Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Salmoskop

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Salmoskop
    Sendt: 10 Jan 2014 kl. 14:27
       k   k 

Salmoskop til alle.

Lyst til viden kan føre til meget. Vi vil jo alle gerne se, hvad der foregår under vandet uden at forstyrre for meget.Embarrassed For nogle år siden lavede jeg et salmoskop.  160cm plastrør  og 16 cm i diameter . 2 stk 90 graders vinkeler. 1 stk rundt barberspejl af den type, hvor der er forstørrelse på den ene side. 2 stk plexglas og et håndtag. Byggeskum til fastgørelse af spejle. Forstørrerspejlet for neden. Husk at fokusere afstanden på spejlene før montering. Første gang jeg prøvede havde jeg kun plexglas for neden. Det resulterede i at glasset duggede. Så satte jeg glas i begge ender og pumpede ren ilt fra gasflaske ind i røret og lukkede lufttæt. Så har du tør luft i røret.Tongue Nu skulle det så afprøves. Da jeg gerne ville have fiskene tæt på,så jeg kunne se dem i øjnene. Allierede jeg mig med en dambruger. Vi satte salmoskopet ud i en fiskedam med moderfisk. Jeg havde så et tyndt plastrør liggende ved siden af mig der mundede ud under vandet foran enden af skopet. Tog nogle foderpiller og trillede ned gennem det tynde rør og ud til fiskene. Det virkede Wink

Rørvinklerne var smurt godt med fedt så de kunne drejes. Problemet var bare at når jeg  drejede den nederste vinkel for at se ned af åen stod fiskene lodret i vandet. Når jeg skulle se ind under brinken og drejede vinklen 180 grader havde fiskene bugen opad.Cry Men det vender man sig til.

Nu går rygterne jo hurtigere end vandet løber her ved Karup Å. Så jeg blev beskyldt for at bruge ufine metoder til  de mange fisk jeg fangede. Jeg kunne jo gå ned op spotte, hvor det var værd at fiske.Wink

Det måtte så forklares med,at det nok ikke var værre end at bruge  Gucci poloraid solbriller.Wink

Jeg bruger det ikke mere, så hvis i ser en lystfisker uden fiskestang, men med et kakkelovnsrør over skulderen  ved Karup Å, er det en, der er nede og spotte havørreder og det ikke mig.LOL

mvh Lasse Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 10 Jan 2014 kl. 17:02
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 15:22
Fedt nok Lasse haha
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 16:32
såen én ønsker jeg mig i 70 års føssedasgave, målfaste tegninger efterlyses....det er da træls ikke at eje såen en...gu ved hva den havde kostet hvis der havde stået "simms a la bims, tryllerør påen.....smiler, du er da bare fuld af goe ideer.
Hils alle børnene.....


Redigeret af Taonga - 10 Jan 2014 kl. 16:34
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 17:08
Hej Per
Jeg har lige været ude at se til mine kommende børn. Det tyder på,  at der bliver mange meget kloge børn. De kommer jo ikke af æg, der har ligget på glatte underlag.Wink
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 18:06
Hmm. I min barndom hed det et periskop Wink
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 18:12
Hej Klas
I disse moderne tider skal det helst hedde noget fint, ellers tror ingen på det.
Det skal jo også helst have noget med fisk at gøre.Wink
mvh Lasse Hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carstenseebergnielse

Tilmeldt:: 23 Apr 2013
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carstenseebergnielse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 18:38
Som jeg sagde i en anden tråd - du gør en grå dag meget sjovere 😉 Kanon humor!!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 18:47
Hej Carsten
Nu begynder fiske sesonen snart, så skal jeg nok blive seriøs og og tage livet højtideligt. Hvis jeg kan det.Wink
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carstenseebergnielse

Tilmeldt:: 23 Apr 2013
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carstenseebergnielse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2014 kl. 19:20
Nej for dælen, endelig ikke da 😄
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down