Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Savagear soft 4 play 8,0 cm

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Savagear soft 4 play 8,0 cm
    Sendt: 23 Aug 2013 kl. 20:23
jeg har set at man kan få savagear soft 4 play i 8,0 cm udgave inkl 2,5 gram jighead..
 
Men jeg kan kun finde en forhandler i Eu som har et lille udvalg..
 
er der nogle som kan være behjælpelig med link til Dansk eller Eu forhandler jeg kan få dem ved??
 
9,5 cm udgaver er desværre for tunge til det jeg skal prøve og bruge dem til, og på den stang jeg skal bruge dem på...


Redigeret af René H.N. - 24 Aug 2013 kl. 09:05
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 21:10
Jeg har set de har dem i shad udgave. Men ikke den almindelige 4 play soft...
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 21:12
Men de findes i en 8 cm udgave og ikke en 8,5 cm udgave :-) 
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2013 kl. 21:23
Skriv en mail til Savage gear. De altid hurtigere til at svarer. Spørg om de forhandler dem i 8 cm nogen steder i dk Eller kontakt den der søger for de bliver forhandlet i dk. De må kunne svarer på hvem der kan have dem i biksen i dk. 

Info@Savage-gear.com

Du kan også kontakte Svendsen sport. De står for levering til de forskellige butikker i dk. Det ville jeg nok gøre først.

Info@svendsen-sport.con




Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2013 kl. 08:58
jeg har nu fundet dem i Eu, og faktisk flere steder.. men kan se det er de samme farver der går igen..

om det er fordi de ikke kommer i alle farver, ja det ved jeg desværre ikke.. Ideen med dem var netop og prøve de meget kradser farver i efteråret når åen var meget høj Embarrassed


Redigeret af René H.N. - 24 Aug 2013 kl. 09:06
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2013 kl. 17:02
Hej Rene,

Problemet med mange SG jigheads er, at de er fulde af bly og derfor ikke forhandles i DK. Jeg har flere gange ytret min utilfredshed over dette. Nogle af deres produkter er dog nu i blyfri. Noget andet jeg så ikke fatter er, at de på deres hjemmeside har en online version af et trykt katalog, der indeholder udgåede varer, mens de har nye varer på hylderne i grejforretningerne, som end ikke beskrives på deres egen side. Man undres.

Vh Emil
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2013 kl. 15:23
Hej Emil

gik ud fra at de kun producerede i blyfrit, har i dag nogle 5 og 7 grams hoveder fra dem.. Men kan selvfølgelig være at de 2,5 grams ikke er blyfri, og derfor ikke kan findes i DK.. og da jeg på ingen måde ønsker og bruge grej med bly i, må jeg vel droppe denne agn til at eksperimentere med i åen..

og ja deres hjemmeside er desværre ikke noget og råbe hurra for, der er bare link til deres katalog, og ikke noget nyt osv rigtigt.


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2013 kl. 16:07
Savage gear har valgt at lave der produktion i usa. Der leverandør er fx Svendsen sport i dk. som leverer varer som jeg har forstået til de danske butik. 
De har jo ikke nogen online produkt på nettet, man har i stedet valgt at Lave et katalog der bliver opdateret engang imellem. Så kan man jo ikke på samme måde tage hensyn til om forskellige lande har forskellige lovgivninger, eller om der et kommet et bestemt produkt. så synes ikke der er så meget at undre sig over :-)))) man kan så spørge sig selv om der er en bedre måde at gøre
 det på.

Hvis tager en side som rapala/diawa eller andre mærker, synes jeg heller ikke deres produkter eller hjemmeside er lavet efter de ting som er på markedet i forskellige lande. 

Med hensyn til deres jigshead, bly eller ikke bly. Det jo så op til den enkelte om de vil fiske med det eller ej. Deres produkter er super fede og det kan man ikke komme udenom.




Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Emil Fuglsang Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Emil Fuglsang

Tilmeldt:: 15 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Emil Fuglsang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2013 kl. 18:41
Hej igen. Jeg har ikke noget fuldkomment overblik over, hvad der er bly i eller ej, men fx de jighoveder til deres ellers så fede sandeels kan man i følge min lokale grejpusher i Aalbog ikke få i blyfri. Til gengæld har de en lang instruktionsvideo optaget i DK, hvor de viser, hvordan man bruger dem :-s 
Via fx Amazon i England kan man jo bare bestille dem, hvis man har etik til den slags.
Jeg er selvfølgelig godt klar over, at man ikke kan lave alle produkter i en speciel blyfri version til et snævert marked i DK.

Emil
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2013 kl. 19:09
ja et fuldkomment overblik er desværre nok ikke nemt og få..

jeg har købt 5 og 7 grams udgaver herhjemme, og det virker til at de er begyndt og lave visse produkter uden bly.. det er jo kun positivt.. man kan få produkter uden bly hjemme, og flere og flere får nok øjnene op for det.. selvom markedet er snævert..

jeg har nok personligt den holdning at jeg ikke vil købe noget med bly i, når der findes alternativer.. Og det gør der til mit behov.. Så i første omgang dropper jeg at prøve disse soft 4 play til åens havørred, de burde ellers være fine til farvede efterårs åer...

jeg må fange fiskene på andre måder, og heldigvis er der andre fine agn til efterårets fisk..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2013 kl. 21:19
Anders Bylov:

Mener du at de får produceret deres grej i USA?

Redigeret af Lucius - 25 Aug 2013 kl. 21:21
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2013 kl. 21:20
Ja :-) 
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2013 kl. 21:59
Det gør de ikke. Det bliver produceret i østen :)
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Aug 2013 kl. 23:04
Ok.
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 21:01
en lille update, jeg har her til aften kontaktet svendsen sport på mail for at høre om de kunne oplyse om der er bly i jighovederne, siden jeg ikke kan finde dem i DK..

jeg har prøvet og fiske lidt med cannibal shads i åen, men vil gerne prøve disse også.. da de må kunne få de til tider træge ørreder op på finnerne Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 21:10
Citat: René H.N.

en lille update, jeg har her til aften kontaktet svendsen sport på mail for at høre om de kunne oplyse om der er bly i jighovederne, siden jeg ikke kan finde dem i DK..

jeg har prøvet og fiske lidt med cannibal shads i åen, men vil gerne prøve disse også.. da de må kunne få de til tider træge ørreder op på finnerne Wink

I min lokale grejbutik kan man godt købe SG jighoveder. De er blyfri og lavet til det danske marked.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 07:14
Citat: Lucius

Citat: René H.N.

en lille update, jeg har her til aften kontaktet svendsen sport på mail for at høre om de kunne oplyse om der er bly i jighovederne, siden jeg ikke kan finde dem i DK..

jeg har prøvet og fiske lidt med cannibal shads i åen, men vil gerne prøve disse også.. da de må kunne få de til tider træge ørreder op på finnerne Wink

I min lokale grejbutik kan man godt købe SG jighoveder. De er blyfri og lavet til det danske marked.
ja, kan man rundt omkring.. Men 2,5 grams hovedet findes ikke løst kun i pakken med soft 4 play 8 cm.. Så er vel en nærliggende forklaring at der er bly i disse hoveder..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 09:43
kig eller kontakt fisknu.dk

     
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 09:54
Citat: hlf

kig eller kontakt fisknu.dk


Hej Heine

jeg vil ikke håbe de har dem, for så bør de se at få dem ud af butikken Dead

som forventet indeholder de 2,5 grams jighoveder bly, og derfor føres de ikke i DK.. Så jeg dropper dem i igen, tak for hjælpen til alle..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 10:00
Der er nok problemet Rene , vi holder os fra bly .

     
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 10:17
Citat: hlf

Der er nok problemet Rene , vi holder os fra bly .


ja er en skam de ikke findes i pakker uden de jighoveder.. for de var idele til det jeg havde tænkt mig.. men sådan kan det jo gå Cry

nå må se på andre sjove jigs og softbait i stedet så..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 13:11
køb dem på ebay. det er billigere end at købe i dk og der er større udvalg
Til top
Christian Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianO

Tilmeldt:: 24 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 13:20
http://www.ebay.com/itm/SAVAGE-GEAR-Soft-4Play-LOOSE-BODY-8cm-4-1Pack-alle-Farben-NEU-OVP-/190800312286?pt=DE_Sport_Angelsport_Köder_Futter&var=&hash=item2c6c95b7de

her er de, lige dem du søger, 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down