Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bud på et nyt fastspolehjul.

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bud på et nyt fastspolehjul.
    Sendt: 23 Nov 2014 kl. 21:32
Hej.

Har kørt med mit shimano hjul i 12-15 år, som iøvrigt har gjort det rigtigt godt, men har ikke rigtigt fulgt med i hvad der rør sig på fastspole hjul markedet siden og skal have et nyt. Så hvad vil være et godt bud til omkring en tudse, i str. 2500. , til kysten med fletline og er det stadig at foretrække frontbremse, det er nok det eneste jeg ikke er blevet helt dus med, kom gerne med indput Smile
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2014 kl. 23:58
Hej

Mit bud er ABU Garcia Sorøn stx20, den fås desværre kun med frontbremser

kig hos www grejoghjul.dk de sælger den for kun 785 kr.

Tjek den ud det er en top hjul efter min mening.

Hilsen Peder
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 11:59
Jamen hvorfor vil du da ikke bare fortsætte med dit shimano-hjul?? Skal det ikke bare ha en dryp olie og måske et nyt leje..
Mvh Finn
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 19:33
Kan man mon stadig få lejer til sådan et gammelt shimano technium, og i så fald hvor?Noget der er smart ved det gl. hjul er den smøre skrue på siden, så det er super nemt at gi en dråbe olie hvis den blev en anelse træg.
Men skal alligevel have  endnu et hjul. Hvad med alle de nye mærker, er der nogen af dem der dur?
Og hvad med antal lejer. Det gamle technium har vist kun 3, men er det en fordel med flere/mange... Tænker her på at der må være en hvis friktion for hvert leje?
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 20:48
ta et kig på Shimano Rarenium ci4 fa, 
har brugt det i str. 4000 til kyst, å, gedder, det kører helt vildt lækkert, (tæt på stella)
hjulet er meget let, utrolig slidstærkt og flot i design og finish, jeg ar solgt mit for noget tid siden, da jeg kun fisker flue, min makker har dog stadig hans, kører stadig som en drøm, min anden fiskemakker købte sidste år i str. 2500 da hans exage døde, han er også meget imponeret. 

hjulet kan fås til 1200 kr. ca. inkl. fragt fra tyskland, mener Dk priser er omkring 1500-1700, men du må ikke hænge mig op på det :)

 
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Charley Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Charley-Leth

Tilmeldt:: 06 Feb 2011
Geografisk: Faxe ladeplads
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Charley-Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 22:36
Du får jo ikke noget bedre end Shimano til prisen jeg ville kigge på noget Super GT eller Stradic de er til at handle til prisen og rigtig gode hjul begge 2
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2014 kl. 22:59
Ja, jeg har lige skiftet alle lejerne i mit Pfluger - Pil dit hjul fra hinanden og mål lejerne op.. Jeg fandt lejer her: http://www.iccom.dk/shop/index.php?cPath=240&osCsid=kpgscncb6nfbnir5sfjhnqaee6  
Mvh Finn
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2014 kl. 00:24
hej igen
det var mig som foreslog ABU, prøv at sammenlign den med andre, jeg har altid selv været bruger af Shimano, og var af den overbevisning at der ikke var andet der kunne du, indtil en ihærdig grejsælger fik mig overtalt, nu skal der meget overtalelse til for at få mig tilbage igen.
den omtalte ABU er udviklet til saltvand, den køre helt vildt godt og har en flot lineoplæg.

Jeg brugte Shimano Tweenpover 3000 på kysten og 4000 i åen, fantastiske hjul men også til en væsentlig hjøre pris, mener ABU sagtens kan være med trods den lavere pris.

held og lykke med dit hjulkøb.

Hilsen Peder.   
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down