Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et problem eller bare en dille….

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et problem eller bare en dille….
    Sendt: 26 Jul 2013 kl. 16:58

Hej Helmer,

Jer er nem at provokere, så den udfordring vil jeg gerne tage op!
Vi tager en dag på kysten - helt rolig, begge med stang - så ser vi hvem der giver op....Wink
Knæk og bræk

Ed
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 17:10

Må da nok sige at denne tråd er da blevet ødelagt godt og grundigt,  af alt det person fnidder frem og tilbage, og ligegyldige kommentarer mellem flere personer her inde, vælger ikke at nævne navne.

 

Kom med nogle konstruktive forslag i stedet for, til hvordan vi få nogle løsninger som vi alle kan leve med i stedet for.

 

Der blev blandt andet spurgt ind til af tråd starter om det er i orden at man møver ind på andres fiskepladser.

 

Så vidt jeg kan læse mig frem til så er der ikke nogle der er uenig i dette, men hvordan vi skal få problemet løs er der ikke mange bud om. Er selv kommet med et forslag som jeg mener nok kunne bruges af alle parter uden at nogen taber ansigt.

 

Skal vi ikke få tråden tilbage til udgangsspørgsmålet i stedet for alt det person fnidder. Eller ender det med at denne tråd og dens problemer ikke kommer nogle løsning nærmer. Og der er så ikke sket en skid ved problemstillingen, andet end at vi alle lader som om der slet ikke er noget problem. Det er da ikke holdbart at te sig sådan.

 

Kom nu frisk alle mand, også jer der blot læser med, bare for at blive underholdt.



Redigeret af Fluefisker - 26 Jul 2013 kl. 17:11
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 17:25
Citat: Fluefisker

Må da nok sige at denne tråd er da blevet ødelagt godt og grundigt,  af alt det person fnidder frem og tilbage, og ligegyldige kommentarer mellem flere personer her inde, vælger ikke at nævne navne.

 

Kom med nogle konstruktive forslag i stedet for, til hvordan vi få nogle løsninger som vi alle kan leve med i stedet for.

 

Der blev blandt andet spurgt ind til af tråd starter om det er i orden at man møver ind på andres fiskepladser.

 

Så vidt jeg kan læse mig frem til så er der ikke nogle der er uenig i dette, men hvordan vi skal få problemet løs er der ikke mange bud om. Er selv kommet med et forslag som jeg mener nok kunne bruges af alle parter uden at nogen taber ansigt.

 

Skal vi ikke få tråden tilbage til udgangsspørgsmålet i stedet for alt det person fnidder. Eller ender det med at denne tråd og dens problemer ikke kommer nogle løsning nærmer. Og der er så ikke sket en skid ved problemstillingen, andet end at vi alle lader som om der slet ikke er noget problem. Det er da ikke holdbart at te sig sådan.

 

Kom nu frisk alle mand, også jer der blot læser med, bare for at blive underholdt.


Du snakker ikke om andet end du vil have love og restrektioner på ALT! God gammeldags pli og uskrevne love/regler der overholdes er ALT der er brug for i de her sager hvor man krydser hinandens veje, du kan IKKE nedskrive love om alt, så bliver dit liv fandme kedeligt! 
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 20:29
Citat: MortenSchultz

 Du snakker ikke om andet end du vil have love og restrektioner på ALT! God gammeldags pli og uskrevne love/regler der overholdes er ALT der er brug for i de her sager hvor man krydser hinandens veje, du kan IKKE nedskrive love om alt, så bliver dit liv fandme kedeligt! 
Det kan da godt være at du syntes at jeg får et kedeligt liv, men det må vi lade ligge til en anden dag.
 
Men nu vil jeg så give dig en udfordring!!!
 
Vil du være så venlig at fortælle mig hvordan du vil kunne få folk til at overholde de uskrevne regler. Alle vil tolke dem til egen fordel, og så er vi jo ligevidt.
 
Den gode gamle pli kan du godt stikke op et hvis sted, for det virker jo ikke, det kan vi jo se når vi læser denne tråd. Du bliver nødt til at kunne benytte dig af et system/værktøj til at give restrektioner, hvis du skal ændre på noget længere er den ikke.
 

Hvis der ikke er en konsekvens på dine ugerninger lære du ikke af dem. Det kaldes opdragelse i min verden, og du kan ikke opdrage på uskrevene regler, du kan kun vejlede. Her er det så lige at det kan gå galt.

Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 02:20
Citat: Fluefisker

Citat: MortenSchultz

 Du snakker ikke om andet end du vil have love og restrektioner på ALT! God gammeldags pli og uskrevne love/regler der overholdes er ALT der er brug for i de her sager hvor man krydser hinandens veje, du kan IKKE nedskrive love om alt, så bliver dit liv fandme kedeligt! 
Det kan da godt være at du syntes at jeg får et kedeligt liv, men det må vi lade ligge til en anden dag.
 
Men nu vil jeg så give dig en udfordring!!!
 
Vil du være så venlig at fortælle mig hvordan du vil kunne få folk til at overholde de uskrevne regler. Alle vil tolke dem til egen fordel, og så er vi jo ligevidt.
 
Den gode gamle pli kan du godt stikke op et hvis sted, for det virker jo ikke, det kan vi jo se når vi læser denne tråd. Du bliver nødt til at kunne benytte dig af et system/værktøj til at give restrektioner, hvis du skal ændre på noget længere er den ikke.
 

Hvis der ikke er en konsekvens på dine ugerninger lære du ikke af dem. Det kaldes opdragelse i min verden, og du kan ikke opdrage på uskrevene regler, du kan kun vejlede. Her er det så lige at det kan gå galt.




Det er stik modsat.


Personer som er velopdraget og respektere andre, holder sig til uskrevne regler. Det er folk som er uopdraget og respektløse som skaber disse problemer. Et liv ville som en nævnte, blive enormt kedeligt, hvis der skal skrives hver eneste lov ned på hvidt. Mennesket burde selv kunne se forskellen på forkert og rigtig.


Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 03:52
Citat: Fluefisker

Citat: MortenSchultz

 Du snakker ikke om andet end du vil have love og restrektioner på ALT! God gammeldags pli og uskrevne love/regler der overholdes er ALT der er brug for i de her sager hvor man krydser hinandens veje, du kan IKKE nedskrive love om alt, så bliver dit liv fandme kedeligt! 
Det kan da godt være at du syntes at jeg får et kedeligt liv, men det må vi lade ligge til en anden dag.
 
Men nu vil jeg så give dig en udfordring!!!
 
Vil du være så venlig at fortælle mig hvordan du vil kunne få folk til at overholde de uskrevne regler. Alle vil tolke dem til egen fordel, og så er vi jo ligevidt.
 
Den gode gamle pli kan du godt stikke op et hvis sted, for det virker jo ikke, det kan vi jo se når vi læser denne tråd. Du bliver nødt til at kunne benytte dig af et system/værktøj til at give restrektioner, hvis du skal ændre på noget længere er den ikke.
 

Hvis der ikke er en konsekvens på dine ugerninger lære du ikke af dem. Det kaldes opdragelse i min verden, og du kan ikke opdrage på uskrevene regler, du kan kun vejlede. Her er det så lige at det kan gå galt.


Jamen for pokker, hvad vil du så ha ? en hotline du kan ringe og beklage dig til når nogen bryder disse uskrevne love og regler? bøde straf? fængsel? hvad er det præcis du tror der vil ske med en lov om man skal respektere hinanden ved kysten og holde afstand? skal der sidde en kystvagt på hver 100 meter af den danske kyst for og sikre det bliver overholdt så?? 

Kan du virkelig ikke se det ikke hjælper og lovgive, indføre regler, nye love og straffe ??
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 08:47
Citat: MortenSchultz

Citat: Fluefisker

Citat: MortenSchultz

 Du snakker ikke om andet end du vil have love og restrektioner på ALT! God gammeldags pli og uskrevne love/regler der overholdes er ALT der er brug for i de her sager hvor man krydser hinandens veje, du kan IKKE nedskrive love om alt, så bliver dit liv fandme kedeligt! 
Det kan da godt være at du syntes at jeg får et kedeligt liv, men det må vi lade ligge til en anden dag.
 
Men nu vil jeg så give dig en udfordring!!!
 
Vil du være så venlig at fortælle mig hvordan du vil kunne få folk til at overholde de uskrevne regler. Alle vil tolke dem til egen fordel, og så er vi jo ligevidt.
 
Den gode gamle pli kan du godt stikke op et hvis sted, for det virker jo ikke, det kan vi jo se når vi læser denne tråd. Du bliver nødt til at kunne benytte dig af et system/værktøj til at give restrektioner, hvis du skal ændre på noget længere er den ikke.
 

Hvis der ikke er en konsekvens på dine ugerninger lære du ikke af dem. Det kaldes opdragelse i min verden, og du kan ikke opdrage på uskrevene regler, du kan kun vejlede. Her er det så lige at det kan gå galt.


Jamen for pokker, hvad vil du så ha ? en hotline du kan ringe og beklage dig til når nogen bryder disse uskrevne love og regler? bøde straf? fængsel? hvad er det præcis du tror der vil ske med en lov om man skal respektere hinanden ved kysten og holde afstand? skal der sidde en kystvagt på hver 100 meter af den danske kyst for og sikre det bliver overholdt så?? 

Kan du virkelig ikke se det ikke hjælper og lovgive, indføre regler, nye love og straffe ??

Skal vi ikke bare fjerne alle love og regler? Der er jo ikke nogen grund til vi har dem, hvis de ikke hjælper noget?
Jeg synes det ville være fint, at fisketegnet kunne blive indraget, ved gentagende chikanering af andre.

Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 11:43
Citat: MortenSchultz

 Jamen for pokker, hvad vil du så ha ? en hotline du kan ringe og beklage dig til når nogen bryder disse uskrevne love og regler? bøde straf? fængsel? hvad er det præcis du tror der vil ske med en lov om man skal respektere hinanden ved kysten og holde afstand? skal der sidde en kystvagt på hver 100 meter af den danske kyst for og sikre det bliver overholdt så?? 

Kan du virkelig ikke se det ikke hjælper og lovgive, indføre regler, nye love og straffe ??
Ja det gik som forventet, du kunne ikke klare udfordringen.
 
Du forsøger at skyde ide`n i sænk i stedet for at komme med noget som der evt. kunne arbejdes med.
 
Jeg selv har været inde på at vi kunne indføre et system, hvor vi anmelder hinanden på lige fod, som vi anmelder ulovlige garnfisker. Dette system ville med tiden også kunne vise os hvor stort et problem det i virkeligheden er.

 
Restriktioner der skal indføres, må vedtages ved det møde som evt. DSF- sammen med andre repræsentanter afholder, således at alle bliver tilgodeset.
ja nu skal du så ikke komme med, at det med anmeldelse af de ulovlige garn ikke virker, for det gør det, for problemet ville i dag bare værre meget større hvis ikke vi havde det system.
 
Kan udlede af dit svar at du syntes at det er helt okay, at møve sig ind på andres pladser.


Redigeret af Fluefisker - 27 Jul 2013 kl. 11:47
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 11:49
Citat: Fluefisker

Citat: MortenSchultz

 Jamen for pokker, hvad vil du så ha ? en hotline du kan ringe og beklage dig til når nogen bryder disse uskrevne love og regler? bøde straf? fængsel? hvad er det præcis du tror der vil ske med en lov om man skal respektere hinanden ved kysten og holde afstand? skal der sidde en kystvagt på hver 100 meter af den danske kyst for og sikre det bliver overholdt så?? 

Kan du virkelig ikke se det ikke hjælper og lovgive, indføre regler, nye love og straffe ??
Ja det gik som forventet, du kunne ikke klare udfordringen.
 
Du forsøger at skyde ide`n i sænk i stedet for at komme med noget som der evt. kunne arbejdes med.
 
Jeg selv har været inde på at vi kunne indføre et system, hvor vi anmelder hinanden på lige fod, som vi anmelder ulovlige garnfisker. Dette system ville med tiden også kunne vise os hvor stort et problem det i virkeligheden er.

 
Restriktioner der skal indføres, må vedtages ved det møde som evt. DSF- sammen med andre repræsentanter afholder, således at alle bliver tilgodeset.
ja nu skal du så ikke komme med, at det med anmeldelse af de ulovlige garn ikke virker, for det gør det, for problemet ville i dag bare værre meget større hvis ikke vi havde det system.
 
Kan udlede af dit svar at du syntes at det er helt okay, at møve sig ind på andres pladser.

Thumbs Up
Til top
jakob kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snebjørn

Tilmeldt:: 27 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snebjørn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 17:54
Citat: Rjep

@ Niklas

Ja du har ret vi kan alle tabe når det gælder måling af IQ mm...

Hmm det er her er der ingen tvivl om er rigtigt!!
Alt jagt på landjord med lys er forbudt og forbindes kun med krybskytteri, så hvorfor er der så en anden holdning til det, når vi snakker vand.


Interresant spørgsmål angående ferskvand og UV- Jagt! Hvorfor er det ikke lovligt??



@ Til jer andre

Det er ikke så meget jagten som så eller deres hobby jeg synes der er problemet! Vi har alle vores hobbyer og særheder og sådan skal det være!
Det er brugen af lys der er et problem som jeg ser det!

Hvorfor er det okay at skyde en 7 kg. havørrede med harpun og UV i mørket, når det du ikke må skyde en kronhjort kl. 01.00 om natten med lys ???

Og samtidigt vil jeg igen bruge muligheden til at tænke over, hvorfor er det sådan at det blev gjort ulovligt at bluse Ål, Havørreder og Laks??

Men Niklas har ret, det kunne da være spændene hvis man kunne sætte et møde op med nogle forskellige organisationer til en snak om dette her!

@ Kim Korskjær

Der er ikke noget i vejen for at du svarer på Niklas spørgsmål, du plejer nok at kunne være lidt fremme i skoene


En UV-jæger på land er bedre end en i vandet ;-)

Ps... Nyd den Danske sommer
Til top
jakob kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snebjørn

Tilmeldt:: 27 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snebjørn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 18:45
Så vidt jeg ved er det heller ikke lovligt på land, at fange en Kronhjort med en agnet krog eller anden form for fælde (ret mig hvis jeg tager fejl)? altså må man erkende, som det også er nævnt tidligere, at fisk og vildt ikke sidestilles... Så for mig at se er det tilbagevendende argument med lys på land vs. lys i vand, det rene vås.

Om man skal have jagttegn til harpun eller ligeledes om man burde have et fisketegn (i samme forstand som et jagttegn), kunne da være en mulighed, men det bunder uanset hvad ud i folks måde at behandle og respektere hinanden på, alle kunne tage et sådan kort og stadig opføre sig som idioter... for lige at vende tilbage til bilerne, ser man jo dagligt folk der kører som en brækket arm og af dem må man vel antage at de fleste har et kørekort.

Jeg er lystfisker gennem mange år og har for ca. 2 år siden kastet mig ud i lidt undervandsjagt. Jeg har et par gange været ude med lygte og har da også set et par havørreder, uden at skyde til dem, da de ikke var af nogen betragtelig størrelse. Jeg er overbevist om at jeg ville fange flere HØ med stangen end jeg ville under UV jagt. Måske fordi jeg er bedre til fiskeriet med stang.

Der er helt sikker UV-jægere der er bedre end mig, som kunne skyde et par havørred på hver tur  og ligeledes er der også lystfiskere som stort set aldrig går tomhændet hjem. Så for mig at se støder man på de samme problemer om det er UV jagt eller stangfiskeri. Og derfor mener jeg at det er, som med alt andet, et spørgsmål om mådehold  og respekt hos det enkelte individ.

For mig at se, virker det som om at mange stangfiskere har svært ved at acceptere at de lige pludselig skal til at dele deres arena med en anden sport.

Selvfølgelig er der tumper, men også uvidende nybegyndere der ikke kender kotumen ved vandet, men det gælder altså for både UV jagt og Stangfiskeri og derfor mener jeg hellere mand skulle snakke om offentlige kampagner der sætter fokus på måden at færdes med stang og harpun ved vores kyster, frem for at lovgive, lovgive og lovgive!

(beklager diverse stavefejl og lign. der måtte have indfundet sig).
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 19:04
Citat: snebjørn


Om man skal have jagttegn til harpun eller ligeledes om man burde have et fisketegn (i samme forstand som et jagttegn), kunne da være en mulighed, men det bunder uanset hvad ud i folks måde at behandle og respektere hinanden på, alle kunne tage et sådan kort og stadig opføre sig som idioter... for lige at vende tilbage til bilerne, ser man jo dagligt folk der kører som en brækket arm og af dem må man vel antage at de fleste har et kørekort.


Idioterne i bilerne kan dømmes fordi der er love der skal overholdes, eksempelvis tumpen ved molen http://www.youtube.com/watch?v=1D3El0mutoE&feature=youtu.be kan man ikke gøre noget ved, da han jo ikke laver noget ulovligt. Shocked

Mvh
Henning
Til top
jakob kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snebjørn

Tilmeldt:: 27 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snebjørn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 19:05
så havde jeg ikke lige set at der var 5 sidder mere jeg ikke havde læstClap

beklager hvis jeg har gentaget noget som er sagt...



Redigeret af snebjørn - 27 Jul 2013 kl. 19:06
Til top
jakob kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snebjørn

Tilmeldt:: 27 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snebjørn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 19:19
Nej det har du ret i og du kan heller ikke gøre noget ved badegæster, der beslutter sig at bade i nærheden af dit bedste havørred spot... eller den anden lystfisker som klemmer sig ind mellem dig og din fiskemakker og fanger din line fordi han ikke har en idé om hvordan man kaster med en fiskestang... Men hvor stopper det hvis vi skal lovgive for alle de ting der gør livet som lystfisker vanskeligt?

Der ingen tvivl om at ham dér ikke er jordens største lys, men mennesker som ham slipper man bare ikke for, ligegyldigt om man så forbød UV-jagt fuldstændigt. 
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 20:05
Hej Jakob,

Jeg har været med i alle trådens 5 sider - aktiv som passiv- og mange  argumenter har været gentaget op til flere gange. Jeg har ligesom dig fisket med stang i mange år, men  når jeg læser tråden her bliver jeg næsten flov over at kalde mig selv lystfisker.

Igennem hele tråden har jeg ikke kunne lade være med at tænke på vores Jyske ulve.

Da de dukkede op i det Jyske her i løbet af vinteren og foråret kunne man næsten ikke åbne en avis eller tænde for fjernsynet uden at der var nyt om ulvene. Jeg tror at næsten alle som bor omkring de steder hvor ulvene blev spottet er blevet interviewet, men jeg føler generelt at folk tog det rimelig afslappet. 
Børnehavepædagogen var ikke bang for at de små ville blive spist, og selv de landmænd som havde mistet et par får tog det med sindsro. Jeg mener endda at der var en som foreslog at have en par lamaer gående blandt fårene, for dem var ulvene åbenbart bange for. Dem som var mest synlig i hele debatten, og råbte højest var derimod jægerne.....
Ikke fordi de var bange for at deres børn vil blive spist, men hvad nu hvis de der ulve fik smag for deres P+T fasaner, eller endnu værre spiste nogen af "deres" rådyr....

Lystfiskerne har, lige siden der blev indført et forbud for at fiske med garn de første 100 meter fra land, troet at de første 100 meter var udelukkende deres, og så snart der er nogen som vover sig ind i "deres" område er der et være ramaskrig. Uanset om de fisker fra båd, flydering, kajak eller svømmer rundt med harpun, de er nogen uopdragne svin, og kan bare holde sig langt væk fra stranden og endnu vigtigere, havørrederne. 

Hold nu k.... hvor I lyder som jægerne som lige pludselig kan se at de skal til at dele, og der er ingen grænser for hvad der kommer af argumenter for at der ikke er plads til en ny konkurrent...



Knæk og bræk

Ed
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 20:19
Citat: Henning

 

Idioterne i bilerne kan dømmes fordi der er love der skal overholdes, eksempelvis tumpen ved molen http://www.youtube.com/watch?v=1D3El0mutoE&feature=youtu.be kan man ikke gøre noget ved, da han jo ikke laver noget ulovligt. Shocked

Mvh
Henning
 
Enig med dig Henning
Men det kræver en holdningsændring hos lystfiskerne uanset type af fisker, sådan generelt.
 
Men man sværmer mere til "" Det har vi altid gjort, så det skal vi forsætte med "" EN MEGET SLØV HOLDNING. hvis du spørger mig.
 
Jeg mener at alle vi som fisker, bør få en eller anden uddanelse/kusrsus i fiskeriet, for at kunne opretholde retten til at fiske. For så kunne et fjols som ham du linker til få sin straf. PÅ lige fod med idiotterne i bilerne som du skriver
 
 
Til alle jer andre!!!
 
Syntes efterhånden at denne tråd er ud i at vi alle sammen kommer frem med den ene og den anden dårlige oplevelser man har haft, og træder vande i det. Uden at komme tættere på en løsningmodel for problemet.
 
Det er F.... ikke mange der er kommet med seriøse forslag til at gøre noget ved problematikken som trådstrarter er kommet med. Mener ikke at vi kan lade stå til ved det her problem uanset hvordan vi fisker.
 
Med mindre at vi skal forsætte med at kaste store fede trekroge efter UV-jægerne når de ikke opføre sig ordentligt, eller vi skal frem til at UV-jægerne til sidst begynder med ikke at kunne se forskel på en stangfisker og en fladfisk, jeg vil da nødigt have at vi skulle komme dertil hvor der sidder en harpun i låret på os stangfisker. Fordi vi ikke kan finde ud af at få løst dette problem  som vi alle efterhånden ved der er.
 
VI HAR SQ::: ET FÆLLES ANSVAR FOR AT DET IKKE SKAL UDVIKLE SIG TIL NOGET MEGET NEGATIVT.
 
 
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 20:24
Hej Henning, 

Prøv at læse denne historie om en lille episode den 30. Juni:


Hvad siger du, skal vi forbyde alt kystfiskeri, du kan jo se at der er idioter imellem?
Eller har du et godt forslag hvordan vi kan opstille nogen love og regler så vi kan undgå lignende episoder med skydegale lystfiskere fremover.....



Knæk og bræk

Ed
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 20:37
Det er blevet en rigtig hyggelig og underholdende tråd Wink
Til top
Carsten Skøtt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Troutbum.dk Avatar

Tilmeldt:: 30 Mar 2007
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Troutbum.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 20:47
Citat: Ed V

Hej Henning, 

Prøv at læse denne historie om en lille episode den 30. Juni:


Hvad siger du, skal vi forbyde alt kystfiskeri, du kan jo se at der er idioter imellem?
Eller har du et godt forslag hvordan vi kan opstille nogen love og regler så vi kan undgå lignende episoder med skydegale lystfiskere fremover.....




Her er det direkte link til den historie, Ed Visser tænker på: http://troutbum.dk/dagbog2013.htm#Truet_med_jagtgevaer
Til top
jakob kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snebjørn

Tilmeldt:: 27 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snebjørn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 21:01
Citat: Ed V

Hej Jakob,

Jeg har været med i alle trådens 5 sider - aktiv som passiv- og mange  argumenter har været gentaget op til flere gange. Jeg har ligesom dig fisket med stang i mange år, men  når jeg læser tråden her bliver jeg næsten flov over at kalde mig selv lystfisker.

Igennem hele tråden har jeg ikke kunne lade være med at tænke på vores Jyske ulve.

Da de dukkede op i det Jyske her i løbet af vinteren og foråret kunne man næsten ikke åbne en avis eller tænde for fjernsynet uden at der var nyt om ulvene. Jeg tror at næsten alle som bor omkring de steder hvor ulvene blev spottet er blevet interviewet, men jeg føler generelt at folk tog det rimelig afslappet. 
Børnehavepædagogen var ikke bang for at de små ville blive spist, og selv de landmænd som havde mistet et par får tog det med sindsro. Jeg mener endda at der var en som foreslog at have en par lamaer gående blandt fårene, for dem var ulvene åbenbart bange for. Dem som var mest synlig i hele debatten, og råbte højest var derimod jægerne.....
Ikke fordi de var bange for at deres børn vil blive spist, men hvad nu hvis de der ulve fik smag for deres P+T fasaner, eller endnu værre spiste nogen af "deres" rådyr....

Lystfiskerne har, lige siden der blev indført et forbud for at fiske med garn de første 100 meter fra land, troet at de første 100 meter var udelukkende deres, og så snart der er nogen som vover sig ind i "deres" område er der et være ramaskrig. Uanset om de fisker fra båd, flydering, kajak eller svømmer rundt med harpun, de er nogen uopdragne svin, og kan bare holde sig langt væk fra stranden og endnu vigtigere, havørrederne. 

Hold nu k.... hvor I lyder som jægerne som lige pludselig kan se at de skal til at dele, og der er ingen grænser for hvad der kommer af argumenter for at der ikke er plads til en ny konkurrent...






Thumbs Up
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 21:19
Der kom så lige lidt mere af det samme............. GABWacko
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 22:07
lystfiskerne tror altid fiskene er til for vores skyld. Hvis det ikke er garnfiskerne så er det sælerne, skarverne eller nu UV fiskerne.

Sorry det er lidt trivielt. Kernen i det her er som beskrevet respekt og har intet med "jagtformen" at gøre.

Og så virker det lige en anelse tyndt det der med at uv jagt er for effektivt...Den sang samtidig med at alle knusælsker enhver pattegris eller formidabelt blink. Enhver fluefisker der finder den magiske flue der flår fisk ud af vandet vil bruge den. Natfiskere med lysende perler......ups er det så ok? Sider som denne hylder storfangst, præmiefisk og storfangere og alle drømmer om dagen/natten hvor ørrederne står i kø, døm lige andre efter samme målestok.

Og så er der det med den høje etik. Hvad ville du foretrække en hurtig død på en harpun eller blive hevet rundt med en krog i kæben i 20 min ? Hvor er logikken i det regnskab ? 

Og så våben tilladelse, please hvis det er et problem i nattelivet så ja, men man kan da gøre ligeså meget skade med en lystfisker dolk, en filetkniv, gaf, priest you name it.

MVH

Jakob
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 22:30
Citat: Fluefisker

Citat: MortenSchultz

 Jamen for pokker, hvad vil du så ha ? en hotline du kan ringe og beklage dig til når nogen bryder disse uskrevne love og regler? bøde straf? fængsel? hvad er det præcis du tror der vil ske med en lov om man skal respektere hinanden ved kysten og holde afstand? skal der sidde en kystvagt på hver 100 meter af den danske kyst for og sikre det bliver overholdt så?? 

Kan du virkelig ikke se det ikke hjælper og lovgive, indføre regler, nye love og straffe ??
Ja det gik som forventet, du kunne ikke klare udfordringen.
 
Du forsøger at skyde ide`n i sænk i stedet for at komme med noget som der evt. kunne arbejdes med.
 
Jeg selv har været inde på at vi kunne indføre et system, hvor vi anmelder hinanden på lige fod, som vi anmelder ulovlige garnfisker. Dette system ville med tiden også kunne vise os hvor stort et problem det i virkeligheden er.

 
Restriktioner der skal indføres, må vedtages ved det møde som evt. DSF- sammen med andre repræsentanter afholder, således at alle bliver tilgodeset.
ja nu skal du så ikke komme med, at det med anmeldelse af de ulovlige garn ikke virker, for det gør det, for problemet ville i dag bare værre meget større hvis ikke vi havde det system.
 
Kan udlede af dit svar at du syntes at det er helt okay, at møve sig ind på andres pladser.

Er du helt vild, jeg læste det her indlæg fra dig ca 2 min efter du havde postet det, jeg blev SÅ tiltet jeg var ved og smadre min computer, og måtte tage ud i naturen og nyde vejret.

Du kan være 100% sikker på det her er mit sidste indlæg i den her debat, for det er da helt sindsygt som du kan misfortolke ting man skriver!

Din konklusion om at "Kan udlede af dit svar at du syntes at det er helt okay, at møve sig ind på andres pladser. " Syntes jeg er SÅ flabbet. 

Jeg har ALDRIG på nogen måde givet anledning til det er ok! ALDRIG! tværtimod er mine få indlæg i denne tråd møntet på at man netop skal RESPEKTERE hinanden, og OVERHOLDE de uskrevne regler der er på div pladser! 

Jeg forstår SLET slet slet ikke hvorfor du fare sådan sammen fordi jeg ikke er enig i at man skal have nedskrevet love og regler om ALT , nogen ting kan simpel pli klare. 

Nu skriver du så om at indføre et system hvor man kan anmelde hinanden, det er da os en fin ide, men hvad skal der så ske? 

I princippet kan du jo bare lave en hjemmeside hvor folk kan skrive " idag så jeg to fluefiskere der krydsede min vade retning" og så kan du samle de anmeldelser sammen der. 

Lad os nu sige du får indført at man kan melde div overtrædelser såsom og krydse hinandens vade retning osv, skal der så ligge 10 , 20  eller 30 anmeldelser før der rykkes ud? og HVAD sker der præcis når du anmelder det? 

Er det fordi du vil have muligheden for og sige " okay, jeg anmeldte det til fiskerikontrollen, men de havde ikke tid idag, måske næste gang" og så håber du de rent faktisk en dag dukker op i en sådan sag? 

Jeg kan bare ikke se på nogen måde det skal kunne være nyttigt med nedskrevne love i den sammenhæng, man må simpelthen bare appellere til folks pli og normer, ligegyldigt hvor MANGE love og regler du indføre vil der ALTID være idioter der intet fatter, eller er ligeglade, du stopper jo ikke de mennesker alligevel. 

Når det var det, jeg blev bare godt gammeldags arrig over og få trukket noget end over mit hoved som jeg på ingen måde har sagt, det må du meget gerne lade være med og gøre i fremtiden tak. 

God weekend derude.

Morten
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 22:32
Citat: Kristian V

Citat: MortenSchultz

Citat: Fluefisker

Citat: MortenSchultz

 Du snakker ikke om andet end du vil have love og restrektioner på ALT! God gammeldags pli og uskrevne love/regler der overholdes er ALT der er brug for i de her sager hvor man krydser hinandens veje, du kan IKKE nedskrive love om alt, så bliver dit liv fandme kedeligt! 
Det kan da godt være at du syntes at jeg får et kedeligt liv, men det må vi lade ligge til en anden dag.
 
Men nu vil jeg så give dig en udfordring!!!
 
Vil du være så venlig at fortælle mig hvordan du vil kunne få folk til at overholde de uskrevne regler. Alle vil tolke dem til egen fordel, og så er vi jo ligevidt.
 
Den gode gamle pli kan du godt stikke op et hvis sted, for det virker jo ikke, det kan vi jo se når vi læser denne tråd. Du bliver nødt til at kunne benytte dig af et system/værktøj til at give restrektioner, hvis du skal ændre på noget længere er den ikke.
 

Hvis der ikke er en konsekvens på dine ugerninger lære du ikke af dem. Det kaldes opdragelse i min verden, og du kan ikke opdrage på uskrevene regler, du kan kun vejlede. Her er det så lige at det kan gå galt.


Jamen for pokker, hvad vil du så ha ? en hotline du kan ringe og beklage dig til når nogen bryder disse uskrevne love og regler? bøde straf? fængsel? hvad er det præcis du tror der vil ske med en lov om man skal respektere hinanden ved kysten og holde afstand? skal der sidde en kystvagt på hver 100 meter af den danske kyst for og sikre det bliver overholdt så?? 

Kan du virkelig ikke se det ikke hjælper og lovgive, indføre regler, nye love og straffe ??

Skal vi ikke bare fjerne alle love og regler? Der er jo ikke nogen grund til vi har dem, hvis de ikke hjælper noget?
Jeg synes det ville være fint, at fisketegnet kunne blive indraget, ved gentagende chikanering af andre.


Hop nu ned af den barnlige stol og vær lidt selvtænkende! HVOR har jeg sagt man skal OPHÆVE nogen love eller regler? Nej vel? GODT! så lad dog være med og post sådan noget ligegyldigt sludder. 


Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 22:36
Citat: Troutbum.dk

Citat: Ed V

Hej Henning, 

Prøv at læse denne historie om en lille episode den 30. Juni:


Hvad siger du, skal vi forbyde alt kystfiskeri, du kan jo se at der er idioter imellem?
Eller har du et godt forslag hvordan vi kan opstille nogen love og regler så vi kan undgå lignende episoder med skydegale lystfiskere fremover.....




Her er det direkte link til den historie, Ed Visser tænker på: http://troutbum.dk/dagbog2013.htm#Truet_med_jagtgevaer

Hold da op, der blev et dun da lige til 20 høns var, lige fra, "SKYDEGALE LYSTFISKERE" til " TRUET MED JAGTGEVÆR!" 

Og så viser det sig i har mødt en mand på stranden som siger der bor en psykisk syg mand i skoven??.. 


Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2013 kl. 00:01

Hej Morten,

Helt rolig, tror du har misforstået mig, kan godt blive lidt sarkastisk.....Wink

Er selv, som jeg har nævnt flere gange i tråden, fanatisk lystfisker, og når jeg i samme indslag forslår at vi skal forbyde kystfiskeriet er det også næppe alvorligt ment.

Syntes bare der er alt for mange i denne debat som ikke kan se længere end fluekæppen kan kaste. Hvis vi tager hensyn til hinanden, og accepterer at vi ikke allesammen vælger at fange vores fisk som vi nu selv gør, burde der være plads til alle. 

Tror af samme grund overhovedet ikke at nye/flere love og regler er vejen frem. Lidt mere tolerance over for vores medfiskere ville gøre underværker....
Knæk og bræk

Ed
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2013 kl. 00:30

Citat: MortenSchultz

 

 

Dig:

Er du helt vild, jeg læste det her indlæg fra dig ca 2 min efter du havde postet det, jeg blev SÅ tiltet jeg var ved og smadre min computer, og måtte tage ud i naturen og nyde vejret.

 

Det er jeg da glad for at du så ikke fik gjort og håber at du nød turen ud i det blå.

 

Du skriver:

Du kan være 100% sikker på det her er mit sidste indlæg i den her debat, for det er da helt sindsygt som du kan misfortolke ting man skriver!

 

Mit svar:

Det er noget du selv bestemmer.

 

Du skriver:

Din konklusion om at "Kan udlede af dit svar at du syntes at det er helt okay, at møve sig ind på andres pladser. " Syntes jeg er SÅ flabbet. 

 

Jeg har ALDRIG på nogen måde givet anledning til det er ok! ALDRIG! tværtimod er mine få indlæg i denne tråd møntet på at man netop skal RESPEKTERE hinanden, og OVERHOLDE de uskrevne regler der er på div pladser! 

 

Mit svar:

Til det vil jeg så blot sige at uskrevne regler, kan tolkes som man selv vil tolke dem, det ville være noget sværger ved en lov. Og ja det er rigtigt nok, at du ikke har givet udtryk for at det er ok. (undskylder for den udtale fra min side af)

 

Du skriver:

Jeg forstår SLET slet slet ikke hvorfor du fare sådan sammen fordi jeg ikke er enig i at man skal have nedskrevet love og regler om ALT , nogen ting kan simpel pli klare.

 

Mit svar:

For det først fare jeg ingen steder, og er enig med dig, at pli kan fikse mange ting, men i dette sammenhæng. Tror jeg ganske enkelt ikke på det. Det kan vi jo helt klart se, når der kommer så mange utilfredse indlæg over andres opførsel ved fiskevandet.

Derfor forslår jeg jo også at der skulle nedsættes et udvalg, som så må arbejde på at få noget til at fungere i alles interesse også fiskerikontrollens.

 

Du skriver:

Nu skriver du så om at indføre et system hvor man kan anmelde hinanden, det er da os en fin ide, men hvad skal der så ske? 

 

Mit svar:

Som jeg har skrevet tidligere, ””kunne”” det være en side under fiskerikontrollen som skulle fungere på samme måde, som med anmeldelse af ulovlige garn. De rykker jo ud til de steder hvor der er mange lovovertrædelser, samt visse anmeldelser rykker de ud på promte, siger de selv.

 

Du skriver:

I princippet kan du jo bare lave en hjemmeside hvor folk kan skrive " idag så jeg to fluefiskere der krydsede min vade retning" og så kan du samle de anmeldelser sammen der. 

 

Mit svar:

Nej!! for jeg er ingen myndighed!! blot en person som er glad for at fiske med stang.

 

Du skriver:

Lad os nu sige du får indført at man kan melde div overtrædelser såsom og krydse hinandens vade retning osv, skal der så ligge 10 , 20  eller 30 anmeldelser før der rykkes ud? og HVAD sker der præcis når du anmelder det? 

 

Mit svar:

Det skulle fiskerikontrollen så afgøre.

 

Du skriver:

Er det fordi du vil have muligheden for og sige " okay, jeg anmeldte det til fiskerikontrollen, men de havde ikke tid idag, måske næste gang" og så håber du de rent faktisk en dag dukker op i en sådan sag? 

 

Mit svar:

Det er jo på den måde de arbejder i dag, mener dog også at de burde få tildelt flere midler så de generelt kunne lavet flere aktioner over hele fronten.

 

Du skriver:

Jeg kan bare ikke se på nogen måde det skal kunne være nyttigt med nedskrevne love i den sammenhæng, man må simpelthen bare appellere til folks pli og normer, ligegyldigt hvor MANGE love og regler du indføre vil der ALTID være idioter der intet fatter, eller er ligeglade, du stopper jo ikke de mennesker alligevel. 

 

Mit svar:

En appel til folks pli! Er jo ikke nok det er prøvet i alt for mange år, det har jo ikke hjulpet frem til nu, så der må noget nyt til, mener at vi bør tænke på fremtiden. Idioterne som du skriver om, og de findes i alle lejrene, de skal da bare have en bøde. Ja jeg ved godt at en bøde ikke hjælper meget. Men tænk nu hvis vi fik indført et system i noget af en retning, som med kørekort som vi kender det i dag, efter 3 klip ingen kørekort (fiskekort/fiskeret) og så koster det virkelig). Det ville da være dejligt.

 

Du skriver:

Når det var det, jeg blev bare godt gammeldags arrig over og få trukket noget end over mit hoved som jeg på ingen måde har sagt, det må du meget gerne lade være med og gøre i fremtiden tak.

 

 

God weekend derude.

 

Morten

 

Mit svar:

Som sagen stå i mellem dig og mig som jeg ser det, så er vi begge enige om at det med at møve sig ind på andres pladser ikke er i orden. Men vi ser så bare forskelligt på løsningsmodellen af problemet. Din = pli!!! Min = lov og straf!!!

 

Når og hvis der ville komme en lov på området, tro jeg på at den ville gavne mere på den lange bane, end Pli!! vil kunne.

 

Jeg vil da gerne give dig en undskyldning, for at jeg skulle ha trukket noget ned over dit hoved, mod din vilje. Men vil ikke give garanti for at det ikke skulle kunne ske i fremtiden.

 

/Hans-jørn

 

Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2013 kl. 00:57
Citat: MortenSchultz

Citat: Kristian V

Citat: MortenSchultz

Citat: Fluefisker

Citat: MortenSchultz

 Du snakker ikke om andet end du vil have love og restrektioner på ALT! God gammeldags pli og uskrevne love/regler der overholdes er ALT der er brug for i de her sager hvor man krydser hinandens veje, du kan IKKE nedskrive love om alt, så bliver dit liv fandme kedeligt! 
Det kan da godt være at du syntes at jeg får et kedeligt liv, men det må vi lade ligge til en anden dag.
 
Men nu vil jeg så give dig en udfordring!!!
 
Vil du være så venlig at fortælle mig hvordan du vil kunne få folk til at overholde de uskrevne regler. Alle vil tolke dem til egen fordel, og så er vi jo ligevidt.
 
Den gode gamle pli kan du godt stikke op et hvis sted, for det virker jo ikke, det kan vi jo se når vi læser denne tråd. Du bliver nødt til at kunne benytte dig af et system/værktøj til at give restrektioner, hvis du skal ændre på noget længere er den ikke.
 

Hvis der ikke er en konsekvens på dine ugerninger lære du ikke af dem. Det kaldes opdragelse i min verden, og du kan ikke opdrage på uskrevene regler, du kan kun vejlede. Her er det så lige at det kan gå galt.


Jamen for pokker, hvad vil du så ha ? en hotline du kan ringe og beklage dig til når nogen bryder disse uskrevne love og regler? bøde straf? fængsel? hvad er det præcis du tror der vil ske med en lov om man skal respektere hinanden ved kysten og holde afstand? skal der sidde en kystvagt på hver 100 meter af den danske kyst for og sikre det bliver overholdt så?? 

Kan du virkelig ikke se det ikke hjælper og lovgive, indføre regler, nye love og straffe ??

Skal vi ikke bare fjerne alle love og regler? Der er jo ikke nogen grund til vi har dem, hvis de ikke hjælper noget?
Jeg synes det ville være fint, at fisketegnet kunne blive indraget, ved gentagende chikanering af andre.


Hop nu ned af den barnlige stol og vær lidt selvtænkende! HVOR har jeg sagt man skal OPHÆVE nogen love eller regler? Nej vel? GODT! så lad dog være med og post sådan noget ligegyldigt sludder. 


Det har du ikke sagt(Har jeg i øvrigt påstået det?), men det lyder som om, du mener de ikke har nogen effekt og så er der vel ikke nogen grund til, at dem vi har er der. Sådan som jeg har forstået dig, er det jo nok med pli og respekt og dem der ikke har det, dem kan vi ikke gøre noget ved. Du må godt lige være lidt selvtænkende Wink
Til top
Helmer Mark Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lottiman Avatar

Tilmeldt:: 19 Maj 2006
Geografisk: NV jylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lottiman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2013 kl. 01:24
Jeg så en UV-jæger har til aften, der inden han afsøgte pladsen lige satte et ulovligt garn og gjorde det fast på bunden, uden afmærkning.
Tankevækkende.
Til top
jakob kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snebjørn

Tilmeldt:: 27 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snebjørn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2013 kl. 02:20
og hvordan bidrager det så konstruktivt til hele den her tråd? 

Skal alle der har haft en dårlig oplevelse med en UV-jæger eller for den sags skyld stangfisker fortælle om det her? 

Vi er vist alle enige om at der findes rigeligt med brådne kar i verden og blandt folk der dyrker UV-jagt findes de også, ligesom de findes hos stangfiskere, garnfiskere, grønthandlere, frisøre osv...

men det virker ikke specielt relevant om vi kan grave 1 eller 10 historier op om UV-jægere, der opføre sig som idioter (på nær hvis man bare har behov for at smide brænde på bålet).

Vi kan blive enige om at han er en idiot og at han rent faktisk bryder loven (som du forhåbenligt også har anmeldt?), men om du så rent faktisk kan finde 10 historier om UV-jægere som ikke gør som de burde, findes der 1000 andre, som bedriver deres hobby efter reglerne og som ikke er til gene for andre.

Det virker umiddelbart som om du blot har et ønske om at få sat lighedstegn i mellem UV-jægere og slyngler? og det er efter min mening en fordrejning af realiteterne, der er at størstedelen UV-jægere udføre deres hobby på en ordentlig måde.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2013 kl. 10:55
Bum!!!
 
Citat: Fluefisker

 
Syntes efterhånden at denne tråd er ud i at vi alle sammen kommer frem med den ene og den anden dårlige oplevelser man har haft, og træder vande i det. Uden at komme tættere på en løsningmodel for problemet.
 
Det er F.... ikke mange der er kommet med seriøse forslag til at gøre noget ved problematikken som trådstrarter er kommet med. Mener ikke at vi kan lade stå til ved det her problem uanset hvordan vi fisker.
 
Med mindre at vi skal forsætte med at kaste store fede trekroge efter UV-jægerne når de ikke opføre sig ordentligt, eller vi skal frem til at UV-jægerne til sidst begynder med ikke at kunne se forskel på en stangfisker og en fladfisk, jeg vil da nødigt have at vi skulle komme dertil hvor der sidder en harpun i låret på os stangfisker. Fordi vi ikke kan finde ud af at få løst dette problem  som vi alle efterhånden ved der er.
 
VI HAR SQ::: ET FÆLLES ANSVAR FOR AT DET IKKE SKAL UDVIKLE SIG TIL NOGET MEGET NEGATIVT.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2013 kl. 21:01
Citat: Maestro

Citat: kikophil

 
 
Hej Michael - grundet sygdomsproblemer har jeg så holdt en mindre pause - MEN - hold da helt fest hvor du ævler!.
 
Du synes ikke om mine metaforer - men kommer ikke med et eneste argument for - hvorfor - SVAGT!.  Du hører dermed til de der hører blandt dem der er rent SPILDTID!. 
 
Du prøver alene at markere dig på andres udtalelser, uden selv at have noget som helst at sige - SVAGT
 
At du ikke bryder dig om mine metaforer er ikke et spørgsmål om, at kan lide dem, da dette aldrig har været en gyldig grund/argumentering til videre debat. At kunne lide - eller ej, er ingen debat grund. Du søger direkte en debat med selvisk ødelæggende argumentation - derfor - Thumbs Down
 
 

Det er mig der ævler? Haha nu må jeg le, du er en morsom mand.

Jeg har allerede argumenteret i et af mine første indlæg hvor jeg skød din metafor i sænk, samtidig med at jeg netop kom med min egen holdning i de første indlæg, men du har måske problemer med at læse og forstå?

Jeg var desuden ikke den eneste der noterer sig af din "bil metafor" var ringe, men det har du ikke set måske...

Jeg har nok desværre fejlvurderet dig da jeg troede du var begavet, men det lader til at du nærmere er mere forblændet af dit eget ordgejl og hvad du selv synes er smart med indskudte ordunderstregninger, farveskift, fed font og jeg skal give dig.

Så med dine egne ord, DET er spildtid.

Der spildte jeg sgu lige 5 min mere LOL
 
Beklager Michael - både for ventetiden samt for, at jeg desværre må skuffe dig!. Ingen inclusive dig - desværre, vil kunne skyde min metafor ned!. Desuden har jeg alle papirer på mit "hovede" (incl. IQ - tænkemetode osv.) - og jeg får absolut ingen mindreværdskomplekser ved, at skrive/tale med nogen her på 123nu!. Og du er absolut ingen udfordring - desværre!.
 
Mvh. - Kim
Kan du sige det samme?. 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2013 kl. 21:23
OOOOOG!!!!!....
 
Da jeg nu var den første, der satte mit "fodaftryk" efter trådholders, vil jeg da lige repetisere, at jeg allerede på det tidspunkt skrtev, at jeg vidste hvorhen, og faktisk hvilket indhold tråden senere hen ville føre med sig!. (Uden at ville være bagklog!).
 
Da "Sporten" jo er rimelig ny udfra sportsgrene generelt, er der naturligvis ikke afsat den tid, en sportsgren (eller andet) behøver til, at integrere/markere sig blandt andre interesser, der agerer på samme steder således, at selve integreringen vil være hovedværdien for en evt. lovgivning på lige for med de øvrige interesser i "nabolaget"!!!.
 
Alt det ævl og bævl om evt. modforanstaltninger - er ABSOLUT IKKE - en fremgangsmåde der på noget tidspunkt i historien har bragt held med foretagendet!. Så alle "krigeriske" metoder - SKRID!.
 
Det drejer sig stadigvæk først og fremmest om, at nogle få personer har udøvet dårlig opførsel - LIGESOM I ALLE ANDRE SPORTSGRENE - (oven i købet med love og regler!!!) - Så hvorfor skulle der ikke være nogle, der indenfor UV fiskeriet har manglende "opdragelse???".
 
Disse fæhoveder er representative indenfor ALLE områder. De er såmend bare en del af den almindelige danske befolkning!. Vi ser dem jo ALLE steder, og på ALLE tidspunkter!.
 
Den samme idiotiske adfærd ser man jo ofte blandt "almindelige" lystfiskere!. Skal vi så tage alt fiskegrejet fra disse banditter?. Skal vi evt. nedlægge al lystfiskeriet for, at være sikre på, at alle bliver holdt udenfor deres ubehagelige "lysters" "jagtmarkeder???".
 
Mvh. - Kim
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2013 kl. 22:19
@ Kim
 
Syntes da at det var rigtigt godt at du fik sat det første fodaftryk i debatten, men kan ikke rigtigt se at du komme med noget konstruktivt forslag til at få løst problemet, ud over at lade stå til.
 
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2013 kl. 22:47
Citat: Fluefisker

@ Kim
 
Syntes da at det var rigtigt godt at du fik sat det første fodaftryk i debatten, men kan ikke rigtigt se at du komme med noget konstruktivt forslag til at få løst problemet, ud over at lade stå til.
 
 
 
#Hans Jørgen!.
 
Jamen det kan du da ha` helt ret i. Ingen i denne tråd er i stand til, at komme med forslag til, hvorledes UV - (eller andre) sportsudøvere, bliver "opdragede til, at opføre sig således, at øvrige f.eks. lystfiskere - kan stå på en given plads uden , at blive provokeret af andre tilstedeværende interresanter?.
 
Så står vi jo ved selve "opdragelsen!" - ØV Big smile
 
Når vi er helt ude ved opdragelsens "manglende ingredienser" , er vi samtidig "HELT ALENE" i vores forestilling om - hvad der er rigtigt - og hvad der er forkert! - Mere ØV!
 
Jeg kunne så her skrive SÅÅÅÅÅÅÅ meget, men det ville gå i "glemmeboksen" hos de fleste!.
 
OG - uanset hvor få gange mine indlæg rammer de rigtige "intelligente receptorer" for evt. videre udvikling - er jeg da vidende om, at der ALTID er modstand pga økonomiske/politiske interesser!!!
 
Mvh. - Kim
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 00:06
Konsekvens kan faktisk være en ganske udemærket opdragelsesmetode. Det er ikke sikkert at den virker på alle, men der er helt sikkert nogen det ville gavne. Om ikke andet så kunne de jo betale for deres opførsel, så vi andre kunne få noget ud af, at de skider andre et stykke.

I nedenstående tilfælde, som de fleste nok kender, er det jo ikke ligefrem svært at dokumentere, men det er jo pisse ligegyldigt, når klaphatten ikke bryder nogen regler eller love.

http://www.youtube.com/watch?v=1D3El0mutoE

Og jeg hentyder ikke til, at det kun gælder UV jægere, for der findes jo klaphatte i mange forklædninger ved vandet.


Redigeret af Kristian V - 30 Jul 2013 kl. 00:07
Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kannegaard

Tilmeldt:: 15 Aug 2012
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kannegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2017 kl. 09:31
Godt brølt løve, det fortæller jo lidt om dig og din evne til at løse problemer ved fiskevandet. Var det dig der skar 4 dæk op på en uvjægers bil for 14 dage siden. Kunne det meget vel være med din måde at løse problemer på.
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down