Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kortklumpet line til Guideline LPXe RS #5

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kortklumpet line til Guideline LPXe RS #5
    Sendt: 12 Mar 2011 kl. 18:38
Hejsa
 
Jeg er lidt på jagt efter en kortklumpet WF line til min Guideline LPXe RS.
Men hvlílke kan anbefales?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 19:01
jeg har en rio dart i wf8f jeg går med på min gamle greys stang..

den er dejlig kort klumpet, og kaster ganske fint..

dog skal du lige være opmærksom på vægten, den er til den lette side, og en klasse 8 vejer 17 gram, så kan være du skal have en klasse 6 frem for en klasse 5 Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
brian christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
obhbc1970

Tilmeldt:: 04 Okt 2010
Geografisk: tjele
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obhbc1970 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 19:11
hey
 Hvad med guideline bullit  :O)
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 19:24

Hej Martin

Er selv meget glad for kortklumpet liner og bruger Vision Vibe 85, Rio outbound short og Loop opti stream. Loop har vist lige lavet en ny line med kort klump:Evotec 85,men den har jeg ikke prøvet.
mvh Henrik
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 19:38
Hej Martin.
 
Jeg er også en af dem der er glad for de korte klumper, min for tiden foretrukne, er Loop Opti Stream. Mine stænger kan bedst lide nummeret på linen, er det samme som på stangen.
 
Knæk og bræk
Henning
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 20:54

hej martin

der er rigtig mange fine liner jeg har lige fået mig en brugt  lee wulf til min 8`er
den er nu ikke dum men fåes ikke mange steder i dk
har der udover opti stream som du ved og selv kender en ritig fin line
 
k&b
christian t.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 13:09
Lige en opfriskning på denne tråd.
Hvilken WF line på det danske marked har den korteste klump?
Har kikket lidt efter en Lee Wulff Bass, men den fåes "kun" i en #6 og jeg er ikke sikker på at den passer til mig og stangen som jo "kun" er en #5.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 13:38
Hej Martin
Denne her er et godt bud, jeg har den selv, købt i USA, men jeg har lige set at du kan se den på messen.
http://www.stillwaterflyshop.com/estore/details/24287/0/312

Den er særligt godt egnet til baghånds/switch-cast.

Mvh Al
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 13:39
Hov jeg glemte lige - den har en 20 fods klump, godt 6 m.
Al
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 20:15
Hej Al
 
Jeg må se om jeg kommer til Kolding på søndag, det lyder som en line der skal prøves om end den er lidt kortere end jeg regnede med jeg skulle bruge, jeg regnede med noget omkring 7 - 8 meter, men den anden skal da prøves!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 20:44
hvis du skal mellem 7 og 8 meter burde rio dart passe..

mener den i kl 5 og evt 6 er under 8 meter..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 22:37
www.skibbyjagtogfiskeri.dk/product.asp?product=971

I #5 og #6 er dart over 8m

Mvh Allan


Redigeret af ABP - 25 Mar 2011 kl. 22:39
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 22:57
Hej,
Jeg har selv en Guideline LPXe RS #5, og den kan efter min mening godt kaste med en lineklasse over. Min WF line er en #6 Guideline Tricast flydende(udgået model) godt nok med et 10,5 m langt hoved på, men den kaster rigtig fint med den på.
Går dog næsten udelukkende med et skydehoved, som jeg selv har lavet af en #8 DT line.....hovedet kom til at blive ca. 9,3 Meter langt og 16,4 gram tungt med monofil varvias skydline i enden. Det er ikke så tosset enddaWink Har ihvertfald haft mine længste kast med det setup - dog uden at vide hvor langt.
Hvis du skulle få lyst til at lave korte skydehoveder istedet for, kan jeg på det kraftigeste anbefale en artikel i sportfiskeren(tror jeg det var) af Lars Christian Bentsen, der hedder: En kort - en lang. Den omhandler hvordan du selv laver dine skydehoveder. Når du har læst den, er du ikke i tvivl om, hvordan du gør........og skulle det være tilfældet, så er Lars også bruger her på siden......og det skulle undre mig, hvis han ikke ville svare dig på evt. spørgsmål omkring artiklen. 
Hey...jeg fandt artiklen her: http://www.zeroup.dk/get/skydehoveder38.pdf
Prøv det.....når du først er kommet igang....er det faktisk ret sjovt....og DT'liner fåes for godt 100 kr....nogen sjældne gang billigere på tilbud.
Mvh.
Michael L.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 00:16
mente den var kortere..

men hukommelsen er ikke hvad den har været, troede også min wf8 var noget kortere end de 9,1 meter som den reelt er..

takker for rettelsen, og skal vi under 8 meter kan dart selvfølgelig ikke gå an..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 08:54
Hej Michael
 
Jeg bruger i dag en Scierra HMT #5 F som egentlig fungere godt, men  
jeg har lidt udfordringer med at holde 14 - 16 meter line og forfang i luften, ved godt at øvelse er den rigtige vej, og det er jeg også i gang med! Og vedr. vægten syntes jeg den er fin, så 16 gram vil ære alt for meget til mig tror jeg.
Jeg er ikke så vild med skydehoveder, selom det da er inde i overvejelserne, og monofil skydeline er slet ikke mig! Men jeg har en Orvis Wonderline 0,026 som jo er rigtig god til formålet. Så måske?
Og jeg kender godt Lars, har mødt ham en del gange efterhånden, og ja hans måde at forklare ting på er en ren fornøjelse.
Satser lidt på at skulle på et kastekursus med ham i foråret.
Men tilbage til WF linen, hvis jeg får forvillet mig til Kolding i morgen skal "Ambush" linen prøves selv om den lyder meget kort, men ellers kan en Vision Vibe eller en af Loop's nye liner komme på tale.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 12:02
Hej Martin,
de 16 gram  er jo netop fordi hovedet er kortere...........Grundreglen er jo.....at desto kortere hovede......jo højere vægt.....For når hovedet er langt skal vægten jo være noget mindre for at kompensere for luftmodstand mm. i hovedets "gang" igennem luften ved kastet............ Det er ihvertfald sådan jeg tænker, når jeg laver mine skydehoveder........og også noget af det grundlæggende teori, som jeg har fået ud af Lars' artikel.....Men måske er det mig, der er helt galt på den, hvilket andre herinde så sikkert vil kommentere på.
Men det funker ihvertfald for migSmile
Mvh.
Michael L.
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 14:55
Hej Martin
Jeg skal på messe i morgen og jeg tager et hjul med en Ambush #6 med som jeg havde tænkt mig at prøve på div. stænger, så måske vi render ind i hinanden, så kan du jo prøve linen.
Mvh Al
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 15:42
Ja hvis jeg kommer derned så kikker jeg da lige efter dig.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down