Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er træt af utætte waders!

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er træt af utætte waders!
    Sendt: 21 Maj 2014 kl. 22:26
Nu har jeg prøvet 3 forskellige par åndbare og de er alle blevet utætte efter ca 10 ture til kysten så orker næsten ikke at skulle prøve et nyt par. Det har alle været waders i prisklassen 1000-1500 kr. Kinetic og 2 par scierra.
Har ikke lyst til at give 5000 kr for et par Simms som de fleste sikkert vil anbefale mig at købe.

Findes der alternativer? F.eks. andre materialer eller lign.? Ellers må jeg jo have nogle PVC waders som i gamle dage :)

På forhånd tak.

Casper
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 22:57
Vision og de fåes fra 1500 i sportsdres. 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2014 kl. 23:45
Jeg bruger ocean pvc waders til 449.-
De er lune om sommeren, kolde om vinteren,
MEN perfekte i april/maj :D

Og så holder de...
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 06:28
Hej Casper.

Køb et par Vision Kura de fås lige nu til 1899,00 hos Sports Dres
det er et super køb.

Mvh.
Henrik Petersen

Redigeret af hp020359 - 22 Maj 2014 kl. 06:29
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 07:57
Helt enig, vision kura. Har ikke haft en utæthed i 1,5 år. Bliver brugt flere gange om ugen. 
Til top
Casper Burkarl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper B

Tilmeldt:: 25 Aug 2013
Geografisk: Gentofte
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 09:29
Har selv haft lidt det samme problem. Dog er jeg et svin ved mine waders, hvilket nok bærer noget af grunden. Købte sidste år et par guideline waders. Ikke en eneste utæthed endnu, selvom de bliver behandlet nøjagtigt ligesom de andre jeg har haft (bla. Simms, Vision Scierra etc) Så umiddelbart kan jeg også anbefale dem. Men er ikke i tvivl om, at vision også er lækre.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 09:39
har haft 7 - 8 par Guideline waders igennem de sidste 4 - 5 år, og er mildest talt lykkelig for at min grejpusher, har været så medgørlig .. ingen bøvl, ingen problemer de er bare blevet byttet, men 1 - 4 ture, så har de ALLE været utætte .. så min personlig mening er, hold dig fra Guideline (og det er de sidste 3 modeller med lynlås ) .. 
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 10:03
Ja det er utroligt at man ikke kan finde ud af at lave dem tætte. Tænker bare at hvis det var tilbehør til vores kære folkeeje Bilen! Ja så blev der hurtigt lavet noget der virker. Det er som om at de kære producenter af waders er SK... ligeglade med os forbruger.

Jeg har været noget nær det samme igennem som der beskrives oven for og kan heller ikke finde noget der duer, fisker omkring de 50 ture om året.

1½ - 2 år holder mine waders, og jeg benytter mig da af åndbare i ca. 8 mdr. og neopren 4 måneder.

Sidste sommer købte jeg mig et par Neopren som så bare stod og ventede på at det skulle blive koldt nok til at de skulle benyttes. Første gang jeg tog dem på så var de Pi... utætte.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 10:27
Pris pris pris. Det er KUN et spørgsmål om pris, ikke andet.
Teknisk set er det ikke noget problem at gøre vaders vandtætte, det er bare et spørgsmål om at få dem limet godt nok sammen og anvende de rigtige materialer.
Vaders udsættes for ekstremt stress, hvilket stille meget store krav til materialernes styrke og funktionallitet. Jo billigere en membrand der anvendes, jo større er risikoen for utætheder og dårlig åndbarhed.
Så hvis man ikke vil ofre mere end 1000-2000 kr på et par åndbare, så får man hvad man betaler for. Fisker man rigtig meget, så har man rigtig mange dårlige oplevelser med billige vaders. Et par vaders til 5000 kr. Holder ikkek til flere år end et par til 2000 kr. men de holder til flere ture. Så fisker man 25 gange om året, kan man måske hvis man passer på sit grej, have vaders i 4 år. Bruger man 5000 kr og fisker 75 gange om året, ja så holder de måske også i 4 år. Fisker man 150 gange på et år, ja så holder de nok kun 2 år.Man må jo gøre op med sig selv hvad behov man har, i stedet for at "brokke/Bitche" over uheldige oplevelser. Lystfiskeri er en hobby og vil man dyrke den ekstremt, så koster det ekstremt mange penge.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 10:36
Simms Headwaters, ca. 3000,- har nu holdt i 3 år til mine ca 100 ture årligt, og en tur til Norge.

Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 11:10
Citat: sulen



Pris pris pris. Det er KUN et spørgsmål om pris, ikke andet.
Teknisk set er det ikke noget problem at gøre vaders vandtætte, det er bare et spørgsmål om at få dem limet godt nok sammen og anvende de rigtige materialer.
Vaders udsættes for ekstremt stress, hvilket stille meget store krav til materialernes styrke og funktionallitet. Jo billigere en membrand der anvendes, jo større er risikoen for utætheder og dårlig åndbarhed.
Så hvis man ikke vil ofre mere end 1000-2000 kr på et par åndbare, så får man hvad man betaler for. Fisker man rigtig meget, så har man rigtig mange dårlige oplevelser med billige vaders. Et par vaders til 5000 kr. Holder ikkek til flere år end et par til 2000 kr. men de holder til flere ture. Så fisker man 25 gange om året, kan man måske hvis man passer på sit grej, have vaders i 4 år. Bruger man 5000 kr og fisker 75 gange om året, ja så holder de måske også i 4 år. Fisker man 150 gange på et år, ja så holder de nok kun 2 år.Man må jo gøre op med sig selv hvad behov man har, i stedet for at "brokke/Bitche" over uheldige oplevelser. Lystfiskeri er en hobby og vil man dyrke den ekstremt, så koster det ekstremt mange penge.


Det kan du for så vidt have ret, men så vil jeg ud fra det du siger!

Mener at det nok mere handler om selve limningen af dem, som du også nævner. For ud fra din teori så kan limningen ikke holde mere en xx år. Uanset hvor mange fisketure, hvad enten det er dyre eller billige waders. Så i mit optik så er man ikke interesseret i at benytte en bedre lim/ materiale end man gør på nuværende tidspunkt, og det er da for dårligt uanset pris.

Du skriver at et par til 5000 ikke nødvendigvis holder længer end et par til 2000. Men mener at det har noget med antal af ture at gøre, der er jeg så ikke enig.

Jeg fisker eks. 50 ture om året køber et par til 2000 og forventer 2 år levetid.

Køber jeg så et par til 5000 så må regnestykket være = flere ture og derved også længer tids holdbarhed ( altså mere en 2 år holdbarhed.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 11:16
Ja det er vist også sådan jeg har stillet det op. Smile eller ??
Limning/svejsning er vigtig, det giver sig selv, men også materialets evne til at bevare åndbarhed samt styrke. Dårlige membraner stoppes forholdsvis hurtigt til af feks salt og de rådner også hurtiger end de dyre og bedre membraner. Det er den samlede påvirkning der styrer livslængden på et par vaders.
 
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 11:50
Hvad neoprenere angår, er det en vigtig detalje, hvordan de er syet.
Jeg har et par Vision hvor syningerne ikke er gennemgående i ben, skridt og den nederste del af kroppen.
Hvis du strækker et stykke neopren med gennemgående syninger, bliver de efter nogle gange utætte ved syningerne/syhullerne.
Jeg købte dem grugt, og har brugt dem 2 år nu, og de er stadig tætte.
Som åndbare er det pris og kvalitet der hænger sammen.

Knæk og bræk

Bo
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 12:04

Hej

Holdbarhed er kun en af de parametre der adskiller forskellige vaders.

Så udelukkende at udføre beregninger på holdbarhed mellem et par Simms til kr. 5.000 og et par Kina vaders til kr. 1.500 er noget ensidigt – men selvfølgelig OK, hvis egenskaber som pasform, åndbarhed, service, mærkeeffekt o.s.v. ikke betyder noget.

Nu er biler blevet bragt ind i diskussionen tidligere, så overføres ovenstående til biler vil det også være forkert kun at sammenligne levetid på en Audi RS6 til kr. 2.000.000 med levetid på en UP til kr. 80.000 ! Jeg tror ikke Audi’en nødvendigvis har længere levetid.

Søren

Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 13:36
Husk at købe de store nok så der ikke bliver for meget stræk i sømmene/syningerne.
Ellers har jeg brugt mine Rapala i saltvand i 4 år nu. Stadig tætte. Og mine Vision Ikon i ferskvand i 3 år. Også disse er tætte.
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 14:25
Citat: hean

Vision og de fåes fra 1500 i sportsdres. 

Det kan ikke siges meget kortere - Find et par gode Vision waders og så er du forhåbentligt utæthederne kvit i en god periode :)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 14:57
Neopren er og bliver et dårligt materiale at skulle sammenføje. Åndbare waders der skal være åndbare (naturligvis), stærke, lette samt være tætte i syningerne, vil ud fra disse kriterier også udgøre materialer, der ikke er særligt holdbare i et så barsk miljø som saltvand, sved og efterfølgende mug og bakterier - samt selvf. den fysiske slitage.

Vi mangler simpelthen et eller flere nye materialer, der slidmæssigt stadigvæk beholder den åndbare funktion, og let kan sammenføjes med lang holdbarhed/tæthed.

Hvis det ikke var for behovet for den åndbare funktion samt evt. varmeisolerende, var det jo ikke noget problem. De waders er jo de "goè" gamle og billige pvcère Smile

Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 22:19
Undskyld jeg spørger med alle dem med problemer med gentagende utætte waders hvad gør i ved jeres waders og hvad bruger i dem til

Jeg har brugt mange forskellige mærker åndbarewaders gemmen tiden og jeg er ikke en lille spinkel mand og har aldrig passet på mine waders men jeg har aldrig oplevet et par waders der er utætte medmindre de har været revet eller slidt i stykker.

Så kan ikke forstå i kan have 4-5 par utætte waders inden for et år..... Mit råd er prøv at købe dem lidt større næste gang
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 22:25
HEj tror så,mænd at diverse waders er gode nok men hvis man køber dem et nummer støre´.  så er de værste problemer væk .. de trækkes simpel hen i stykker i alle syningerne.  men de fleste der køber waders vil simpelhen have en pasform som om de er limet til kroppen.
 
mvh Jørn Lionfish
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 22:30
Måske fordi du ikke wader dybt? De fleste utæthedder sker i skridtet, og for dem der wader dybere end det er det jo en forøget risiko for at blive våd.
Har selv bøvlet med 3 forskellige par/mærker på et års tid. Alle utætte i skridtet.
Jeg fisker flue, og på pladser med begrænset bagkast tvinges jeg til at wade dybere end jeg egentligt har lyst til.
Wader jeg til midt på lårene bliver jeg ALDRIG våd
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 22:54
Hvad bruger i der får våde boller som underbeklædning?
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 23:18

Min søn købte jeg for nogle år siden et par Rapala åndebare waders og de har holdt rigtigt godt og han har ikke været den sødeste over for demSmile
Han fik for nyeligt et par langt dyrere bare waders, som blev utætte efter kort tid, så der er købt et par nye Rapala til hamSmile
Så skulle jeg ha et par billige waders en dag og droppe mine simms waders, købte jeg helt sikkert et par Rapala.
knæk og bræk herfra
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2014 kl. 23:26
http://www.effektlageret.dk/product/rapala-aandbar-waders-montauk-mstoevler-1622/?gclid=CKH2xpu7wL4CFQTbcgodRIIAlw

http://www.effektlageret.dk/product/rapala-eco-reflection-waders-5121/
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2014 kl. 09:51
Tak for jeresgode svar. Tror måske jeg prøver de vision kura flere skriver om.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2014 kl. 10:14
Citat: CasperRH

Tak for jeres gode svar. Tror måske jeg prøver de vision kura flere skriver om.


Vær meget opmærksom på størrelse angivelserne, i mit optik så er de alt for lange i skridts angivelsen i forhold til taljemål

http://parkogfritid.dk/vision-kura-ultra.html
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2014 kl. 12:49
Tager i sportdres og prøver dem. Det ser ud til de har dem.
Tak.
Til top
per kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per møller

Tilmeldt:: 19 Nov 2005
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2014 kl. 11:12
Jeg undret mig over at neopren waders så tit bliver utætte. Se nu tørdragt til dykning de holder længere  ofte flere år uden problemer.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2014 kl. 11:40
Det er fordi tørdragte til dykning er lavet på en anden måde en vaders. Tørdragte til dykning, er for eksmpel ikke syet´, men "kun" limet og så er de skåret på en anden måde end neopren vaders. Har lige sammenlignet mine neoprener med min tørdragt og der er en verden til forskel. Tror den måde man laver billige neopren vaders på, minimerer spildet når man skærer de forskellige stykke ud, hvor min tørdragt nok er skåret ud på en måde hvor der er lidt mere spild, men så slipper man også for dumme limninger i skridtet og på indersiden af lårene. Det virker som om limningen på tørdragten er lavet på en anden måde, for den er bredere end på mine vaders.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2014 kl. 07:52
Citat: CasperRH

Tak for jeresgode svar. Tror måske jeg prøver de vision kura flere skriver om.

Hej
Jeg har haft nogle Simms i nogle år nu og utæthederne, kom til sidst i form af en række pin holes. Jeg passer på mine waders, så det må være materialerne der mørner? Det er også ok, at de er færdige efter måske 5 -6 år. Nu har jeg købt nogle Patagonia Azur til 2300kr. Som Jørn Lionfish siger er stramtsiddende waders måske ikke nogen god ide. Mine Azur er "samme" str. som mine Simms, men i virkeligheden en lille smule mere løse på kroppen. Ikke dumt.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2014 kl. 12:17
Hvordan er dine waders utætte ? hvis det er fra huller er der ingen waders der kan hjælpe dig, hvis det er syning er der garanti, hvis du bare er fugtigt, er det fordi at selv dyre waders ikke kan ånde under vand, men de flere lagt de dyrere waders gør at du stadig er knastør når du tager dem af..

Så når du klager over "utætte" waders så prøv lige at uddybe hvordan de er utætte
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2014 kl. 17:58
Det er ikke huller og heller ik fordi jeg ikke kan ånde i dem. De bliver utætte i en syning eller lign. Denne gang i overgangen mellem sok og buks. Har fået den byttet på garantien endnu en gang og hvis de bliver utætte igen indenfor nærmestefremtid prøver jeg vision kura. Hvis det også bliver en nitte må jeg ha pvc eller leve med lidt våde ben :)
Til top
Bård Thoresen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Baard Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Baard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2014 kl. 09:26
Har haft utallige scierra og RT samt guideline waders inden jeg bed i det sure æble og "investerede" i nogle Simms.
Jeg får flere glade/tørre fisketimer pr. kr. ved at købe simms end nogen andre waders.
(classic guide, og G3)
Har 3 par der alle er tætte. De to første par er blevet lappet i skridtet(slid) og på benene, (fluekrog hul)og er nu igen brugbare.
 
Når i holder et par gore-tex waders i hånden kan i mærke at lortet bare er tykkere og mere solidt end de fleste andre waders. At det så også er ganske udmærket åndbart er jo også godt. Køb nogle tynde waders af andet åndbart materiale, og i vil hurtigere opleve læk pga slid.
Køber i waders der er store kan de blive slidt i skridtet pga folder, og hvis de er for små bliver de utætte pga træk i syningerne. De skal være rummelige uden at folde for meget i skridtet.
 
 
 
 
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2014 kl. 10:44
Jeg fisker 4 sæson på et par Simms G4 men bruger dem kun når vandet ikke er for koldt, om vinteren bruger jeg BARE neoprener fra Salmonfly..

G4 er et super waders og utroligt behagelige at have på, også i længere tid.. men indrømmet, de er lidt dyre :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down