Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydehovede

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus31

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus31 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydehovede
    Sendt: 10 Feb 2011 kl. 19:25
Hej
Ved godt der så mange der spørger om det, men et skydehovede til en A.jensen AHT klasse 8, har købt et lawson neutral klasse 8 10,7 meter 20 gram, skal det kortes af eller????
 
 
Claus
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 20:02
Hej Claus,
 
Hvis du har købte et nyt hoved som værende et #8 er det 12.1meter og klippet til 10,7m kommer vægten ned på 20gr. Om du har det bedst med 20gr er en smagssag men du kan jo starte der og så senere korte det yderlige.
 
Her er et udklip fra Korsholms hjemmeside.

Med en synkeeffekt på kun på 1.6 cm pr. sekund er neutrallinen helt perfekt til vores kystfiskeri. Ønsker du, at linen skal flyde, påføres blot lidt linefedt.  Selve skydehovederne er 12,2 meter lange og tilpasset på 10,7 meter er vægten som følger:

#6: 16 gr,     #7: 18 gr.     #8: 20 gr.      # 9: 22 gr


AFTM: 6-9

Densitet: neutral

Farve: mørkgrøn

Længde:12,2 meter



Redigeret af JRK - 10 Feb 2011 kl. 20:14
Til top
Søren Holten-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dontpanic

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dontpanic Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 20:12
Jeg har en bekendt med samme stang og samme hoved, han startede 20 gram og måtte opgive det, jeg har selv samme hoved blot i 15,5 gram, og det spiller max, det er ikke verdens længste hoved, men det virker..
 
mvh Søren
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 21:12

Hejsa Søren trivler på det spiller max det setup du har der er til en #6

og man har en #8 stang
 
Claus start med de 20 gram og så til passe det lige så stille ind til det passer dig
Til top
Søren Holten-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dontpanic

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dontpanic Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 21:25

Setuppet virker,  Grunden til at det blev prøvet i 15,5 gram er at det bruger jeg på min hms stang, der netop har en rec vægt på 15,5 gram for en klasse 8 .. Og efter at have mærket forskellen på de 2 er du ikke i tvivl, 16,5 gr måske 17 kunne sikkert også fungere..

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 22:35
Citat: dontpanic

Setuppet virker,  Grunden til at det blev prøvet i 15,5 gram er at det bruger jeg på min hms stang, der netop har en rec vægt på 15,5 gram for en klasse 8 .. Og efter at have mærket forskellen på de 2 er du ikke i tvivl, 16,5 gr måske 17 kunne sikkert også fungere..

Nu skal jeg ikke bedømme hvad der fungere for dig men du skriver at Scierra foreskriver 15.5gr til en 8er. Det er ikke korrekt. Den angivelse passer til 7/8- altså det man normalt betegner som en 7ér.  En kl. 8 burde fungere bedst med 17-19gr men der er naturligvis forskelle i kastestil så hvis 15.5gr fungere for dig er det jo fintSmile
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 23:01
Jeg ville nok pille 08-1.3g af... Det skydehoved jeg selv bruger til AHT #8 ligger lige under 19g, 18,8g mener jeg. Men som Jesper skriver, så skal det tilpasses din kastestil. Så ud på græsset og lege 1 times tid...




Redigeret af FlueFreaken - 10 Feb 2011 kl. 23:02
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 17:02
Jeg forstår ikke hvordan man kan tale om en optimal vægt til en stang.
Indenfor et vist graminterval vil det da altid være subjektivt.

Men der er jo altid nogen der skal have mere vægt til at få den
forbistrede stang til at bøje og det er også helt fint Tongue

Vh Mikkel der til dels syntes at kaste et skydehoved tit føles som at
kaste et blink... Effektivt men røv kedeligt
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down