Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal sportsfiskernes fangster begrænses i fjordene

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skal sportsfiskernes fangster begrænses i fjordene
    Sendt: 11 Nov 2016 kl. 09:21
Citat: Kjeld Willerslev

Norkær,
de kontingenter du skriver er ikke korrekte.

Så skriv de rigtige, ellers forvirrer du bare Riisen mht. hvad han skal vælge af medlemskab.

Jeg ved med sikkerhed, at der er mange af de sjællandske lystfiskerklubber, som primært har meldt sig ud af DSF, på grund af utilfredshed med forbundets politiske linje, og den skæve fordeling af fisketegnsmidlerne, så udmeldelserne har primært handlet om, at lystfiskerklubbernes medlemmer ikke har ønsket at gi' deres mandat til DSF, og derfor er det nok meget begrænset, hvor mange nye medlemmer som DSF kan lokke til, ved at regulere på kontingentet.


Hvis DSF vil vinde de sjællandske lystfiskers tillid, så skal der nogle helt andre boller på suppen, og DSF skal hen over flere år og i praksis demonstrere, at forbundet er i stand til at føre en politik, som reelt og mærkbart gavner de sjællandske lystfiskere, hvis DSF skal gøre sig forhåbninger om, at det kan blive kompatibelt med de sjællandske lystfiskerklubber.


Og DSF skal nok starte med, at pakke deres fuldstændigt forfejlede reklame-show med Fishing Zealand sammen, for det er da den mest usmagelige form for gøgl og blændværk.



Redigeret af NRE - 11 Nov 2016 kl. 09:23
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 10:31
Riiiisen,
din bandit. Der er et mix af årsager til de fem foreningers udmeldelse af DSF i år. Så du har ikke nødvendigvis ret i, at det blot er den politiske linje, der har gjort udslaget.

Fishing Zealand er, du har da vist endda selv annonceret det, en privat turistorganisation, hvor lystfiskerne, DSF- og ikke-DSF-foreninger og individuelle, ikke har nogen form for demokratisk indflydelse.

Se nu at få meldt dig ind.
mvh
Kjeld
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 12:33
DSF er den eneste miljøorganisation, som varetager vores fælles interesser.

En udmeldelse er det samme som at vælge ikke at have indflydelse.


Til top
Rasmus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Musen22

Tilmeldt:: 05 Nov 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Musen22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 13:12
Niels fishing Zealand gør i min optik et kæmpe stykke arbejde for os sportsfiskere på syd sj og ørerne , og dette bidrager jeg gerne til !
Til top
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 13:42
Rigtigt nok  😊. Flot arbejde F.Z.har gjort i det sydsjællandske med gedder og aborrer. Også flot de såkaldte "fokus-fiskere" fik mærket så mange gedder i Stege Nor og Jungshoved Nor dette forår. Det var vist mere end 300 gedder, der blev fanget og mærket i de 2 brakvandsområder 😆! Men utroligt nok er det ikke mere end 30 af de mange mærkede gedder, der er genfanget indtil nu 😯. Ved du, hvad der er sket, Rasmus...Kan størstedelen af de mærkede gedder være døde?
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 14:43
Citat: Kjeld Willerslev

din bandit. Der er et mix af årsager til de fem foreningers udmeldelse af DSF i år. Så du har ikke nødvendigvis ret i, at det blot er den politiske linje, der har gjort udslaget. 

DSF har mistet over halvdelen af medlemmerne siden slutningen af 80'erne, og det skyldes ikke, at der er blevet færre lystfiskere, da antallet af fisketegnsløsere har været rimelig stabilt i den samme periode.


Jeg ved med sikkerhed, at det var politiske uoverensstemmelser som var grunden til, at næsten alle de klubber, som var med i Fiskeringen, i starten af 90'erne meldte sig ud af DSF. Og Lystfiskeriforeningens udmeldelse af DSF, var også begrundet i divergerende holdninger til fiskeplejen i de sjællandske søer.


Og sådan er det jo gået slag i slag siden dengang, og jeg vil tillade mig at antage, at i de fem foreninger som her i efteråret har meldt sig ud af DSF, der har der med garanti også været en cost benefit analyse i forhold til udbyttet af fiskeplejen. 



Redigeret af NRE - 11 Nov 2016 kl. 16:02
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 14:53
Citat: dannevang1

DSF er den eneste miljøorganisation, som varetager vores fælles interesser. 

DSF har aldrig evnet at føre en miljøpolitik, som når uden for hovedsædet i Vejle Ådal, og det skyldes, at DSF er nødt til, at ta' behørige hensyn til, at flertallet af forbundets medlemmer løbende skal kunne forhandle aftaler om fiskeret med landmændene.


Hvis lystfiskerne ønsker at støtte op om en stringent miljøpolitik, så skal de melde sig ind i Danmarks naturfredningsforening og støtte Greenpeace.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 15:05
Citat: Musen22

Niels fishing Zealand gør i min optik et kæmpe stykke arbejde for os sportsfiskere på syd sj og ørerne , og dette bidrager jeg gerne til !

Hvis man bare kunne sige, at Gordon og hans venner i Fishing Zealand er uskadelige, så ville der ikke være nogen grund til, at gøre et stort nummer ud af deres koldbøtter.


Men da Fishing Zealand i flere år har forsøgt at skabe et indtryk af, at det gør noget for de sjællandske lystfiskere, uden der hidtil et set nogle dokumenterbare resultater, så er der ret mange sjællandske lystfiskere som synes, at Gordon og Fishing Zealand skal ha' et kæmpe stor los bagi, så de ryger helt over til Vejle Ådal.

Til top
Rasmus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Musen22

Tilmeldt:: 05 Nov 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Musen22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 16:54
Norkær tror ikke de fisk er døde , jeg fisker meget stege , jongshoved og også Præstø fjord efter gedder har personlig ikke mærket nogle nedgang dog er de ikke så lette at fange som for et par år siden . Tror ikke fiskene er blevet klogere eller mere sky over for sportsfiskere dog tror jeg ( efter min arfaring ) at de har flyttet sig lidt og ikke er så konsentreret i de områder som de ellers har været
Til top
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 18:38
Hej Rasmus. Din teori lyder spændende! Kunne du ikke prøve at hjælpe mig med et par spørgsmål, når du nu fisker så meget på både Stege Nor, Jungshoved Nor og Præstø Fjord. 

Biologerne har jo tidligere skrevet, at de mente, en stor del af gedderne trak ud fra de tre områder i foråret - for at trække ind igen i områderne hen på efteråret ( det samme skulle gælde Fanefjord ). Men jeg kan sku' ikke finde ud af, hvornår de trækker ind og ud - altså hvornår fiskeriet er bedst de 3 - 4 steder? Gider du gi' mig lidt hjælp?

Til top
Rasmus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Musen22

Tilmeldt:: 05 Nov 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Musen22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 19:44
Norkær ved ikke hvor meget hjælp jeg evt er til i forhold til en biolog . Jeg fisker mest de kolde måneder fra nu ( november til marts ) i år skulle der ledes meget efter fiskene , men når de først var fundet var der mange og pæne fisk , skal indrømme at jeg i år har fisket mest Præstø og omkring broen til Møn
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 20:37
Citat: NRE

Citat: dannevang1

DSF er den eneste miljøorganisation, som varetager vores fælles interesser. 

DSF har aldrig evnet at føre en miljøpolitik, som når uden for hovedsædet i Vejle Ådal, og det skyldes, at DSF er nødt til, at ta' behørige hensyn til, at flertallet af forbundets medlemmer løbende skal kunne forhandle aftaler om fiskeret med landmændene.


Hvis lystfiskerne ønsker at støtte op om en stringent miljøpolitik, så skal de melde sig ind i Danmarks naturfredningsforening og støtte Greenpeace.



Hvad har du gjort??

Ud over at ævle og kævle i en lind strøm???


Redigeret af dannevang1 - 11 Nov 2016 kl. 20:38
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 850
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 20:46
Citat: dannevang1

DSF er den eneste miljøorganisation, som varetager vores fælles interesser.

En udmeldelse er det samme som at vælge ikke at have indflydelse.



Intet ondt sagt om DSF men at sige de er den eneste "miljøorganisation" som varetager vores fælles interesser. er nu ikke helt korrekt Wink
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2016 kl. 10:01
Citat doktor Riiiisen:
"Og sådan er det jo gået slag i slag siden dengang, og jeg vil tillade mig at antage, at i de fem foreninger som her i efteråret har meldt sig ud af DSF, der har der med garanti også været en cost benefit analyse i forhold til udbyttet af fiskeplejen."

Du gætter, og du ved reelt ikke en kommandantskid om det. Derimod er økonomi efter kontingentforhøjelserne fra nytår en nøglefaktor hos tre af de fem. Det ved jeg fra dem selv. De sidste to er jeg ikke vidende om.
mvh
kjeld
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2016 kl. 14:13
Citat: Kjeld Willerslev

Du gætter, og du ved reelt ikke en kommandantskid om det. Derimod er økonomi efter kontingentforhøjelserne fra nytår en nøglefaktor hos tre af de fem. Det ved jeg fra dem selv. De sidste to er jeg ikke vidende om.

Hej willeman, du er da et sludrechatol, hvor der kun er snik-snak i skufferne, for når foreningerne melder ud med, at det handler om økonomien, så er det en pæn måde at sige, at klubberne har lavet en cost benefit analyse, hvor de er kommet frem til, at et medlemsskab af DSF ikke er et årligt kontingent på 400 kroner værd.

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2016 kl. 14:33
Riiiisenbasse,
Eller der ganske enkelt ikke er råd, og er det tilfældet, så er yderligere analyser nok ikke det, man har brugt tiden på.

Du gætter, medens jeg har faktisk viden om årsagen.

Så er den ged ikke længere.
Til top
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2016 kl. 16:07
DSF har nedsat et såkaldt "Task Force" hold, der skal sikre bedre adgangsforhold, for lysfiskere, i de danske havne. 

Emnet er behandlet meget seriøst i en artikel, skrevet af forbundsformand Verner W. Hansen, i sidste nummer af Sportsfiskeren. Pudsigt nok et artiklen illustreret af et billede fra sluserne ved Hvide Sande - og her vrimler det med lystfiskere! 

Hele 8% af de danske lystfiskere dyrker molefiskeri, fremgår det af artiklen. Men det er jo netop i Hvide Sande, man fra lokal side, for ganske nylig, har gjort det MEGET sværere at være molefisker! I 2015 indførte man således, som det første sted i Danmark, betaling for noget der efter loven er HELT GRATIS! Jeg kan forestille mig, at du har hørt om det, men det gør jo ikke det hele mindre bizart. Men kommunen og folkene bag den smarte ide er skam fornuftige folk...For de skriver på hjemmesiden om betalingsfiskeriet på Hvide Sande Havn fiskeri: - Målet er ikke at skabe overskud, men at skabe bedre forhold for lystfiskerne på havnen. Flot, flot, flot. Snart begynder man vel også, rundt om i landet, at tage penge for kystfiskeri efter havørred...De lokale kommuner skal jo bare sige, at pengene går til at forbedre forholdene for lystfiskerne, så jubler alle, mens lystfiskernes forbund vender det blinde øje til -  logrer med halen - og nedsætter et hold med det dynamiske navn "Task Force"...min bare!!


Er man på den anden side turist-mand M/K, ja, så er der jo masser af inspiration og penge at hente i ovenstående. Man opsætter nemlig bare et toilet på en lokal P-plads samt et skur med rindende vand, og kan så med god samvittighed sætte samme prisliste op som i Hvide Sande:


Fiskeri, dagkort = 30 kr

Fiskeri, ugekort =  125 kr

Fiskeri, sæsonkort = 250 kr 


Og HOKUS POKUS kan man tage penge for noget, der efter loven er FRIT for enhver 😂.

Skide smart! 

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2016 kl. 16:32
Og netop derfor er turistkortet farligt at trække. Det bliver lynhurtigt til en pengemaskine.

Til top
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2016 kl. 16:55
Jamen Willerslev. Arbejder DSF ikke tæt sammen med Fishing Zealand, der jo knokler på for at udbygge fisketurismen...? Jeg forstår simpelthen ikke, hvad du mener med: - Og netop derfor er turistkortet farligt at trække - DSF har jo trukket "turistkortet"...?
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2016 kl. 19:12
Citat: Kjeld Willerslev

Riiiisenbasse,
Eller der ganske enkelt ikke er råd, og er det tilfældet, så er yderligere analyser nok ikke det, man har brugt tiden på.

Du gætter, medens jeg har faktisk viden om årsagen.

Så er den ged ikke længere.

Willerman dog, du er godt nok salig i din tro på DSF's lyksaligheder, og derfor vil du slet ikke erkende, at 400 kroner er småpenge, hvis man føler, at man virkelig får noget for dem, men når man år efter år skal sende 400 kroner over til DSF, uden at man har oplevelsen af, at man får noget for dem, ja så er det mange penge.


Derfor er det også en grov nedvurdering af lystfiskernes dømmekraft, når du påstår, at de ikke nøje har overvejet om et medlemsskab af DSF er pengene værd, inden de træffer en beslutning om udmeldelse af forbundet.


Det er i øvrigt for hovedparten sjællandske foreninger, som hen over de sidste 25 år har meldt sig ud af DSF, så derfor er der virkelig meget som indikerer, at det er en udbredt holdning i de sjællandske foreninger, at deres medlemmers interesser ikke i en tilstrækkelig grad bliver tilgodeset af den politik som DSF fører.


Og det er et faktum, at mange sjællændere har den oplevelse, at det eneste de får ud af et medlemsskab af DSF, det er et kulørt blad, og DSF har tydeligvis ikke opdaget, at forbundet ikke kan få sjællænderne til at betale 400 kroner om året for et bladabonnement.



Redigeret af NRE - 13 Nov 2016 kl. 12:45
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 10:08
Riiisen-filur,
Du aner ikke, hvor min salige tro ligger, men det er en helt anden drøftelse, som jeg ikke gider tage med dig her.

Du gætter omkring udmeldelserne, og da du er umådelig stædig, så lever du videre i din misforståelse af årsagerne omkring 3 foreningers udmeldelse.

Men det er åbenbart spild af tid at forsøge at overbevise dig.

Du er en filur.
mvh
Kjeld
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down