Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Menneske- rettighederne

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Menneske- rettighederne
    Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:54
Jesper H ;
Jeg må indrømme, at jeg ikke "ser" din sag, og umiddelbart synes du er ude på et skråplan.
Kommunen har indgået en aftale med en forening om et fiskevand, og  nu vil i gerne være med - altså have en medfiskeret.
Hvorfor søren skulle i dog have det ????

Skal jeg så også bare samle 3 mand, stifte en forening - og så møde op ved Karup Å med fluestangen ??

IGEN ; Jeg har meget, Meget, MEGET svært ved at se den "sag" ved EU-domstolen.
I kan jo sådan set bare melde jer ind i den forening som har fiskeretten, hvis i VIL fiske i benævnte område.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 20:54
Jeg mener et fællesudvalg skal drive som før nævnt, og ikke generere store overskud.
Men beskedne beløb af hensyn til borgerne, så prisen er lav, men det der bliver i overskud bruges på det de er tjent på i samarbejde med stat og kommuner, sådan at alle naturbrugere gavnes af indsatsen.

Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 21:02
Simon - kan sige vi er vidt forskellige i opfattelsen af offentlige faciliteter, og vi må jo vente og se hvad der kommer ud af det.

Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 21:04
Citat: svene

Steen ganske enkelt, hvis der er færre lystfiskere så købers det mindre fiskegrej. Du arbejder ved en grossist ( godt inlægg af dig om ambassadur hjul), det betyder mindre omsættning vilket betyder færre ansatte. Så med andre ord du saver over den gren du sider på, hvis du vil ha højrekort priser. 

Næhh sven,  det gør jeg Ikke. 
Det valgte jeg selv fra 01-09-2014. Hobby og job var pludselig for meget det samme og jeg vil da også gerne holde fri engang imellem.

Og din beregning holder ikke stik.

En bredejer kan ikke tvinges til at leje ud til den lokale forening, så hvis de lokale ikke vil betale, så er der sikkert andre der vil.  Men disse andre skal også bruge fiskegrej og er de pengestærke, køber de også dyrt grej.
Nu har jeg også været å fisker og kan skrive under på at der er mange der ikke ofrer ret meget på deres grej

Men folk stopper jo ikke med at fiske fordi de ikke har fiskeret i den lokale å. Der er massere af putsøer endnu. Kystfiskeriet er stadig gratis.Faktisk er der ingen grund til bekymring.


Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 08:18
Citat: svene

Bo kom nu ud af din røde drømme verden. 
Hvor vil du finde de milliarder skal bruges?

Smile Det er noget af det sjoveste jeg længe har læst, af min omgangskreds betegnes jeg normalt som ret så liberal... Men hvem ved måske er jeg ved at gå over til den røde side. (indsæt selv darth vader lyde)

Til dit spørgsmål og den generelle tilgang til emnet, om at der ikke er penge til det, må vi have gang i et regnestykke.


Cowi lavede i 2010 altså for godt 5 år siden en grundig analyse i vores sport. Denne analyse ligger til grund for at en lang række politikere har fået øjnene op for lystfiskeri generelt.
I 2010 var vi ca. 616.000 lystfiskere der årligt brugte 4.000,- på lystfiskeri. Jeg vil æde en gammel hat på at begge tal ikke er blevet lavere siden krisens værste år.
Dertil kommer, som artiklen jeg linker til også en god portion lystfiskerturisme, som pøser penge i posen.

Rundt regnet 3 miliarder lad os lige tage den i tal for at vi begynder at begribe omfanget af penge... 3.000.000.000,- 

Store dele af de penge går i dag til meget få mennesker pga. vores lodsejer/foreningssystem. Såfremt vi skulle revidere systemet tænker jeg ikke at beløbet bliver mindre, tværtimod ser jeg gode vækstmuligheder for grejbranchen for guide branchen for bådbranchen etc... Og ikke mindst den danske skattekasse. For en  hvis portion af lystfiskerturisme er ret så ønskværdig under ordnede forhold. Norske, Svenske, Tyske, Polske, Russiske igen etc. lystfiskere vil efterlade et meget lille aftryk på vores vande for et enormt afkast.

Så pengene er der, men ingen tør tage systemet op og gøre det muligt. For foreningerne er stærke og fyldt med debathungrende konger, der igennem hårdt foreningsarbejde har tilkæmpet sig privilegier, som de nu har mere eller mindre for sig selv.

Jeg syntes faktisk Simons kommentar med at 3 tilfældige mennesker ikke skulle have ret til at fiske i Skjern å tror jeg det var, er ret fantastisk. Hvorfor? Hvorfor skal alle ikke have muligheden for dette, uden at skulle tvinges til at være medlem af en forening/forbund. Jeg siger ikke der skal være fri og ukontrolleret adgang. Jeg siger, at denne adgang ikke skal bestyres af lodsejere og foreninger.

Nu har jeg fremført mine holdninger og hvis bare vi har tænkt over vores system er jeg glad. Jeg forventer ikke der sker ændringer, det er foreningsdanmark alt for stærk til Tongue
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 08:37
Citat: jhha799

Jeg mener et fællesudvalg skal drive som før nævnt, og ikke generere store overskud.
Men beskedne beløb af hensyn til borgerne, så prisen er lav, men det der bliver i overskud bruges på det de er tjent på i samarbejde med stat og kommuner, sådan at alle naturbrugere gavnes af indsatsen.

Altså en lille opsummering og en belysning af de lidt mere lav praktiske ting.

Mener du at hver kommune skulle tilbyde fiskevand til, f.eks et lystfiskerlaug af alle lystfiskere bosiddende i kommunen? Et kontingent skulle så afspejle betalingen, til kommunens administrationsomkostninger og evt andre udgifter? Lystfiskerne skulle så selv stå for de forskellige sædvanlige ting ved fiskevandet? 

Husk også på, at hvis der skal være retfærdighed til, så skal det også koordineres med alle de andre "laug" af fuglekikkere, jægere, kajakroere, vindsurfere osv osv kom selv på flere. Alle disse brugere skal også koordinere hensynet til naturen i samråd, med kommunens biolog etc etc.

Hvis det er muligt er det da bestemt en interessant tankegang.

Alle de private lodsejere, kan så blot fortsætte i fred med udlejningen til hvem de ønsker.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 09:30
"I 2010 var vi ca. 616.000 lystfiskere" - Enten er der ekstrem mange over 65 år og under 18 år, eller der er trotyl mange rene P&T-fiskere, eller der er imponerende mange, som ikke betaler fisketegn. Der betales jo kun ca. 200.000 i samtlige kategorier.

Eneste anden forklaring kan så være, at tallet 616.000 lystfiskere er noget statistisk fjolleri, som blot gentages til det bliver en usand - sandhed
Hav en smuk dag.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 09:57
Jeg syntes faktisk Simons kommentar med at 3 tilfældige mennesker ikke skulle have ret til at fiske i Skjern å tror jeg det var, er ret fantastisk. Hvorfor? Hvorfor skal alle ikke have muligheden for dette, uden at skulle tvinges til at være medlem af en forening/forbund

Boand. Det er ikke helt korrekt. Alle kan fiske i Skjern Å, man går blot ind til Korsholm og køber et dagkort,¨så er der masser af muligheder.

Men hvis man ikke overholder de skrevne regler så er det ud.....
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 10:13
Jamen så sidder den jo lige i skabet !
Undertegnede, min kone og min søn stifter foreningen "Vi vil  fiske i Karup Å" - og dermed er det vore menneskeret at fiske til enhver tid, på områder af Karup Å hvor lodejere er det offentlige.
Jeg stifter sgu da lige et par foreninger til Gudenåen, Skjern Å og Storåen også.
Derefter henter jeg en ministerbil på Christiansborg (den er jo også min, da jeg betaler skat).

Det bliver et FORRYGENDE fiskeår Tongue

Ps. Da Danmark er en del af EU, stifter jeg samtidig foreningen "Mörrums Venner" - så kan de lære det de svenskere !
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 10:16
@Simon. Jeg vil jo netop af med foreningerne, så det at du opretter foreninger skulle i min fantasiverden ikke gøre en skid forskel.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 10:24
Bo S.A. ;
Trådstarter mener jo NETOP, at man ved at oprette en forening, SKAL have medfiskeret i offentligt ejet vand.

Din holdning til at ALT skal være for alle, på lige og ens vilkår, dén kender jeg godt.
Det forsøges stadig i enkelte lande i verden, med noget ringe resultat.

Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 11:06
Jesper i princippet ja, men altså personer fra feks. vejle skal også kunne melde sig ind i en feks. koldingforening, men en kommunes foreninger deles i en fælles organisation om de administrative opgaver som de praktiske.
Vi har været omkring tanken feks. Kolding Firma Sport som jo en en gammel konstruktion, også skulle kunne optages i sådan et samarbejde, de har sikkert 1 eller 2 virksomheds klubber som fisker.

Og uden at generere overskud, til andet end vedligehold af borde bænke osv. grus til huller i veje - ja vi ved jo hvad der tænkes på.

Kommer lige ind på det med vandpleje, det er jo noget af det vi betaler skat for, fisketegn og andre afgifter. Men alt kan jo diskuteres om det er ok at naturbrugere ved brugen bidrager med et beløb til det også.

Nu ér hartedons et mekka i forvejen for fuglekikkere, der er et int. fugleliv derude.

Nu Harte Dons - der er Stallerup sø jo åbnet for "Mener det er" Kolding Kajakklub også, og Kolding Kommune har bygget en bro hvorved de selv skal have udlejnings kanoer liggende.
Så - Vi føler jo lidt vi er blevet vraget fordi vi er en sten, i de gamle sko man har gået i de sidste 50 år.
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 11:06
Ligesom at envælder væltes igen og igen verden over pga. uretfærdigheder mod flertallet
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 13:41
Jeg vælger at sætte et sæt fiskegrej til salg herinde bestående af en stang og et hjul.
Jeg vil kun sælge samlet.
Nogle vil så påberåbe sig det uretfærdige, da de er vældig interesseret i stangen, men ikke ønsker hjulet med. Jeg svarer tilbage, at det jo er deres valg om de ønsker at købe sættet. De svarer tilbage, at de mener de har ret til at vælge kun at købe stangen.
Hmm....
I dette tilfælde vil jeg mene ærgli' ærgli'....

Men jeg kan godt se problematikken i, når/hvis en enkelt forening alene har retten til et bestemt vand, og man derfor er pisket til at indordne sig under dennes regler og retningslinier.
Men burde man så ikke i stedet give de forskellige vande til flere foreninger?


Redigeret af Mivs - 27 Jan 2015 kl. 14:02
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 13:43
I øvrigt lidt "sjovt" det der med DEMOKRATI.....

På den ene side himler folk op om, at demokratier - dvs. flertallet - skal tilgodeses.
I andre sammenhænge himler folk om at man netop skal tage hensyn til mindretal - og dermed beslutte på tværs af et flertal????
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 14:38
Citat: Boand

@Simon. Jeg vil jo netop af med foreningerne, så det at du opretter foreninger skulle i min fantasiverden ikke gøre en skid forskel.


Af med foreningerne? Det var dog en frygtelig tanke, som jeg slet ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig du har tænkt igennem, inden du skriver det her.
Jeg er medlem af en velfungerende sportsfiskerforening som har mellem 80 og 100 arrangementer om året, et velfungerende juniorarbejde med arrangementer hver 14. dag året rundt (undtagen sommerferien), klubmøder hver mandag i vinterhalvåret for seniorer med et gennemsnit på 16 deltager hver gang, en fantastisk sammenhold, hvor vi hjælper hinanden, holder fluekastekurser, fluebindingskurser osv.
Vi har ca. 6 km fiskevand som vi betaler mange penge for, og som det kun er medlemmerne der må fiske i (laks, havørred, bækørred, stalling).
Hvis man ønsker at fiske i det vand, må man blive medlem af foreningen til den sølle pris af 695 kr for et helt år. Så får man yderlige 45 km fiskevand i en anden å, som vi dog ikke har alene.

Selvfølgelig skal foreningerne IKKE nedlægges - det ville da være for dumt.

Hilsen
Kim A.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 14:50
Ja Bo det må være en and.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 15:18
Lad os da bare få lukket foreningerne, så vi kan slippe af med de fjolser, som helt gratis bruger tid på vandløbs- og fiskepleje.

Strålende idé, for så ødelægger vi fiskeriet for alle inklusive kystfiskerne.

Sikke noget bavl at brænde af

Man kunne overveje nogle krav om, at alle foreninger burde lægge noget fiskevand ud til dagkortsalg, hvilket også kunne bidrage til flere penge i foreningskassen. Det svære er så blot prisen for dagkortet, og hvor ofte det må købes, og om der skal være en limit på fangsterne.

Det kan nok blive svært
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 18:45
Clap Michael du har helt ret med dit indlæg om demokrati.

Det er det eneste rigtige, men rammer det noget af mit er det skidt he he 
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 19:35
Er der nogen, der har gjort sig den ulejlighed at undersøge, hvad der menes med begrebet "foreningsfrihed" i menneskerettighedskonventionens artikel 11?

Men bare så jeg forstår det helt nøjagtigt:

Vil I rejse en sag for menneskerettíghedsdomstolen, for at bevise en uhellig alliance mellem Kolding Kommune, lystfiskerforeningerne og DSF, fordi der er indgået aftaler med en række lodsejere om fiskeretten til en række vande - og derfor/derved krænker jeres menneskeret?

Hvilken 'menneskeret' taler vi om her?

Mvh. Kasper
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 20:08
Nej at man har ret til at vælge sine medlemskaber frit, altså ikke et som trækker det andet med sig.
Kommunen har jo bare grillet xxx her, ved at bruge dem i et afslag, og fremstille den måde at værge medlemmer på som lovlig.
Så er det jo klart de i første omgang må svare på lovligheden.

V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 20:20
Men Kasper, det er i øvrigt ekstremt svært at finde noget om.
Ingen foreninger har så vidt jeg har kunnet finde oplysninger om inklaget sådan en sag endnu, men en skal jo være den første, det kan jo så måske blive os.
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 20:20
Jesper, lad mig spørge sådan her, hvad så hvis min forening siger 1000kr i medlemskab. Siden kan du vælge dsf fra. Du betaler stadig 1000kr. 

Jeg tror at du vil tabe den og taber du sagen så må du jo betale sags omkostningerne, er du klar til at gøre det.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 20:37
Nej Sven det er frit for enhver EU borger at anvende den domstol. Jeg kan forestille mig den er til for at sikre EU borgernes ret bliver overholdt.

http://www.euo.dk/dokumenter/traktat/charter/samtlige/12/

Der står foreningsfrihed på alle niveauer... Dermed vel også ret til at vælge på alle hylder !
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 20:50
Men hvilken 'vej' går medlemsrekrutteringen? Er det sådan, at DSF "tvinger" de respektive foreninger og in casu foreningens medlemmer til at være organiseret under sig?

Sådan som jeg læser konventionens artikel 11 handler den jo netop om menneskets grundlæggende ret til at organisere sig i en forening uden at skulle frygte for liv, levned og forfølgelse.

Jeg er fx organiseret under DSF uden at være organiseret i en forening - og derfor har jeg heller ikke ret til noget vand overhovedet, lige på nær kysterne.

Men det betyder vel ikke, at mine menneskerettigheder er krænket?       
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 20:55
Jo, men hvem skal betale dine omkostninger. Juridisk bistand.... Skal staten det?

 Du har jo sådan set foreningsfrihed. Du kan bare vælge en anden forening. Så du har din foreningsfrihed. Du har som medlem af foreningen mulighed at stille forslag at de ikke skal være med og betale x kr per medlem. Det du vil gøre er lade minoriteteten styre.

 Du vil tabe sagen hvis de gider kigge på den hvilket jeg tvivler på de vil. men jeg tager hatten af hvis du vover køre den ud, ellers bliver det vel lidt som vi alle har tendens til meget snak og lidt verksted.
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 21:01
Gab....... at i kan blive ved
Troede lige der var bare lidt nyt, men desværre nej
Gentagelse på gentagelse  

SmileN


Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 21:02
Prøv så og se 12. Kasper - 11 er mere baseret på erhverv tror jeg.

Jeg er ikke jurist - men jeg opfatter det som jeg skriver, den holdning er jeg heller ikke ene om.

Du må heller ikke tro jeg er modstander af forbund, det er jeg slet ikke - grunden til koof ikke er en xxx forening er, folk mangler det frie valg som jeg efterlyser her i tråden.
Og så er der andre ting ved xxx som gør den konstruktion er syg i sin grundvold.
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 21:06
Berthelsen endnu sjovere at du gider læse det. Men okndu må jo være nysgerig.....

Jesper holdning kan man ha, men vover du køre linen ud. Jeg havde ikke vovet det, hvis jeg skulle vælge.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 21:24
Det har jeg skrevet før Sven, går planken ud på det her, i alle henseender.

Og viser det sig jeg og alle andre har taget - så er det testet til grænsen.

Og så 
Må man jo der erkende sit nederlag.
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 00:58
Jesper

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvad det er du vil have domstolen til at tage stilling til.
Er det, at nogle foreninger har valgt at være medlem af DSF og dermed også siger at deres medlemmer automatisk bliver medlemmer af DSF også?
Det kommer vel helt an på foreningens vedtægter.
Den forening jeg er medlem af, er medlemsforening i DSF, og det er den fordi medlemmerne for mange år siden sagde ja på en generalforsamling til at det var det man ønskede.
Hvis et flertal i dag, på en generalforsamling, vælger at foreningen skal meldes ud af DSF, så er det jo det bestyrelsen må gøre.
Længere er den vel ikke.
Jeg vil da virkelig ikke håbe, at nogen som helst domstol vil/skal bestemme, hvordan en forening skal være - det må da alt andet lige være de medlemmer der er med i foreningen, der på ganske demokratisk vis, bestemmer det.
Hvis du kører den til ende, og vinder sagen således, at en forenings generalforsamling ikke kan bestemme om medlemmerne skal være medlemmer af en hovedorganisation eller ej, går vi en meget svær tid i møde. Alt hvad der hedder foreninger vil mere eller mindre blive nedlagt.
Hvem synes du så lige skal organisere vandpleje, el befiskning, tage sig af juniorerne, lave kurser for dem der har brug for det osv osv?

Hilsen
Kim A
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 06:21
Kim en forening kan da sagtens være medlem af xxx, der er 450 medlemmer i alt.
De 150 ønsker ikke xxx medlemskab og betaler kun lokalt, de resterende 300 vil støtte og betaler til dem.

I nogen af DJ´s foreninger kalder man dem B Medlemmer - det giver adgang til hele foreningens palette af aktiviteter, dog ikke de aktiviteter som foreståes af DJ.
I andre kalder man det Konsortier i foreningen.

Men nu har vi været igennem den mange gange - Forening X sælger dig et fagligt medlemskab, de trækker medlemskab nr 2 ned over ørene på dig i samme åndedrag.
Det er der vi skal hen Kim, du skal ikke som medlem af samme forening som jeg "Bestemme" hvad jeg skal være medlem af, heller ikke et flertal - det har du eller flertallet ikke ret til efter manges overbevisning.

Da alle de sager her startede, der lavede man en manøvre der betød at - Når du meldte dig ind i fagforeningen X ja så var du pr automatik ikke medlem af A-Kassen, for det måtte man ikke.
Derfor kan du i dag vælge et fagligt medlemskab, eller A-Kassen alene - du kan også vælge den fulde pakke, med både fagligt medlemskab og A-Kasse.

Og det forhold ligner til forvæksling lokale Sports og Lystfiskerforeningers arrangement med xxx.

Der er da 1 eller 2 Lyst og Sports fiskerforeninger der har set lyset og pisket xxx til den måde at drive det på, de har bare ikke ønsket at svare mig på hvordan de fik skruet det sammen, for så havde vi højest sandsynlig også haft en kontakt eller to til xxx
Som skrevet før, jeg og de fleste af mine medmedlemmer i Koof er ikke forbunds fjendtlige - Vi vil bare have valget !

Det er helt ned til sågar børn man tvinget ind i xxx, er du eller andre voksne berettiget til at påtvinge børn en bestemt faglig holdning ?

Så kan man i øvrigt påtale, nævne, beklage vi er en relativt ny forening - Ja ja men hvordan er alle andre foreninger stiftet for 10-40 eller 80 år siden.

Redigeret af jhha799 - 28 Jan 2015 kl. 06:41
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 06:39
Du blander her pærer og æbler som sagt tidligere. Fagforeninger og fritidsforeninger er ikke det samme. Det med jagtforeninger passer heller ikke. Der er jagtforeninger der er knyttet til dj og du har inget valg. 
 Det med b-medlemskaber i jagtforeninger er nok fordi den lokale jagtforening har bestemt det på en generalforsamling.

For at tage din din sammenligning med erhvervsmarkede svarer det jo nærmere at du skal bestemme om din arbejdsgiver  skal tilhører en organisation for arbejdsgivare eller ej. Så jeg bliver mer og mer sikker på at du taber sagen. Men bring den endelig indfor menneskerettighedsdomstolen, men vær sød at gøre det den 1 april.

Du må undskyld jeg siger det. Dvære meget selvoptaget, hvis du mener at dine menneskerettigheder er dybt krænket her.. Specielt når man ser på om verden.  Men vil du offre din tid og penge så vær velkommen til det, men taber du så står du med omkostningerne.

 

Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 06:46
Du er helt på vildspor Sven - det er netop at skille dine Æbler fra mine Pærer

Det med DJ - Det kan vi tage over en privat besked Nu er det sådan jeg har været Meget aktiv i et par DJ foreninger i en årrække
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 06:51
Jesper jeg tror vi lader den ligge, du kan åbenbart ikke se propotionerne. Men ok du skal også ha tiden til at gå med noget når du karpefisker.....😀
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 06:57
Jesper et eksempel på det du mener er en dybkrænkning af dine meneskelige Rettigheder som du påstår ikke finde I Dansk jagt. Er vejlejagtforening....
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 07:09
Citat: Af mit eget svar til Kim så du ikke skal igennem, alle de fyld indlæg som pludselig dukkede op.

Citat: jhha799

Kim en forening kan da sagtens være medlem af xxx, der er 450 medlemmer i alt.
De 150 ønsker ikke xxx medlemskab og betaler kun lokalt, de resterende 300 vil støtte og betaler til dem.

I nogen af DJ´s foreninger kalder man dem B Medlemmer - det giver adgang til hele foreningens palette af aktiviteter, dog ikke de aktiviteter som foreståes af DJ.
I andre kalder man det Konsortier i foreningen.

Men nu har vi været igennem den mange gange - Forening X sælger dig et fagligt medlemskab, de trækker medlemskab nr 2 ned over ørene på dig i samme åndedrag.
Det er der vi skal hen Kim, du skal ikke som medlem af samme forening som jeg "Bestemme" hvad jeg skal være medlem af, heller ikke et flertal - det har du eller flertallet ikke ret til efter manges overbevisning.

Da alle de sager her startede, der lavede man en manøvre der betød at - Når du meldte dig ind i fagforeningen X ja så var du pr automatik ikke medlem af A-Kassen, for det måtte man ikke.
Derfor kan du i dag vælge et fagligt medlemskab, eller A-Kassen alene - du kan også vælge den fulde pakke, med både fagligt medlemskab og A-Kasse.

Og det forhold ligner til forvæksling lokale Sports og Lystfiskerforeningers arrangement med xxx.

Der er da 1 eller 2 Lyst og Sports fiskerforeninger der har set lyset og pisket xxx til den måde at drive det på, de har bare ikke ønsket at svare mig på hvordan de fik skruet det sammen, for så havde vi højest sandsynlig også haft en kontakt eller to til xxx
Som skrevet før, jeg og de fleste af mine medmedlemmer i Koof er ikke forbunds fjendtlige - Vi vil bare have valget !

Det er helt ned til sågar børn man tvinget ind i xxx, er du eller andre voksne berettiget til at påtvinge børn en bestemt faglig holdning ?

Så kan man i øvrigt påtale, nævne, beklage vi er en relativt ny forening - Ja ja men hvordan er alle andre foreninger stiftet for 10-40 eller 80 år siden.


http://www.euo.dk/dokumenter/traktat/charter/samtlige/12/
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 07:25
Jesper, du må jo tage og komme i gang med din retsag, glæder mig til udfaldet om 10-15 år....... Uanset hvad det bliver så må du ha for meget tid, der skal bruges. Men gå endeligt i gang ellers er det jo bare tom luft du slipper ud.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 10:08
Sorry Jesper
Jeg orker ikke lige i øjeblikket at argumentere med dig.
Jeg har skrevet hvad jeg mente, og det gør jeg stadig.
Jeg tvinger ikke børn ind i bestemte politiske holdninger - de bestemmer helt selv om de vil fiske på egen hånd eller i juniorafdelingen, altså om de vil være medlem eller ej.

Slut herfra, jeg har fornuftige ting at tage mig til.

Hilsen
Kim A.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 11:18
Kan trådstarter ikke - ganske kort - , opridse hvilke brud på menneskerettighederne der er årsagen til at der ønskes en sag ?
Er det sammenhængen mellem lokalforening&DSF , eller er det den lokale kommunes forvaltning af noget fiskevand ????
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 11:48
Citat: simon agerholm2

Kan trådstarter ikke - ganske kort - , opridse hvilke brud på menneskerettighederne der er årsagen til at der ønskes en sag ?
Er det sammenhængen mellem lokalforening&DSF , eller er det den lokale kommunes forvaltning af noget fiskevand ????

Ha ha ha.

Hvis man ikke har opfattet essensen efter 139 indlæg, så vil endnu en opsummering nok ikke hjælpe.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 12:26
Steen V :
Tak for dit indlæg, men du evner måske at belyse emnet, så selv JEG kan få øje på bruddet på menneskerettighederne - jævnfør mit forudgående indlæg ?

ELLER kunne det tænkes, at du som i hovedparten af dine øvrige 235 indlæg blot forsøger at tilføre noget personligt og negativt til debatten.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 12:50
.....kunne forstå det, hvis der troppede en farlig politimand op på bopælen, smed dig i aflåst sideleje og fremtvang en underskrift på, at du pinedød skulle være medlem af en forening.
Men forstår ærlig talt ikke, at man træffer et valg - et frivilligt valg - om at melde sig ind i en forening, som mig bekendt ikke holder hemmeligt, hvad man dermed bliver en del af. Dvs. hvilke vande, der er tilgængelige, hvordan de fordeler deres økonomiske ressourcer (ungdomsarbejde, ferskvand, saltvand, flue, spin) regler og evt. medlemskab af paraplyorganisation.
For mig at se, ønsker du et medlemskab af en bestemt forening men vil samtidig diktere foreningen, hvordan den skal gebærde sig. For hvis foreningen siger "ønsker du medlemskab hos os indbefatter det samtidig medlemskab af DSF", så har du et valg: Ja eller Nej!
Synes du - som det åbenbart er tilfældet - at det er bunduretfærdigt og menneskekrænkende - så mød op på en generalforsamling. Viser det sig så, at du er i mindretal med dine holdninger har du jo stadig et valg: Fortsæt dit medlemskab på givne betingelser eller meld dig ud.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 13:43
Ja Simon.
Det er da ganske enkelt.
Det drejer sig om retten til foreningsfrihed.
Der er intet bevis for at der ikke foregår noget ulovligt, når man via medlemskab af en forening, samtidig skal tegnes som medlem af en anden.
Det er aldrig prøvet noget lignende tilfælde ved en domstol og da der er elementer som der er uklarhed over for os ikke jurister, så må vi jo tage rettens ord for, om der foregår noget ulovligt eller om det hele er 100% lige efter bogen.
Er det virkelig så¨svært at forstå, eller føler du nu jeg har lavet 237 indlæg, bare for at genere dig?LOL

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 13:56
Hvis man ellers er nok til det, så laver man en to-foreningskonstruktion.

Alle bliver i den ene forening, som ikke er medlem i den tidligere vedtægtsbestemte hovedorganisation. Den anden forening har kun medlemsskabet i hovedorganisationen som formål, og der er så kun de medlemmer, som ønsker at være medlem af hovedorganisationen.

Det behøver man ikke rende i retten for, og heller ikke sure sig over på Lystfiskerforum. Det kræver blot lidt vilje og arbejde

Konstruktionen findes allerede.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 14:23
Citat: Steen V Knudsen

Ja Simon.
Det er da ganske enkelt.
Det drejer sig om retten til foreningsfrihed.
Der er intet bevis for at der ikke foregår noget ulovligt, når man via medlemskab af en forening, samtidig skal tegnes som medlem af en anden.
Det er aldrig prøvet noget lignende tilfælde ved en domstol og da der er elementer som der er uklarhed over for os ikke jurister, så må vi jo tage rettens ord for, om der foregår noget ulovligt eller om det hele er 100% lige efter bogen.
Er det virkelig så¨svært at forstå, eller føler du nu jeg har lavet 237 indlæg, bare for at genere dig?LOL


Hej Steen
Du har fuldstændig ret, i hvert fald i én af de ting du skriver, nemlig at det drejer sig til retten til foreningsfrihed.
Der er ikke et eneste medlem i min forening der er tvunget ind. Hver og én er der ganske frivilligt.
Hvert eneste år er der medlemmer der benytter deres foreningsfrihed til at melde sig ud, ligesom der er andre der benytter deres foreningsfrihed til at melde sig ind.
Alle dem der melder sig ind, kan ikke være et sekund i tvivl om, hvad foreningen står får, vi reklamerer nemlig gerne med at vi er medlemmer af DSF, at vi har 8,7 km åvand, hvor du kun kan fiske som medlem (ingen dagkort), og at vi er medlemmer af en sammenslutning med ca. 45 km fiskevand.
Så du har fuldstændig ret - man bestemmer helt selv, om man vil meldes ind eller om man vil meldes ud af min forening.
DET MÅ SKU DA KALDES FORENINGSFRIHED

Hilsen
Kim A

P.S. Jeg er også medlem af en anden lystfiskerforening, hvor foreningsfriheden ikke er tilstede. Hvis man ønsker at blive medlem af denne forening, skal man opfordres til det af et andet medlem, og godkendes på generalforsamlingen. Dette er ikke sket de sidste 15 år, så der kan man slet ikke snakke om foreningsfrihed
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 14:41
Hej Steen: ”intet bevis for at der ikke foregår noget ulovligt”. Det plejer da at være et ret grundfæstet princip, at man skal bevise, at der er sket noget ulovligt – ikke det omvendte- eller?

Trods de mange indlæg kan jeg ligesom Simon på ingen måde se det ulovlige i at man ved indmeldelse i en forening må acceptere indmeldelse i en paraply organisation. Man kan irriteres over det, være uenig, søge det ændret, melde sig ud, smide girokortet i pejsen eller brokke sig over det.

Men at kalde det ulovligt – eller et brud på foreningsfriheden: Nej- den er heller ikke sivet ind her – beklager.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 14:57
Det kan IKKE afvises at jeg har misforstået trådstarter, men jeg ser 2 spørgsmål der rejses :

- Et lidt uklart spørgsmål, om lokalforeningens ret til at "tvinge" deres medlemmer ind i et forbund.
- Et spørgsmål om lovligheden i, at en kommune udlejer et område/facilitet til en forening, og dermed blokerer for at trådstarters forening kan komme til fadet.

Steen V ;
Dit sidste indlæg må enten indeholde en formuleringsfejl, eller også er det lykkedes dig at opfinde et helt nyt juridisk begreb... Vi har Tuneserloven, Rockerloven - og nu kommer Steen V. Loven : Bevis at du ikke har gjort noget ulovligt.

Vi skrider STRAKS til en forebyggende anholdelse af DSF-toppen, ned i futtog med dem LOL
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 15:21
Steen V´s logik med at man nu skal bevise at man ikke gør noget ulovligt, er den samme logik der anvendes når Steen V bebrejder DSF at DSF ikke varetager interesserne for IKKE medlemmer.

Verden er vendt på hovedet og våset antager nye dimensioner:

Det er manden, ævlet og retorikker der tilsammen skaber vrøvlet.
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 15:37
Steen: Du har ret, hvis den ikke er fanget endnu, så bliver den det heller ikke

Kjeld: Du får ikke xxx til at slippe flæsket, så fiser gassen da ud af ballonen på et år eller to
men hvis de gjorde, så skal jeg være en af dem der tager det med til generalforsamling og foreslår det

Og Simon, en kommune er UNDERLAGT, jeg prøver at bevare roen - UNDERLAGT Folkeoplysningsloven, hvis du gider læse den vil du erfare en Kommunes opgave ikke er at leje noget ud, men at stille til rådighed
Når en kommune så vælger at leje noget ud alligevel, så ligger det ikke under noget andet direkte lovgivning der er offentlig tilgængelig, nej det ligger efter min og andres vurdering under KOMMUNALFULDMAGTEN, og det er et meget flydende område, og netop Statsforvaltningen er eksperter i hvad den giver FULDMAGT til

Det ér sådan, og det bliver kort. Når en forening forvalter offentlige udendørs faciliteter, så ér der væsentlige hensyn at tage til offentligheden = borgerne - For det er deres egen ejendom, som andre lukrerer på

Nu er menneskerettighedsdomstolen jo bare den nogen har valgt foreningsfriheds sager ligger under, og den er ikke til for at vurdere ud fra BEVISER, den er til for at vurdere og Borgernes menneskeret er tilgodeset i Lovgivningen
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down