Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man komme til for historier

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kan man komme til for historier
    Sendt: 12 Apr 2012 kl. 00:46
Citat: tranholm

 
For at blive ved emnet fisk, joo der bliver taget pæne fisk i fjorden, der bliver bare ikke talt så meget om det, lidt mere varme og sol, så går fiskeriet amok, tror jeg nok, eller hvad tror i.


I Roskilde Fjord er det et kæmpe stort problem, at ålehandlingsplanen har medført, at fritidsfiskerne ikke må fiske med ruser efter ål i perioden fra den 10 maj til og med den 31 juli, det har har nemlig haft den kedelige bivirkning, at de allesammen har kastet sig hylende og skrigende over garnfiskeriet efter havørreder, og da udbyttet generelt er mindre ved garnfiskeri, så er det ulovlige fiskeri med faststående redskaber nærmest eksploderet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 01:00
Det bliver sgu aldrig rigtigt godt så længe vi har alt det bøvl med deres garn, og hvis det ikke bliver stoppet så kan det jo nærmest være ligegyldigt at søsætte "Havørred Sjælland".
Hvorfor skulle vi smide så mange fisk direkte ud i deres garn.
Så er det i hvert fald ikke noget som jeg gider at røre ved...så kan de for min skyld beholde deres fisk.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 07:17
Hej Claus
Det skulle da glæde mig rigtig meget hvis kystfiskeriet igen går den rigtige vej, det håber jeg meget det gør, da det giver fornyet kræfter til at lave vandløbsrestaureringer fremover.
Jeg er meget enig med dig, at de sidste 10-12 år har været utrolig dårlig, selv om der ikke har været de vejrforhold som du nævner i alle disse år(Alger, isvintre osv osv) Jeg er spændt på at se, om de ting vi snakkede om på mødet giver ny viden, det håber jeg.
K&B til Seatrout Open
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 08:08
På Djursland og omegn, er der blevet fanget rigtig godt med fisk i foråret. Det er der ikke blevet de senete par år. Var ved Mariager fjord i går og selv om jeg ikke fik fisk på land, så talte jeg med mange lystfiskere, som kunne fortælle om et rigtig godt fiskeri. Jeg så også fint med fisk, som jeg så desværre ikke kunne fange selv Tongue

Jeg er ret sikker på, at der i år er flere fisk end der har været de seneste år, men som Claus Eriksen skriver, så skal man sikkert søge dem andre steder end man gjorde tidliger, idet en større andel af fiskene på kysten nu er "vilde" fisk.

Knæk og bræk fra

Niels Åge Skovbo
Århus
Til top
Kim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Hansen

Tilmeldt:: 24 Okt 2003
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 09:15
Citat: Henrik Christensen

Det er ret spændende det her... 
Jeg var til et møde i Nov. sidste år hos DTU AQUA i Silkeborg på foranledning af Vandpleje Fyn Pga. det utrolige dårlige fiskeri på ja FynWink
På mødet indledte Claus Eriksen med at vise en Power Point præsentation af de sidste 10 års fangster på Fyn.
Jeg skal fortælle jer, at det var meget dystret billede af fiskeriet på Fyn i de sidste 10 år og det på trods af at der årligt udsættes næsten ½ mill smolt på Fyn.
Så kan man da godt undre sig over, at lige pludselig op til Gofi Seatrout open bliver fiskeriet super godt, men det er vel det man kalder for "markedsføring"Wink

Men som anden også rigtig skrev, så går man ikke ud og siger at fiskeriet er utrolig dårligt, tag og bliv hjemme, lige op til en fiskekonkurrenceWink
Men alt er jo som bekendt relativ, se bare her:

Det lyder jo som super godt fiskeri, men 12 fisk til 150 fiskere over 3 dage...!
Men kan da godt se at det er lang bedre end sidste år, hvor 150 fiskere kunne fange 2(to) fisk over 3 hele dage...Shocked

K&B til Seatrout Open
Til top
Kim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Hansen

Tilmeldt:: 24 Okt 2003
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 09:18
Næste faktum er også at der IKKE er 150 deltagere ude at fiske, så mange er der ikke på Als.... nej der sælges 150 kort og hvis 20 -25 mand køber 2 eller 3 kort kommer de nok op på det antal. Kan jo også ses til præmie overrækkelsen hvor der maks er 40 mand.... falsk reklame i årevis ......
 
Men hensyn til fiskeri synes jeg også at det er markant bedre i år end de sidste 2. Den sidste uge til 14 dage med faldende temperaturer har dog nedsat bidelysten noget men mon ikke det kommer igen...Smile
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 10:43
Præmieoverrækkelsen hænger ikke sammen med antal deltagere, men med dem som gider at overvære det.
Før i tiden hvor der blev fanget 30-40 fisk til konkurrencen, var der også langt flere deltagere til præmieoverrækkelsen.
Når nogle har fisket i 3 dage fra morgen til aften UDEN at se skyggen af fisk, er det nok de færreste som gider at overvære en præmieoverrækkelse bagefterWink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:39
Ja ja ja ja ja ja, man får i øvrigt også en hurtig fornemmelse af der er taget enormt mange fisk de forskellige steder Clap
Der er ikke nogen som er bedre til at puste til ilden end fiskere, bare se hø´s hemmeligheder, den kære T Hansen står med armene bredt godt ud, og siger det var sådan en fisk her, hvorefter han lander lidt igen - det var en 70 cm´s fisk ha ha ha ha.
Men efter sigende skulle der være taget max fisk her hvor jeg kommer fra, meeeeeeeeennnnn...
Den ene dag bliver der positivt snuppet en på 2.9 kg kender manden, dagen efter mødte jeg en serie andre fiskere, og så havde den pludselig 4-5 andre vægte, altså opaf Star
Pludselig var den blevet til flere fisk i den størrelse taget af samme mand osv. osv. osv.
Så man må erkende det gælder om at holde tungen lige i munden og sortere i de oplysninger man får Tongue
For her er der slet ikke høstet så mange som det forlyder ude i fiskekredse.
Og det kan ses ved den helvedes aktivitet der var da rygterne om fænomonalt fiske svirrede, nu kan man godt bevæge sig 500 meter uden at se andre igen Clap


Redigeret af jhh - 12 Apr 2012 kl. 11:42
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 13:43

I får i hvert fald solgt to til et par gutter fra DævleØeren, Vi går i havørred psykose fra Fredag kl 00:01  til Søndag kl 15:00, så hold børn og kvinder indendøre! - Om der er millionvis af ørreder eller bare et par stykker betyder ikke så meget, vi skal nok finde dem og fange dem! - Og når vi har gjort det skal vi drikke os pattestive så vi kan dalre rundt med fluestangen på kysten i en ordentlig brændert og falde livløse om ved et bål et sted.. Yiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Big smileBig smileBig smileBig smileBig smile

Eller som i siger på Fyn; "Åååårrrhhhh deeet Skjjøøøønnnntttt jo" Wink

[/QUOTE]

Helt sikkert ! giv lyd fra jer hvis i ender på østfyn - så drikker vi os pisse fulde sammen !

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 15:04
Hmmmm Big smile

Tjaaaa... Når vi i den grad "næsten" kan komme op at toppes over fangsterne/vise versa på div. steder, bør vi vel hellere tænke over årsager til dette?.

De kære ørreder har jo indtil nu været at finde fjord/kystnært, og hvis de så IKKE længere er det, må det vel være pga. 1 af 3 årsager!.

1- overfiskning (incl. div. årsager)
2- manglende "fødeemner"
3- vildfisk kontra opdræt - fisk`s betèen - finder fødeemner på dybere vand!.
4 - ? Hvad jeg nu har glemt Confused
Mvh. - Kim -
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 15:30
Et skide godt råd Jan Frandsen er at købe sig en krogskærper.....Thumbs Up
Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 17:51
Nå hvordan gik det på Fyn i denne weekend??

Stadig ingen fisk eller??? Wink

/Leif
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 17:58
Hehe... Man skulle da være et skarn, hvis man syntes, at det gik dårligt... Eller??
 
Kom desværre ikke selv afsted, da jeg røg ned med en omgang "febersnot", men fulgte da lidt med fra sofaen... Jeg synes, at top ti listen er særdeles fin med mange store fisk!!!
 
 
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 18:09
Leif >>> 14 Undermålere, 4 målsfisk, 1 nedgænger og en overspringer på 52cm til mig og noget lignende til min fiskemakker.. Big smile
 
Brian >>> Det må blive til efteråret Smile fik ikke set beskeden...
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 19:02
På den årlige store kystkonkurrece på Als hvor 150mand var med, blev der taget 3 fisk om Fredagen, 5 om lørdagen og 1 om søndagen.Thumbs Down
Største fisk 2,2kgDisapprove
Men tillykke med det fine resultat på Fyn
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 20:54
Måske lillebælt er parat til, total fiskelukning indtil der er noget godt at komme efter!. Lillebælt har jo store dybder, og derfra indefter og div. dybdelommer, der i den grad giver utallige havfisk m.m. muligheder for, at udvikle sig sig til en evt. verdslig videre udvikling.

Vi bør faktisk tænke over lillebælts specifikke  bund /dybde forhold, der jo på mange områder er helt specielt perfect vedrørende de opgivne data!

Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down