Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MHX FLUESTANG ?

 Besvar Besvar
Forfatter
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: MHX FLUESTANG ?
    Sendt: 22 Jun 2013 kl. 22:13
hej igen. :)
jeg har fået en fluestang som jeg ikke kender. prøvet den i går. kaster rigtig godt med den.  der står på klingen,  mhx fly f906-4.mhx 9.0  6wt.
world class rod blanks. kan regne ud den er købt som klinge, men den er meget flot bygget. når jeg googler den på dansk. kommer en finn jensen frem.  err der nogle der kender den. ? mvh paw holst
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 22:29
Google er din ven: http://www.fishmhx.com/Pages/fly.html

Finn har bygget en del mhx stænger. Mhx er Mudholes eget mærke.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 22:36
Citat: paw sten

hej igen. :)
jeg har fået en fluestang som jeg ikke kender. prøvet den i går. kaster rigtig godt med den.  der står på klingen,  mhx fly f906-4.mhx 9.0  6wt.
world class rod blanks. kan regne ud den er købt som klinge, men den er meget flot bygget. når jeg googler den på dansk. kommer en finn jensen frem.  err der nogle der kender den. ? mvh paw holst


Hej Paw,

MHX findes kun som klinger, så en eller anden stangbygger har bygget stangen.
Selvom jeg bygger mange MHX stænger, er det nødvendigvis ikke en jeg har bygget. Så er jeg nødt til at se et billede af stangen eller hvem du evt. har fået den af.

Jeg kan dog sige, at det nummer som står på din klinge skal du reg. på http://www.fishmhx.com hvor efter garantien på stangen overgår til dig. MHX garantien følger stangen og ikke kun ejeren.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 22:39
Citat: paw sten

hej igen. :)
jeg har fået en fluestang som jeg ikke kender. prøvet den i går. kaster rigtig godt med den.  der står på klingen,  mhx fly f906-4.mhx 9.0  6wt.
world class rod blanks. kan regne ud den er købt som klinge, men den er meget flot bygget. når jeg googler den på dansk. kommer en finn jensen frem.  err der nogle der kender den. ? mvh paw holst

Jeg kender ikke den aktuelle stang, men jeg har en 2-delt af samme slags stående, som jeg fik bygget af Finn Jensen http://stangbygning.wordpress.com/2013/06/15/21/ som reserve til min Winston kystsekser, hvilket den også kom ret tæt på. Data på stængerne kan ses her http://www.fiskevand.dk/ccs_database.php?compare=219,186,127#
Det er fine stænger, og Finn er en kompetent stangbygger, der ikke går på kompromis med kvaliteten.


Mvh
Henning 



Redigeret af Henning - 24 Jun 2013 kl. 09:48
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 22:40
hej finn.
tager et billed i morgen aften og sætter ind. hvad syns du om mhx. mvh paw
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 22:45
Citat: paw sten

hej finn.
tager et billed i morgen aften og sætter ind. hvad syns du om mhx. mvh paw


Hej Paw,

Jeg syntes rigtig godt om dem, så jeg er nok ikke den bedste at spørge om den slags da hovedparten af mine stænger bygges på MHX.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
kim andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim A.

Tilmeldt:: 25 Feb 2011
Geografisk: herlufmagle
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 02:45
Jrg vil gerne give mit besyv på dette spørgsmål...


Da jeg startede med at fluekaste foregik drt i en kørestol og div. Samlede sæt med dårlig flueline på alt fra a.jensen til maximus.
Derefter begyndte jeg at fange fisk og få mere føling for fluekastet så købte jeg en sage z-axis 906-4 eller 609-4 kan ikke huske hvilken vej det skal stå. Men denne blev for langsom til mig. Så solgte jeg den og købte en xi3 da de kom frem og fiskede med den i et halvt års tid. Og så begyndte jeg at bøvle med den. Så købte jeg en tcx for at prøve om dette kunne give mig glæden tilbage som min gamle maximus... det kunne den også i et langt stykke tid. Mem så fik jeg afvide at mhx var vejen frel en af mine kammerater havde købt en og var vildt imponeret over den. Så den afprøvede jeg og var solgt på stedet. Jeg bruger altid s.a gpx til at teste stænger med og denne var bare fantastisk nu har jeg den i kl 7 og kl 9 finn jensen opbyg og har aldrig været gladere for en stang serie som denne. Og når der er flere gryn på bunden så sksl jeg også have en femmer.

Mem for nu. Hvis du skulle blive ked af den så giv mig en melding så kan vi sagtens finde en god handel :-D 

Knæg og bræk

Mvh. Kim a.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 13:18
Citat: Henning



Citat: paw sten

hej igen. :)
jeg har fået en fluestang som jeg ikke kender. prøvet den i går. kaster rigtig godt med den.  der står på klingen,  mhx fly f906-4.mhx 9.0  6wt.
world class rod blanks. kan regne ud den er købt som klinge, men den er meget flot bygget. når jeg googler den på dansk. kommer en finn jensen frem.  err der nogle der kender den. ? mvh paw holst

Jeg kender ikke den aktuelle stang, men jeg har en 2-delt af samme slags stående, som jeg fik bygget af Finn Jensen http://stangbygning.wordpress.com/2013/06/15/21/ som reserve til min Winston kystsekser, hvilket den også kom ret tæt på. Data på stængerne kan ses her http://www.fiskevand.dk/ccs_database.php?compare=219,186,127#
Det er fine stænger, og Finn er en kompetent stangbygger, der ikke går på kompromis med kvaliteten.
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Mvh</span>
Henning 



Hej Henning

Jeg kan ikke lade være med at kommentere på dette. Stangen er efter min mening ikke særligt godt bygget og er med billige komponenter.

Håndtag: klassisk fejl, man kan tydelig se, der hvor kork-ringene mødes. Her er der buler, som om "drejebænken" er ujævn. Der må have været brugt for hårdt lim eller også er ringene ikke blevet presset ordentligt sammen. Kork kvaliteten er middelmådigt. Alt i alt meget grimt håndtag.

Bevikling og lakering: for lange beviklinger, ujævn lakering uden skarpe kanter. En flot lakering er tynd, jævn og med skarpe kanter.

Hjulholder: billige Pacific Bay som også findes på mange af kina stænger. De holder dårligt på de fleste hjul med mindre der strammes godt til. Det koster ca. 100-150kr og er fine til ungdomskolerne.

Alt i alt: Lin Dan kan gøre det bedre på en Ron Thomson stang til 50 cent i timen.

Her er en kompetent stangbygger, der ikke går på kompromis med kvaliteten: http://billeder.ussingbech.dk/#!home

Redigeret af chan - 23 Jun 2013 kl. 13:20
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 13:47
[QUOTE=chan]

Alt i alt: Lin Dan kan gøre det bedre på en Ron Thomson stang til 50 cent i timen.

Thumbs Up
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 14:40
Citat: chan

Citat: Henning



Citat: paw sten

hej igen. :)
jeg har fået en fluestang som jeg ikke kender. prøvet den i går. kaster rigtig godt med den.  der står på klingen,  mhx fly f906-4.mhx 9.0  6wt.
world class rod blanks. kan regne ud den er købt som klinge, men den er meget flot bygget. når jeg googler den på dansk. kommer en finn jensen frem.  err der nogle der kender den. ? mvh paw holst

Jeg kender ikke den aktuelle stang, men jeg har en 2-delt af samme slags stående, som jeg fik bygget af Finn Jensen http://stangbygning.wordpress.com/2013/06/15/21/ som reserve til min Winston kystsekser, hvilket den også kom ret tæt på. Data på stængerne kan ses her http://www.fiskevand.dk/ccs_database.php?compare=219,186,127#
Det er fine stænger, og Finn er en kompetent stangbygger, der ikke går på kompromis med kvaliteten.
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Mvh</span>
Henning 



Hej Henning

Jeg kan ikke lade være med at kommentere på dette. Stangen er efter min mening ikke særligt godt bygget og er med billige komponenter.

Håndtag: klassisk fejl, man kan tydelig se, der hvor kork-ringene mødes. Her er der buler, som om "drejebænken" er ujævn. Der må have været brugt for hårdt lim eller også er ringene ikke blevet presset ordentligt sammen. Kork kvaliteten er middelmådigt. Alt i alt meget grimt håndtag.

Bevikling og lakering: for lange beviklinger, ujævn lakering uden skarpe kanter. En flot lakering er tynd, jævn og med skarpe kanter.

Hjulholder: billige Pacific Bay som også findes på mange af kina stænger. De holder dårligt på de fleste hjul med mindre der strammes godt til. Det koster ca. 100-150kr og er fine til ungdomskolerne.

Alt i alt: Lin Dan kan gøre det bedre på en Ron Thomson stang til 50 cent i timen.

Her er en kompetent stangbygger, der ikke går på kompromis med kvaliteten: http://billeder.ussingbech.dk/#!home



der ramte du godt nok bunden.

flabet og u-intelligent,

men hvad kan man forvente
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 14:46
Billige komponenter er vel smag og behag
Og ikke mindst et økonomisk spørgsmål.

At stangen så er dårlig lavet er noget andet.
Men billige komponenter har intet med håbdværket
Af gøre.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 15:17

hej finn. sådan ser min mhx stang ud. mvh paw
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 15:17
Jeg skal lige korrigere dig lidt Chan,

Der er ikke brugt komponenter fra PacBay på denne stang.

PacBay leverer iøvrigt komponenter til bl.a. Sage og Loomis.

Mig bekendt, findes ingen standard mht. længden på beviklinger oh vis der gjorde ville jeg være den første til at bryde alle standarderne. Ellers kunne man jo lige så godt og meget billigere købe en hyldevarer hos grejhandleren.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 15:22
Citat: paw sten


hej finn. sådan ser min mhx stang ud. mvh paw


Hej Paw,

Thumbs Up

Ja, det er en jeg har bygget omkring august 2012 til kysten efter vedkommendens ønske om design og komponenter.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 15:30
tak for info. syns den er super bygget. og kaster kanon. mvh paw
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 15:36
Citat: paw sten

tak for info. syns den er super bygget. og kaster kanon. mvh paw


Det lyder godt Paw.

Husk at omregisterer garantien i dit eget navn, ellers skriv mig en PM så gør jeg det gerne for dig.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 16:17
Citat: Steffan

Billige komponenter er vel smag og behag
Og ikke mindst et økonomisk spørgsmål.

Helt enig.

Citat: Steffan


At stangen så er dårlig lavet er noget andet.
Men billige komponenter har intet med håbdværket
Af gøre.

Delvis enig. Nu kommentere jeg ikke udelukkende på billige komponenter. Faktisk udgøre det kun en lille del af kritikken. Hvis vi forbinder pris med kvalitet, så hænger godt håndværk nu meget sammen med valg af komponenter og deres pris. Tror du kokkene fra Noma vil handle i LIDL? eller er det lige hvilke mel der bruges til et godt brød?...

Jeg vil blot kommentere på "kompetent stangbygger, der ikke går på kompromis med kvaliteten". Det er okay at fedte for hinanden eller sælge sine varer, men sagligheden skal være i orden.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 16:50
Citat: chan

 
Hej Henning 

Jeg kan ikke lade være med at kommentere på dette. Stangen er efter min mening ikke særligt godt bygget og er med billige komponenter.

Håndtag: klassisk fejl, man kan tydelig se, der hvor kork-ringene mødes. Her er der buler, som om "drejebænken" er ujævn. Der må have været brugt for hårdt lim eller også er ringene ikke blevet presset ordentligt sammen. Kork kvaliteten er middelmådigt. Alt i alt meget grimt håndtag.

Bevikling og lakering: for lange beviklinger, ujævn lakering uden skarpe kanter. En flot lakering er tynd, jævn og med skarpe kanter.

Hjulholder: billige Pacific Bay som også findes på mange af kina stænger. De holder dårligt på de fleste hjul med mindre der strammes godt til. Det koster ca. 100-150kr og er fine til ungdomskolerne.

Alt i alt: Lin Dan kan gøre det bedre på en Ron Thomson stang til 50 cent i timen.


Hej Chan.

Det er så din mening, jeg er bare ikke enig.


Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 16:57
Citat: finnjensen

Jeg skal lige korrigere dig lidt Chan,...

Det må du gerne så længe det er sagligt;)

Citat: finnjensen


Der er ikke brugt komponenter fra PacBay på denne stang.

men så American Tackle eller batson og ligende, skulle det blive bedre? Er det ikke denne her?
http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/gor-det-selv/hjulholdere/pacific-bay-ar6-solvgra.html
Jeg har ikke noget i mod PacBay, eller billige/kvalitet. Det er bare det der blev skrevet "kompentent og kompromisløs"

Citat: finnjensen


PacBay leverer iøvrigt komponenter til bl.a. Sage og Loomis

Hvis man skal tage penge for at bygge stænger, bør det vel gøres bedre end dem. Deres pris går til reklame og gas og meget lidt til produktion og komponenter. Din timeløn er vel en del højere end deres "håndværkere". Det er ligesom derfor man bliver tørret i røven med livsvarig garanti. Jeg ved ikke så meget med Loomis, men Sage bruger Hopkins & Hopkins / SEYMO slange og topøjer. Førhen også skydeøjer herfra, men nu Fuji (noget af det billigste herfra, men stadig bedre en resten). Hjulholder er fra Struble speciel udformet, men de minder meget om Struble HG15 og HG18 på saltvandsmodellerne, og de holder super på hjulene. Er det på de billige modeller at de bruger PacBay?

Citat: finnjensen


Mig bekendt, findes ingen standard mht. længden på beviklinger oh vis der gjorde ville jeg være den første til at bryde alle standarderne. Ellers kunne man jo lige så godt og meget billigere købe en hyldevarer hos grejhandleren.
   

Lange beviklinger giver øget risiko for krakelering ved fodspidsen, særligt på den øverste del, hvor klingen krummer meget.

Og Finn, det er ikke en generel kritik af dig og dine stænger. Det er lige præcis denne stang, fedteriet for hinanden og salgsgas, jeg har noget på. Du må da indrømme, at lige denne stang er da noget juks, ik

Redigeret af chan - 23 Jun 2013 kl. 17:22
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 18:21
Citat: Steffan

Billige komponenter er vel smag og behag
Og ikke mindst et økonomisk spørgsmål.  

Jeg kender adskillige fluehjulfabrikanter som laver hjul af aluminium. Det kan købes til ca. 9,- kr. kiloet. Alligevel forlanger de tusindvis af kr. for et hjul som vejer 85 gram. Jo flere penge folk betaler for grej, jo gladere er de for det, selvom de godt ved at de bliver tørret.
Man ser samme tendens her på forum. Der er mange kroners forskel på noget som er "håndlavet" og noget som er "hjemmelavet". Selvom det reelt er det samme.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 19:15
Citat: chan

Citat: finnjensen

Jeg skal lige korrigere dig lidt Chan,...

Det må du gerne så længe det er sagligt;)

I lige måde Chan.

Citat: finnjensen


Der er ikke brugt komponenter fra PacBay på denne stang.

men så American Tackle eller batson og ligende, skulle det blive bedre? Er det ikke denne her?
http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/gor-det-selv/hjulholdere/pacific-bay-ar6-solvgra.html

Ja, er det ikke den ene så den anden måske.
Men nej Chan.. Det er ikke nogen af dem og hvis du ser AR6 (som næppe kan mases ned over hjulfoden på et klasse 6/7 hjul) som at være den samme som på billedet, så forstår jeg så udmærket din saglighed.


[QUOTE=chan]
   
Lange beviklinger giver øget risiko for krakelering ved fodspidsen, særligt på den øverste del, hvor klingen krummer meget.



Har du været udsat for dette Chan?
Jeg har ikke..


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 22:14
Citat: finnjensen


som næppe kan mases ned over hjulfoden på et klasse 6/7 hjul


PacBay anbefaler den til klasse 7-12, så mon ikke der plads nok. Den har i øvrig samme indre diameter som Struble HG18, større end dem der sidder på SAGE TCX #6-7...

   
Citat: finnjensen


Har du været udsat for dette Chan?Jeg har ikke..


Ja, på nogle stænger jeg byggede for over 20 år siden i ungdomskolen. Stangen giver minder fra den gang
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 23:30
Citat: chan

Citat: finnjensen


som næppe kan mases ned over hjulfoden på et klasse 6/7 hjul


PacBay anbefaler den til klasse 7-12, så mon ikke der plads nok. Den har i øvrig samme indre diameter som Struble HG18, større end dem der sidder på SAGE TCX #6-7...


Det her er godt nok uden for trådens oprindelige emne... Men vil du ikke gøre dig selv den tjeneste at undersøge dine påstanden inden du fremkommer med dem?

PacBay anbefaler IKKE AR6 til klasse 7-12 og AR6 har IKKE samme ID som Struble HG18. I øvrigt er AR6 udgået for længe siden.

Tjek dit PacBay katalog på side (48) 52 eller hent det online på http://fishpacbay.com

Når du er i gang med at google rigtigheden af oplysningerne, så kig forbi Orvis og se hvilken skydeøjer Helios 2 har, eller finde både model og nummeret i nyhedsbrevene fra American Tackle. Eller brække din Sage og se på skydeøjernes fod efter PB 16, PB 12 eller PB 10.

Det mindste du kan gøre er da at sætte dig ind i tingene. Når du har gjort dette, så kan diskussionen forsætte....




Redigeret af finnjensen - 23 Jun 2013 kl. 23:38
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 23:53
Der bliver godt nok skudt med skarpt mod stangbyggeren her...

Er der i det hele taget nogle, som har lagt mærke til bemærkningen fra Finn Jensen "bygget efter vedkommendes ønske om design og komponenter"?

Mig bekendt er American Tackle gode nok til Orvis Helios 1 (jeg ved ikke om de også er på den nye udgave)

Og, jeg har ikke i min tid oplevet at et hjul har vristet sig løs på en Pac Bay-hjulholder.

God og glad aften herfra
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 09:13
Hej Finn
 
På de stænger jeg har fået bygget af dig, er håndværket i verdensklasse. Dine beviklinger er bare flotte.
Om komponenterne er den bedste kvalitet eller ej, det vil tiden vise, men jeg har en lille håndfuld en "one of a kind" stænger som jeg har været med til at designe.
Hele processen med mails frem og tilbage og i ny og næ et billede, til hele stangen ankommer er bare super sjov. Og kan de fange fisk, det kan de.
Er folk i tvivel, så sender jeg gerne billeder.
Mvh. En glad kunde Jonas S Krabbe
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 09:14
Ikke af fisk, men stængerne.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 10:04
Citat: finnjensen



Citat: chan

Citat: finnjensen


som næppe kan mases ned over hjulfoden på et klasse 6/7 hjul


PacBay anbefaler den til klasse 7-12, så mon ikke der plads nok. Den har i øvrig samme indre diameter som Struble HG18, større end dem der sidder på SAGE TCX #6-7...
Det her er godt nok uden for trådens oprindelige emne... Men vil du ikke gøre dig selv den tjeneste at undersøge dine påstanden inden du fremkommer med dem?PacBay anbefaler IKKE AR6 til klasse 7-12 og AR6 har IKKE samme ID som Struble HG18. I øvrigt er AR6 udgået for længe siden.Tjek dit PacBay katalog på side (48) 52 eller hent det online på http://fishpacbay.com

Undskyld, jeg forvekslede AR6 med deres nye A6 - modeller, som anbefaler til kl.7-12 side 51 2012 katalog. AR6 ligger i indre diameter mellem HG15 og HG18, så mon ikke de stadig er store nok?

Citat: finnjensen


...Eller brække din Sage og se på skydeøjernes fod efter PB 16, PB 12 eller PB 10. Det mindste du kan gøre er da at sætte dig ind i tingene. Når du har gjort dette, så kan diskussionen forsætte....


Prøv du selv at sætte dig ind i tingene: http://shofftac.ipower.com/store/hopkins-holloway2.html

Der står: "Made in England. These are the same guides that Sage uses on their Factory rods." Jeg kan bekræfte, at de bruger Hopkins og Hopkins på TCR, TCX og X2i.

Jeg har ikke nævnt at SAGE ikke bruger PacBay, men spurte netop om de bruger dem på billige modeller. Igen hvor har du de skydeøjer fra som står PB16, PB12 og PB10? Og Finn, du behøver ikke brække dine stænger for at se på fødderne af dine øjer

Redigeret af chan - 24 Jun 2013 kl. 10:33
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 10:11
Citat: Jan Johansen


Mig bekendt er American Tackle gode nok til Orvis Helios 1 (jeg ved ikke om de også er på den nye udgave)

Enig, deres skydeøjer er fine...

Citat: Jan Johansen


Og, jeg har ikke i min tid oplevet at et hjul har vristet sig løs på en Pac Bay-hjulholder.

Jamen, i følge din ven kan de jo ikke engang masses ned over #6/7 hjul

Ej, de er fine til ungdomsskolerne, altså pris/kvalitet, men er ikke paskram som f.eks Struble og REC.

Igen Jan det hele skal ses i relation til "kompetent og kompromisløs"
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 11:35
Citat: chan

Citat: Jan Johansen


Mig bekendt er American Tackle gode nok til Orvis Helios 1 (jeg ved ikke om de også er på den nye udgave)

Enig, deres skydeøjer er fine...

Det var ikke hvad du gav udtryk for tidligere da du sammenlignede American Tackle og Batson med PacBay.

Citat: Jan Johansen


Og, jeg har ikke i min tid oplevet at et hjul har vristet sig løs på en Pac Bay-hjulholder.


Jamen, i følge din ven kan de jo ikke engang masses ned over #6/7 hjul

Hold dig til sandheden Chan. Du nævnte AR6 og den kan du ikke mase ned over et 6/7 hjul. Nu skriver du så det virker som alle PacBay hjulholdere ikke kan.

På dit tidligere spørgsmål om hvilken Sage stænger der sad PacBay på, har jeg et frisk eksempel fra to renoveringer af Sage GIII 101509-3 (PB 20 og PB 16) og de er ikke just af nyere dato, så at Sage tidligere også brugte PacBay fremgår tydelig.

Ej, de er fine til ungdomsskolerne, altså pris/kvalitet, men er ikke paskram som f.eks Struble og REC.

Igen Jan det hele skal ses i relation til "kompetent og kompromisløs"


Eller til kundens ønsker.

Emnet her hermed uddebateret for mit vedkommende.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 12:03
Citat: finnjensen


Det var ikke hvad du gav udtryk for tidligere da du sammenlignede American Tackle og Batson med PacBay.

Det var på hjulholder. Her er det skydeøjer, Jan og jeg er enige om.

Citat: finnjensen


Hold dig til sandheden Chan. Du nævnte AR6 og den kan du ikke mase ned over et 6/7 hjul.

Hvor mange øl vil du sætte på det? Jan helt ærligt, har du ikke brugt AR6 også?

Citat: finnjensen


På dit tidligere spørgsmål om hvilken Sage stænger der sad PacBay på, har jeg et frisk eksempel fra to renoveringer af Sage GIII 101509-3 (PB 20 og PB 16) og de er ikke just af nyere dato, så at Sage tidligere også brugte PacBay fremgår tydelig.

Først PacBay, så Hopkins og Hopkins og nu Fuji. Kan du se trenden? nedad gående eller opad?

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 12:06
Øhhh, Chan, jeg vil ikke sætte nogle øl på noget, for din vedhæftede bemærkning er ikke fra mig.

Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 12:09
Citat: Jan Johansen

Øhhh, Chan, jeg vil ikke sætte nogle øl på noget, for din vedhæftede bemærkning er ikke fra mig.



Nej, det er fra/til Finn, undskyld herfra. Sætningen skulle stå for sig selv...

Redigeret af chan - 24 Jun 2013 kl. 12:10
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 12:11
Godt så, så forstår jeg ikke, hvorfor du henvendte spørgsmålet til mig.

Over and out, tråden er kørt af sporet og uden for min rækkevidde
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down