Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guideline

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Guideline
    Sendt: 17 Apr 2013 kl. 18:29
hej
nogen som kender til feks guideline lpxe eller andre guideline modeller.
er i tvivl om det er bløde eller stive stænger, jeg har kik på et par modeller i kl 7 -kl 8 i 9,6- eller 10 fod. ville gerne bruge stangen i åen eller kysten
h Tom

Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mich 0307 Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2012
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mich 0307 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 18:49
Hej Tom
 
Jeg bruger kun Guideline stænger, og har derfor kun rosende ord om dem selvfølgelig Smile
 
Lpxe modellen primært til å og elv er medium fast, og den kan klare stort set alt og er nem at gå og fiske med i mange timer. De klare fint lidt blæst og store rørfluer i en #7 9,6 " som jeg bruger i åen til havørreder, men den er samtidig ikke en stiv kost, men "blød" er den bestemt heller ikke. En super allround stang til prisen, og du kan ofte finde dem brugt her på siden, til en rimelig pris. Til kysten bruger jeg en Lpxe RS, som er deres saltvandsmodel. Det er ikke den nye version 2, da jeg ikke synes den har nok rygrad, men det er en smagssag, og jeg er meget til lidt "stvere" stænger på kysten. Jeg har den gamle 3-delt blå model i #7 og den lidt nyere blå model 4-delt i #6. Jeg ved ikke helt hvorfor de hele tiden laver nye modeller, for jeg synes altså de gamle svingere fungerer super fint. Du kan håbe at de sætter prisen ned på de gamle modellerSmile venligst Michael
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 19:01
hej Michael
jeg skal ville gerne bruge den til lidt stor rørfluer mm i åen og så ved kysten.
så er en 9,6 kl 7 LPXe godt nok til det og ikke træls at gå med. spørger fordi jeg har primært gået med en sage one kl 6, men nu skal der ske noget nyt iser ang rørflue fiskeri.
h Tom
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mich 0307 Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2012
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mich 0307 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 19:27
Hej Tom
 
Fra Sage One til Guideline, det er første gang jeg har hørt det respektSmile
Du kan sagtens bruge Lpxe # 7 og 9,6 " til kysten også, men den er jo mest bygget til ferskvand, og tror da også at deres RS´er har dele som er mere saltvandsbestandig. Deres RS´er er også fast i aktionen, og det er altså en fordel synes jeg.
 
Venligst Michael
Til top
lars hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars m hansen

Tilmeldt:: 12 Dec 2011
Geografisk: glamsbjerg
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars m hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 19:38
Hej Tom
Jeg har netop denne stang du efterspørger, den er kanon. Jeg kommer snart til Aalborg, så hvis du ønsker det kan jeg tage den med samt hjulet og et par liner. Så kan du prøve den. Interesseret?
MVH / Lars Hansen
Til top
lars hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars m hansen

Tilmeldt:: 12 Dec 2011
Geografisk: glamsbjerg
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars m hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 19:40
Hej igen Tom
Jeg troede at det var dig der bor i Nørresundby, men det var det ikke. Mit tilbud står stadigvæk ved magt. Jeg bor på Fyn.
MVH / Lars hansen
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 19:41
til Michael
har du et link til saltvands modelen syndes det er den hvide v2er jeg får frem
tom

Redigeret af tom3011 - 17 Apr 2013 kl. 19:42
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 19:43
Citat: lars m hansen

Hej igen Tom
Jeg troede at det var dig der bor i Nørresundby, men det var det ikke. Mit tilbud står stadigvæk ved magt. Jeg bor på Fyn.
MVH / Lars hansen

hej lars
Tak jeg finder ud af noget
Til top
lars hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars m hansen

Tilmeldt:: 12 Dec 2011
Geografisk: glamsbjerg
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars m hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 20:03
Hej Tom

OK - men min stang er altså ikke til salg. Jeg synes bare det ville være godt for dig at prøve stangen før du evt. køberSmile

MVH / Lars hansen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 20:03
Jeg har kastet lidt med den "nye" hvide 2'er i deres lxpe serie, den var okay, men jeg synes ikk den var stiv nok, men det er jo så forskelligt :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mich 0307 Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2012
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mich 0307 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 20:12
Hej Tom

Du kan ikke umiddelbart finde et link til de ældre versioner, da grejhandlere jo gerne vil sælge de nyeste af det nye. Jeg ved at de har dem stående, men nok ikke en tredelt mere, som faktisk har mere rygrad end den blå i 4-delt version. Prøv at søg på lixe rs på denne side og søg i sælges der er der faktisk et billede af den gamle tredelt i klasse 5. Bor du tæt på Aalborg ?

Vh Michael
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 20:28
Jeg fisker på kysten med den hvide LPX RS v2 klasse 6 - og ja den er "blød" - og flexer midt til bund ... man skal kaste ret "afslappet" og rytmisk for at den er effektiv. 
Jeg elsker den mildest talt - jeg kan nok ikke blæse så meget line ud som en stivere tipflex model ville kunne gøre med en mere aggressive kastestil - men de sidste 2 -5 meter tjener jeg på at jeg nyder stangen arbejde uden de store bevægelser og anstrengelser. 
Jeg har prøvet de moderne stivere tipflex stænger (Sage og Orvis Helios) og ingen af dem virkede "ordentlig" til mig - det er fantastiske stænger uden tvivl - men jeg kunne bedre magte min hvide RS v2 "bløde" 6'er - jeg er fuldt ud tilfreds og har efterfølgende solgt stort set alle mine andre stænger fordi jeg altid vælger den (solgt heriblandt blandt andet en helios!).
meeeen jeg vil nu sige at saltvandet er nu altså hård ved den - og jeg kan godt efter 2 sæsoner se tegn på slid ved bindingerne (men nu er jeg også et fjols til at vedligeholde må jeg nok samtidig indrømme) ... 

Min vurdering er at det er en fremragende stang for dem som ikke kan lide eller gider de superhurtige tipflex stænger. 

Held og lykke med det   
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tomelp

Tilmeldt:: 22 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomelp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 21:10
Citat: Mich 0307

Hej Tom

Du kan ikke umiddelbart finde et link til de ældre versioner, da grejhandlere jo gerne vil sælge de nyeste af det nye. Jeg ved at de har dem stående, men nok ikke en tredelt mere, som faktisk har mere rygrad end den blå i 4-delt version. Prøv at søg på lixe rs på denne side og søg i sælges der er der faktisk et billede af den gamle tredelt i klasse 5. Bor du tæt på Aalborg ?

Vh Michael
Hej jeg er fra Tilst. Jeg må se mig lidt om efter Guideline i grejbutikker
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 21:14
Citat: tom3011

til Michael
har du et link til saltvands modelen syndes det er den hvide v2er jeg får frem
tom


http://shop.janogbo.dk/407-guideline-lpxe-rs-9-fod-kl-8.html

Redigeret af ATH. - 17 Apr 2013 kl. 21:15
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down