Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til stangkøb

 Besvar Besvar
Forfatter
tue bøndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bøndergaard

Tilmeldt:: 25 Feb 2004
Geografisk: sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til stangkøb
    Sendt: 24 Nov 2013 kl. 21:35
Søger en stang til mine drenge, de er 8 og 11.
Stangen skal være let og have en god balance. Den skal kunne bruges til mede, også med levende agn, bruges på kysten til spin og bombarda.
Jeg har kig på en savage gear parabellum 11,4" samt diverse feeder stænger.
Hvad er dit bud?
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2013 kl. 21:40
jeg har en parabellum 11,4 den er jeg glad for til bombada og den er også fin til orm i åen den kan jeg anbefale

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2013 kl. 22:04
Da jeg var 11 år, for ikke (host) så mange år siden, havde jeg en 9 fods stang, vist nok noget med en kastevægt på 10-30 gram.
Og jeg brugte den til spinnefiskeri på kysten, også til bobbel/flue (dengang var der ikke noget som hed Bombarda), jeg brugte den også til spinnefiskeri i åen efter gedder med Mepps 2 og 4, levende agn. Stangen klarede alle opgaver til UG.

Senere fik jeg fat i en 9 fods Fibatube, og dernæst en 10 fods ditto som jeg i junior-klubben fik købt hjem og monterede selv. Men, på det tidspunkt fiskede jeg udelukkende på kysten med bobbel/flue.

Jeg har slet ikke fulgt med i, hvad der er sket med stænger gennem årene, når vi snakker spinnestænger, og jeg ved at jeg er overhalet indenom af nytænkning og teknologi, og smarte reklamer.
Jeg gør idag, som jeg gjorde dengang, brugte tid på at finde ud af at fange fisken, og ikke forfalde til at det var grejet som fangede fisken.

Det, jeg forsøger at sige, er at knejterne helt sikkert vil blive glade for den stang de får i hånden, og så skal de nok selv komme videre derfra.
Det er oplevelserne og fangsterne som "fanger", ikke grejet. Eller, jo det gør grejet, når det ligger under det snart kommende juletræ.

Det kan jo være, de mister interessen om et år, eller før. Men, jeg håber at de bliver fanget af interessen.

Jeg har holdt fast i min i 36 år.

Mit indlæg er ikke svar på mit spørgsmål, det erkender jeg. Men prøv at kig tilbage til din egen start og se, hvad du brugte af grej. Og hvad det gav dig af oplevelser.
Samme følelse vil dine knejter få, uanset hvilken stang de står med.

Og balancen i stangen afhænger også af det hjul som du spænder på.

Vi skal ikke kun købe grej. Vi skal finde oplevelser. Grejet er kun midlet til at nå målet.

Til top
tue bøndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bøndergaard

Tilmeldt:: 25 Feb 2004
Geografisk: sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 09:26
Tak for dit indlæg Michael.
Også tak til dig Jan og jeg er på sin vis enig med dig. Det er dog svært at være helt enig når man står ved st. Vejleå med med en blød 7" og 8" og ikke kan kaste over på den anden side hvor de store aborrer bor, og drengene så låner en 11" et eller andet og fint kan håndtere den og det resulterer i en aborre på 1850g
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 11:59
hej tue. du giver selv svaret giv dem en let 11 eller 10 stang så kører det nok for dem.leif.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 13:13
 jeg synes  at stænger på 10/ 11  fod  er i overkanten  til  sådan nogle  unge håndled!!!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 13:24
Bemærk at Tue snakker om tommer, hvor i andre måler i fod! Wink

Undskyld Tue.Embarrassed
Til top
Søren Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Suulut

Tilmeldt:: 16 Mar 2005
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Suulut Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 13:30
Har smidt dig en post.
Mvh Søren
Til top
tue bøndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bøndergaard

Tilmeldt:: 25 Feb 2004
Geografisk: sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 22:56
alt forladt Henning - 11´4"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down