Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vandet for koldt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vandet for koldt?
    Sendt: 08 Sep 2013 kl. 22:21
God aften derude!!


- Jeg har i fredags og i går været ude og fiske ved Sjørup Sø. Jeg ville lige teste min nye flueline og bare komme ud og nyde vejret så længe solen er der.

Jeg fik ikke rigtig noget på land ud over at jeg om fredagen fik 5-6 hug, men intet billede af noget som helst :-(


- Jeg har været ude ved to andre søer og heller ikke fanget noget som helst, og jeg har også prøvet at fiske aborre og skaller med flue, heller ingen held.

Mit store spørgsmål: Er vandet virkelig blevet så koldt at fiskene er ude i det dybere nu? Der er bare én ting som taler imod og det er henne ved aftens tid. Det var heromkring jeg fik de hug og det var tæt på sivene hvor man kunne se småskaller (5-7cm store) hoppe rundt osv.

Jeg fik dog et voldsomt hug og som trak næsten hele min flueline ud, men så hoppede den af, desværre.
Er der nogle andre som har den samme teori som mig, eller kommer jeg bare med en undskyldning for ikke at fange noget?

- Jeg plejer ALTID at fange aborrer, hvis der ikke er nogle gedder. Men disse 5-6 gange jeg har været ude og svinge fluestangen, så har jeg s** ikke haft heldet med mig.
Jeg synes det lyder utroligt hvis vandet er blevet så koldt, at de holder sig på det dybe nu...

Jeg håber nogle af jer andre har været ude og dyrke gedde fiskeri og haft samme problem (ikke i den forstand at jeg håber, at I ikke fanger noget, tværtimod.)


Mvh Safet
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2013 kl. 22:59
hvis du normalt fisker gedder, aborre og skaller på spin så skal du jo lige lære fluefiskeriet.. Derudover kender du jo højst sandsynligt søerne og ved fra tidligere om fiskene er på lavt eller dybt vand..
 
Du skriver du får hug, så er det jo fordi du gør tingene rigtigt, men ikke formår at sætte krogen..
 
så når der er hug er det fordi der er fisk, og dine metoder er rigtige..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2013 kl. 23:06
Citat: René H.N.

hvis du normalt fisker gedder, aborre og skaller på spin så skal du jo lige lære fluefiskeriet.. Derudover kender du jo højst sandsynligt søerne og ved fra tidligere om fiskene er på lavt eller dybt vand..
 
Du skriver du får hug, så er det jo fordi du gør tingene rigtigt, men ikke formår at sætte krogen..
 
så når der er hug er det fordi der er fisk, og dine metoder er rigtige..



- De få hug jeg fik, var helt tæt i vandkanten hvor sivene var. Jeg har fisket med flue efter gedder og aborre i et par måneder nu, og det er kun gået ned ad bakke, sammen med temperaturen.. Må jo bare prøve igen i løbet af ugen!

Mvh Safet
Til top
aksel jakobsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
aksel jakobsen

Tilmeldt:: 12 Nov 2008
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aksel jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2013 kl. 23:31
Er det Sjørup sø ved Gatten eller den lille mellem Farsø og Strandby ?
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2013 kl. 23:36
Vander er for varmt til gedderne nu. De skal fiskes efter tidligt om morgenen eller timerne inden det bliver mørkt. 

Aborrene er ikke så påvirket af vandtemperaturen, men derimod lufttrykket. Hvis det er faldende er de meget sløve da de ikke selv kan regulere svømmeblæren, og den derved bliver påvirket af høj/lavtryk.

I øvrigt virker det som om at der bliver en mindre og mindre bestand af rovfisk i Sjørup. Østeuropæere nakker alt, stor som lille( ikke bare en påstand, har set det for mange gange ved søen), og kombineret med lodsejernes grådige brug af garn og ruser, ødelægger og minimere bestandende dag efter dag. Virkelig en skam, for det er en lille perle, men et sørgeligt bevis på hvor stor uvidenhed kan ødelægge meget.
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 01:04
Hej Marc
Nemlig ja, nu kan det godt snart blive køligere :-)
Der skal smides nogle store måger i efteråret!!

Safet
Ud og prøv igen...

Knæk og Bræk
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 19:09
Citat: Fjord Fiskeren

Hej Marc
Nemlig ja, nu kan det godt snart blive køligere :-)
Der skal smides nogle store måger i efteråret!!

Safet
Ud og prøv igen...

Knæk og Bræk




Der er ikke andet at sige end at jeg må prøve igen! LOL
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 19:11
Citat: Lucius

Vander er for varmt til gedderne nu. De skal fiskes efter tidligt om morgenen eller timerne inden det bliver mørkt. 

Aborrene er ikke så påvirket af vandtemperaturen, men derimod lufttrykket. Hvis det er faldende er de meget sløve da de ikke selv kan regulere svømmeblæren, og den derved bliver påvirket af høj/lavtryk.

I øvrigt virker det som om at der bliver en mindre og mindre bestand af rovfisk i Sjørup. Østeuropæere nakker alt, stor som lille( ikke bare en påstand, har set det for mange gange ved søen), og kombineret med lodsejernes grådige brug af garn og ruser, ødelægger og minimere bestandende dag efter dag. Virkelig en skam, for det er en lille perle, men et sørgeligt bevis på hvor stor uvidenhed kan ødelægge meget.




Vedr. Sjørup, så har jeg i sidste uge kontaktet fiskerikontrollen fordi der er sat net eller hvad fanden der nu er under de 8 orange-farvede flag. Jeg har ringet til dem 4 gange og sendt dem to mails, men har ikke fået nogle svar endnu. Det er fandeme synd hvis Sjørup skal overfiskes af de idioter som tager alt med sig hjem.

Mvh Safet
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 19:41
Hvis de er mærket osv, så tror jeg desværre de er lovlige nok, da lodsejerne der har grund ned til vandet må fiske med det. Desværre.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down