skærme og lege skærmbetjent..
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 18:57
Er det ikke sådan at der er fortrydelsesret for køber på en auktion ? Det er der vel ikke på en salgsannonce hvor man sælger til den der vil give mest ?
Det kunne jo også være at man var usikker på markedsprisen og ved at bede om bud fik en idé om hvad tingene er værd ?
Det er sjældent sort og hvidt ;-)


Redigeret af P.M. - 03 Apr 2013 kl. 18:58
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 19:08
Citat: stefanskovbo

f**k hvor har du bare for lidt at gå op i.. Tá dog ud og fisk, i stedet for at sidde foran skærme og lege skærmbetjent..
 
 
Du mener det du også lige har gjort LOL
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 19:16
Citat: P.M.

Er det ikke sådan at der er fortrydelsesret for køber på en auktion ? Det er der vel ikke på en salgsannonce hvor man sælger til den der vil give mest ?
Det kunne jo også være at man var usikker på markedsprisen og ved at bede om bud fik en idé om hvad tingene er værd ?
Det er sjældent sort og hvidt ;-)


Jeg tvivler på der er nogle form for fortrydelse ret-i så fald virker det tåbeligt, Hvis man ikke er mand nok til at købe varen ubeset skal man bare ikke handle på nettetSmile
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 19:20
Giv et bud under salgs annoncer ser jeg personligt ikke noget galt i..

Hvis du har noget grej som du ikke helt ved i hvilket prisleje man skal sætte mindste prisen. Sætter man til salg på auktionen er man tvunget til at sælge til højste bud, hvis det er under salgs annoncerne kan man jo forkaste budet eller handle lidt frem og tilbage måske finde en frisk bytte handel.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 21:31
Citat: ole skaarup

Giv et bud under salgs annoncer ser jeg personligt ikke noget galt i..

Hvis du har noget grej som du ikke helt ved i hvilket prisleje man skal sætte mindste prisen. Sætter man til salg på auktionen er man tvunget til at sælge til højste bud, hvis det er under salgs annoncerne kan man jo forkaste budet eller handle lidt frem og tilbage måske finde en frisk bytte handel.
Ja eller man kan spilde tiden for folk, der henvender sig...
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 21:43
Sæt en pris eller lad folk byde, det jo ret simpelt !
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:09
Citat: Dani8600

Citat: P.M.

Er det ikke sådan at der er fortrydelsesret for køber på en auktion ? Det er der vel ikke på en salgsannonce hvor man sælger til den der vil give mest ?
Det kunne jo også være at man var usikker på markedsprisen og ved at bede om bud fik en idé om hvad tingene er værd ?
Det er sjældent sort og hvidt ;-)


Jeg tvivler på der er nogle form for fortrydelse ret-i så fald virker det tåbeligt, Hvis man ikke er mand nok til at købe varen ubeset skal man bare ikke handle på nettetSmile
 
Det ser det så ud til at der er
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:11
Citat: Steen Kehler

  Ja eller man kan spilde tiden for folk, der henvender sig...
 
Du skulle bare vide hvor mange useriøse henvendelser man får på en helt almindelig salgsannonce hvor man har sat en pris Confused


Redigeret af P.M. - 03 Apr 2013 kl. 22:12
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 23:06
Salgs annoncer hvor prisen hedder "byd" er der ikke rigtig noget nyt i. Jeg synes det er ganske almindelig praksis på andre forums. Nu er der en auktions del tilknyttet denne side, men det kunne ske at sælger ikke ønsker at vedkommendes annonce skal have en tidsramme og en vinder der har budt et eller andet som lå under sælgers forventning?

Men denne side er unik i forhold til hvordan salg foregår. Hvor det andre steder foregår i forummet (dedikeret område til det selvfølgelig), har denne side et særskilt område til køb og salg.
Hilsen Kim.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 23:18
Nogle vælger så i stedet at sætte en pris på, men i annoncen står så, at prisen ikke er prisen??
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2013 kl. 07:25
God morgen !
Som starter af denne tråd kan jeg konkludere !!!!
 
Jeg må give et par andre medskrivere her på tråden ret !
 
Glem det ! Tag ud og fisk ! Nyd livet og forårs solen ! Spild ikke unødig energi !
 
Beklager at jeg lod mig rive med på en lidt dårlig dag, og blev så ømskindet at jeg startede dene tråd - egentlig til ingen nytte.
 
Folk må jo for f... skrive hvad de vil og hvor de vil - sådan ér det og sådan må det være.
 
Håber dette kan være med til at lukke en endeløs meningsudveksling af et emne som jo trods alt er op til den enkelte, ud fra givne regler.
 
Go dag til Jer alle - smut ud i solen og nyd den !
 
mvh
michael f
Wink


Redigeret af fransirn - 04 Apr 2013 kl. 07:27
Til top
Palle Karlqvist Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Palle Karlqvist

Tilmeldt:: 13 Jul 2011
Geografisk: Jyderup
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Palle Karlqvist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2013 kl. 12:28
Jeg er en af dem du hentyder til, jeg undskylder.
fejlen blev hurtig rettet.
 
Mvh.
Palle Karlqvist
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Jepsen

Tilmeldt:: 28 Jan 2013
Geografisk: Nyborg
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jepsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2013 kl. 13:20
Citat: fransirn

God morgen !
Som starter af denne tråd kan jeg konkludere !!!!
 
Jeg må give et par andre medskrivere her på tråden ret !
 
Glem det ! Tag ud og fisk ! Nyd livet og forårs solen ! Spild ikke unødig energi !
 
Beklager at jeg lod mig rive med på en lidt dårlig dag, og blev så ømskindet at jeg startede dene tråd - egentlig til ingen nytte.
 
Folk må jo for f... skrive hvad de vil og hvor de vil - sådan ér det og sådan må det være.
 
Håber dette kan være med til at lukke en endeløs meningsudveksling af et emne som jo trods alt er op til den enkelte, ud fra givne regler.
 
Go dag til Jer alle - smut ud i solen og nyd den !
 
mvh
michael f
Wink
Hej Michael
 
 
Generelt er det vel et fåtal af trådene der er til nytte Wink
 
 
Til dit oprindelige indlæg vil jeg give dig ret i at annoncer skal placeres hvor de hører til, jeg synes der er for mange eksempler på at man i de tilfælde hvor der ikke er fast pris, selv om der står en pris, bliver udsat for en skjult auktion, sådan at forstå at når man sender en mail til sælger, at man vil købe varen, så kommer der en mail tilbage med at der er en der vil give lidt mere end prisen, og der er jo ikke mulighed for at se om det er korrekt, og hvis man så står og "mangler" Smile præcis det der sælges, så bliver man måske fristet til at byde lidt mere for at få grejet, nøjagtigt som ved auktionerne, så derfor bør annoncer placeres det rigtige sted.
 
/Morten
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2013 kl. 15:28
Citat: fransirn

God morgen !
Som starter af denne tråd kan jeg konkludere !!!!
 
Jeg må give et par andre medskrivere her på tråden ret !
 
Glem det ! Tag ud og fisk ! Nyd livet og forårs solen ! Spild ikke unødig energi !
 
Beklager at jeg lod mig rive med på en lidt dårlig dag, og blev så ømskindet at jeg startede dene tråd - egentlig til ingen nytte.
 
Folk må jo for f... skrive hvad de vil og hvor de vil - sådan ér det og sådan må det være.
 
Håber dette kan være med til at lukke en endeløs meningsudveksling af et emne som jo trods alt er op til den enkelte, ud fra givne regler.
 
Go dag til Jer alle - smut ud i solen og nyd den !
 
mvh
michael f
Wink

pisse godt skrevet, og super at du er mand nok til at skrive at du måske var lidt for hurtig på tastasturet .. det er super godt at se, og thumps op herfra .. må fiskeguderne være med dig, og må den næste fisk på land være lige i din smag ;-)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 23:35
He he - vi er sku da alle sammen pisse irriterende på et eller andet grundlag LOL. Selvfølgelig må udgangspunktet på en auktion være, at man følger DENNE auktions gældende regler - laver en ordentligt varedeklaration med størrelser, alder, farver etc. samt fragtpris betalt af hvem!.
 
Er man bange for, at få for lidt ind, sætter man selvfølgelig bare en mindstepris. Ulempen ved dette er så bare, at man ikke altid "får gang i" budene, og salgsbudet bliver mindre, end hvis man var startet med mindre udgangspris!.
 
En salgsannonce med mulighed for at afgive bud, er en auktion, og ikke en vare der er til salg. Dette er en tåbelig måde at komme af med varerne på, da både sælger og køber/byder står mere usikkert. Sælger risikerer ved afslag på bud, at han slet ikke kommer af med varen, og evt. bliver husket på dette, og køber har ingen andre tydelige bud at matche sig op imod, hvis sælger f.eks. vil kontaktes via email/telefon!.
 
Hvis man skal være "mand nok til at købe ubeset på nettet" bliver man også hurtigt den fattigste og dummeste mand, da det er uhyggeligt nemt, at snyde med en vare uden billede og deklaration!.
 
Og til de der mener, at reglerne fra andre auktionssites kan overføres til 123nu`s do.- tager så ganske fejl, da det er op til det enkelte site, at udforme egne regler udover naturligvis de juridisk foreskrevne!.
 
Og èt er helt sikkert. Selv om vi har øjne og ører åbne samt stor erfaring med handel på nettet, vil vi altid kunne "dumme os" alligevel - og det gælder ved AL handel - især i udlandet Wink
 
Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down