Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hunde på kysten!!!!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hunde på kysten!!!!
    Sendt: 09 Nov 2011 kl. 17:02
Citat: tolund



Hvorfor skal man stå med den usikkerhed på et offentlig område. En fremmed hund der springer op af mig på en strand, eller anden offentlig område. Det skal man bare grine af, det er tegn på en glad hund, eller hvad. Jeg kan godt reagere voldsomt og forsvarer mig i sådan et tilfælde. Jeg hverken kan, eller vil acceptere en for mig ukendt hund, der trænger ind på mig på offentlig område..


Prøv at vende den om.

Hvor mange mennesker på søndagstur på stranden er ikke blevet skræmt/generet af en hvislende flueline med en nålespids krog i enden, der kommer susende 15 meter tilbage over stranden fordi et eller andet fjols glemte at se sig tilbage da han fik øje på fisken i havstokken??

Tolerance er en underlig størrelse - den har det med hele tiden at komme tilbage og bide en selv i bagdelen Wink
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 17:33
Citat: Skjold82

Lad mig så, som modargument konstatere at jeg dagligt møder 10 til 20 løse hunde og jeg er aldrig aldrig nogensinde blevet så meget som snappet til. Så jeg må ud fra det konstatere at det er dig og ikke hundene den er gal med. 3 - En dag hvor jeg var ude at løbe blev jeg bidt og fik bukserne flået i stykker af en løs labrador, da ejeren havde fået den i snor hoppede den op af mig igen så jeg sparkede den væk i selvforsvar, hvorefter ejeren pudsede den på mig, så den fik ødelagt det andet bukseben også LOL .. – Dette var ligeledes helt klart min fejl for som ejeren sagde ”Du kunne bare lade være med at løbe om aftenen”..

Lidt dumt at begynde og sparke til en labrador, der i forvejen har udvist agresiv adfær, du kan sgu ikke sparke sådan en væk, hvis den vil have fat i dig.
 
Men med dine eksempler in mente, kan jeg selvfølgelig godt se argumentet, lad os forbyde hunde, nej lad os forbyde kæledyr generelt. Der er ingen grund til at vente, lad os få dem aflivet med det samme!
Men lad os ikke holde der, jeg er engang blevet kørt ned af en cyklist, forbyd cykler!
Og det er jo livsensfarligt at spadsere en tur i dyrehaven med alt det kronvildt, de skal fandme også skydes!
(samme form for ironi, som du benytter dig af)
 
YES !!! Wink Det er jo netop det jeg siger, det er mig og ikke hundene den er gal med... Jeg kan jo bare blive hjemme mens søde lille rottweiler Fido på 80 kg løber frit rundt på stranden LOL
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 17:36
Citat: frj

Steen hvad så med menesker som laver vold indbrud osv skal de have spændetrøje på hvergang de er et offenligt sted?
Du skriver at 5000 menesker bliver skambidt hvert år.De fleste hunde bider i selvforsvar.
 
Nemlig! - Os der er blevet bidt af hunde har bevidst overfaldet hundene så de måtte forsvare sig.. Clap
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 18:05
Og alle hunde skal i snor og have mundkurv på fordi nogle ejere/hunde ikke kan finde ud af det??

Jeg har selv 2 labrador som altid går løs, men jeg kalder dem altid på plads når jeg passerer andre mennesker om det er på stranden eller andre steder, hvis folk vil hilse på dem er de opdraget til ikke at hoppe op af folk.

Der har engang været snak om at hundeejere skulle op til en slags prøve for at måtte have hund ( dengang der var så meget snak om kamphunde)
det var måske en ide, for så bliver jeg måske fri for den mistro der er omkring mig når jeg har hund.

mange mennesker mener desværre at det er så nemt at have hund, den passer jo bare sig selv.  Næ nej opdragelse krævertid, ligesom med børn.

P.S er engang blevet bidt af en hund i snor, sådan en muskel chihuahua lignende lignende en Smile
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 18:17
Nej Jan, jeg vil ikke vende den om. Vi debatere om hunde og deres opførsel. Jeg hverken kan eller vil acceptere en fremmed hund der springer op af mig. Jeg er fløjtende ligeglad med en hund der render løs, når ejeren har styr på dyret. At begynde at sammenligne det med en flueline, det er lidt langt ude. Det er til enhver tid fiskeren der har et ansvar for hans grej og sikre omgivelserne mod hans udskejelser. Hvis han planter krogen i fru Jensen på strandtur. Så er det hans problem og ansvar. Hvis en hund løber løs rundt og gør skade, så er det ifølge hundeejerne min skyld, eller også er det i bedste fald bare at en glad hund, der lige havde en dårlig dag.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 18:27
Der er da vist ikke nogen (i hvert fald ikke mig), der påstår at det ikke er ejerens ansvar hvis hunden gør skade på andre Confused ??
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 18:46
Måske ikke Jan, men jeg har mødt mange hundeejere gennem tiden, der har et meget afslappet forhold til deres hunds opførsel og som regel, så er det altid mig der på en eller anden måde har provokeret den, ifølge ejeren. Jeg har oplevet turister på fiskerikajen, hvor kutterne ligger til for at lande deres fangst. Turister der giver deres hund lov til at løbe frit rundt, lægger de en lort eller strinte op af en stabel fyldte fiskekasser. Det står de bare og ser på med et smil, men når deres kræ er ved at blive kørt ned af en truck, så skal truckføren se sig for ??. Når jeg beder dem om at forlade havnen, eller få den hund i snor, så er jeg et nazisvin, en magtliderlig idiot og lignende fra samme skuffe. Det er et offentligt rum, hvor alle har adgang.
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 18:47
Tommy jeg kan godt følge dig og andre, men er lidt træt af den generalisering der er herinde, som sagt mine hunde går fri og får ikke lov til at løbe hen til andre mennesker, de går ved min side indtil jeg er kommet forbi.

Skulle de gøre skade er det mit ansvar, de er også forsikrede som de skal.

Selvfølgelig er er det ikke i orden at hunde hopper op ellerkommer farende mod andre, en hundejer skal have styr på sin hund.
men hvor går grænsen til hvor meget folk vil bestemme over andre?

fordi nogle har haft uheldige oplevelser med hunde så skal det gå ud over alle, det er lidt børnehave pædagogik er det ik.

tror vi er mere over i den her boldgade

Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 18:49
Og det var ment med et Smile
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 19:37
Henning, du skriver: "......Jeg har selv 2 labrador som altid går løs, men jeg kalder dem altid på plads når jeg passerer andre mennesker om det er på stranden eller andre steder, hvis folk vil hilse på dem er de opdraget til ikke at hoppe op af folk......." og et andet sted "......Skulle de gøre skade er det mit ansvar, de er også forsikrede som de skal......"
Jamen, dette er jo netop en del af problemet. Uanset hvor meget kontrol du har over dine hunde, så SKAL de føres i snor på nær de i hundeloven anførte steder / situationer. Og en hundeforsikring er ikke en undskyldning for at bryde loven.
Jeg forstår godt, hvorfor du gør, som du gør, men det bliver det altså ikke mere lovligt af......
 
Knæk & bræk
 
Jens R (med en springer liggende som "fodvarmer" under bordet) 
 
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 19:39
Henning vi er helt enig, jeg har intet imod løse hunde der er under kontrol. Jeg kan glæde mig over at se en hundeejers leg med en hund, der er under kontrol. Jeg har bare lidt problemer med at få skyld for, at det er mig der er problemet, når en hund springer rundt og galper løs omkring mig. "Den kan mærke du er bange" får man afvide, ja gu fanden er jeg bange for det tandbesat krapyl. Der er en grund til at jeg ikke har hund.
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 20:21
    10-4......Henrik....Thumbs Up...   Jeg har selv en god jagthund (tæve,tysk korthåret).der elsker at gå på både jagt og fisketur og opfører sig ordentlig i det fri........sådan da......Embarrassed................<")))><(
Til top
zdravko lozancic Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
joly

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: als
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér joly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 21:08
Hej folkens...
Jeg er selv ejer af en lille Papillon på 3 kg...
Mange vil tro at sådan en lille hund ikke kan skræmme folk!!
Men, det kan det jo godt..selvom for det meste er folk af udenlands herkomst og
små børn!! Det er realitet...
Og det er rigtigt hvad de andre siger her på forumet...alt for mange løse hunde der følger en selv i vandet..
Og alt det pis med at det er ejerens ansvar og ikke hunden holder ikke vandet!!!
Folk der er blevet angrebet af en hund tænker ikke som os der har en hund og vi  tænker ikke som dem der  er blevet angrebet!!!
Vi må ikke glemme hvor de stammer fra og der vil altid være en lille dråbe i dem af det vilde uanset hvor mange år har de været tæt på mennesker!!!!

Mvh Lozancic

Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 21:15
ligesom så mange andre har jeg min hund løs på stranden - og som andre så kalder jeg ham til mig når vi møder andre - dog har jeg ham i snor hvis der er kolonirugende fugle i nærheden. men alligevel PAS PÅ !!! - min hund savler
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 21:27

Hunde er utilregnelige, man kan ikke vide om det pludselig er rovdyrhjernen der tager over. Jeg har set den mest godmodige Grand Danois kortslutte og "nappe" en Cairn Terrier hen over ryggen så den brækkede.

Den med madpakken er måske ens egen skyld, men jeg har også oplevet at de har bidt i min fisketaske og det kunne jo godt komme til at gå ud over hunden. Og det er muligt at de skal være forsikrede, men det er jeg sådan set ligeglad med når den sidder i låret på mig. Jeg vil stadig have lov til at slå først hvis en hund angriber mig istedet for at skulle have bøvl med forsikringen bagefter. Hvorfor er dte så svært at holde dem i snor?
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 21:32
Jeg synes det er helt i orden med løse hunde, så længe de ikke hopper op ad folk eller kommer i decideret kontakt, såfremt dette ikke er ønsket. Det skal være op til den enkelte om man vil "lege" med hunden. Dertil skal det dog siges, at nogle folk bare er nogle tøser, der bruger mere tid på at være hysteriske, end at engagere sig i menneskets bedste ven :)

Går selv ofte tur med to mindre hunde på stranden, som desværre gør lidt af det meste, men de er på størrelse med katte, og jeg har ikke rigtig mødt nogen, som blev bange for dem. Konen bliver altså også lidt glad, hvis du lugter af hundesavl i stedet for det sædvanlige fisk (damerne bliver suspekte, når fingrene altid dufter lidt af fis..)!
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 21:34
Citat: sage

Kan ikke lade væreLOL
Yes show some teeth (kan opfattes forkert af en hund) ......som de siger på amerikanske fiskefilm i en fotosituation


Nu er det muligt at smile uden at vise tænder ;)
Så undgår du også at hunden bliver misundelig over den madpakke som den kunne have haft spist, hvis den ikke sad mellem dine tænder ;)

peace ' love
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Hans Aarre Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hans Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2006
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 23:03
Der var aligevel ikke noget i "flimmeren" så jeg har læst alle indlægene.
 
"Hvis overdrivelse er en kunst, så findes der flere store kunstnere på dette forum."
 
WinkWinkWinkWink
 
Hans
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 06:57
Som Henrik Konradsen skriver:
Der findes ikke farlige hunde. Der findes farlige hunde ejere.
En hund bliver som du vil have den.

Lad nu de små vuffer være i fred og nyd naturen og fiskeriet`s glæderSmile
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 07:04
Citat: Steen Kehler

Citat: prezio86

Vil til hver en tid hellere møde en løsgående vovse end et fjols som dig, Steen Kehler - vor herre bevars for en udmelding.
Så du synes altså, at det er helt ok, at 5000 mennesker bides af hunde hvert år og at rigtig mange dyr i naturen skambides og du ønsker altså ikke at gøre noget ved problemet - tja!, jeg synes nu, at det er dig der er et fjols, når du synes, at det er helt ok, at hunde skambider dyr og mennersker ude i det fri.

Du kan være ganske rolig,min hund har god smag og spiser ikke hvad som helst......
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 11:05
Citat: EsbenL

Citat: Steen Kehler

Citat: prezio86

Vil til hver en tid hellere møde en løsgående vovse end et fjols som dig, Steen Kehler - vor herre bevars for en udmelding.
Så du synes altså, at det er helt ok, at 5000 mennesker bides af hunde hvert år og at rigtig mange dyr i naturen skambides og du ønsker altså ikke at gøre noget ved problemet - tja!, jeg synes nu, at det er dig der er et fjols, når du synes, at det er helt ok, at hunde skambider dyr og mennersker ude i det fri.

Du kan være ganske rolig,min hund har god smag og spiser ikke hvad som helst......
Nu har jeg absolut ingen planer om at komme til Herning-området, så kan du ikke lige uddybe, hvorfor jeg skulle være ganske rolig ved, at din hund har god smag????
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 11:47
Nu har jeg absolut ingen planer om at komme til Herning-området, udtaler "oraklet" fra Ballerup.......jamen det er da årets bedste nyhed!!!!!Clap
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 11:54
Per! Det ville klæde dig at lade være med konstant at kommentere Steens indlæg. Jeg ved snart ikke hvad der er værst, hans indlæg rummer trods alt en holdning som han står ved, det eneste du kommer med er nedladende kommentarer om ham og hans person...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 16:06
Citat: Steen Kehler

Citat: EsbenL

Citat: Steen Kehler

Citat: prezio86

Vil til hver en tid hellere møde en løsgående vovse end et fjols som dig, Steen Kehler - vor herre bevars for en udmelding.
Så du synes altså, at det er helt ok, at 5000 mennesker bides af hunde hvert år og at rigtig mange dyr i naturen skambides og du ønsker altså ikke at gøre noget ved problemet - tja!, jeg synes nu, at det er dig der er et fjols, når du synes, at det er helt ok, at hunde skambider dyr og mennersker ude i det fri.

Du kan være ganske rolig,min hund har god smag og spiser ikke hvad som helst......
Nu har jeg absolut ingen planer om at komme til Herning-området, så kan du ikke lige uddybe, hvorfor jeg skulle være ganske rolig ved, at din hund har god smag????

Nu ved jeg ikke om du har haft geografi i skolen...Men vi har ikke nogen kyst i Herning...

Jeg tror du kun deltager i debatten for debattens skyld og ikke emnet... Du er sku til at brække sig over... Fy for satan...

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 17:21
Som sædvanlig er der en intelligentsmæssig mindrebemidlet ego-nar, som med en dumsmart bemærkning forsøger at afspore det debatten drejer sig om - tumpe!...selvmålCensored
 
Jeg synes, at det er så usselt og røvhulsagtigt...Censored
 
I er nogle uintelligente fjolser, som ikke har evnerne til at begå jer på et debat-forum...Rigtig mange tak for dine altid så rare komplimenter, du burde ha' en STOR krammer!!!!
 
at det er dig der er et fjols...Censored´ 
Ja så ved jeg ikke rigtig hvad du Klaus Nielsen syntes om bemeldte herres udtalelser om andre. ovenstående er der lidt eksempler her fra tråden......
Han er en utålig debatør herinde, og får altid tråden drejet over på sig selv, bl.a fordi han mener at han ved alt om alt....og sviner andre til der har en anden mening.
Derfor syntes jeg godt han kan få igen!!!!


Redigeret af Taonga - 10 Nov 2011 kl. 18:16
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 17:36
Jeg holder meget af, at man kan sige tingene uden omsvøb og kalder en spade for en spade. Men når vrede mænd kappes om at udtrykke sig primitivt, bliver det træls. Og skulle der slippe en relevant sætning med, drukner den i alle ukvemsordene...

Johan
Til top
Allan K E Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tam Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 18:03
Uhmm er der ikke en saftig lystfisker (uden vadestav)
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 18:31
Citat: Henning.G.A

Og alle hunde skal i snor og have mundkurv på fordi nogle ejere/hunde ikke kan finde ud af det??

Jeg har selv 2 labrador som altid går løs, men jeg kalder dem altid på plads når jeg passerer andre mennesker om det er på stranden eller andre steder, hvis folk vil hilse på dem er de opdraget til ikke at hoppe op af folk.

Der har engang været snak om at hundeejere skulle op til en slags prøve for at måtte have hund ( dengang der var så meget snak om kamphunde)
det var måske en ide, for så bliver jeg måske fri for den mistro der er omkring mig når jeg har hund.

mange mennesker mener desværre at det er så nemt at have hund, den passer jo bare sig selv.  Næ nej opdragelse krævertid, ligesom med børn.

P.S er engang blevet bidt af en hund i snor, sådan en muskel chihuahua lignende lignende en Smile
 
Næ.. det har jeg da aldrig sagt Stern Smile -  9 ud af 10 hunde er jo nuttede væsener som formentlig aldrig ville gøre nogen fortræd og fint kan løbe frit rundt, men hvad så med de få der ikke kan? - Og hvor ejeren mener at det er alle andres opgave at tage hensyn til deres hund, og hvis de så bliver bidt er det jo deres egen skyld fordi de ikke har hundetække???
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 18:42
Peter du kan altså ikke generalisere alle hunde ejer.
Det er heller ikke alle som har bil der køre over for rødt lys.
Skal samtlige bil ejer så forbydes at køre bil.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 19:18
Citat: EsbenL

 
Nu ved jeg ikke om du har haft geografi i skolen...Men vi har ikke nogen kyst i Herning...

Jeg tror du kun deltager i debatten for debattens skyld og ikke emnet... Du er sku til at brække sig over... Fy for satan...

Jeg deltager netop i debatterne med holdninger og meninger samt argumenter, som har relavans til emnet - hvor imod Du, Per Hansen o.a. kommer med uvedkomne personrettede kommentarer - altså med indlæg, som ikke har relevans for emnet, men er afsporende for debatten... og som bevidner, at I er asociale og egoistiske - I deltager absolut ikke med den fornødne accept og respekt for andres ret til at ytre sig her på forummet, men pisser på de brugere, som ønsker at debattere et givent emne -- Du er til at brække sig over, fy for satan for et asocialt røvhul!!!! 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 19:24
Citat: Taonga

Ja så ved jeg ikke rigtig hvad du Klaus Nielsen syntes om bemeldte herres udtalelser om andre. ovenstående er der lidt eksempler her fra tråden......
Han er en utålig debatør herinde, og får altid tråden drejet over på sig selv, bl.a fordi han mener at han ved alt om alt....og sviner andre til der har en anden mening.
Derfor syntes jeg godt han kan få igen!!!!
Per Hansen, du glemmer lige, at Du og/eller andre personer er dem, som starter med at komme med personrettede kommentarer om min person - jeg giver alene igen med samme mønt... Så der er ikke noget med, at I giver mig igen - det er jer røvhuller, som pisser på debatterne.
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 19:29
Hej Peter
 
Har du en god marinade til Hund?
 
Den jeg lige har fanget på kysten, nu da der ingen havørreder er tilbage, ser noget trannet ud. Mener det var en puddel, men er ikke sikker nu den er pelset.
Har iøvrigt en Isbjørn til salg.
 
Venlig hilsen
 
John Ø.
 
 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 19:44
Michael Nielsen
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 20:03
Peter (king)  Den var nu ikke ment dig som person, det var bare genereltSmile

Jeg er også imod de hunde som hopper af fremmede, jeg bryder mig bestemt heller ikke om en hund som hopper op af mig og måske ødelægger mine waders, dog har jeg heldigvis ikke været ude for detSmile

Men som Frank også skriver syntes jeg ikke man skal generalisere, vi er jo nogen med hund som respektere de mennesker som ikke kan lide hunde.

Jeg møder tit en ældre dame når jeg går med mine hunde, første gang jeg mødte hende kaldte jeg hundene på plads og gik forbi hende, hun stoppede mig og sagde at hun var så glad fordi jeg så ud til at have styr på dem, og hun var altså bange hunde.
så det handler jo som med så meget andet at respektere hinandenSmile
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 20:10
men måske kunne man i stedet foreslå at få udstoppet Steen Kehler - det kan ikke være særlig dyrt - kapok'en er der allerede !
 
Se det er de vise ord her i debatten.......smiler.
 
Lad mig lige slå fast en hund skal være i snor hvis den ikke kan opføre sig ordentlig...min er det altid lige p.t. p.g.a. dens alder...men den skal sq nok lære at være ordentlig. Min hund er FRI når der ikke er andre til stede, hvis jeg kan se ligesindede i miles afstand kalder jeg ham ind med løfte om en godbid og kobler ham op netc.
 OBS! Men hvis godbidden havde været Steen's madSKÅL, var den skrigende løbet sin vej....og så var der problemer....Føtex er bedre!!!
 
og så lige igen et af oraklets vidunderlige udtryk, der er lige til en STORKRAMMER .....citat begynder:  - det er jer der er røvhuller.Dead
 
Ja "a pro pos" røvhuller Steen! 
Steen,  før du fik lært at tørre dig dér, havde vi andre lært mere end du nogensinde kommer til i hele livet---tænk lige på det!!!!!Censored


Redigeret af Taonga - 10 Nov 2011 kl. 20:16
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 20:58
Fuldstændig enig Michael Nielsen..Clap
Knæk & Bræk :-)
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 22:25
Hej Michael
 
Har du en special krydderblanding du kan anbefale?
 
Venlig hilsen
 
John Ø
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 23:24
Citat: frj

Nu er reglerne sådan at du gerne må gå med din hund løs HVIS du har styr på den.
Det er ikke hundens skyld men hunde ejeren's.
Heldigvis er de fleste hunde legesyge og nysgerrige.
Vil dog absolut ikke råde til at slå hunden med vade  stav eller ligende.Hunden kan bider hvis den er truet.Det er dens eneste forsvar.
Hvis en hund ødelægger jeres waders eller ligende så skal hunde ejerens forsikring dække.Det er lovpligtigt at have sin hund forsikret.
Der skulle jo gerne være plads til os alle i naturenSmile
Der er også lyst fisker som smider kroge-liner osv ved stranden.Så der er så sandlig også hunde ejer som hader lystfisker.mon ikke der er lidt brodne kar på begge siderWink.
Frank lystfisker og glad hunde ejer af 2 schæfer hunde som også løber løs på stranden.Når vi er alene.dette er pga der kan være folk som er bange for hunde derfor ryger de i snor når vi møder nogen.
Hvor står de regler der siger at man må gå med sin hund uden snor????????????
 
Jeg tror der er noget du har misforstået, hunde skal holdes i snor på offentlige steder så vidt jeg ved.
Selv på privat grund skal hunde holdes i snor eller i hundegård såfremt man ånsker posten, fragtmanden osv leverer gods på adressen.
Jeg er fanme træt af folk´s køtere. Både dem på offentlige steder, men da jeg på mit arbejde ofte kommer hos folk både privat og på virksomheder og oplever at der overalt går diverse savlende køtere der barte SKAL være der.
"snak med den" "klap den" "er den ikke sød" ..... jo måske, men når jeg kommer og så skal slikkes på bukser og jakke af en savlet og slimet sct bernard mund syntes jeg fanme ikke det er sjovt.
 
Mange hundeejere  (flertallet) er fanme totalt skudt i deres møjkøtrer, den har mere ret end andre MENNESKER.
 
Jeg har selv en bette tæppetisser, så hunde hader er jeg ikke, mmen den får sq ikke lov til at løbe frit og hoppe op af andre mennesker!!!!!!!!!!!!!!
 
Hundeejere tænk jer om!!!!!!!!!!!Smile
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 08:50
Citat: ljf

Hvor står de regler der siger at man må gå med sin hund uden snor????????????
 
Jeg tror der er noget du har misforstået, hunde skal holdes i snor på offentlige steder så vidt jeg ved.
Selv på privat grund skal hunde holdes i snor eller i hundegård såfremt man ånsker posten, fragtmanden osv leverer gods på adressen.
Jeg er fanme træt af folk´s køtere. Både dem på offentlige steder, men da jeg på mit arbejde ofte kommer hos folk både privat og på virksomheder og oplever at der overalt går diverse savlende køtere der barte SKAL være der.
"snak med den" "klap den" "er den ikke sød" ..... jo måske, men når jeg kommer og så skal slikkes på bukser og jakke af en savlet og slimet sct bernard mund syntes jeg fanme ikke det er sjovt.
 
Mange hundeejere  (flertallet) er fanme totalt skudt i deres møjkøtrer, den har mere ret end andre MENNESKER.
 
Jeg har selv en bette tæppetisser, så hunde hader er jeg ikke, mmen den får sq ikke lov til at løbe frit og hoppe op af andre mennesker!!!!!!!!!!!!!!
 
Hundeejere tænk jer om!!!!!!!!!!!Smile
 
Endnu et fantastisk indlæg om denne sag...
Hvis du havde læst tråden igennem, havde du også fundet ud af at din lille tæppetisser godt må løbe fri på stranden, godt nok kun i vinterhalvåret og såfremt du har styr på den samt at den ikke er til gene for andre.
 
Tilbage til mit kerneproblem i denne debat, da jeg nu er faldet lidt ned og ikke længere er dirrende rasende.
Ingen har ret til at slå, sparke eller på nogen måde udøve vold mod andre individer! Så alle jer der her i tråden har skrevet at de vil have lov til at slå først skal være klar til først at møde en gevaldig tosset hundeejer, derefter en politimand og tilsidst en regning fra dyrlægen. Og ud fra egne erfaringer er den slags pisse dyre...
 
Husk nu på at vi har med et selvstændigt væsen at gøre, ikke noget vi bare kan tillade os at behandle som laveste fællesnævner ønsker det. Så de rettigheder, som hundeejere og hundene nu engang har, skal respekteres deriblandt at de må løbe løse på nogle strande om vinteren
 
Citat fra link længere oppe i tråden.
En del hunde lever i særdeleshed op til begrebet ”vandhunde”, og de elsker at kaste sig ud i bølgerne. Som ejer er det også en fornøjelse at se sin legesyge hund få en skøn og anderledes oplevelse end den ”normale” gåtur.

Heldigvis er det på mange strande tilladt at medbringe hunden. Dog er der særlige regler, man som hundeejer bør være opmærksom på.

Løs i vinterperioden

I vinterperioden fra d. 1. oktober til d. 31. marts må hunden være løs på stranden. Dog kun forudsat at du har fuld kontrol over den, og at den ikke er til gene for mennesker eller andre dyr.

Så når i møder de eksempler, som ikke har kontrol over deres hunde, er i jeres gode ret til verbalt at opfordre dem til at følge retningslinjerne og få deres hund i snor.
I har ingen ret til at benytte vold.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 10:01
er det vold at slå en hund der kommer spænende hen mod dig mens den snerer og gør.
Nej det er selvforsvar! om du så tager en stor sten i hånden, vil du aldrig blive dømt.
Michael
Michael Nielsen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 10:59
Citat: John Ø

Hej Peter
 
Har du en god marinade til Hund?
 
Den jeg lige har fanget på kysten, nu da der ingen havørreder er tilbage, ser noget trannet ud. Mener det var en puddel, men er ikke sikker nu den er pelset.
Har iøvrigt en Isbjørn til salg.
 
Venlig hilsen
 
John Ø.
 
 
 
Kære John
 
Vanlig marinade ala dem du bruger til svine og oksekød fungere fint til hund, det er dog vigtigt at når du har flået hunden lader den trække minimum 6 timer i sødmælk ellers kan den godt smage ligesom hundemad lugter. En tommelfingerregel er at hunden bliver som dens ejer, så var ejeren fed og grim (da du bankede ham og hunden ned med din vadestav) skal du nok lade den trække nogle timer ekstra da den højst sandsynlig er blevet fodret med det billigste hundemad fra Lidl.
Derudover er det bare at gøre som vi gjorde med din kones kat Mille, lad den stå og trække i marinaden 2-4 timer (alt afhængig af hvad slags hund det er), derefter æble i kæften grillspyd i røven og så lad den rotere over grillen til kødet er gennemstegt men stadig saftigt..
Jeg har erfaring med at en god Brunello med et par år på bagen går godt til hund..
 
Velbekommen..
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 11:46
Citat: santa

er det vold at slå en hund der kommer spænende hen mod dig mens den snerer og gør.
Nej det er selvforsvar! om du så tager en stor sten i hånden, vil du aldrig blive dømt.
Michael
 
Hvor er det skønt med disse selvbestaltede jurister, der kaster om sig med mere eller mindre tossede påstande som de intet belæg har for Clap
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:06
Hej Jan!
Mon ikke det er mørketiden, der spiller folk et puds? Mangel på lys til hypofysen?  Jeg er bange for, at kun et fåtal af hundehaderne har oplevet det previlegium at vokse op med en hund.
- Jeg har just luftet mine to pragtfulde "flatter" en halvanden times tid i den herligste novembersol. Her i Udkantsdanmark er der heldigvis ingen sure mennesker, der gøer, selvom "køterne" naturligvisfår lov at spæne frit, så snart vi er ude på markvejene - men efter 500 timers træning er de selvfølgelig altid i "mental snor" og lystrer det mindste stød i fløjten. Så jeg er en glad mand og hilser alle hundevenner.
Orla Bertram-Nielsen
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:13
Hej Jan
Hvis hunden ikke lystrer sin "herre" og du føler dig truet, vil ingen kunne dømme dig.
Det er hundens ejer der ikke overholder loven!
Jeg har selv erfaring med at en af mine venner greb en løsgående schæfer om det ene øre og vred til, da den opførte sig truende  og snerede, hunden var ikke i snor og ude af kontrol fra ejeren, den måtte til dyrlæge og ejeren mente at min kammerat skulle betale så han anmeldte ham for dyremishandling, med det resultat at han tabte, og måtte af med en bøde samt sagsomkostninger.


Redigeret af santa - 11 Nov 2011 kl. 12:22
Michael Nielsen
Til top
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:15

Man skulle sku tro at det her var DM i at lukke lort ud!!

Vi fiskere fylder AAAAlt for meget efter min mening! kysten eller andre områder er jo ikke kun vores, og heldigvis for det, det ville da være kedeligt hvis det eneste man stødte på når man var ude og fiske var andre fiskere...
 
Nu når lovgivningen giver hundeejere som kan styre deres hund så den ikke genere andre lov til at lufte den uden snor og oven i købet i en begrænset periode, ja så skal de helt sikkert have lov til det.! at der så er nogen som ikke kan styre sin hund, ja sån er det jo med alting, man kan jo ikke bare generalisere..
 
Og hvad sker der lige for al den vold og selvjustits???
 
Så det er okay at jeg slår en HA rocker ned fordi jeg synes han kigger forkert på mig og jeg før haft dårlige oplevelser med andre rockere??? bliver jeg så heller aldrig dømt for det?
 
Aarh det er sku en ommer!!! Thumbs Down
 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:17
Hej Orla
Jeg er opvokset med hunde, jeg har haft lapbrador og irsk ulvehund, jeg er ikke hundehader men jeg hader folk der ikke kan styre deres hunde, og alligevel lader dem løbe frit, jeg har set et barn der var skambidt en gang og det er en gang for meget. 


Redigeret af santa - 11 Nov 2011 kl. 12:18
Michael Nielsen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:20
Citat: Jan Persson

Citat: santa

er det vold at slå en hund der kommer spænende hen mod dig mens den snerer og gør.
Nej det er selvforsvar! om du så tager en stor sten i hånden, vil du aldrig blive dømt.
Michael
 
Hvor er det skønt med disse selvbestaltede jurister, der kaster om sig med mere eller mindre tossede påstande som de intet belæg har for Clap
Hvis en løsgående hund angriber dig, så er det din ret at forsvare dig, hvilket betyder, at du må bruge sten, kæppe, knive, køller mv. mod hunden for at afværge angrebet - om hunden reelt har bidt eller ej, det er sådan set ligegyldigt, som det kan ses af stk.2.

§13. Handlinger foretaget i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.

Stk.2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.

 
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:24

Vov vov....grrrrr

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:27
Så det er okay at jeg slår en HA rocker ned fordi jeg synes han kigger forkert på mig og jeg før haft dårlige oplevelser med andre rockere??? bliver jeg så heller aldrig dømt for det?
 
Du bliver ikke dømt i retten, for så længe lever du ikke!
 
Nu når lovgivningen giver hundeejere som kan styre deres hund så den ikke genere andre lov til at lufte den uden snor og oven i købet i en begrænset periode, ja så skal de helt sikkert have lov til det.!
 
Det er heller ikke dem der er problemet, eller alle jer andre der har styr på jeres hunde for den sags skyld. Det er jo lige netop dem der ikke har styr på deres hunde der er problemet, hvordan skal jeg kunne afgøre om den hund der stormer imod mig kun har til hensigt at lege? Det er jo lidt for sent bagefter, efter at ejeren gentagne gange har råbt sit og hvad faen han gør for at få dyret til at stoppe og man er blevet bidt, at prøve at afværge! Derfor foretrækker jeg at tro han ikke har styr på hunden...
 
Og det er ikke kun ved fiskevandet man møder dem, hvad med "Yvonnes" taber pony (læs: schæferhund) nede foran Brugsen, eller "Brians" kamp/muskel/dræberhund nede foran apoteket? De har sku da heller ikke en skid styr på deres kræ
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:50
Citat: Steen Kehler

Citat: Jan Persson

Citat: santa

er det vold at slå en hund der kommer spænende hen mod dig mens den snerer og gør.
Nej det er selvforsvar! om du så tager en stor sten i hånden, vil du aldrig blive dømt.
Michael
 
Hvor er det skønt med disse selvbestaltede jurister, der kaster om sig med mere eller mindre tossede påstande som de intet belæg har for Clap
Hvis en løsgående hund angriber dig, så er det din ret at forsvare dig, hvilket betyder, at du må bruge sten, kæppe, knive, køller mv. mod hunden for at afværge angrebet - om hunden reelt har bidt eller ej, det er sådan set ligegyldigt, som det kan ses af stk.2.

§13. Handlinger foretaget i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.

Stk.2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.

 
Ovenstående kan du ikke bruge til en klap - det omhandler personer.
 
Juridisk vil den svageste altid have forret, så med mindre du uden enhver tvivl kan bevise at hunden ville skade dig alvorligt, så får du en dyreværnssag på halsen - heldigvis.
 
I øvrigt kunne det da være interessant med nogle henvisninger og links til sager afgjort ved domstolen - ikke blot nogle, der kender en, hvis onkel engang....
 
Det lyder jo på nogle af jer som om der må være hundrevis af sager omkring angreb og selvtægt/nødværge fra hunde.
 
Så kom med dem...........


Redigeret af Jan Persson - 11 Nov 2011 kl. 12:53
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down