Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Agn fisk til frysning

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Agn fisk til frysning
    Sendt: 06 Dec 2014 kl. 17:40
Jeg medefisker på vrag mv. i Nordsøen. Der bruger jeg som ofte sild der har været frosne til agn. Det fungerer fint, men jeg vil gerne have lidt mere variation i agn fisken.

Det ville være oplagt at bruge makrel, men jeg har hørt, at de bliver meget løse og "smattede" i kødet når de har været frosne. Er der nogen der kan be- eller afkræfte det?

Og er der andre fede fisk, ud over ørred og hornfisk, der forbliver faste i kødet efter frysning? Gerne forholdsvis billige fisk som fx hestemakrel, ansjos, sardiner, brisling osv?
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2014 kl. 19:07
Hej Jesper.
Du kan med fordel lige salte din agnfisk let, inden du fryser den ned. Så beholder den stort set sin fasthed.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2014 kl. 20:13
Jesper G ;
Jeg kan anbefale, at du kontakter en dambruger.
Der er en del sortering i produktionen, og de frasorterede fisk kan købes til en billig pris.

Vh.Simon
Til top
Ole Pihl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Pihl

Tilmeldt:: 09 Feb 2014
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 11:44
Frosne blæksprutter skulle være gode .
Til top
Sebastian knudsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sebben

Tilmeldt:: 23 Jun 2014
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sebben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2015 kl. 19:24
Mine erfaringer siger at sild er noget smattede end makrel.
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 00:04

Tak for svarene.

Sebastian, forstår jeg det rigtigt, at du synes makrel er mere faste i kødet efter frost end sild? Jeg har kun prøvet sild selv, og læst mig til at makrel skulle være dårligere, så det er lidt interessant...
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 19:02
De skal bare i saltlage når du fanger dem og så skal de stå til næste dag og nedfryses det har jeg gjort og det virker .Og så lugter de heller ikke når de ligger i solen en hel fiskedag og de er faste i kødet
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 19:05
Hej Morten,
 
Ok - men de skulle jo helst lugte når de kommer ned for at tiltrække hvad jeg nu skal fange Smile
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 19:06
hej med dig, jeg har sejlet en lystfisker kutter fra hanstholm i 6 år
den bedste agn og samtidig den der hænger bedst fast på krogen er
at du tager en hel hornfiske filet
dvs hele hornfiskens længde
herefter lægger du den dobbelt og monterer krogen i den annde du har bukket fileten i
så sidder den super godt fast og du har to fine flapper der hænger dernede.
jeg selv har fanget langer op til 18,9 kg på den måde
og et utal af mindre

Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2015 kl. 19:20
Det bliver da en solid agn Smile Men virker utvivlsomt, jeg har også nogle stykker af sommerens hornfisk i fryseren...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down