Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Havbars ved Skagen.

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Havbars ved Skagen.
    Sendt: 05 Sep 2013 kl. 23:23
Er der mulighed for at fange havbars ved Skagen.
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2013 kl. 07:34
Hej Jan
Ja det er der. I år har for mit vedkommende været meget sparsomt. Jeg har fanget to men har hørt at der er nogen der har haft mere held med det. Jeg har fisket der en del sæsonner efterhånden og der har været perfekte forhold i år -  bare ikke de bars man kunne forvente/håbe på. Årsagen er uvis.
Jeg ved fra kilder i England og Irland at de ikke har set så mange af de mindre, knap kønsmodne bars de sidste par år og det kan være derfor at vi i år har et af de magre år. De mener at det skyldes de kolde vintre men om det er korrekt ved jeg ikke. Men det kunne være en forklaring.
Men forholdene har bestemt været til det i år. Også bedre end de sidste par år.
Fiskeriet er oftest spinnefiskeri med 20-22 g blink. Selv har jeg fluefisket fra pontonbåd, da jeg her kan komme lidt længere ud end spinnefiskeren kan nå. Pas på med at vade ud på 1. revle. Det er ikke sikkert man kommer tørskoet ind derfra igen hvis man bliver fanget af højvande Smile.
Mvh
Caspar Hansen
Til top
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2013 kl. 09:44
Tak for svaret Caspar. Har du en nærmere angivelse af hvor chancerne er størst/bedst?
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2013 kl. 14:56
Hej Jan
Når jeg fisker ved Skagen er det fro enden af Buttervej - vejen grå ned forbi tre store vindemøller med parkering lige ved stranden. Der kan fiskes både nord og syd på. Ellers er Fyret ved Hirtshals også en velkendt barsplads.
Fælles for begge pladser er at der skal være et par dage med sydøst- østlige vindretninger før dønninger lægger sig og vandet har en chance for at klare op. Det er i hvert fald min erfaring at fiskeriet er bedst når vandet er klart.
Mvh.
Caspar
Til top
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2013 kl. 15:39
Mange tak, Caspar, prøver nok i morgen.
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2013 kl. 15:50
hej rødder
det er helt korrekt at der i england/wales/irland er helt styr på at de unge årgange er meget små. det skyldes dels noget dårligt vinter og sommervejr, men sandsynligvis i højere grad franske og engelske "partrawlere" direkte på højsøgydepladserne de seneste år. der arbejdes i england ihærdigt på at få mindstemålet hævet (fra 36 cm) til 46 cm -  så er man nemlig sikker på at bassaerne har gydet mindst en gang.
der fines en herlig forening BASS (bass angler sportsfishing society) gå ind på deres fine hjemmeside. medlemsskab kan anbefales, man kan få virkelig meget info om både spinnefiskeri, medefiskeri og fluefiskeri efter bass.
basser elsker strukturer (de fleste fisk elsker vel egentlig læ og skjul), så vi trænger til nogle flere kystnære rev på vestkysten, det kan måske også beskytte nogle sommerhuse....................................
mvh hcg
Til top
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2013 kl. 12:25
Caspar, vil du med på tur? 
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2013 kl. 13:58
hej jan har lige været på kysten her i hirtshals fyret der er meget dårlig sigt så hvis du skal køre langt vil jeg vente til i morgen
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2013 kl. 14:37
Hej Jan
Jeg er lige kommet hjem fra geddetur og imorgen skal jeg til barnedåb så har desværre ikke mulighed. Men gi da gerne en melding om hvordan turen går. Hvis vandet er uklart ved Hirtshals kan det godt være klart ved Skagen. Men som der nævnes vil jeg nok vente til imorgen. Så burde dønningerne også gave lagt sig
Mvh. Caspar
Til top
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2013 kl. 14:47
Er i Skagen til søndag omkring middag..
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2013 kl. 15:15
Knæk og bræk Jan. Håber du har held med det. Om ikke andet kan der da være makrel på jagt.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down