Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lapning af waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Jason Wolf Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
zalle

Tilmeldt:: 15 Apr 2013
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zalle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lapning af waders
    Sendt: 30 Maj 2013 kl. 18:00
Hej alle derude

Jeg var så uheldig at rive hul på mine Waterspeed G2 waders i dag på en kamufleret sten. Resultatet var et lille hul på 5 x 2 mm + lidt ridser rundt om hullet. Cry

Der fulgte noget lappegrej med da jeg købte dem som jeg har tænkt mig at bruge. Er der nogen der har nogle erfaringer med dette? Det er første gang jeg skal prøve at lappe.

På forhånd tak Wink
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 19:02
Hej,

Prøv at kigge lidt på det her.

http://go-fishing.dk/2012/05/lap-dine-waders/
Til top
Jason Wolf Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
zalle

Tilmeldt:: 15 Apr 2013
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zalle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 19:38
Tak for linket Smile
I brugsanvisningen på lappegrejet står der at man skal bruge strygejern? Nogen der har prøvet det før? Synes det lyder voldsomt...
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 19:43
pas på med strygejernet da for meget varme smelter materialet.

der skal kun stryges på lappen men ikke på materialet udenom. 
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 19:45
http://mayfly.dk/blog/2008/12/vedligeholdelse-af-waders/
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 22:44

Jeg har brugt dette til mine CC6 Wades og det vikker super og er skide godt.... Det kan købes mange steder jeg har altid en pakke med ud og fiske nu da det kun tage 1 time for at  fisketuren kan forsætte.

http://www.tear-aid.com/

Tear Aid Universal Repair Tape Type A

En helt forrygende klar reparationslap til stort set alle materialer bortset fra PVC og vinyl. Tear-Aid Type A er ekstremt stærk og er samtidig elastisk, hvilket gør at den ikke ryger af strækbarer materialer under belastinger. Den er selvfølgelig luft- og vandtet, tørrer ikke ud og kan skæres til, så den passer præscis til det der skal repareres. 


Til top
Jason Wolf Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
zalle

Tilmeldt:: 15 Apr 2013
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zalle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2013 kl. 09:43
Tak for svarene Smile
Ved du hvad tear aid koster sådan ca, Glen?
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2013 kl. 21:13
120 kr men der er også til mange gange i sån i 
en pakker


Redigeret af Glen - 31 Maj 2013 kl. 21:14
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down