Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Invisi Braid?

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Alternativ til Invisi Braid?
    Sendt: 11 Nov 2015 kl. 22:42
Jeg var nede hos min lokale grejpusher i dag, og til min store overraskelse fortalte han mig, at Spiderwire Invisi Braid udgår af det danske marked. Højst besynderligt, efter som linen er lidt af en bestseller. Derfor går mit spørgsmål på, hvilken line I vil anvende til det danske kystfiskeri? Eller formuleret på en anden måde: hvilken anden line har de samme kvaliteter som Invisi Braid?
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 07:26
Hej Lasse
 
Hvilke kvaliteter tænker du på?
 
Hvis du mener "invisi" altså invisible eller usynlig, så fik jeg i foråret stærke indicier for at invisibraid er synlig for fiskene med mindre fangster til følge. Så herefter sider der altid et flourocarbon forfang på mit setup, og farven / synligheden på fletlinen er herefter ligegyldig.
 
Jeg bruger Spiderwire Stealth/Invisibraid, Powerpro og Powerpro Super 8 på mine hjul.
Powerpro er lidt ru og støjende men meget slidstærk, Powerpro Super 8 er meget glat og samtidig slidstærk. Den sidste regner jeg for at være den bedste fletline jeg har prøvet, så når de andre bulk spoler er brugt op fortsætter jeg udelukkende med Super 8.
 
Mvh. Peter
Til top
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 08:37
Mange tak for dit svar, Peter. Med kvaliteter tænker jeg på en lilne, der er:
- slidstærk
- uden hukommelse
- kaster langt
- har lang holdbarhed

Vil i øvrigt gerne høre, hvilken flourcarbonline du bruger som forfang, Peter. Ligger inde med noget Trilene, men jeg synes, det virker meget stift.

Redigeret af JungleRob - 12 Nov 2015 kl. 08:38
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 10:26

Hej Lasse

Jeg mener bestemt at Powerpro af begge typer har de kvaliteter.

Den flourcarbonline er Berkleys Trilene. Den er stiv, men det er for mig ok til et forfang.

Mvh. Peter

Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 10:40
Sufix Pro8 er virkelig lækker og meget slidstærk. Har den på alle spinnehjul og baitcast hjul. Bruger også fluorocarbon yderst - sufix invisiline mener jeg den hedder
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 11:23
Hej Lasse

Hvor har du hørt det rygte?
Til top
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 15:26
Hunters House på Frederiksberg. (,
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 17:47
Lige købt 1800 M til 999 kr leveret i DK på Ebay.de. Han havde også 0,12 mm i den hvide invinsi braid.
 
Optur.Smile
Til top
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2015 kl. 18:14
*Kim: Vil du ud med, hvilken forhandler du har købt linen hos? (:
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2015 kl. 08:27
Spiderwire Stealth
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2015 kl. 18:26
Yes no problem 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down