Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt til næsen...

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lidt til næsen...
    Sendt: 17 Feb 2012 kl. 20:21
Super god nyhed... det er da 100% klaphat at køre gylle ud når jorden ikke kan optage det, måske er der håb for den følsomme natur.. lad os nu se.
Fakta er at den eneste holdbare løsning er at der skal dyrkes færre hektar i dette land og vigtigst af alt så skal der avles færre svin.
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 20:36
tjae grunden til at man må køre gylle ud på frosen jord er at det er et af de få tidspunkter i "foråret" hvor man kan køre de steder hvor det er blød hvor man har sået vintersæd. og gyllen er meget vigtig for vintersædet for at det kommer ordenlig igang om foråret.

Mvh. Brian. 
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 20:50
 
 Brian hatten af for dig, for at tale landbrugets sag. Ville ønske der var flere landmænd på forum som trådte frem, der skal jo dialog til hvis enderne skal nå sammen. Jeg er ikke en af dem der er efter alle bønder ... men måske efter det system der nu en gang hersker i dette natur forladte land.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 21:43

Jeg har sendt en rosende mail, til miljøministeren vedr. forslaget om at ulovliggøre gyllekørsel på frossen jord.

(undlod dog dét med nosserne)Wink
Knæk & Bræk :-)
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 00:00
Citat: brunsbjerg

tjae grunden til at man må køre gylle ud på frosen jord er at det er et af de få tidspunkter i "foråret" hvor man kan køre de steder hvor det er blød hvor man har sået vintersæd. og gyllen er meget vigtig for vintersædet for at det kommer ordenlig igang om foråret.

Mvh. Brian. 

Landmændene har dog det problem, at hvis de har hældt deres gylle på marken, og det så står ned i stænger et par dage efter.. Så skal de ud med møjsprøjten igen.Dead
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 00:16
Citat: dannevang1

Citat: brunsbjerg

tjae grunden til at man må køre gylle ud på frosen jord er at det er et af de få tidspunkter i "foråret" hvor man kan køre de steder hvor det er blød hvor man har sået vintersæd. og gyllen er meget vigtig for vintersædet for at det kommer ordenlig igang om foråret.

Mvh. Brian. 

Landmændene har dog det problem, at hvis de har hældt deres gylle på marken, og det så står ned i stænger et par dage efter.. Så skal de ud med møjsprøjten igen.Dead

Du er godt nok hurtig??

Og ved du hvad? det er ikke kun landmændene er laver lort i den.

http://www.tv2nord.dk/artikel/194638:Regionale-nyheder--Rensningsanlaeg-frikendt

Og der køre en tråd lige nu med den, hvis du ikke har set den?

Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 00:41
Citat: kofanger999

Citat: dannevang1

Citat: brunsbjerg

tjae grunden til at man må køre gylle ud på frosen jord er at det er et af de få tidspunkter i "foråret" hvor man kan køre de steder hvor det er blød hvor man har sået vintersæd. og gyllen er meget vigtig for vintersædet for at det kommer ordenlig igang om foråret.

Mvh. Brian. 

Landmændene har dog det problem, at hvis de har hældt deres gylle på marken, og det så står ned i stænger et par dage efter.. Så skal de ud med møjsprøjten igen.Dead

Du er godt nok hurtig??

Og ved du hvad? det er ikke kun landmændene er laver lort i den.

http://www.tv2nord.dk/artikel/194638:Regionale-nyheder--Rensningsanlaeg-frikendt

Og der køre en tråd lige nu med den, hvis du ikke har set den?


Hej Keld

Det er sgu egentligt ikke for at være "hurtig". Gylleudslippene er bare alt for talrige, til at det skal være overhørigt.
Og enig, landbruget er ikke den eneste synder her. Det er et fælles ansvar.

Mvh.
Willy
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 00:58
hej villy.

har du egentlig læst det hele?

Mvh. Brian.
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 01:02
prøv lige at læse denne her tråd igen, og forklar mig, hvor mange her der siger: " at det er et fælles ansvar?? 

der er ihvertfald ikke mange....

mvh Keld 
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 02:04
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/18/172404.htm
det er sgu ikke mærkeligt at den almindelige dansker er mistroisk over for landbruget -
de har hældt gylle i vandløbene utallige gange hvert vinter/forår, bevidst gang på gang at de ikke respektere gældende lov om ikke at udbringe på frossen jord med fald mod afvanding, hvergang henvises der til uvidenhed, hvilket de selvfølgelig også har været nød til da det ellers ville være en bevidst ulovlig handling de har udført. og når der så endelig kommer en politiker og skære igennem og lukker for festen - så mener landmændenes repræsentanter lige pludselig at landmændene hen over natten kan skelne mellem hvilke marker det er sikkert og hvilke det ikke er sikkert - for vandløbene - at udbringe gylle på.
hvis det virkeligt forholder sig sådan, at de sagtens kan skelne mellem hvor der er / ikke er- forsvarligt - burde man gå ind med tilbagevirkende kraft og dømme med bøde og fængsel til de bønder der så ikke har brugt denne viden de sidste 5 år - for så har de ikke handlet mod bedre viden - men derimod bevidst hældt gylle ud hvor de ved det kan/vil løbe i vandløbene.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 08:04
Citat: kofanger999

prøv lige at læse denne her tråd igen, og forklar mig, hvor mange her der siger: " at det er et fælles ansvar?? 

der er ihvertfald ikke mange....

mvh Keld 

Hej Keld

Jeg behøver vil ikke at mene det samme, som de andreLOL.
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 22:46
Citat: bjar1525

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/18/172404.htm
det er sgu ikke mærkeligt at den almindelige dansker er mistroisk over for landbruget -
de har hældt gylle i vandløbene utallige gange hvert vinter/forår, bevidst gang på gang at de ikke respektere gældende lov om ikke at udbringe på frossen jord med fald mod afvanding, hvergang henvises der til uvidenhed, hvilket de selvfølgelig også har været nød til da det ellers ville være en bevidst ulovlig handling de har udført. og når der så endelig kommer en politiker og skære igennem og lukker for festen - så mener landmændenes repræsentanter lige pludselig at landmændene hen over natten kan skelne mellem hvilke marker det er sikkert og hvilke det ikke er sikkert - for vandløbene - at udbringe gylle på.
hvis det virkeligt forholder sig sådan, at de sagtens kan skelne mellem hvor der er / ikke er- forsvarligt - burde man gå ind med tilbagevirkende kraft og dømme med bøde og fængsel til de bønder der så ikke har brugt denne viden de sidste 5 år - for så har de ikke handlet mod bedre viden - men derimod bevidst hældt gylle ud hvor de ved det kan/vil løbe i vandløbene.

Hej Bjarne.

det med at skelne mellem de marker hvor der er risiko og hvor der ikke er en risiko. der skal ikke ret meget fald ned om en å, kanal eller groft. og i sær hvis der kommer regn så løber gylle bare oven på jorden. 
men hvis der skal straffes med bøde og fængsel hvorfor skal belister så ikke når de tanker bilen og spiller benzin, for selv om der er rester så løber det bare i kloarken som alt andet regnvand i byen, og en noget fordamper og stiger op i atmosfæren.  men det er jo selvfølgelig noget helt andet når det er en selv det går ud over eller er der nogen forskel??
efter min mening er det fuldstændig det samme bort set fra at det er i en anden mængde.

og så tror jeg godt nok ikke det er bevidst at det kommer i vandløbene. for kan infomere dig om at hvis de ikke bruger deres gylle så skal de købe kunstgødning og det koster kassen, med mindre det er økologer.

Mvh. Brian.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 00:23
Citat: brunsbjerg

er bare ved at være træt af at, alt hvad der gør skade på fiskene i åen og fjorden så er det landbrugets skyld.


???? nååå nej. de gør jo aldrig noget forkert.. ;)
hvor blåøjet har man lov til at være .Dead
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 08:54
Når man er 15 år, er verden altid sort og hvid - og altid hvid på ens egen side.
 
Brian bliver nok klogere når han får sine egne erfaringer.
 
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 15:19
siger ikke at landbruget ikke gør noget forkert, men hver gang der er et problem med fiskene i åen så er det kun landbrugets skyld. 

Mvh. Brian


ja hvis det er så stort et problem at jeg ikke havde opdateret min profil så burde du måske få dig et liv istedet for(jan).
og jan der må sgu da ikke være ret meget oppe på øverste etage siden der ikke er noget hår på dit hoved. du burde egentlig få dine skole penge tilbage efter som den vide du har fået ikke har holdt hele dit liv ud.
man kan da lige sige til dig at jeg nok har en hel del mere erfaring indenfor landbrug end dig, det eneste erfaring du har om landbrug er det samme som står på google, ikke en skid om hvordan det egentlig foregår her ude!!!!!
  


Redigeret af brunsbjerg - 21 Feb 2012 kl. 16:28
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 16:24
jan jeg er godt nok ikke læge men kan da se du lider af hukommelsestab LOL 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 17:19
Dine seneste indlæg taler for sig selv og viser vist meget godt hvor intelligens niveauet ligger.

Du kender mig ikke og har derfor intet belæg for at udtale dig om min viden omkring landbrug, miljø og natur - har du?

Fordi du har hørt din far tale om BÆLA og de slemme politikere, gør dig ikke til ekspert på området Wink
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 19:13
ikke for noget men er du ikke lidt dobbelt moralsk nu???  hvad er det lige du selv har skrevet om mig??? Angry

og skal så lige fortælle dig at det sådan set er mig som læser og finder de ting på nettet hvor der stor noget om nye regler og fortæller om hvilke idioter(undskyld ordet men du beder selv om det) som skriver her inde. og ja jeg hjælper med alt i marken stalden og læser skam os gødningsplanen igennem for at få mere erfaring år til år. og hjælper skam os med at udregne om det kan gå at købe mere jord og hvad pris detkan gå at købe det til. så tror jeg har mere erfaring end dig!! kan fortælle dig at en gård som ca. har 35 ha og har lidt nedslidte bygninger kun kan gå at købe for maks 5 mio. og derefter skal man tjene mindst 700000kr på bygningerne hvis man vil sælge det fra. og to personer kan ikke tjene nok penge til at side i det, hvis de har normal løn.
så sig lige at jeg ingen erfaring har!!!!!!

men du kan jo være skide ligeglad med hvad jeg har af erfaring for jeg har den rigtige erfaring og ikke bare noget som jeg finder på google. måske kan man finde mange ting der men det vil aldrig være den ægte vare, fordi den er skrevet af andre og man har ikke selv lært det. det er fuldstændig det samme som hvis man har en ven som laver fx en aflevering for en og man så bare sidder og kigger ved siden af, så har man nemlig ikke blevet bedre til fx matematik, men man har bare snydt sig selv.

og kan da høre at du ikke har ret meget forstand på landbruget, når du ikke gider skrive i et stykke tid og så skriver men kommentar om mig. kommer sådan til at tænke på en kommentar du selv skrev til keld Bøjgaard/kofanger99 om at du ikke ville høre på nedadene kommentar fra ham.



Redigeret af brunsbjerg - 21 Feb 2012 kl. 19:15
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 19:19
2 ting.

Tjek stavefejl
Brug tegnsætning

Google det, hvis det er for svært Geek
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 19:23
Citat: brunsbjerg



og ja jeg hjælper med alt i marken stalden og læser skam os gødningsplanen igennem for at få mere erfaring år til år. og hjælper skam os med at udregne om det kan gå at købe mere jord og hvad pris detkan gå at købe det til. så tror jeg har mere erfaring end dig!!



Så forstår jeg bedre at det går så skidt i landbruget og at de har oparbejdet en gæld på 350 mia. kroner Confused

Det er teenager ungerne, der sidder og laver økonomiske beregninger for dem....


Til top
sune jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
seriøs-fisker

Tilmeldt:: 02 Jan 2007
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér seriøs-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 19:46
Jan Person

Thumbs Up
Thumbs Up
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 23:16
jan hvis jeg er så stort et problem for dig så kom og snak med mig, face to face med mig. 
du er sgu umulig at forklare noget, fatter sgu ikke at der ikke er nogle som har banket noget fornuft ind i hovedet på dig endnu, og vil sgu godt være den der gør det hvis det endelig skulle være!!!
kan skam oplyse dig om at jeg er hurtigere til at løse 3 års HHX opgaver end min søster som går der og for rimelige høje karakter..

er fanden ved at være træt af at høre på dig!! kom og snak med mig så ser vi hvem der har brug for google. gamle nar.
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 23:20
jan prøv lige at regn på de tal jeg har skrevet, og se om jeg har ret.
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 23:21
man betaler 90000kr pr. ha.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 23:27
Så så Brian...nu er det din sengetid igen. LOL

Nat-nat.
Jim.
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 10:10
jim, gider ikke høre på en som finder sin information på google og så siger at jeg ikke har nogen erfaring!!

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 10:55
Jamen, det er da flot at dig og din søster (der får flotte karakterer på handelsskolen  Shocked) beregner investeringer i jord og bygninger.
 
Igen, så giver det en ret god forklaring på hvordan landbruget er havnet med en gæld på ca. 350 mia. kroner Clap
 
 


Redigeret af Jan Persson - 22 Feb 2012 kl. 10:56
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 18:00
ja selvfølgelig for hvis det var dig så ville den ligge langt over de 500 mia kr. LOL
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 18:14
Den kæmpegæld er ikke til at spøge med. Skal bankerne have deres penge, ser det rigtig skidt ud for en masse bønder.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 18:15
Og det ved du fordi.......?


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 18:17
Citat: dannevang1

Den kæmpegæld er ikke til at spøge med. Skal bankerne have deres penge, ser det rigtig skidt ud for en masse bønder.


Præcis Willy - det er en loose/loose sag.

Hvis bønder skal betale, så lukker de - hvis ikke de betaler, så lukker bankerne som vi allerede har set med et par stykker Ouch

Personligt ved jeg godt hvem jeg helst så forsvinde......
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 18:22
Jan, det er der noget om... 

Redigeret af dannevang1 - 22 Feb 2012 kl. 18:22
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 19:13
jamen jan hvor vil du så få mad fra??
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 19:44
Hej
Ja den var jo ikke længe vi skulle holde øje med om der var een eller to landmænd, som havde for meget gylde i deres tanke?? Brian?? fint at du tror i er uundværlige!!! men lige nu har jeg det sådan... at jeg hellere end gerne ville undvære jer... altså alle de forbandede bonde røve, som fatter nul!! de burde have den største at de slanger som sidder på deres gylde vogne .. stoppet ned i halsen og så ellers fyldes op.. ja og helse i mens du allerede stod i deres gylde tanke!!! skrot da dette falit erhverv!!! gider ikke link til alle de udslip der allerede er sked i denne uge.. vi er jo allerede ved onsdag.. squ sørgeligt at der stadig findes sådan nogle spassermongoler som har lov til at dyrke landbrug!!
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 19:52
Nu spiser jeg ikke hverken ko eller gris, så jeg klarer mig nok Wink
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 22:11
ja det er jo så os landbruget der producere alt det frugt og grønt som ligger i køledisken.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 22:24
Ja, og levere råvarer til alle de øl som Lystfiskerne drikker langs åen...
 
Nej, de kan jo sagtens undvære landbruget, de spiser jo bare de fisk de fanger, nåhrnej, de er jo fredet og skal genudsættes...
 
 
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 10:15
Citat: Klaus Neilsen

Ja, og levere råvarer til alle de øl som Lystfiskerne drikker langs åen...
 
Nej, de kan jo sagtens undvære landbruget, de spiser jo bare de fisk de fanger, nåhrnej, de er jo fredet og skal genudsættes...
 
 
HØRT!!!!Big smile

men hvis i nu man fjerner landbruget helt, så får i et stort problem! og importere fra udlandet koster en hel del penge, plus der er rigtig mange som går op i økologi.

men man kunne jo os bare sige at man ikke måtte fiske nogle steder længere, det er  jo det samme bort set fra at landbruget "tjener" penge på hvad de laver.
men det er skam ikke landmændens skyld at gælden er så høj, det er de bankmænd som sad og lånte penge til dem, tilbage i 2008. der var jo ikke det som man ikke kunne låne penge til den gang.

Mvh. Brian
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 10:22
Sludder og vrøvl Brian, landmændene har selv ansøgt om og underskrevet lånene - så selvfølgelig er det deres egen skyld.
 
Læs i øvrigt disse publikationer
 
 
 
Specielt side 39 i den sidste er interessant - her kan du læse hvad alle pengene er brugt til LOL
 

3.2.10 Langt fra alle lån er investeret i landbrugsdrift

Referencer: Fødevareøkonomisk Institut (2011).

Køb af ejendomme og jord

Investeringer i stuehuse,

sommerhuse, vindmøller ect.

Køb af værdipapirer og andre

finansielle investeringer

Investeringer i

landbrugsinventar,

-bygninger og -maskiner

Dækning af

landmandsfamiliernes

privatforbrug og underskud

 
 


Redigeret af Jan Persson - 23 Feb 2012 kl. 10:26
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 10:33
Læs også denne artikel.
 
 
Jeg elsker specielt dette citat:
 

For det er rigtigt, at dansk landbrug ikke længere er velpolstret. Men det er landbruget selv skyld i, dels fordi bønderne ikke har forstået at omstille deres forretning og produktion, dels fordi de som en anden flok pokerspillere har formøblet formuen og opbygget en gigantisk gæld på 350 mia. kroner.

Men hvis ens spidskompetence er at muge ud i stalden, skal man tænke sig om to gange, før man begynder at spekulere i schweizerfranc.

......Poul Aarøe Pedersen

ClapClapClapClapClap


Redigeret af Jan Persson - 23 Feb 2012 kl. 10:35
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down