Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Menneske- rettighederne

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Menneske- rettighederne
    Sendt: 26 Jan 2015 kl. 08:10
Jesper H ;
JEG kan altså ikke åbne den fil du har uploadet, altså det åbne brev.
Det er meget uklart hvad dit "problem" er.
Lejer man et stykke jord, et hus, et fiskevand - så er det udlejer der opstiller en række regler og forbehold.
Man kan så sige ja eller nej til lejen.
Det kan ikke være anderledes :-)
Hvis min udlejer havde bestemt, at ALLE skulle være medlem af Dansk Folkeparti for at kunne betræde hans lovlige ejendom, så var det bare sådan.....
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 08:35
Sidder lige og spekulerer på om en generalforsamling er øverste myndighed, når et forbund har vedtægter, der kan ekskludere et medlem i en lokalforening. Forstået på den måde at, hvis man ikke kan være medlem af et forbund, så kan man vel heller ikke være medlem af en forening under det? En forening vel at mærke, hvor man opfylder foreningens krav for medlemsskab men ikke det pågældende forbunds. Så har forbundet vel egentlig tilsidesat/overtrumfet foreningens vedtægter!!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 08:51
Peter R ;
Jeg TROR du kan betragte den lokale forening som selvstyrende.
Men dit tænkte eksempel kan jeg godt se problemet i, og har selv overvejet situationen.
HVIS man nu gjorte sig helt umulig i enhver debat på internettet (ingen nævnt, ingen glemt), og via sine ytringer gjorte sig fortjent til at blive hældt ud af DSF, hvad så med medlemsskabet af den lokale forening ??
De steder jeg er medlem, skal en eksklusion behandles på generalforsamling.
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 09:28
Hej Peter
Det mener jeg den er. Man må tage udgangspunkt i hvad der kommer først: det er at en generalforsamling beslutter at man skal være medlem Vestjysk Strikkelaug eller hvad det nu måtte være. Hvad så paraplymedlemsskabet måtte medføre af ulemper for lokalforeningen må de jo selv stå på mål for ved generalforsamlingen. Jeg kan sagtens se at Jesper er blevet godt sur på Kolding kommune og DSF - at det skulle krænke meneskerettighederne: et stilfærdigt nej herfra
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 09:36
Hej Simon

Det du mener må så være, at hvis foreningen ikke vil ekskludere medlemmet, så meldes den automatisk ud af forbundet. Det må ske fordi, at foreningen så ikke lever op til forbundets vedtægter, om at alle foreningens medlemmer skal være med af forbundet!

Hej Lars

Jeg tror ikke lige du har forstået det jeg skrev!

Hilsen
Peter
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 10:04
Peter R ;
Tja, det er jo  et (for)tænkt eksempel.
I praksis tror jeg sådan set at voksne mennesker magter at løse sådan et spørgsmål - hvis det opstår.
I en række foreninger, er der en vedtægt som giver bestyrelse/generalforsamling ret til at hælde et medlem ud, hvis medlemmet i "tale eller gerning" skader foreningens virke.
Man kan dermed mene, at ved at skade forholdet til DSF, vil man samtidig skade foreningens  virke...

Men igen ; Man kan mene så meget, og mine indlæg er baseret på tro & mening.

Men ligefrem at blande menneskerettigheder ind i så "lille" et spørgsmål, er i min lille indsnævrede verden, at skyde gråspurve med kanoner.

Hvis en eller anden virkelig ser sig sur nok og indbringer sådan noget for  EU-domstolen, håber jeg det kommer noget længere ned i rækken af sager, end behandlingen af asylbørn, isolationsfængsling, eller krænkelserne af basale menneskerettigheder rundt omkring i Europa.


Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 10:19
sådan Simon.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 10:28
Med andre ord Simon, så kan du også se dilemmaet i, at man har en paraplyorganisation, der ikke lader foreningerne være suveræne.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 10:51
Citat: Rødsgaard

Med andre ord Simon, så kan du også se dilemmaet i, at man har en paraplyorganisation, der ikke lader foreningerne være suveræne.


Peter, det er vel egentlig ikke så unormalt i Danmark, hvor vi elsker at organisere os i alle mulige foreninger?

Citat: WIKI

En paraplyorganisation er en organisation som er en overbygning hvor medlemmerne er andre organisationer, (ofte kaldet: interesseorganisationer) som har fælles interesser eller arbejder indenfor samme tema og/ eller samfundssektor.

Paraplyorganisationen arbejder på vegne af medlemsorganisationerne, ofte overfor politikere og myndigheder.

Medlemsorganisationerne arbejder for sine medlemmer.

Paraplyorganisationen forpligter som regel ikke medlemsorganisationerne, som træffer beslutninger på selvstændigt grundlag.
Tænk før du skriver....
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 11:25
Peter ;
Det er jo et TÆNKT eksempelSmile
Jeg tror lokalforeningerne ser DSF som en sparringspartner, og et sted hvor man kan trække på fælles ressourcer, i de tunge eller juridiske sager.

I praksis er det min opfattelse, at samarbejdet er basseret på dialog og gensidig respekt - ikke på at man dunker hinanden i hovedet med regler og paragraffer.

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at der i foreninger er medlemmer de helst så røven af, og med garanti også lokalmedlemmer som DSF gerne så, mistede opladeren til deres bærbare computer - men man besinder sig, og lader de mest rabiate køre deres sololøb på internettets fora.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 11:34
Simon kan heller ikke selv, linket virker ikke i en anden tråd, men klik dig gennem Lystfiskeri generelt og tag tråden Åbent brev til Kolding Kommunes Miljøudvalg.

Det ligger linket som virker.

Du vil også opdage at der er tale om Offentlige Faciliter - Og så er der nogen helt bestemte regler der skal overholdes, blandt andet derfor der altid er indskrevet noget i kontrakter med det offentlige, fordi du dybest set/juridisk er lige så meget medejer af feks. hartedons søerne som jeg er som Kolding borger - altså Offentlige Faciliteter ér borgernes ejendom.

Det er så dem jeg/vi ikke mener er overholdt, derfor de 7 spørgsmål i brevet, hvor vi søger svar på lovligheden.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 12:03
Jesper H ;

Jeg ser personligt ikke rigtig noget "grimt"i den sag du linker til.
Hvis noget offentligt udlejes til private/foreninger, ja så er det jo lejet ud.
Hvis min kommune vælger at leje en bygning ud, mener jeg sådan set ikke at jeg har ret til at banke på og bede om at slå mig ned i det ene værelse :-)
Lejer de en eng ud til hestehold - eksempelvis en rideskole,,,, ja  så forventer jeg sådan set heller ikke at kunne komme vadende med min hest, eller afholde fluekastekurser på selvsamme område.

Jeg synes ikke i har en sag.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 12:15
Hej Jan P

Med dit link kommer der ikke noget som helst svar ud af, når der står "som regel" i næstnederste linje.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 12:23
Hej Peter,

Det er du jo fri til at fortolke som man vil - jeg synes bare at disse linjer ridser arbejdsdelingen meget præcist op. Også at hvis man som medlem af en forening er utilfreds, så bør man gøre sin indflydelse gældende igennem foreningen og ikke gå direkte til organisationen

Paraplyorganisationen arbejder på vegne af medlemsorganisationerne, ofte overfor politikere og myndigheder.

Medlemsorganisationerne arbejder for sine medlemmer.
Tænk før du skriver....
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 12:36
Jeg er lodsejer og har bestemt, at jeg kun vil udleje til en forbundsforening. 
Hvad vil i gøre ved det? Slæbe mig for eu domstolen? Det er suverænt min ret som lodsejer, at bestemme det. Og hvorfor vil jeg det? Min personlige sag.....måske føler jeg at foreningen er mere seriøs? Eller kom selv på flere...

Kan i se hvor jeg vil hen? Tror ikke lige nogen jurister, kan se nogen sag i det her.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 12:54
sådan
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 13:04
Simon jeg kan sagtens se det fra den kant også, men det ér anderledes når man snakker kommuner, jeg linker lige til det regelsæt de stiller faciliteter til rådighed ud fra, for jeg er meget i tvivl om.
Kommune der udlejer, nu skriver jeg evt. for jeg ved det ikke - evt. er i strid med Kommunalfuldmagten, og at en given lejer generere overskud på Borgernes Ejendom ?

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=138157

Kommunalfuldmagten ved ikke om du kender den ? men det er jo det lidt uvisse råderum en kommune må have for at agere.

Det er præcis derfor klagen løb til Statsforvaltningen - Det er de nemlig Eksperter i.

Og KK har intet andet tilbudt os, de har blot henvist til frie søer som i øvrigt er Underlagt en "Nu bruger jeg ordet" DSF Forenings kontrol

Jesper det giver også svar på dit spørgsmål, selvfølgelig er du ikke som lodsejer underlagt folkeoplysningsloven.

Jan jeg er ikke enig med dig - jeg mener man bliver personligt medlem, i og med de ting jeg har nævnt før.
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 13:07
Hej 
For alle de "nye" fiskere jeg har mødt, er det en fuldstændig hjernevridende oplevelse når der stiftes bekendtskab med alle de regler, begrænsninger, foreninger og vedtægter der skal overholdes for at komme til at fiske i ferskvand herhjemme. 

At vi holder fast i et system af små konger i form af foreninger med deres mini demokratier der forvalter vores vande er også for mig en stadig gåde.
Der må være enorme statspenge til rådighed i dette, med arbejdspladser, skattekroner, miljøsikring etc. til følge. 

Når så samtidig der nærmest ingen form for kontrol og konsekvens er ved vande der ikke er landskendte for laks. Tror jeg personligt der render mindst lige så mange uvidende krybsfiskere rundt ved vores vande, som der gør foreningslovslydige betalende medlemmer.

Vi har et system i dag der ikke er optimalt! Men af frygt for at de små foreningskonger skulle miste deres magt og lodsejerne miste en indtjening, fastholdes vi i dette system

Jeg priser mig lykkelig for statens fisketegn og de mange km. kyst vi har...Smile
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 13:09
I øvrigt syntes jeg det er en interresant debat, hvor tonen har været pæn på hele 2 sider - også uden jeg selv er faret vild.

Det må vi tage hatten af for
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 13:12
Hej Bo,

Jeg tror desværre alternativet til de "små konger", som du vælger at benævne foreningerne, er at fiskevandet bliver stillet eksklusivt til rådighed for rigmandskonsortier eller udenlandske investorer. Hvem skulle forhindre dette?

Måske systemet ikke er perfekt - men alternativet er langt værre, nemlig at vi som almindelige danskere blot kan se hjælpeløse til mens tyske og polske nyrige kommer og fisker et par gange om året.
Tænk før du skriver....
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 13:23
Men i og med jeg på et regionsmøde lyttede til en tidligere formand for DJ udtale, man kendte godt reglerne, man så det helst ikke - men accepterede b medlemmer, for ikke at brænde fingrene.
Vi må antage DJ er i besiddelse af Kvalificeret Juridisk Bistand.

Derfor er jeg også usikker på hvordan den vil ende ud hvis den havnede i Strasbourg.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 13:55
Citat: Jan Persson

Hej Bo,

Jeg tror desværre alternativet til de "små konger", som du vælger at benævne foreningerne, er at fiskevandet bliver stillet eksklusivt til rådighed for rigmandskonsortier eller udenlandske investorer. Hvem skulle forhindre dette?

Måske systemet ikke er perfekt - men alternativet er langt værre, nemlig at vi som almindelige danskere blot kan se hjælpeløse til mens tyske og polske nyrige kommer og fisker et par gange om året.

Så må man jo sætte tæring efter næring.
Det kan vi finde ud af i jægerforbundet, hvor svært kan det være som lystfisker.
Ned i lommerne hvis du vil fiske laks, eller server en forbund der er brugbart og spiselig for alle.
Som det er nu, så afvikler XXX jo (U)heldigvis sig selv på grund af stive systemer og 1000 års planer (kan det godt føles som) i deres fremfærd og med manglende respekt for ikke medlemmers interesser.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 13:58
Att: Jan
Det er netop denne anskuelse af "de små kongers" alternativer, som man kan kalde skræmmekampagne og netop på grund af disse sortseer historier bliver emnet aldrig rigtig taget seriøst.

Det at være lodsejer over fiskevand, finder jeg usmagelig. (jeg syntes også det er forkert at kunne eje skov) Jeg mener at vi som bogere i landet burde have lige ret til vandet og at denne ret burde administreres offentligt og ikke af foreningskonger.

Så min idé om løsningen er, at staten køber vores natur tilbage og herefter på samme måde som det offentlige fisketegn laver en ordning hvorledes der kan købes fiskeret til alt vand i og omkring DK. Egentlig meget simpelt syntes jeg. Og fisketegnet er netop det gode forbillede for at det burde kunne løses.

De regler og hensyn der er skabt via foreninger kan jo sagtens videreføres af det offentlige. Den store forskel er, at det ikke er den enkelt lille forening der via høje medlemkontingenter forgylder lodsejere for en ret til at fiske.

Som lille notits finder jeg det også forkasteligt at de offentlige vande vi så har, ikke udgives (under ordnede forhold) til offentligt fiskeri. Tag f.eks. de københavnske søer. Hvorfor kan de ikke med fordel gives frit for offentligt fiskeri. 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 14:03
Hej Bo,

Jeg er helt enig i, at det optimale ville være at vores fælles natur var på statens hænder og med lige og retfærdig adgang for alle. Dette kræver dog som det allerførste en grundlovsændring mht. ejendommens ukrænkelighed og alene der kommer vi ikke videre de første mange år. Du kan ikke tvinge lodsejere til at sælge hvis de ikke ønsker, ekspropriation kan ikke anvendes. Derfor er debatten nytteløs.
Tænk før du skriver....
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 14:05
Steen det har du ret i, de sidder i en rigtig uheldig situation.

Og her i mit næste link fremgår det jo nærmest som en del af et afslag, fordelene ved at være en forening under.
Og ingen af dem vi trods alt har haft møder med, vil tale sandt hvis de siger vi har forkastet idéen med et forbund - men man skal ikke tvinges til det.
Og så er det jo de 2 andre parter her i linket der sætter XXX hårdere i situationen.

Og så ligger den altså til højre benet at bede om redegørelse for lovligheden af det.


http://kolding.dk/polweb/miljoudvalget/politiske-udvalg/dagsordener-og-beslutninger/937-referat-05-januar-2015

Redigeret af jhha799 - 26 Jan 2015 kl. 14:09
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 15:21
Jesper H ;
Jeg vil gøre dig opmærksom på, at dem du skal forsøge at blive enige med på diverse møder, måske også læser dine udfald herinde - og det kan fastlåse enhver form for forhandling, hvis du utilsigtet får skrevet noget der kan tolkes negativt.

Tag kampen på den rette bane, og lad modstanderen få bolden en gang imellem :-)
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 15:48
Simon, de myndigheder vi har sendt klager til må vi antage er fuldstændig upartiske, og kigger på det rent juridiske - uanset om vi sidder og snakker på et forum, og læg lige mærke til jeg skriver ikke jeg er skråsikker, jeg antager ting ud fra de læsbare lovgivninger osv. der er frit tilgængelige.

KK har for længst droppet os, de ønskede os langt væk allerede fra første henvendelse. Men de er til forskel for den forening som ønsker os lige så langt væk, forpligtet til at svare os.

Så jeg/vi har pt. alt at vinde og intet at tabe.

Desuden sidder jeg af og til med en tanke der fortæller mig noget er helt galt, jeg modtog dagen efter Vores og KS avisartikler - en underlig mail der kan opfattes på flere måder.
Som om nogen politisk ønsker den her sag skal eksplodere, men jeg er langt fra sikker - Men hvis ikke det er ønsket, så kender personen mig godt nok til at, det svarer til at bære 200 liter benzin mere ned på det bål man vil slukke.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 15:55
Citat: Boand

Att: Jan
Det er netop denne anskuelse af "de små kongers" alternativer, som man kan kalde skræmmekampagne og netop på grund af disse sortseer historier bliver emnet aldrig rigtig taget seriøst.

Det at være lodsejer over fiskevand, finder jeg usmagelig. (jeg syntes også det er forkert at kunne eje skov) Jeg mener at vi som bogere i landet burde have lige ret til vandet og at denne ret burde administreres offentligt og ikke af foreningskonger.

Så min idé om løsningen er, at staten køber vores natur tilbage og herefter på samme måde som det offentlige fisketegn laver en ordning hvorledes der kan købes fiskeret til alt vand i og omkring DK. Egentlig meget simpelt syntes jeg. Og fisketegnet er netop det gode forbillede for at det burde kunne løses.

De regler og hensyn der er skabt via foreninger kan jo sagtens videreføres af det offentlige. Den store forskel er, at det ikke er den enkelt lille forening der via høje medlemkontingenter forgylder lodsejere for en ret til at fiske.

Som lille notits finder jeg det også forkasteligt at de offentlige vande vi så har, ikke udgives (under ordnede forhold) til offentligt fiskeri. Tag f.eks. de københavnske søer. Hvorfor kan de ikke med fordel gives frit for offentligt fiskeri. 

Det du kommer ind på der er jo et nyt og meget omfattende emne. Nemlig ejendomsret. Uanset hvem der ejer, så vil der være et stort stykke forvaltningsarbejde, samt i mange tilfælde genopretningsarbejde, at gøre. Præcis det som foreningerne gør i dag, mere eller mindre sammen med lodsejerne. Et meget stort diskussionsemne...

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 16:26
Beklager hvis det allerede er fremført. Der er lidt problemer med at henvise til menneske/frihedsrettigheder.

Citat: jhha799

Den Frie Lystfiskerdebat, og retten til at have en holdning og At ytre sig, indenfor lovens rammer.
Lad os holde den stram, uden citater som gør overskueligheden umulig, og uden nedladende udtalelser om andre.
------------------------------------------------------------------------

Jeg vover pelsen, for jeg er en nysgerrig person og stille et spørgsmål, med håb om hvis tråden løber af hånden At Admin bare sletter den igen.

?Artikel 11, er nok hvad der hentydes til i dommene omkring foreningsfrihed

Hvordan forholder debatørene her på siden til: At noget kunne tyde på - EUŽs Love og Menneskerettigheder bliver overtrådt, når man melder sig ind i sport og lystfiskerforeninger, der er organiseret af et forbund.
Stort set alle sager indbragt for Menneskerettigheds Domstolen i Strasbourg er endt med et forbud.

"Artikel 11

Stk. 1. Enhver har ret til frit at deltage i fredelige forsamlinger og til foreningsfrihed, herunder ret til at oprette og slutte sig til fagforeninger for at beskytte sine interesser.

Stk. 2. Der må ikke gøres andre indskrænkninger i udøvelsen af disse rettigheder end sådanne, som er foreskrevet ved lov og er nødvendige i et demokratisk samfund af hensyn til den nationale sikkerhed eller den offentlige tryghed, for at forebygge uro eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller sædeligeheden eller for at beskytte andres rettigheder og friheder. Denne artikel skal ikke forhindre, at der pålægges medlemmer af statens væbnede styrker, politi eller forvaltning lovlige indskrænkninger i udøvelsen af disse rettigheder."

Stk. 1 giver dig ret til at organisere dig: foreningsfrihed.

Stk. 2: Hverken forsvaret, politiet eller folketinget må indskrænke din frihed til at organisere dig.

Det har ikke noget med foreninger og forbunds medlemsstruktur at gøre. Ej heller er disse grundlæggende rettigheder til hinder for at en forening kan være organiseret i et forbund. 

Disse rettigheder sikrer dig bare, at såfremt du ikke gider være med i Forening X, så kan du frit stifte Forening Y på dine egne præmisser. 



Redigeret af arntc - 26 Jan 2015 kl. 16:28
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 16:27
Kan man ikke skære lidt ind til benet, og mene at i bare vil have noget, som lige nu tilhører andre ??
De vil ikke give jer det, hvilket man vel godt kan forstå.


Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 16:36
Slet ikke Simon vi er helt uenige.
Læg lige mærke til i de tekster der er linket ind hvordan KK forvalter deres skove og mark samt engarealer.

Det forvaltes af et fællesudvalg med intet mindre end 7-8 jagtforeninger.
Hvor alle har lige adgang til de offentlige udendørs faciliteter.

Det er det vi indledningsvist har bedt om på deres søer også, man skal huske på der er 4 Sports/Lystfisker foreninger i Kolding Kommune, hvoraf den ene har ret til søerne.

Det var nok det, der fik både Danmarks Radio og Jyske Vestkysten til at tage bolden op, og kontakte os og høre om vi var tilfredse med det svar - Jeg tror de undrer sig lige så meget som vi gør.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 16:44
Jesper.

Ved du hvad Kolding kommune tager i fiskeleje?
Det er vel i Kolding kommunes interesse at indtjeningen på fiskeretten er så høj som muligt, eftersom man har valgt at udleje fiskeretten i offentligt vand, hvorfor offentligheden bør have gavn af en indtægt.
Og som minimum skal de vel tilbyde andre interesserede at de kan leje fiskeretten Wink
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 17:17
Steen du spørger om noget vi har spurgt til også, KK har ikke den største kasse til vandpleje, det er et kendt faktum.

Men lejeren har ikke rigtig haft nogen aktiviteter ud over det sædvanlige, oprydning osv. andre små projektersom er relativt udgiftsfrie.

Det er jo også derfor det undre mig - lejer værdisætter et årskort "Til offentlige udendørs faciliteter 400 kr,- pr år" hvilket med 400 medlemmer giver 160.000 kr, som i hvert fald ikke bliver anvendt i Kommunens favør - den vil jeg gerne være skråsikker på, det er jo læsbart jeg har siddet i lejers bestyrelse i en årrække, jeg ved også det ikke har været en Status Quo for lejer, og så forstår jeg bare ikke den indtjening ikke skal komme borgerne til gode.

Hvilket får mig som person "Ikke som bestmedlem i Koof" til at spørge - ér det en form for skjult foreningsstøtte ?

Lige en tilføjelse til det til Simon ovenover - der er 2 af de nævnte jagtforeninger du kan melde dig direkte ind i uden DJ medlemskab.

Redigeret af jhha799 - 26 Jan 2015 kl. 17:19
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 17:35
Steen, din ide er glimrende højere pris for fiskekort, det betyder nok færre fiskere hvilket betyder færre salg af fiskegrej. Hvilket betyder at det bliver færre ansatte. Du er med andre ord igang med at save over den gren du sider på.  Vi som kan betale har det fint

Med dit oplæg Steen kommer det ydderligere ting ind som driftstilskud og andet, men definitivt en intressant til gang. Nu er det jo ikke så at kommuner max profiterer på deres bygninger. Hvis de gjorde var der ingen der havde råd til at spille fodbold. Da det nok er den sportsgren der får flest penge af kommunen målt per medlem. 


Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 17:36
Jesper ;
Tråden er blevet lidt mudret efterhånden.
Men er kernen, at i vil have medfiskeret på noget fiskevand, og ønsker at der oprettes et fællesudvalg (hvor i naturligvis skal have en plads) ?
Andre foreninger har på nuværende tidspunkt fiskeretten i de omtalte fiskevande - og de betaler en form for leje.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 17:41
Sven det må de heller ikke Det er sådan det offentlige ikke må tjene på at udleje til foreninger, lokaler til møder osv. osv. osv.
De Skal stille til rådighed for offentligheden.
De må også tjene deres faktiske omkostninger ind på det.

Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 17:47
Simon det er her jeg "mener" at en kommunes opgave slet ikke er at leje ud.
De skal stille til rådighed efter folkeoplysningsloven.

Men jeg kan tage fejl, så er det sagt.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 17:49
Jesper, så er det jo en sag mellem jer og kommunen, og ikke omkring menneskerettigheder. Jeg tror ikke i kommer nogle steder med det. Det modsvarer jo lidt at du vil ha samme træningstid som et andet fodboldhold på en bestemt fodboldbane. Men spænnende. 
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 18:18
Sven jeg kan tage fejl, så er det sagt. Jeg håber det ikke, og jeg er heller ikke alene om min holdning til det her.
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 19:23
Hej Jan og Jesper

Det tog mig ca. 30 sekunder at finde et fortilfælde af ekspropriation af privat ejet jord for det ene formål at sikre vores natur. Keld Bjerregaard (nabo til roskilde festivalplads) er helt sikkert ganske uenig i at hans grundlovs sikrede ejendoms ukrænkelighed ikke kan tilsidesættes af staten/kommunen.

Så selvom der helt sikkert vil være et hav af meget utilfredse lodsejer kan jeg ikke se at der skulle lovændringer til for at gøre det jeg fremsætter.

Og Jesper, det helt store argument for at fjerne det fra forenings land er, at i dag er det kun kongerne og deres yderst dedikerede med-foreningsmedlemmer der kan få glæde af den del af "vores" danske natur. Hvorimod den offentlige model ville være åben for alle uden foreningstvang.  
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 19:29
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 19:48
Bo hvordan vil du efter din model på nogen måde sikre dig at et fiskevand ikke bliver misbrugt og hvem skulle i så fald varetage det lokale vands interesser? Jeg kan godt følge dig i det er vores alle sammens natur men jeg tvivler stærkt på at vandmiljøplaner og deslige vil få meget interesse hvis ikke der er en samling til at hive de lokale embedsmænd i ørene.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 19:50
Bo kom nu ud af din røde drømme verden. Vi har jo nogle fremragende eksempel, Stalin er vel et af dem. Bo socialisme er godt til du løber tør for andres penge. Nu prøver grækenland gøre det samme.

Hvor vil du finde de milliarder skal bruges?
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:02
Sven hold nu op med det der - vi har en meget interresant debat om forskellige holdninger til tingene.
Det syntes jeg ikke du kan være bekendt overfor debatten som helhed.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:20
Det ved jeg nu ikke, jeg på peger for Bo at tvangs socialisering af privatejendom er prøvet af Stalin. Det om noget er vel et brud mod de meneskelige rettigheder, men ok hvis du ikke kan se det. 
 Så ved jeg ikke hvordan du kan forsvare at det er et brud mod dine meneskelige rettigheder at en demokratisk valgt forening bestemmer at de vil tilhøre en forening. Jeg tolker dit thumbs up som at du er enig med Bo.....


Siden mener jeg det er da et helt ok spørgsmål at stille hvor Bo vil finde pengene til dette. 
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:21
Citat: svene

Steen, din ide er glimrende højere pris for fiskekort, det betyder nok færre fiskere hvilket betyder færre salg af fiskegrej. Hvilket betyder at det bliver færre ansatte. Du er med andre ord igang med at save over den gren du sider på.  Vi som kan betale har det fint

Med dit oplæg Steen kommer det ydderligere ting ind som driftstilskud og andet, men definitivt en intressant til gang. Nu er det jo ikke så at kommuner max profiterer på deres bygninger. Hvis de gjorde var der ingen der havde råd til at spille fodbold. Da det nok er den sportsgren der får flest penge af kommunen målt per medlem. 



Sven.
Hvad for en gren er det du mener jeg saver i?
Færre fiskere, hvorfor det? 
Det må du lige forklare.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:21
Bo, for at der kan blive tale om ekspropriation af privat ejendom, så er en af betingelserne, at det skal være til gavn for almenvellet. Det er lystfiskeri altså ikke, uanset hvor meget vi holder af det. Det er tidligere slået fast, at f.eks. golfbaner heller ikke kan benytte sig af dette.
Tænk før du skriver....
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:34
Steen ganske enkelt, hvis der er færre lystfiskere så købers det mindre fiskegrej. Du arbejder ved en grossist ( godt inlægg af dig om ambassadur hjul), det betyder mindre omsættning vilket betyder færre ansatte. Så med andre ord du saver over den gren du sider på, hvis du vil ha højrekort priser. 
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:40
Det er svært med det private.

Og det er på sin vis også godt nok man ikke bare som stat kan gå til angreb på den private ejendomsret for enhver pris.

Men det offentlige som bruges på landsplan kan sagtens stilles til rådighed for alle foreninger, paraplyorganisationer eller ej.
Og lade alle komme til på lige vilkår, mod man så holder opsyn, orden og alt det der som er almen god naturbruger etik.

Men der er noget med flæsket og kongerne som klamrer sig til det.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:47
Jesper jeg kan godt følge dig. Men med dit forslag at det sku være frit. Så er det jo ikke foreninger der sælger kortvuden kommunen.
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down