Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF efter kongressen

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF efter kongressen
    Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:25
Citat: tranholm

Citat: arntc

Trailer idéen er god, men den er efter min mening dyb afhængig af at foreningerne ønsker hjælpen, for de skal nemlig selv gå med rundt i lokalområdet :D
 
Traileridéen kan også overføres til "Forening 2.0" bussen, som skulle køre rundt og vejlede foreningerne i de nye muligheder på nettet og giver dem konkrete råd og vejledninger med på vejen, eventuelt giver dem relevante undervisningstimer i at tiltrække medlemmer fra nye netværk.
 
Forbundet kunne også stille hjemmesideværktøjer til rådighed, således at foreninger unden en hjemmeside nemt og hurtigt kan få en med gode søgemaskineoptimeringer og integration med f.eks. Facebook.
 
Jeg har lidt svært ved at forstå den ide, har de fleste klubber/foreninger ikke en hjemmeside idag, og sidder der ikke en god mængde personer rundt omkring i klubberne der ved meget om IT, hjemmesider med mere, når man ser her på siden er det jo lige før at de fleste har deres egen hjemmeside.
Vedr: søgemaskiner, værktøjer, facebook er jo noget de fleste bruger dagligt.
 
Jeg tror desværre ikke på at man kan hente nye medlemmer ved brugen af hjemmesider, hvis det forslag var stillet for 10-15 år siden tror jeg det havde været det rigtige værktøj, men ikke idag.
Hvis jeg får en ny telefon går jeg til mit barnebarn, hun har mere indsigt i alt det nye en jeg kan opnå, jeg har lige været på ferie med min børnebørn, selv hende på 6 år vidste sgu mere om min iPhone en jeg gør.
 
Jeg beklager men tror desværre ikke dit forslag vil give flere medlemmer, tror ej heller at mange klubber har et problem omkring hjemmesider, Facebook med mere 
 
Ole T
 
  

Desværre ligger landet ikke sådan. Mange foreninger er ved at komme med på vognen, men der er rigtig mange som halter håbløst bagud. 

Tag et kig på http://skjernaasam.dk og sammenlign med http://www.herning-sportsfiskerforening.dk/, hvilke af disse virker mest moderne og letlæselige?

på http://skjernaasam.dk er der ingen sociale feed knapper, så ikke noget med at "like" en nyhed eller et billede.

http://www.lf26.dk/ er et eksempel på en rigtig fed side som bare holder og som kan være med til at tiltrække den generation som dømmer på det ydre (de unge) :D

http://sdrfelding.dk giver ikke samme udtryk, men meningen er da god, men det står værre til hos http://www.ikast-isf.dk/ og http://www.v-o-l-f.dk/http://www.grindstedsportsfiskerforening.dk/ og http://www.borris.dk/

1 ud af 7 sider opfordrede til at besøge deres egen facebookside gennem sociale links.. Det kan godt være de 6 andre er på facebook, men det skal integreres i siden.

Dette var eksempler omkring Skjern Å. Jeg ved desværre at det ikke er et jysk fænomen, så der kan nemt strammes op over hele landet.

Til slut vil jeg lige påpege at jeg ikke er ude på at pege fingre ad nogen eller deres arbejde. Jeg påpeger bare at der er plads til forbedringer hvis man har ønsker om at markedsføre sig på 2012-vilkår.

Min egen forening ligger midt i feltet, så vi har selv store opgaver i den retning, så er jeg kommet "hvad med dig selv" spørgsmålene i forkøbet ;)


Redigeret af arntc - 23 Mar 2012 kl. 13:27
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:43
Arnt,
jeg kan godt følge din idé, men den kuldsejler for mig, når jeg tænker over, hvor meget tid, det vil kræve for forbundet, uden at det skal ende i, at foreningernes hjemmesider ender i noget ensartet og dermed måske noget kedeligt.
 
Jeg er så heldig, at have et par rigtig dygtige it-folk i min bekendtskabskreds, og endda en i min forening, men det kræver et meget tæt samarbejde, at lave hjemmesider, og bunker at tid til at pusle funktioner m.m. på plads.
 
Jeg tror det vil være en uoverkommelig opgave for forbundet, med mindre du har fundet på en arbejdsmetode, som jeg ikke kan gennemskue p.t.
 
Jeg er selv ved at skifte en gammel hjemmeside ud med en ny, og det har taget temmelig meget tid.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:50
Jeg mener ikke at forbundet skal lave det for foreningerne, de skal bare stille rådgivning og "hjælpepakker" til rådighed. F.eks et kursus i facebookintegration eller lignende.

Men jeg mente også at foreningerne skal kigge indad når de kritiserer forbundet for ikke at markedsføre dem nok. De skal altså selv lægge arbejde i det.

Som jeg skrev tidligere, så vil jeg da hjertens gerne komme forbi en forening og fortælle dem lidt om mulighederne her i år 2012, og måske snakke lidt med deres webmaster og give lidt gode råd og et skub i den rigtige retning, men i virkeligheden ville det jo være oplagt med en "2.0"-taskforce fra forbundets side.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 00:20

Det nytter jo ikke noget, at I laver en masse reklame for DSf, for selv den bedste markedsføring kan ikke fastholde kunderne, når produktet ikke lever op til kundernes forventninger. Og det er jo netop grunden til, at DSf i løbet af de sidste 10-15 år er gået fra 33.000 til kun ca. 20.000 medlemmer, foreningerne melder sig ud af DSf fordi deres medlemmer ikke føler, at de har nogen fordele ved medlemsskabet.


Hvis DSf vil vende udviklingen, så skal DSf bare stoppe den ensidige fokusering på de jyske å-foreningers interesser, og levere en vare, som alle danske lystfiskere, og i særdeleshed de sjællandske lystfiskere ka' bruge til noget, så vil der helt af sig selv ske en holdningsændring, hvor de sjællandske klubber vil overveje at gi' DSf en chance. 


De sjællandske lystfiskere føler, at de er blevet snydt af en dårlig vare, så derfor er DSf nødt til at vise, at de kan levere en meget bedre vare, og her er det slet ikke nok med en masse gyldne løfter, folk vil virkelig se, at DSf har sadlet om, og har ændret på deres politik.


Men det vil næppe ske, og derfor tør jeg godt spå, at DSf også i de kommende år vil opleve en medlems tilbagegang, og der vil helt sikkert være nogen, som vil forsøge at starte et alternativt forbund op.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 00:46
Nu tror jeg mange har et princip om diskussion med NRE, men jeg prøver alligevel (wish me luck) TongueWink

Jesper Thykjær Andersen, DSF's nye bestyrelsesmedlem, kommer jo netop fra Sjælland og har de regionale udfordringer tæt på livet qua hans deltagelse i Fisk Sjælland (tidl. Havørred Sjælland). Det er en utrolig sympatisk gut med en drivkraft for regionen som kommer de sjællandske fiskere til gode i mange år fremover, så det er vi alle glade for!

Jeg tror at der mange, som ikke er medlem af DSF gennem en forening, eller som direkte medlem, der ikke har fået budskabet serveret godt nok, så den retning er nem at tage fat på. 

Der render vel en 30-40.000 kystfiskere rundt som teknisk set ikke har gavn af forbundet, altså direkte, men indirekte nyder godt af forbundets miljø- og foreningernes udsætningsarbejde. Dem skal vi have fat i, og det foregår altså på de sociale medier i dag, man kommer bare ikke uden om.

Jeg synes du skulle tage en snak med din forenings formand om ikke du kunne komme med på næste kongres, der sker virkelig sager, og éns øjne åbnes i en sådan grad!


Redigeret af arntc - 24 Mar 2012 kl. 00:47
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 07:36
NRE er det færdig produceret standard svar du fyrer af gver gang omkring DSF?
Det er lige som en gammel vinylplade der har fået er hak, du kører i samme rille...rille...rille...rille...rille
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 24 Mar 2012 kl. 07:36
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 09:19
Hej Per
 
Lige netop, den samme rille. Men det er da klart, når det er det eneste budskab manden har. Havde der dog bare været noget konstruktivt, så der kunne være fornuft i en debat.
Jeg vil opfordre til, at NRE og et par af hans medløbere gives eneret til denne tråd, så er der godt nok et stykke vej til 12-1300 indlæg.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 09:21
Niels Riis Ebbesen, lad os nu få nogle facts på bordet. Forbundet har idag ca. 22.000 medlemmer heraf ca. 2.000 direkte medlemmer dvs. uden om foreningerne. Hvad der er meget trist er, at juniortallet kun er ca. 500. Alt for få.
 
Så jeg er helt enig med dig mht., at forbundet må se at få sat skruen i vandet. Der er idag lige under 150 medlemsforeninger, det er i det mindte det tal, jeg rammer, når jeg tæller foreningerne op i forbundets medlemssystem.
 
Så tiden er kommet, hvor forbundet og foreninger skal rykke for at vende den udvikling. De seneste år har givetvis kostet nogle tusind medlemmer, og den udvikling skal bestemt ændres.
 
Det vil kræve en alvorlig indsats både af forbundet og ikke mindst foreningerne. Så et realistisk bud på udviklingen de næste 3, 5 og 10 år er i høj grad påkrævet. Ellers fordufter tilliden til at det kan gøres, som morgentågen i kirketiden.
 
Så der er nogen, der skal lave en seriøs plan for de næste års udvikling, og der skal nødvendigvis bruges en hel del penge på at synliggøre både forbundet og foreningerne. Ellers bliver det for sent at vende udviklingen. Jeg havde håbet på en klar plan på kongressen i år, den kom desværre ikke. Det medgiver jeg gerne, at det var skuffende.
 
Så måske skal vi have en ekstraordinær kongres, så toget kan komme på skinner og rulle stærkt. Det er påkrævet nu, mener jeg. Tiden bør bruges på at få en indsats igang, ikke på at vente, og som jeg har sagt tidligere, "Viljen til at ville giver evnen til at kunne". Det kan lade sig gøre - Lamp -
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 10:22
Hej Kjeld
Hvis du endelig vil have facts på bordet, bør du måske selv lige sørge for, at de er rigtige. Selvfølgelig er det en mulighed, at du lader "ca." være 1.000 medlemmer, for DSF har rent faktisk 23.000 medlemmer, og ikke som du skriver 22.000.
 
Jeg er helt sikker på, at forbundet nok skal komme igang med medlemshvervningen men den kan jo ikke ske uden foreningernes hjælp. Det er trods alt ude i foreningerne de fleste medlemmer er, og det er også foreningerne der skal udvikle sig, hvis der skal være fremgang.
  
Du skriver: Så der er nogen, der skal lave en seriøs plan for de næste års udvikling, og der skal nødvendigvis bruges en hel del penge på at synliggøre både forbundet og foreningerne. Ellers bliver det for sent at vende udviklingen. Jeg havde håbet på en klar plan på kongressen i år, den kom desværre ikke. Det medgiver jeg gerne, at det var skuffende.
Du har jo en masse gode ideer til hvordan det skal gøres. Jeg håber du har sendt dem til FB, for jeg synes ikke at kunne huske de kom frem da den gruppe du var med i, fremlagde deres ideer for kongressen.
Jeg tilbød jo også, at foreslå dig til FB, så du kunne komme ind og præge udviklingen, men det ville du jo ikke. Lidt ærgerligt når du nu har så mange ideer.
Så skriver du noget om en ekstraordinær kongres.
Hvad skal vi dog med den? Næ arbejdstøjet skal på både for foreninger, sekretariat og FB, og så skal der trækkes samme vej.
Det vil bla sige, at de kræfter du og jeg m.fl. bruger du endeløse diskutioner herinde, måske var bedre brugt på at lave agitationsarbejde for vores foreninger.
 
Jeg er slet ikke et milisekund i tvivl om, at udviklingen kan vendes, så DSF igen bliver hele Danmarks sportfiskerforbund, og sådan bør det også være. Lille Danmark har i mine øjne slet ikke plads til to forbund, uden at det bliver utroværdigt fra dem begge. Der skal selvfølgelig sluges nogle kameler, både hos DSF, men så sandelig også hos modstanderne - man kan ikke få alle sine ideer igennem, ikke i et demokrati i hvert fald.
 
Du skriver også: Tiden bør bruges på at få en indsats igang, ikke på at vente, og som jeg har sagt tidligere, "Viljen til at ville giver evnen til at kunne". Det kan lade sig gøre - Lamp -
 
jeg er nødsaget til at spørge, har du viljen til at ville? Vil du bruge tiden på at sidde og vente på at forbundet kommer med noget materiale du kan bruge, eller er du allerede i gang med at skaffe flere medlemmer til din egen forening?
Hvad er Jeres mål i foreningen for 2012? Er det 5% flere medlemmer eller er det 15% flere medlemmer? For jeg går da ud fra, at I har en plan for udviklingen i Jeres forening.
Nu kan jeg ikke huske om I har juniorarbejde, men ellers kunne det da passende være en del af Jeres plan at få noget startet op.
 
Du kan så mange fine valgsprog - jeg kan også et: En forening der ikke har udvikling, er under afvikling.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 11:10
Citat: Kim-salmo

Hej Kjeld
Hvis du endelig vil have facts på bordet, bør du måske selv lige sørge for, at de er rigtige. Selvfølgelig er det en mulighed, at du lader "ca." være 1.000 medlemmer, for DSF har rent faktisk 23.000 medlemmer, og ikke som du skriver 22.000.
 
Jeg er helt sikker på, at forbundet nok skal komme igang med medlemshvervningen men den kan jo ikke ske uden foreningernes hjælp. Det er trods alt ude i foreningerne de fleste medlemmer er, og det er også foreningerne der skal udvikle sig, hvis der skal være fremgang.
  
Du skriver: Så der er nogen, der skal lave en seriøs plan for de næste års udvikling, og der skal nødvendigvis bruges en hel del penge på at synliggøre både forbundet og foreningerne. Ellers bliver det for sent at vende udviklingen. Jeg havde håbet på en klar plan på kongressen i år, den kom desværre ikke. Det medgiver jeg gerne, at det var skuffende.
Du har jo en masse gode ideer til hvordan det skal gøres. Jeg håber du har sendt dem til FB, for jeg synes ikke at kunne huske de kom frem da den gruppe du var med i, fremlagde deres ideer for kongressen.
Jeg tilbød jo også, at foreslå dig til FB, så du kunne komme ind og præge udviklingen, men det ville du jo ikke. Lidt ærgerligt når du nu har så mange ideer.
Så skriver du noget om en ekstraordinær kongres.
Hvad skal vi dog med den? Næ arbejdstøjet skal på både for foreninger, sekretariat og FB, og så skal der trækkes samme vej.
Det vil bla sige, at de kræfter du og jeg m.fl. bruger du endeløse diskutioner herinde, måske var bedre brugt på at lave agitationsarbejde for vores foreninger.
 
Jeg er slet ikke et milisekund i tvivl om, at udviklingen kan vendes, så DSF igen bliver hele Danmarks sportfiskerforbund, og sådan bør det også være. Lille Danmark har i mine øjne slet ikke plads til to forbund, uden at det bliver utroværdigt fra dem begge. Der skal selvfølgelig sluges nogle kameler, både hos DSF, men så sandelig også hos modstanderne - man kan ikke få alle sine ideer igennem, ikke i et demokrati i hvert fald.
 
Du skriver også: Tiden bør bruges på at få en indsats igang, ikke på at vente, og som jeg har sagt tidligere, "Viljen til at ville giver evnen til at kunne". Det kan lade sig gøre - Lamp -
 
jeg er nødsaget til at spørge, har du viljen til at ville? Vil du bruge tiden på at sidde og vente på at forbundet kommer med noget materiale du kan bruge, eller er du allerede i gang med at skaffe flere medlemmer til din egen forening?
Hvad er Jeres mål i foreningen for 2012? Er det 5% flere medlemmer eller er det 15% flere medlemmer? For jeg går da ud fra, at I har en plan for udviklingen i Jeres forening.
Nu kan jeg ikke huske om I har juniorarbejde, men ellers kunne det da passende være en del af Jeres plan at få noget startet op.
 
Du kan så mange fine valgsprog - jeg kan også et: En forening der ikke har udvikling, er under afvikling.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
 
Opdateret med: Kjeld, jeg har lige været inde og kigge på Jeres hjemmeside og vil tillade mig at komme med et godt råd. Brug nu noget tid på, at få den opdateret, den trænger i hvert fald til det.
Kopieret fra hjemmesiden:
Spots for dem
med mange fiskeår forude...
Her kan du læse om vores ture og andre aktiviteter...
Denne side er juniorernes egen side, men seniorerne må godt læse med.

Vi er ved at gøre klar til 2010, hvor der kommer til at ske rigtig meget for juniorerne. Så hold også øje med, hvad der sker på fiskeskolen.

Desværre har Sportsfiskerforbundet droppet juniorgrejet, så der kommer næppe grejtilbud i 2011. Synd - for det var en god reklame for grejleverendørerne.

Du kan finde Fiskeskolen via linket lige under vores Bjørnemærke øverst til højre her på siden. Bare klik på ordet FISKESKOLEN.

Juniorafdelingen er nu selv gået igang med at lave vores side her. Så kik ind med jævne mellemrum, for 2009 skal blive et meget aktivt fiskeår for juniorerne.

Men foreløbig kan du se billeder fra vores seneste tur til Put & Take konkurrencen og vores tur til St. Vejleå, hvor vejret godt nok var sejt.

Vi skal også med på den store nytårstorsketur
d. 29. december 2008
, så sig ikke, at Bjørnens juniorer er nogle pivehoveder. Vi skal med ud efter en stor nytårstorsk, bare vent.

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 12:26
Kim - jeg er lige ved at skifte til en ny hjemmeside, som er næsten klar. Jeg knokler på med tekster og billeder. Hvad der sikkert kan glæde dig er, at den er i samme farve, som forbunds hjemmeside - iøvrigt en flot farve, ellers havde jeg ikke valgt den Smile
 
Jeg har også en plan for vores medlemsudvikling. Desværre kom en flytning af klublokaler i vejen, så jeg har tabt mellem 2 og 3 måneder på gulvet lige på det værst tænkelige tidspunkt. Men det er klaret nu, så fra 1. april ruller det derudaf, og der er den nye hjemmeside også sat igang.
 
Samtidig har jeg gennem Friluftsrådet og i samarbjede med en lokal kommune igangsat et naturprojekt for en lokal å med fiskepleje, og er med i en plan for hele å-dalen, som naturområde for alle naturbrugere, hvor vi også skal have skolebørn med på vandløbsrenoveringen, så der kommer til at ske en bunke i de kommende år.
 
Men uden renoverede klublokaler var der ikke den nødvendige basis og tid. Lokalerne skal også indgå i en naturlære for skolerne. Men lokalerne er der nu sammen med "Viljen". At hive skolerne med ind er naturligvis for at hente flere juniorer.
 
Du får ikke et link til den nye hjemmeside her, men det kan du få i en privat mail. Så der er masser af ting, der kommer til at rulle fremover.
 
Så den gamle hjemmeside er faktisk næsten død nu.
 
Tallet 22.000 står i mine notater fra kongressen, men de kan selvfølgelig være forkert, jeg tror det nu ikke.
 
Selvfølglig kan udviklingen vendes i forbundet, det skal den da også, men det skal gerne ske, inden man rammer en kristisk størrelse, hvor økonomien kan sætte en bremse for udviklingen. Hvor den kristiske størrelse er, kan man nemt læse i regnskaberne.
 
vh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down