Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er du gal, mand

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er du gal, mand
    Sendt: 25 Dec 2010 kl. 11:06

Reelt er det vel en af de berømte sager uden vinder. Jan H står tilbage med en stor regning og butikken med en tvivlsom case.

Jeg kender intet til sagen ud over hvad der er skrevet her på forum de seneste par uger. Selvom dommen vedrører meget andet end netop flueliner - som påpeget af Peter Rødsgaard - står det dog mejslet i granit at forretningen ikke formåede at levere mere end 1/3 korrekte varer..
 
Personligt ville jeg ALDRIG indlede en tilsvining af personer eller forretninger men jeg ville dælme heller ikke være tilfreds med det! For dem der har sådanne lyster må læren være at der trods alt er grænser for hvad man kan tillade sig at skrive i et offentligt forum..
 
/M
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 11:10
Peter R :

Nu kan det være jeg tolker dit indlæg forkert - men glæder du dig virkelig over at Jan via denne dom er blevet meget fattigere??

Den slags skadefryd har jeg personligt meget svært ved at følge..

Sagen er i mine øjne tragisk, og burde være lukket helt ned laaang tid før den nåede retten - for jeg TROR ikke den handlede om ret/uret til sidst, måske mere om stædighed - og at der skulle udnævnes en taber, koste hvad det koste ville.

At du så ligefrem opfordrer til at Jan skulle sende regninger ud, på baggrund af tilkendegivelser i en eller anden hedengangen tråd, dét vil sgu da kun fastholde en aktivitet i "sagen", som jeg simpelthen ikke tror er gavnlig for nogen som helst.

Peter M :

Fint nyt profilfoto - du må jo være blevet 15 år ældre siden det sidste jeg så for 3 måneder sidenWink
Mit egen oplevelse af Grejbiksen (i Trige) er meget langt fra hvad Jan åbenbart har oplevet, men dog er der også i den butik STOR forskel på hvilken ekspedient man støder ind i... Det kan selvfølgelig også bare være fordi jeg tror man kan handle om alle priser, når man har krydset StorebæltSmile

Fortsat god Jul til jer, jeg fik desværre ikke noget grej i år - men det kan jeg jo selv lave en hel del om på, når januarudsalget starter!!


Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 11:18

Hej Simon

Jeg har det fint med den omgang Jan har fået. Han valgte at køre på, og efter min mening godt hjulpet af rygklapperne, i stedet for at lytte til fornuft, fra en del andre debatører.

Efter som, jeg har set debatten fra det første indlæg, så vil jeg faktisk mene, at butikken ikke kunne undgå, at det endte som det gjorde. De fik efter min mening ikke en chance af Jan for at rette op på tingene.
 
Hilsen
Peter
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 11:42
dyre flueliner.....??? de må fandeme være gode til den pris.

er der nogen herinde der ville være glade for at blive svinet til??? personligt kan jeg sagtens følge knappe/grejbiksen..... hvis nu alle folk var lige så naive som XXX X, så ville der jo blive totalt anarki.

hvem sviner Fakta til, hvis man får en levepostej der er overskredet sidste salgdato??? du får den byttet til en der kan spises, og tager glad hjem. og så er der ikke mere i det........


var det ikke hvad der skete??? TILBUDT REFUSION OSV. OG ALLIGEVEL SVINES DER TIL...... dårlig stil.

tsk. tsk. Glædelig jul, og godt nytår.OuchOuchOuch
Ouch
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeld Willerlev

Tilmeldt:: 24 Dec 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerlev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 11:53
Jeg har haft fornøjelsen at læse den første mail, som på en ret speciel måde nedgjorde forretningens indehaver og forretningens håndtering af den pågældende ordre. Selvfølgelig skulle ordren ikke være fejlekspederet, men den mail havde bestemt fået flertallet af grejforretninger helt op i toppen af de røde felt.
 
Var mailen istedet en tilkendegivelse, som gjorde opmærksom på, at denne bestilling var gået i kludder, men at man som kunde naturligvis gerne så det løst på en brugbar måde, så kunne hele denne tåbelige affære være undgået.
 
Den "ærede" bruger tilsvinede både indehaver og forretning i en grad, så det var aldeles uacceptabelt.
 
At der så derefter kom en række udmeldinger, som hængte forretning ud for noget der ligner svindel, kriminel omgang med ordrens betaling m.m., det var helt ude af proportioner.
 
Som kunde bør man behandle sin leverandør på en anstændig måde, og det var der bestemt ikke tale om her. Tværtimod, der blev lagt op til krig, og det kom der.
 
Set i det berømte bakspejl, så burde forretningen naturligvis have sendt kronerne tilbage, men det havde næppe hjulpet en dyt.
 
Man kan have behagelige kunder, og også det modsatte, men denne håntering kan ikke finde plads i nogen af de to kategorier.
 
Resultatet af dommen var logisk, og egentlig er det nok billigt sluppet med den pågældende dom. 
mvh
Kjeld
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:06
Som bekendt har denne sag jo verseret i en årrække og så vidt jeg er bekendtgjort handler hele sagen som udgangspunkt ikke om linerne, men om de omkostninger som Jan blev pålagt ved returnering af linerne og som han efterfølgende ikke kunne få godtgjort.
Set i lyset af de konsekvenser det har fået er det jo ikke svært at drage den konklussion at manden har været så stædig at det giver anledning til hovedrysten, men havde han nu omvendt vundet sagen havde man sikkert bifaldet hans stædige beslutning om at gå.....ja, linen ud kunne man jo sige.
Uden at tage nogens parti i sagen vil jeg dog gerne sige, at jeg sagtens kan komme i tanke om et par andre butikker hvor en tilsvarende uoverensstemmelse aldrig havde fået et udfald af denne karakter.
 
Mvh
Jim.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:12
Citat: gaffagunnar

var det ikke hvad der skete??? TILBUDT REFUSION OSV. OG ALLIGEVEL SVINES DER TIL...... dårlig stil.

OuchOuchOuch
 
Ikke helt... sådan som jeg har forstået det, så ville den pågældne shop til at starte med ikke betale  forsendelsesomkostningerne til retuneringen af den forkerte line (hvilket den jo skal ifølge reglerne/loven) og det var så det der startede det hele - og man kan selvfølgelig sige, at beløbets størrelse taget i betragtning, så stod den offentlige tilsvining ikke mål med beløbet, men sådan er det jo gerne med principsager ---> Det der undre mig rigtig meget vedrørende dommen, det er selve bevisførelsen, hvor dommeren har tilladt at bruge ca. 20 debatindlæg, som den tabene part i sagen har postet i div. fora - disse debatindlæg er jo taget ud af deres sammenhæng, hvor de jo var en del af en debat med andre brugere bl.a. her på 123nu - en debat, hvor nogle af de andre brugere i den grad også havde et sprogbrug, som på samme måde overtrådte den lovgivning, som den tabene part nu er dømt på. Og udfra mit synspunkt, så er nogle af de deltagende brugere således medskyldige i sagens eskalering.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:19

Hej Steen

Ja 20 debatindlæg er efter min mening i overkanten. Det første var nok. De 19 andre, har nok bare vist at det ikke var en enlig svale.

Hilsen

Peter

Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:20
Jeg har tilskrevet advovokaten følgende:

I lyset af ovenstående vil jeg bare sige (sagen er jo afgjort eller ikke? anket):
Tillykke til dig hr Grønborg med et udmærket salær.
Du er nok den eneste, der tjener på dette her.
Med en bredere rådgivning havde man måske for længe siden nået et mere fremkommeligt, billigere og pragmatisk resultat. Selvfølgelig uden dit salær.
Men BEGGE parter havde, som jeg læser det, malet sig op i et hjørne. Det har du måske medvirket til med dine egne økonomiske udsigter.
Men tillykke med salæret.

nlsn (en lille del af de fora, der også følger sagen).
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:30
Citat: Stone05

Det der undre mig rigtig meget vedrørende dommen, det er selve bevisførelsen, hvor dommeren har tilladt at bruge ca. 20 debatindlæg, som den tabene part i sagen har postet i div. fora - disse debatindlæg er jo taget ud af deres sammenhæng, hvor de jo var en del af en debat med andre brugere bl.a. her på 123nu - en debat, hvor nogle af de andre brugere i den grad også havde et sprogbrug, som på samme måde overtrådte den lovgivning, som den tabene part nu er dømt på. Og udfra mit synspunkt, så er nogle af de deltagende brugere således medskyldige i sagens eskalering.
 
Sådan er det nu engang med bevisførelse ved domstolene. Indholdet af de 20 anvendte debatindlæg var sikkert egnede til at bevise påstanden om bagvaskelse, og havde de bevist det modsatte, så var der nok ikke så mange der havde undret sig. Det fremgår da også af redegørelsen, at samtlige 20 debatindlæg blev erklæret ubeføjede, og hvis man kender lidt til sagen, så er sammenhængen vist mindre betydende, da sagsøgte førte "enetale" på div. fora.
Modparten valgte klogeligt nok ikke at deltage - det havde jeg heller ikke gjort.
 
Uanset den sprogbrug øvrige deltagere i tråden anvendte, så ville det nok føre for vidt at trække dem i retten også, da det formentlig ikke ville føre til en domfældelse. Det er en afvejning, som altid foretages inden tiltalerejsning.
 
Nu var det jo indledningvis også sagsøgte, som valgte at gå planken ud dengang, og som jeg lige husker det, så var der også rigtig mange debattører med fornuften i behold, som gentagende gange advarede sagsøgte om at fortsætte sit korstog.
 
Meget kunne være sparet, hvis han havde lyttet


Redigeret af Rådhede - 25 Dec 2010 kl. 12:32
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:32
Hej Peter R.
 
Som jeg skrev i et tidligere indlæg har jeg tilhørt den skare, som bakkede op omkring Jans synspunkter i den oprindelige sag, uden at jeg af den grund opfatter mig som en "rygklapper". Min opbakning skete på baggrund af oplysninger fra Jan Hagen. Der var jo ikke andre tilgængelige oplysninger. Nu er der imidlertid fremkommet nye oplysninger med baggrund i den pressemeddelelse, som advokaten har udsendt. Som jeg ser det, drejer det sagen 180 grader. Jeg ser frem til at se, hvordan Jan kan få noget for ham positivt ud af den dom. At Grejbiksen har medvirket til at sagen har udviklet sig til det groteske synes jeg ikke rigtig tæller med i den forbindelse.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:42

Hej Karsten

Jeg har egentlig ikke betragtet dig som rygklapper. Jeg har ikke set indlæg fra dig, hvor du kommer med kritiske egenoplevelser af butikken ang. service osv., der kunne støtte Jan. Jeg synes det er for ringe og plat af dem, der var hurtige til selv, at fremføre hvad de selv havde af uheldige oplevelser med GB (i øvrigt ligegyldiheder).

 
Hilsen
Peter
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeld Willerlev

Tilmeldt:: 24 Dec 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerlev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:48
Det eneste positive ved denne sag udover advokatens salær er, at der nu er faldet dom for, at man ikke kan kriminalisere en forretning kun pga. af en fejlekspedition, og så det forhold, at man som forretning ikke synes, at det er sjovt at blive tilsvinet i mails og på nettet i afsindigt omfang.
 
Jeg vil da anbefale den dømte at sende et smukt takkebrev til dommeren for den lille bitte dom, det har givet.
 
Men at misbruge sit liv på denne måde det er sgu da alternativt.
 
Jeg handler fortsat gerne med Grejbiksen.
mvh
kjeld
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 12:50
Citat: Rådhede

 
Uanset den sprogbrug øvrige deltagere i tråden anvendte, så ville det nok føre for vidt at trække dem i retten også, da det formentlig ikke ville føre til en domfældelse. Det er en afvejning, som altid foretages inden tiltalerejsning.
 
Nu var det jo indledningvis også sagsøgte, som valgte at gå planken ud dengang, og som jeg lige husker det, så var der også rigtig mange debattører med fornuften i behold, som gentagende gange advarede sagsøgte om at fortsætte sit korstog.
 
Meget kunne være sparet, hvis han havde lyttet
Det var nu mere en formildende omstændighed, som jeg havde i tankerne, da der i debatterne dengang jo var nogle brugere, som svinede den nu tabende part i sagen til i debatterne og på den måde i høj grad var medvirkende til/ fremprovokerede noget af den anvendte sprogbrug, som den tabende part i sagen nu er dømt for.
 
- Hvis man af princip vil køre "en kampagne" mod en given shop eller person, så bør man denne dom taget i betragtning for fremtiden overveje sit sprogbrug, således, at man ikke kompromittere sig selv.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 13:01

Til dem der ikke er bekendt med sagen, er der her et kort resume.

 

En meget kedelig sag, men som Jan Hagen håndterede den, kunne det ikke undgås at denne ville ende i en retssag.

Jan Hagen var ikke interesseret i at løse denne sag.

Sagen starter med at han bestiller 3 liner. Får leveret 2 og i pakken er en seddel hvor der står at han kan få 199 kr. tilbage. Den ene af de 2 leverede liner er en synke 3 og ikke en synke 2. Vi er enige om her at det er en lidt mærkelig måde forretningen har valgt. De trækker 632 kr. fra Jan´s dankort.

Jan Hagen henvender sig derefter til forretningen med en mail d 3 juni 2005, som bestemt ikke ifølge mig var særlig rar.

Forretningen tilbagebetaler så de 199 kr. d 7 juni 2005.

Jan Hagen laver så sin advarsel diverse steder og derved starter hele balladen.

Ret tidligt i forløbet bliver Jan tilbudt at returnere linerne, og få sine penge tilbage, men han skal i første omgang sende dem for egen regning. Grejbiksen vil så betaler pengene tilbage inkl. forsendelsen, og hele sagen vil ikke koste ham noget, hvis han undlader at skrive mere i diverse fora. Dette nægter Jan så, og derefter er der ingen vej tilbage.

Efter lang overvejelse og samråd med sin bank, vælger Jan at sende linerne tilbage og han får sine penge tilbage inkl. forsendelses omkostninger i August måned.

 

Sagen kunne have været løst lang tid inden, enten ved at han havde gjort som han fik besked på af advokaten, eller ved at han fra start af, havde gjort som de fleste andre.

Modtager man en forkert vare, og forretningen ikke vil eller kan ombytte denne, sender man den tilbage for egen regning. Derefter skal forretningen tilbagebetale hele beløbet inkl. forsendelsesomkostninger. Gør de ikke det, henvender man sig til sin bank, som derefter trækker beløbet tilbage.

 

Selve retssagen drejede sig ikke om den forkerte vare, men udelukkende om Jan Hagen´s udtalelser om forretningen.

 

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeld Willerlev

Tilmeldt:: 24 Dec 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerlev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 13:13
Og havde den ikke rare mail istedet indeholdt ønsket om en bedre løsning, så havde Grejbiksen, som jeg kender dem, sikkert leveret en ekstra vare uden beregning, som kompensation for besværet. Men den mulighed var åbenbart slet ikke interessant, for her kunne der jo laves bøvl.
 
Gid vi alle kunne lære af den sag. Gensidig respekt og smidighed løser som regel mange pjattede småproblemer.
 
Glædelig jul med ønsket om at alle grejhandlere altid er 100% perfekte ligesom kunderne.
mvh
kjeld
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 13:54
Citat: Hoigaard

Til dem der ikke er bekendt med sagen, er der her et kort resume.

 

En meget kedelig sag, men som Jan Hagen håndterede den, kunne det ikke undgås at denne ville ende i en retssag.

Jan Hagen var ikke interesseret i at løse denne sag.

Sagen starter med at han bestiller 3 liner. Får leveret 2 og i pakken er en seddel hvor der står at han kan få 199 kr. tilbage. Den ene af de 2 leverede liner er en synke 3 og ikke en synke 2. Vi er enige om her at det er en lidt mærkelig måde forretningen har valgt. De trækker 632 kr. fra Jan´s dankort.

Jan Hagen henvender sig derefter til forretningen med en mail d 3 juni 2005, som bestemt ikke ifølge mig var særlig rar.

Forretningen tilbagebetaler så de 199 kr. d 7 juni 2005.

Jan Hagen laver så sin advarsel diverse steder og derved starter hele balladen.

Ret tidligt i forløbet bliver Jan tilbudt at returnere linerne, og få sine penge tilbage, men han skal i første omgang sende dem for egen regning. Grejbiksen vil så betaler pengene tilbage inkl. forsendelsen, og hele sagen vil ikke koste ham noget, hvis han undlader at skrive mere i diverse fora. Dette nægter Jan så, og derefter er der ingen vej tilbage.

Efter lang overvejelse og samråd med sin bank, vælger Jan at sende linerne tilbage og han får sine penge tilbage inkl. forsendelses omkostninger i August måned.

 

Sagen kunne have været løst lang tid inden, enten ved at han havde gjort som han fik besked på af advokaten, eller ved at han fra start af, havde gjort som de fleste andre.

Modtager man en forkert vare, og forretningen ikke vil eller kan ombytte denne, sender man den tilbage for egen regning. Derefter skal forretningen tilbagebetale hele beløbet inkl. forsendelsesomkostninger. Gør de ikke det, henvender man sig til sin bank, som derefter trækker beløbet tilbage.

 

Selve retssagen drejede sig ikke om den forkerte vare, men udelukkende om Jan Hagen´s udtalelser om forretningen.

 

 
Frank, når man gerne vil give en objektiv beskrivelse af situationen - sådan forstår jeg dit indlæg - så ville jeg nok undgå at bruge f.eks. sætninger som "Jan H var ikke interesseret i at løse sagen". På den måde fremstår det jo nærmest som et partsindlæg..
 
Anyway, jeg vil fastholde at det er grænseoverskridende frækt at hæve penge på et kreditkort velvidende at man ikke har de pågældende varer? Telefonen var vel også opfundet i 2005 eller hur? Kunne det ikke være løst ved at give manden et riing inden varerne afsendes eller er der noget jeg har misforstået - ud over at det selvfølgelig er let at være bagklog?
 
/M
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 13:59
Citat: Hoigaard

...  Får leveret 2 og i pakken er en seddel hvor der står at han kan få 199 kr. tilbage. Den ene af de 2 leverede liner er en synke 3 og ikke en synke 2. Vi er enige om her at det er en lidt mærkelig måde forretningen har valgt...

- Jeps!, vi er fuldstændig enige om, at det er en mærkelig fremgangsmåde forretningen her valgte - normalt vil jeg forvente, at forretningen kontakter kunden og meddeler, at alle varerne ikke kan leveres og samtidig spørger kunden om, denne vil have den del af varene, som kan leveres eller om kunden vil annullere ordren.... - Mon ikke vi skal gætte på, at den pågældne shop har lært lektien og ændret sin fremgangsmåde ved handel online.  

Redigeret af Stone05 - 25 Dec 2010 kl. 14:00
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 14:15
[/QUOTE]
 
Frank, når man gerne vil give en objektiv beskrivelse af situationen - sådan forstår jeg dit indlæg - så ville jeg nok undgå at bruge f.eks. sætninger som "Jan H var ikke interesseret i at løse sagen". På den måde fremstår det jo nærmest som et partsindlæg..
 
Modtaget, og den linie var nok ikke videre heldig i denne sammenhæng.
 
 
Anyway, jeg vil fastholde at det er grænseoverskridende frækt at hæve penge på et kreditkort velvidende at man ikke har de pågældende varer? Telefonen var vel også opfundet i 2005 eller hur? Kunne det ikke være løst ved at give manden et riing inden varerne afsendes eller er der noget jeg har misforstået - ud over at det selvfølgelig er let at være bagklog?
 
Det er jeg helt enig i.
Hvad der lige er gået galt her, ved vi desværre ikke.
En meget mærkelig fremgangsmåde er det dog. Normalt ville man vel kontakte kunden, eller som minimum kun trække beløbet for de 2 liner og så vedlægge en seddel om at den sidste line var udsolgt.
At der ligger en synke 3 line i pakken og ikke en synke 2, kunne jo have været en simpel pakkefejl.
Om der her er tale om en stresset medarbejder der har taget en hurtigt beslutning eller hvad der er sket kommer til at ligge hen i det uvisse, men underligt nok, er der ikke fremkommet flere af sådanne sager frem, i al den tid sagen har været debatteret. Man må derfor formode at det ikke er normal fremgangsmåde for forretningen.
 
 
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 20:07
Citat: Kjeld Willerlev

 
Som kunde bør man behandle sin leverandør på en anstændig måde, og det var der bestemt ikke tale om her. Tværtimod, der blev lagt op til krig, og det kom der.
 

mvh
Kjeld


Øhh, plejer det ikke at være omvendt - altså at man som leverandør skal gøre hvad som helst for at løse sagen til kundens tilfredshed, eller har jeg misforstået noget?

Lad os håbe at Jan H. - som de fleste - har en indbygget retshjælpsforsikring i sin indboforsikring, der kan holde ham skadesfri, for modsat Peter R. så ønsker jeg ikke mine medmennesker ondt Ouch
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 20:25

Hej Jan

Var det derfor du skyndte dig at komme frem med din oplevelse med Grejbiksen i sin tid, at du ikke ville dine medmennesker det ondt....flot flot

Jeg har hele tiden holdt på at Jan var gal på den, og gjort ham opmærksom på dette. Det har han ikke villet høre på, og må derfor tage konsekvensen.
 
Har du sagt til ham at det han startede med var over kanten eller hur???
 
Hilsen

Peter

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 20:43
Hej Peter,

Der er vel ikke noget galt med at videregive sine dårlige såvel som gode oplevelser med en grejbutik? Hvordan du får det vendt til at ville nogen ondt må Guderne vide, i stedet kunne det jo være for at advare andre mod at begå samme fejl Wink.

Jeg har ikke noget mod personalet i Grejbiksen, Mik og Peder er flinke fyre - andre derude er knap så kunde orienteret og min personlige erfaring har sagt at det bl.a. er nogle af dem højt oppe i hierarkiet, der kan være lidt distræt og har svært ved at huske/overholde aftaler. Jeg vil til enhver tid fortsætte med at videregive både gode og dårlige oplevelser så frem jeg mener andre kan have gavn af oplysningerne - jeg håber du vil gøre det samme uanset hvor meget du så er sovset ind i forretningen.



Redigeret af Jan Persson - 25 Dec 2010 kl. 20:44
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 20:59

Hej Jan P

Prøv du bare at vaske dine hænder, hvis du tror det hjælperTongue
 
 
Hilsen
Peter


Redigeret af Rødsgaard - 25 Dec 2010 kl. 21:44
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 22:48
Hej.
Nu sidder mange tilsyneladende i klemme "i lokumsdøren" for at komme ud og vaske deres hænder!
Retten har talt, og det haver man at rette sig efter - med mindre sagen appelleres.
80.000,00 i sagsomkostninger for en flueline!
Det er bare et udtryk for andre banale sagsomkostninger, vi selv påfører vort samfund!
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 22:51
Citat: CarstenBeck

Hej.
Nu sidder mange tilsyneladende i klemme "i lokumsdøren" for at komme ud og vaske deres hænder!
 
Hvem er disse mange???
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 02:21
Citat: Rødsgaard

Prøv du bare at vaske dine hænder, hvis du tror det hjælperTongue
 
Hilsen
Peter
 
En mærkelig sag det er det.
Og efter min mening må der være en del, der sidder tilbage med lidt halv dårlig smag i munden idag.
Som du selv har nævnt hele tiden, lagde du ikke skjul på at du mente at Jan Hagen havde en dårlig sag, og det var beklageligt at alle rygklapperne ikke kunne se hans advarsel indlæg. Jeg synes heller ikke at du lagde skjul på at du havde bundet fluer for Grejboksen, men kan faktisk heller ikke se hvad det skulle have med debatten at gøre.
 
Jeg kan dog se at Jan Hagen og Jan Perrson har en del til fælles.
De er begge utilfredse med DSF og denne sides måde at håndtere sagen på ( man undres over at de så begge er her endnu )
De roste en anden side for at ikke at have så hård en censur ( men der skriver de ikke mere )
Både Hagen og Persson har haft en dårlig oplevelse med butikken.
Og de er faktisk begge meget glade for at true med sagssøge andre.
 
Til top
Anders Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders Jørgensen

Tilmeldt:: 08 Sep 2005
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 02:46

Kvæl dog denne sag ved og lade være med og kommentere den konstant ......!!Det er sgu til og kaste op over og se hvordan i holder liv i den latterlige ved konstant og give HAM opmærksomhed ....

WinkJeg magter det ikke John john


Redigeret af Anders Jørgensen - 26 Dec 2010 kl. 03:05
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 07:52
Citat: Jan Persson



Der er vel ikke noget galt med at videregive sine dårlige såvel som gode oplevelser med en grejbutik? Hvordan du får det vendt til at ville nogen ondt må Guderne vide, i stedet kunne det jo være for at advare andre mod at begå samme fejl Wink.

Jeg har ikke noget mod personalet i Grejbiksen, Mik og Peder er flinke fyre - andre derude er knap så kunde orienteret og min personlige erfaring har sagt at det bl.a. er nogle af dem højt oppe i hierarkiet, der kan være lidt distræt og har svært ved at huske/overholde aftaler. Jeg vil til enhver tid fortsætte med at videregive både gode og dårlige oplevelser så frem jeg mener andre kan have gavn af oplysningerne - jeg håber du vil gøre det samme uanset hvor meget du så er sovset ind i forretningen.



Hej Jan P
som jeg sage tidliger Så er Sprog valdet Jan Hagen valdte at bruge Til at til svine Butikke den er helt galt med. Han Vil helt sikke Have Vundet hvis han ikke hade komme med de Gloser han brugte om butikken i et Åben Fora.

Vi er fuldstændig enige om, at det er en mærkelig fremgangsmåde forretningen her valgte den kunne være lukket for lang tid siden. Men hvem hade sidet Stille Hvis Jeres Famillge Blev tilsvinet på nettet hade i bare sedet ikke og gør noget mens Jeres Navn stod for evi tid på internettet NEJ vel (MAN SKAL VÆLGE SINE ORD MED OM HU I ET ÅBEN FORA) Det kan komme og bide en i Halen son det gjore For Jan Hagen
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 09:27
Jeg har aldrig tidligere haft behov for at deltage i denne sag, men syntes og har altid gjort det, at en forretning der arbejder på den måde bør have sit dårlige rygte spredt ud til os brugere. Men det er mit syn på sagen, og det kan sikkert diskuteres 100 år frem i tiden og det gider jeg slet ikke. Tongue
 
Men efter at have læst dommen sidder jeg tilbage med et glødende spørgsmål :
 
Har Jan ikke bare benyttet sig at sin ytringsfrihed og bør han ikke have lov til det?
 
Ytringsfrihed betyder jo at du kan skrive hvad du har lyst til, også hvis det kun er halvsandt. Hvor tit kommer Se& Hør samt Ekstrabladet med halve sandheder uden at der bliver lagt bånd på deres ytringsfrihed.
 
Da Kurt Vestergård kom frem med nogle tegninger for at par år siden, der skreg alle YTRINGSFRIHED også selv om 1 milliard muslimer syntes at det billede var en ren løgn og ham Muhammed slet ikke har en bombe i sin turban.
Vi var da ligeglade og syntes at de skulle respektere vores ytringsfrihed og at det desuden kun var en tegning og vi slet ikke tog den seriøst.
 
Jeg syntes at der kan drages paraleller hvor den ene part i sagen har gjort noget forkert, men den anden skal bare holde sin kæft og lade stå til.
 
Er det ikke bare en sag hvor den med bedst advokatpengepung tromler den anden, og holder hans mund lukket så sandheden ikke skal komme ud til folket?
 
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:03
Citat: qwer

 
Har Jan ikke bare benyttet sig at sin ytringsfrihed og bør han ikke have lov til det?
 
Ytringsfrihed betyder jo at du kan skrive hvad du har lyst til, også hvis det kun er halvsandt.  
Som sådan har Jan H. bare benyttet sig af sin ytringsfrihed - dog mener dommeren det bevist, at Jan H. har misbrugt sin ytringsfrihed i og med, at nogle af de udtalelser han kom med ikke var sandheden (dommerens vurdering) - og hvis udtalelser som er usande, de anses for værende skadelige for en virksomhed eller af æreskrænkende karakter, så vil man kunne blive dømt ved en domstol, hvis udtalelserne sker i det offentlige.
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:14
Citat: Hoigaard

 
En mærkelig sag det er det.

 
Jeg kan dog se at Jan Hagen og Jan Perrson har en del til fælles.
De er begge utilfredse med DSF og denne sides måde at håndtere sagen på ( man undres over at de så begge er her endnu )
De roste en anden side for at ikke at have så hård en censur ( men der skriver de ikke mere )
Både Hagen og Persson har haft en dårlig oplevelse med butikken.
Og de er faktisk begge meget glade for at true med sagssøge andre.
 


Nu syntes jeg du bliver usædvanlig personlig og ubehagelig Ouch

Fordi man har haft en dårlig oplevelse med nævnte butik så kaster du alt mulig andet ind i debatten - hvem gavner det ?

Skal jeg så begynde at drage sammenligninger mellem dig og Peter R?  Er det det niveau vi er nede på?

I øvrigt var det da vist butikken, der sagsøgte Jan H - og ikke omvendt som du insinuerer Clap



Redigeret af Jan Persson - 26 Dec 2010 kl. 10:16
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:18

Nick, du bør vist sætte dig lidt ind i, hvad ytringsfrihed egentlig er... Smile

Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:19
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:25

Hej Jan P

Sammenlign du bare med mig, for det kan han kun vinde vedClap

Hilsen
Peter
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:31
Citat: NanoQ

Nick, du bør vist sætte dig lidt ind i, hvad ytringsfrihed egentlig er... Smile

Ja, det kunne være gavnligt for debatten såfremt folk nøjedes med at ytre sig om emner man har sat sig ind iWink
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:43
Citat: Rødsgaard

Hej Jan P

Sammenlign du bare med mig, for det kan han kun vinde vedClap

Hilsen
Peter


Det må vi jo have til gode at se, om han vil sammenlignes med en, der med skadefro i stemmen glædes over at en anden person skal betale en mindre formue for at have handlet i den forkerte butik og en person, der som en anden Bjarne Riis bliver ved med at gentage, at han ALDRIG er blevet taget i at samarbejde med Grejbiksen Wink.

Lad mig i den forbindelse blot opfriske din hukommelse Peter og minde dig om, at jeg var til stede på den før omtalte fluemesse som frivillig medhjælper hos Petermann, der havde stand lige overfor Grejbiksen. Jeg var på messen fra de allerførste boder blev sat op til de allersidste blev pillet ned igen, med andre ord, så kunne jeg følge med i hvem der var på GB standen, både før, under og efter messen var åben og hvad disse personer foretog sig på standen Censored
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:56

Hej Jan P

Så så du mig sidde som frivillig på deres stand og binde fluer lørdag og søndag formiddag, hvor er du altså heldigClap

Og er det ikke noget med at Petermann var en konkurrent til GB, og ville kunne nyde godt af lidt smædekampagne mod GB. Hvem er det lige der er sovset ind min fine ven.
 
Vil i øvrigt sige at jeg har handlet hos Petermann og ikke i GB.
 
Kan jeg efterhånden retteligt summere at du syntes at Jan H´s indlæg, der førte til sagsanlæg var helt i orden, og du ikke mener der var noget i vejen med det???
 
Hilsen
Peter
 
 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:06
Nu må det sgu da stoppe dette her uendelige skriveri stolpe op stolpe ned, om 3 sølle flueliner. Der er truffet en retslig afgørelse, og hvis man ikke vil respektere denne må man anke afgørelsen. Hvem der har den største fejl i denne sag skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er da klart at begge parter forsøger at save benene af den anden! Men det er ikke vores pligt at retfærdiggøre hverken de ene eller anden part i denne ulidelige sag. Så jeg håber da webmasteren lukker denne tråd ret så ekspedit!Clap
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 26 Dec 2010 kl. 15:18
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:10
Citat: Rødsgaard

Kan jeg efterhånden retteligt summere at du syntes at Jan H´s indlæg, der førte til sagsanlæg var helt i orden, og du ikke mener der var noget i vejen med det???
 
Hilsen
Peter
 
 


Så kan vi kende den go'e, gamle Rødsgaard retorik igen LOL

Nemlig at tage ting ud af deres sammenhæng og fordreje dem til konklusioner til egen fordel - en teknik du har benyttet adskillige gange Peter.

Nej, jeg syntes det var at skyde gråspurve med kanoner. Har Jan H. fået en god behandling? - Nej. Har Grejbiksen misforstået deres opgave som butik? - Ja. Har advokaten medvirket til at puste denne sag langt ud over grænsen? - helt klart efter min mening. Har Jan H. overreageret? Ja, naturligvis har han det. MEN - det er stadig ham, der er blevet trukket i retten og ikke omvendt. I vores retssystem er det altid sådan, at det er sagsøger, der til enhver til kan trække stikket og sige "nu er det nok - lad os finde et kompromis". Tilsyneladende har GB og deres advokat på intet tidspunkt ønsket dette og hvis de har, så har Jan H. ikke ønsket at tage imod dette. Deraf nok rettens lidt skarpe kommentar om at begge parter har medvirket til at denne sag er løbet helt af sporet Ouch.





Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:14

Hov Jan P

Du glemte sovsenClap Eller tog du bare noget ud af en sammenhængCool

Hilsen
Peter
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:14
Citat: Taonga

Der er truffet en retslig afgørelse, og hvis man ikke vil respektere denne må man anke afgørelsen.
Jeg tror ankefristen er overskredet - for længstWink
 
 
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 14:07
[QUOTE=Jan Persson]
 
Nu syntes jeg du bliver usædvanlig personlig og ubehagelig Ouch
 
Det synes jeg også, men jeg synes nu også at du er lige lovlig personlig overfor Peter, da du bliver ved at påstå at han har et ansættelses ligende forhold til Grejbiksen ( hvor ligger beviset for dette )
Han har arbejdet på en stand en gang, ganske ligesom du selv har.

Skal jeg så begynde at drage sammenligninger mellem dig og Peter R?  Er det det niveau vi er nede på?
 
Det styrer du jo selv.
Jeg er enig med Peter i en del ting, dog ikke at Jan har godt af at det har kostet ham en formue. Men jeg er dog enig i at han ligger som han selv har redt, og pga manglende vilje til at løse dette, endte det med en retssag.
Jeg er også enig i at så længe der ikke er ret mange der har læst indlægget der startede retssagen, så er fremlægningen af sagen ret ensidig, og Jan Hagen er god til at skabe medfølelse hos folk.

I øvrigt var det da vist butikken, der sagsøgte Jan H - og ikke omvendt som du insinuerer Clap
 
Jeg har på intet tidspunkt insinueret at det er Jan der har startet retssagen, men derimod har Jan´s udtalelser startet retssagen.
Læs mit indlæg fra Lørdag d 25.12 kl 13.01, så kan du se at jeg har skrevet hvordan sagen startede.
Jan ville starte en bedragerisag, men denne blev ikke til noget, da det ikke kunne bevises at forretningen havde forsøgt bedrageri. Han startede også en advarsel mod forretningen, og denne advarsel startede så hele balladen og retssagen.
Så den vej kan man jo sige at han har startet retssagen indirekte.
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 15:04
Det synes jeg også, men jeg synes nu også at du er lige lovlig personlig overfor Peter, da du bliver ved at påstå at han har et ansættelses ligende forhold til Grejbiksen ( hvor ligger beviset for dette )
Han har arbejdet på en stand en gang, ganske ligesom du selv har.


Nu tror jeg godt Peter R er i stand til at tale for sig selv - det beretter vel ikke dig til at komme med fuldstændig ubegrundede angreb på min person og nærmest insinuere at Jan H og jeg er samme person Sick.  Det er langt under lavmålet - selv for dette forum.

Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 16:51

Hej Jan P

Det kommer der ud af at fiske med blink, når man påstår man er fluefiskerPig

Havde du ikke også en skjorte på med firmalogo og det hele, sådan noget fint noget havde jeg ikkeClap
 
Er det lort eller sovs du lukker udOuch
 
Hilsen
Peter
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 16:58
Hej.
Nu kører forum under lavmål!
Personlige angreb og fnidder/snadder er andre uvedkommen.
Mød op på fortovet i stedet!
Stop nu!
 
carsten
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 17:07
Peter Rødsgaard Jensen!
 
Hvis jeg var dig ville jeg sætte et andet billede ind på profilen....da du ikke er en værdig repræsentant som instruktør for forbundet,  med dit sidste indlæg  som er helt "down under".
Hvis det er instruktørstilen i Forbundet, så gad jeg nok vide hvordan de kommende lystfiskere gebærder sig, både mudtligt og skriftligt.
Jeg vil da håbe at forbundet er så voksent at de fratager dig denne titel.
Glædelig jul
Per Hansen
 
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 17:19

Hej Per

Jeg finder mig bare ikke i at forsøges gjort inhabil i en diskussion, af en person, som viser sig at være mindst ligeså inhabil selv, hvis det fremførte kan gøre en person inhabil.

Det ville være det samme, som at jeg kaldte dig for en dårlig fluebinder fordi du har siddet og bundet fluer offentligt på et bibliotek.(fin artikkel i øvrigt)
 
Hilsen
Peter
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 17:28
Hej.
Igen! Stop nu det fnidder/fnadder!
Forum er vel som idégrundlag skabt til noget andet?
Jeg kan læse nogle sjove personlige diskussioner, men jeg kan ikke få hjælp til fiskeri i Ringkøbing Fjord!
Hvad vil "master" med sit forum?
Er det ideologi eller er det kommercielt?
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 17:39
Til steen K:
Antallet er ligegyldigt!
Mange har på et løst grundlag taget en holdning i sagen!
Sagen er nu afgjort!
Mange har uvidende taget stilling i sagen!
 
Carsten
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 17:41
Citat: CarstenBeck

Hej.
Igen! Stop nu det fnidder/fnadder!
Forum er vel som idégrundlag skabt til noget andet?
Jeg kan læse nogle sjove personlige diskussioner, men jeg kan ikke få hjælp til fiskeri i Ringkøbing Fjord!
Hvad vil "master" med sit forum?
Er det ideologi eller er det kommercielt?
 
Stop nu Carsten.
Er du blevet den nye moderator på denne side, som skal bestemme hvad der skal skrives om ?
Hvis du ikke bryder dig om debatten, så spring dog tråden over. Forummet er for brugerene og ikke for " Master"
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down