Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flydeline i denne tid?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flydeline i denne tid?
    Sendt: 06 Dec 2013 kl. 21:01
Jeg vil SÅ gerne ud og prøve min fluestang ved en P&T efter jeg har været på fluekaste kursus. Men mit problem er bare at jeg kun har en flydeline. Er den til at fange noget med her i kulden? Havde tænkt at smække en farverig flue på der synker. Men kommer fluerne helt derned hvor fiskene står her i kulden?
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 21:23
Prøv ellers kan du jo sætte en synkende pokulerede på hvis du ikke vil bruge mange penge på en synkende line :)
Knæk og bræk
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 21:24
Polyleader sku der stå. Lorte ordbog på iphone hehe
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 21:36
alternativet til en synkende polyleader kan være forfang i flourocarbon og en belastet flue
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 21:59
Tror jeg bare prøver med en flue med lidt belastning :)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 22:01
4mm beads så kommer du rigeligt ned
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2013 kl. 23:54
Som ung fiskede vi put med flydeline og "dog nobler" om vinteren..
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2013 kl. 00:11
Citat: EditionR

Som ung fiskede vi put med flydeline og "dog nobler" om vinteren..

Det var vel ikke de sorte i brugte vel? Men nogle med nogle vildere pang farver ikke? :)
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2013 kl. 13:46
Brug så langt forfang som du magter. Det er nødvendigt med kombinationen flydende line og belastet flue i din situation for at fluen kan komme til at synke ordentligt. Prøv at udfordre dig selv og se hvor langt forfang du magter. Forlæng det du har på med nogle meter. Jeg forstår du er lidt ny i gamet så det vil nok give lidt bøvl. Jeg vil mene at en stanglængde er det mindste du kan nøjes med - prøv med 1½ og evt. 2 - tag briller på Geek - håber du fanger go fisk.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down