Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BOYCOT VOLDSTRUP P&T...

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: BOYCOT VOLDSTRUP P&T...
    Sendt: 02 Nov 2009 kl. 15:21
tak til alle aktiviter ´´hærvvæksmænd´´ for alle de skønne mink i furesø området.talte med en fugle kigger ved vaserne ved furesøen en dag da jeg troede jeg så en rotte,men det var en mink og fugle manden kunne fortelle mig om en markant ned gang i fuglelivet,da de dræber alt og spiser æg.den der med at de ikke kan overleve i naturen gælder kun når vi får en rigtig vinter og når det så sker hvem er så dyreplager?og så lige en lille hage!til alle jer med flue bindere har i overhoved nogen anelse om de fugles leveforhold,som vi bruger til flue binding,kan ikke forstille mig at de er optimale og så skal min passe på ikke at kaste med sten når man selv bor i et glas hus.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 16:11
simon agerholm skrev: Johan :

Det nævnes faktisk i programmet, at flere af deres aktivister er DØMT for at udøve hærværk, samt slippe mink fri.. Ja, sådan en retsal du hved, med både dommer og forsvarer og anklager:-)



Ved ikke hvilket program du har set, Simon - men jeg er nu ret sikker på, at det ikke blev nævnt i Operation X at medlemmer af Anima er dømt for at slippe mink fri - i hvert fald ikke den udgave jeg så på TV. Derimod er medlemmer af DBF (dyrenes befrielses front) dømt og de er med stor sandsynlighed også involveret i udslip af mink. Deres metoder er helt anderledes radikale og noget som jeg tror vi alle tager afstand fra.

Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 16:22

Det nævnes faktisk i programmet, at flere af deres aktivister er DØMT for at udøve hærværk, samt slippe mink fri.. Ja, sådan en retsal du hved, med både dommer og forsvarer og anklager:-)


Okay, det husker jeg ikke.

Jeg kan forstå på dine indlæg, at du selv er hoppet helt i grøften, og fuldstændigt glemmer det kritiske øje - derfor tror jeg ikke jeg ønsker at kommentere dine indlæg yderligere.


Hvis der ikke skal mere til, er der vist tale om en meget bred grøft...

Måden de såkaldte beviser er fremskaffet på, er helt ude i hampen,, og anvendelse af kun én kilde som grundlag for et helt tv-program hører simpelthen ingen steder hjemme:-(


Må jeg minde dig om, at der faktisk ligger en afgørelse fra en rigtig retssal med dommer und alles, der godkendte optagelserne. Pelsindustrien forsøgte jo at få udstedt et fogedforbud mod fremvisning af de klip, der var fremskaffet på ulovlig vis. Dommeren fandt, at lovbruddene var nødvendige for at fremskaffe beviserne! Så jeg må åbenbart dele grøften med en dommer;-)

Det er noget vås, at der kun er tale om brug af en enkelt kilde. Bevismaterialet er forelagt dyrlæger og eksperter, samt de ansvarlige. Pelsdyravlerforeningen fik også tilbudt at se alt materialet igennem, og de ville få 2 dage til at formulere et svar. De nægtede at medvirke. Vi så i udsendelsen, hvordan det gik, da Spiegelhauer gjorde endnu et forsøg på at få dem i tale.

Anima fremstår ikke som troværdig kilde, og hverken du eller jeg kan se hvor meget de har valgt at tilbageholde.


Netop derfor forholdt TV2 sig så kritisk til dem og forlangte hug og nagelfast dokumentation for deres påstande. Jeg synes, du skulle prøve at sætte dig ind i forløbet i stedet for at fremture med løse og mere eller mindre fantasifulde påstande.

Desuden tror jeg HELT du har overset, at en journalists fornemmeste opgave er at beskrive virkeligheden fra et objektivt punkt - ikke selv at skabe sin egen virkelighed, med hjælp af en såkaldt interesseorganisation, som Anima meget venligt kan kaldes..


Undskyld, men nu er du altså lidt naiv. Objektiv journalistik findes ikke! I samme øjeblik en journalist vælger at fortælle om noget, har han taget stilling. Og det bliver endnu mere subjektivt, når journlisten vælger, hvilke oplysninger der er relevante at viderebringe. Sådan vil det altid være, og sådan skal det være.

Det går først galt der, hvor journalisten bevidst vælger at fortie vigtige oplysninger for at fremme en bestemt vinkel. Der er intet, der tyder på, at det er tilfældet her.

Johan
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 16:48


Det nævnes faktisk i programmet, at flere af deres aktivister er DØMT for at udøve hærværk, samt slippe mink fri.. Ja, sådan en retsal du hved, med både dommer og forsvarer og anklager:-)


Har lige set klippet, hvor Spiegelhauer præsenterer nogle beskyldninger fra pelsindustrien(!!) for talsmanden for Anima, gående på hærværk og minkudslip. Svaret er, at der har været episoder i fortiden, udenfor Anima's regi, og at foreningen i øvrigt tager skarpt afstand fra det. Ikke et eneste kvæk om, at nogen er dømt for noget.

Johan
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 17:38
Du skriver det gode er at det kan øge antallet af uanmeldte besøg det er da meget let at øge fra 0 til 1 fødevarer styrelsen indrømmede at alle besøg var anmeldte man skulle jo tjekke hegn så kunne man lige så godt tjekke det andet der var da penge at spare ved at lave 2 kontroller på 1 gang
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 20:18
Kære Johan..

Det er altså noget vrøvl at du mener en journalist ikke skal være objektiv.. I det øjeblik han tager stilling til en sag, istedet for blot at være iagttager - så er der ikke længere tale om journalistik, men derimod propaganda!!

Men du mener måske også sportsjournalister skal skrive artikler hvor de udelukkende beskriver deres eget holds fortræffeligheder ?

Eller at Berlingske kun skal skrive om opera i deres kulturtillæg, hvis journalisten er gift med en operasanger ?

Din deffination af en journalists funktion er sgu helt ude i skoven - og enhver journalist med en lignende holdning ville få en MEGET kort karriere.

Når røgen har lagt sig, vil de fleste kunne se, at OperationX denne gang ikke levede op til det der bør forventes af en journalist af Morten Spiegelhauers kaliber.

Fordi der stiller sig en flok tosser op og påstår at Hitler i bund og grund ville det godt, eller at Stalin var en rigtig hyggelig fyr - så bliver det sgu ikke sandhed af dét..

Heller ikke selvom man nok kan fremvise en dokumentarisk filmstump hvor Hitler nusser en jødisk pige på kinden, eller Stalin som krammer sin gamle Mor;-)

At så mange mennesker forholder sig SÅ lidt kritisk til det de ser i fjernsynet, og slet ikke forholder sig kritisk til de kilder de bliver præsenteret for - det synes jeg desværre er meget mere bekymrende, og egentlig lidt rystende..

Historien har jo vist, hvad den slags kan føre til......
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 21:24
simon agerholm skrev:

Men du mener måske også sportsjournalister skal skrive artikler hvor de udelukkende beskriver deres eget holds fortræffeligheder ?


Husker du ´´hudilihut´´ i 1992? Var det neutral sportsjournalistik?


Når røgen har lagt sig, vil de fleste kunne se, at OperationX denne gang ikke levede op til det der bør forventes af en journalist af Morten Spiegelhauers kaliber.



Jo, det har de faktisk. Kan du vise mig bare et eneste eksempel på, hvor Operation X har vist en sag fra begge sider??

Hvad med sagen omkring Henrik Bruuns internet pyramider? Skulle MS bruge sendetid på at fortælle sagen fra Bruuns synspunkter og forsvare hans svindel med at han jo også var fed og usikker?? Hvad med sagen omkring pumpet kyllingekød? Skulle man bruge tid på at forsvare vores mad er fyldt med saltvand?? Hvor var neutraliteten i det?

Selvfølgelig er borende og kritisk journalistik ikke objektiv og ser sagen fra begge sider - så endte det jo i det rene rundbords pædagogik. For at tage dit eget eksempel, hvis Operation X lavede en udsendelse om de danske nazister, skulle de så bruge præcis halvdelen af tiden på at opliste Jonni Hansens synspunkter så programmet var balanceret?
Kom nu ind i kampen Simon !!
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 21:30
simon agerholm skrev: Kære Johan..

Det er altså noget vrøvl at du mener en journalist ikke skal være objektiv.. I det øjeblik han tager stilling til en sag, istedet for blot at være iagttager - så er der ikke længere tale om journalistik, men derimod propaganda!!



Der er noget, der hedder 'tilstræbt objektiv', og det kender alle journalister. Men de ved også godt, at der bag ordet 'tilstræbt' ligger det, at objektiv journalistik er en umulighed. Det er børnelærdom. Når du køber en avis, betaler du den redaktionelle stab for at vælge for dig, hvad du bør vide. Allerede dér er objektiviteten fordampet. Det at lave journalistik består af en masse valg og fravalg.

Men du kan jo fortælle mig, hvordan du ville forholde dig objektivt til problemet...

Johan

Til top
Rikke Vestergaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vestergaard Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2001
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2009 kl. 22:23
Og nu er det så igen, jeg får lyst til at spørge hvor bindematerialerne til fluebinding kommer fra???

Synes selv, her er en lille niche vi selv kan have indflydelse på.

Måske man skulle tænke over det, næste gang man går til sin forhandler for at købe polarræv eller lignende.

Hilsen Rikke

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2009 kl. 08:23
Et lille indspark til Kopenhagen Fur, der påstår minkene er tæmmede husdyr

- se linket HER
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 10:58
The greatness of a nation can be judged by the way its animals are treated.

Mohandas Gandhi
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 11:06
Helt ærligt Jan P:-)

Jeg tror sgu den mand du citerer havde en religion, hvor man som menneske har mulighed for at blive genfødt som et hvilket som helst dyr - dét giver jo et liiiidt andet perspektiv, end det vi har som grundtanke i det danske samfund!!

Den er sgu for billig;-)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 11:07
Jan Persson skrev: The greatness of a nation can be judged by the way its animals are treated.

Mohandas Gandhi
...


Honest disagreement is often a good sign of progress.
Mahatma Gandhi
mvh
Heinz
:-)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 11:25
simon agerholm skrev: Helt ærligt Jan P:-)

Jeg tror sgu den mand du citerer havde en religion, hvor man som menneske har mulighed for at blive genfødt som et hvilket som helst dyr - dét giver jo et liiiidt andet perspektiv, end det vi har som grundtanke i det danske samfund!!

Den er sgu for billig;-)


Det siger, trods alt, noget om hvor stort overskud vi har som mennesker om vi kan føle empati for andre end os selv.

Vi kan jo også tage et citat fra vores "egen" religion:

Gør mod andre, som du vil, at de skal gøre mod dig
Lukas evangeliet kapitel 6

Hvorfor skal alt gøres op i penge?
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 11:50
rene vangsbo skrev: Kom nu vidre.................................


Ja, bare glem det - er det sådan du mener??
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 12:41
Der er da ikke nogen, der kaster med mudder René.

Hvis man ikke må diskutere pga. risikoen for at det sker i fremtiden, så kan du ligeså godt lukke samtlige tråde her ;-)
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 14:07
Ja det er en frygtelig udsendelse den der. De ting der bliver vidst burde ikke kunne ske i et land som Danmark. Men nu er det jo sket er der nogen af jer der har tænkt hvilket liv jeres frikadeller har haft inden elle ´´oksekødet´´ har haft inden. Det er ko kød. Det er sguda ikke et liv vel vi stjæler dens barn og mælken fra den. Det er da ikke dyrevelfærd. Eller er det????????

Kyllinger lever da heller ikke værdigt første gang de ser lys er på laddet af en lastbil og så bliver de slagtet med det samme kald lige det for velfærd.

For slet ikke tale om de fisk vi spiser som ikke kan finde ud af hvad der er op og ned det eneste de kender er lyden af foder der rammer vandet.

Stop nu den jamrende kritik af folk der prøver på at leve af det og betal prisen for at varen bliver produceret under ordentlige vilkår i stedet for. Det andet hjælper alligevel ikke noget..
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 17:51
Hej Ole,

Det har allerede været vendt i tråden - prøv at læse lidt længere oppe. Det hjælper ikke minken, at kyllinger har det dårligt og så vidt jeg ved, kan man ikke købe økologisk minkpels endnu, vel ?
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 18:12
Jan og Johan
Jeg er så uendeligt enig med alt hvad i har skrevet, og har meget svært ved at forstå at alle andre ikke også er det(y) Og jeg er ellers ikke normalt den store fan af mange af Jans holdninger:-) men her kan jeg ikke se nogen som helst valide grunde til ikke at mene samme.
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 20:30
hvofor er der forskel på mink og kyllinger,grise,får osv.???hvis vi alle kun købte øko mad,så ku netto,rema,aldi osv.godt lukke,men det er lige modsat.der er masser af problem stillinger at ta fat i.hvoffor kan man købe tun og torskerovn på dåse for en skaldet 5er i supermarket,når de er udryelse truet:-(vandvid.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 21:13
Det er jo ikke fordi at det ikke også er forkert, men det er svært for operation x at tage hul på tun problemet da det ligger et andet sted i verden. Kyllinger har været oppe! og som påpeget så er der en lille forskel i om det er dyre luksusprodukter eller mad og så at der ikke er et alternativ a´la økologi hvis du skal have en ægte pels.

Men jeg synes også at det er dobbeltmorale hvis man sidder og forarges over minkavl men dagen efter går ned og køber alle de billige kødprodukter hvor der er stor sandsynlighed for at der ikke har været meget overskud til at tænke på dyrenes velfærd.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 21:48
Vi kan jo starte med at vende blikket indad :

- Gad vide hvor mange fjer og pelsstykker vi som lystfiskere anvender (hvor vi ihvertfald INTET hved om opdrætsteknikkerne i opdrætlandene)?

- Gad vide hvordan de står til på grejfabrikkerne i Kina ? Gad vide om der skulle være en børnearbejder involveret?

- Og i givet fald : Er det bedre at afskaffe børnearbejdet, og dermed fratage de mennesker deres daglige brød ?

- Gad vide hvor meget CO2 vi udleder når vi farer landet og Verden rudt i jagten på den næste fisk ?, og var det måske samlet set bedre at vi købte en Norsk burlaks ??

Vi kan sgu sætte os i en rundkreds, og pille hinanden i navlen. Hvis vi altså ikke hver især har for travlt med at pudse vedvarende og ivrigt på glorien;-)

Helt ærligt, nogle af de her moralske/etiske diskussioner er sgu til at få opkastfornemmelser af.

Slutteligt skal vi jo liiiige huske at boycote Dansk Supermarked, som jo delvist er ejet af Maersk - som jo har haft sit af slås med på deres kinesiske fabrikker - og sælger julepynt lavet af kinesisk skind i Netto !!!

Vi må harmes;-)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 21:56
Ja,Simon, det er da væmmeligt med alt den morale. Lad os da bare lade alt sejle for selvom vi tager fat på en ting så er der bare noget andet vi gør forkert, så der er ingen grund til at prøve at ændre noget.

Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 22:19
Simon, efter at have læst alle dine indlæg om dobbeltmoral, dårlig journalistik, hykleri og navlepilleri, trænger et spørgsmål sig på.

Skal vi bare lade som ingenting i forhold til de afsløringer, der kom frem i Operation-X?

Hvis du nu har ret i alt det, du peger på i dit seneste indlæg, er det så en grund til ikke at forholde sig til problemerne i pelsdyrbranchen?

Johan
Til top
per johannsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per.j.

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: himmerland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per.j. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2009 kl. 22:34
Jeg vil lige sige at det bestemt ikke er for at hjælpe den omtalte herre. Men har i tjek på om Volstrup P&T ikke er forpagtet ud til anden side. Måske til en som bestemt ikke har noget med det andet SVINERI at gøre.
Fortsat god debat. Per.J.
Til top
Peter Terndrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter T

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: Ved fiskevandet
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 12:07
Måske ikke lige aå meget med det oprindelige emne at gøre men se link vedr burlaks

- se linket HER
Til top
per johannsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per.j.

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: himmerland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per.j. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2009 kl. 15:17
Hej Peter
Jeg synes nok mit indlæg har lidt med sagen at gøre. Jeg er for det første i danmark nærmere betegnet Volstrup P&T som jeg bestemt mener denne tråd er startet på. Mit indlæg beror på at mene selve P&t søen er forpagtet. Dette er ikke noget jeg vil lægge hovedet på blokken for, men det har den været flere år før i tiden.
Men hvis dette er tilfældet, burde man måske lige se på om det er P&T søen der skal boykottes, eller den mand som ejer området. Husk lige at lade være med at spille golf der også.
Per.J.
Til top
Peter Terndrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter T

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: Ved fiskevandet
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 13:13
per johannsen skrev: Hej Peter
Jeg synes nok mit indlæg har lidt med sagen at gøre. Jeg er for det første i danmark nærmere betegnet Volstrup P&T som jeg bestemt mener denne tråd er startet på. Mit indlæg beror på at mene selve P&t søen er forpagtet. Dette er ikke noget jeg vil lægge hovedet på blokken for, men det har den været flere år før i tiden.
Men hvis dette er tilfældet, burde man måske lige se på om det er P&T søen der skal boykottes, eller den mand som ejer området. Husk lige at lade være med at spille golf der også.
Per.J.


Hej Per

Mit inlæg var ikke rettet mod dig. Selvfølgelig er dit indlæg relevant.

Jeg ville blot gøre opmærksom på at nu sættes der også fokus på konsekvenserne internationalt vedr burlaks, og dens påvirkning af miljøet lokalt og internationalt..

Til top
per johannsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per.j.

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: himmerland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per.j. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 14:10
Hej Peter.
Ja det kan jeg kun tilslutte, at der er fokus på. Det har jo haft store fatale konsekvenser for mange af de vilde Lakse bestande. mvh. Per.J.
Til top
Ulrik P Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rickolie

Tilmeldt:: 18 Aug 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rickolie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 16:20
Kørte lige en hyggetur lørdag.Kørte bla forbi Volstrup fiskepark.
Kunne se,at overskriften på denne tråd:Boycot Voldstrup P&T,ikke har den ringeste effekt.Omkring søen var propfyldt af mennesker.XLbyg havde et stort arrengement.
Etikken længe leve.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 16:37
Ulrik P skrev: Kørte lige en hyggetur lørdag.Kørte bla forbi Volstrup fiskepark.
Kunne se,at overskriften på denne tråd:Boycot Voldstrup P&T,ikke har den ringeste effekt.Omkring søen var propfyldt af mennesker.XLbyg havde et stort arrengement.
Etikken længe leve....


Med al respekt for dette forum - er det jo ikke hverken verdens navle - eller oraklet fra Delfi - så det kunne jo være de gode XL-folk ikke lige kendte til banbullerne herværende specialister har nedkaldt over stedet/manden. Så mon ikke den med den manglende etik er at være lidt for smart og hurtig på aftrækkeren !!!!!
;-)
Heinz
ps: Du kunne jo være kørt ind og reddet de brave byggedrenge fra det etiske uføre ved at informere dem om sagen....?
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 17:09
Heinzzz :-)

det tror jeg ikke vil ha hjulpet noget som helst-;-) idag er folk for det meste liglade -for når de har brugt tid og penge på det vil de også ha noget ud af det-:-(

eks.de faglig konflikter der i de sener år har vist sig pga.arbejdskraft udefra-folket har ikke vist den opbakning som i 20 og 30verne - nu ser vi den danske mand og familje må gå fra hus og hjem-:-(

de seneste nye tiltag/man er begyndt at se og opdage mere Koruption i norden- det understøtter det at folk vil ha noget ud af det.......................

Fisk på golfkugler og Gåsedun-se mig svinge min 7tusindes fiskepind og mit falske glimmer metalhjul- på bekostning af helt forkerte/groteske grund regler-/ hvor er fornuften henne du-hvor er indsigten henne du............

Det vil afføde Kaos-og det vil brede sig med strømmen :-((y)

det med at lære af hinanden er efterhånden også en svær en at takle-folk tør faktisk ikke at spørge om noget idag -sørglig nok at tilliden også er gået fløjten -det er faktisk kun Ursanserne der reargere -sssøøørgllliigt ......

det er faktisk fordi at hver mand tror verden er sin-(det vi skal tilbage til er at den er vores) -

lige for at trækken en hyler frem - kan det lade sig gøre at gå tilbage- >nej< men at lade sindet tage imod fornuft ! -så vil vi med tiden kunne oprette retledthed og ændre de AstroFysiske reaktioner i vores energi legme som giver adgang til at oprette og forbygge til det bedre ind i frmtiden- også selvom grund elementerne er forurenet-sådan lige for at få helle svinnerriet med på Hotdoggen ;-)(y)

pastoren :-)(y)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 17:56
Oh du kære epistelforvansker og salmevrider

Du som prædiker at vi skal se det gode i næsten - kan, hvis du lader altervinen stå lidt - utvivlsom se, at man ikke kan skyde en arme tømmer- og søm-sælger i støvlerne - at han mangler etik, blot fordi han deltager i et firmaarrangement ved en ligegyldig fiskesø.

Hans helligbrøde - min gode kirkesvindler - er såmænd, at han ikke følger med inde på dette fantastiske medium, hvor vi alle ved man 100% sandrueligt kan orientere sig om snart sagt alt mellem himmel og jord (amen) - inkl. nedkaldte banbuller over forsmædelige svindlere, øko-syndere og papnæser der ikke vil som os!

Må hvilen indfinde sig i præstegården

Heinz

;-)
Til top
Rikke Vestergaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vestergaard Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2001
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 19:10
Heinz Gerhard skrev: Oh du kære epistelforvansker og salmevrider

Du som prædiker at vi skal se det gode i næsten - kan, hvis du lader altervinen stå lidt - utvivlsom se, at man ikke kan skyde en arme tømmer- og søm-sælger i støvlerne - at han mangler etik, blot fordi han deltager i et firmaarrangement ved en ligegyldig fiskesø.

Hans helligbrøde - min gode kirkesvindler - er såmænd, at han ikke følger med inde på dette fantastiske medium, hvor vi alle ved man 100% sandrueligt kan orientere sig om snart sagt alt mellem himmel og jord (amen) - inkl. nedkaldte banbuller over forsmædelige svindlere, øko-syndere og papnæser der ikke vil som os!

Må hvilen indfinde sig i præstegården

Heinz

Haha, ja man kan da ikke sætte en finger på sproget.

;-)
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 20:29
hov hov- i må ikke rotte jer sammen;-)(y) det er person bespottelse:-)

at leve som det er->Er< at tro som det ikke >er< er at snyde sig selv- (at følge strømmen vil blive indfanget) - så ja Tyve og kæltringe skal ikke arve Guds Rige- ;-)(y)

det at man reagere på en hensigt viser at man har set Agnet- ;-)(y)

det er jo sådan med fisk-er der først interesse kommer der straks flere til-for at tro på Fisken er jo et spørgsmål om overbevisning- så jo hænders-vriden og tænders-gnislen er et tegn på erkendelse-

at se det totale sammenhæng er ikke et spørgsmål om kopi/eller kopier men om at lade det værer i overenstemelse med Biodynamisk funktion- er det for vitrækkende i forhold til kopi ernæring kan jeg råde til at man tuner sin kost ind til at modtage godt med Fisk ;-)(y)

Ja gamle sager/biler og alskedens habbenkuk fjerner os langt væk fra Orginalen :-)

at se det gode i den næste fisk er ikke at ta det bedste- for det bedste er jo ikke sikker at det er ioverenstemelse med de faktiske naturlige forhold- det er faktisk disse begreber der har fået menneskeheden ud på så stort et overdrev/Rev........

forsat god Julestuuuee....

Pastoren:-)(y)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2009 kl. 22:59
Den omtalte herre stopper måske, hvis der ikke kommer nogen besøgende - hvilket jo netop er hvad denne tråd opfordrer til.

Forstår simpelthen ikke dit indlæg - ingen af de fire styk.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down