Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LAKS af Jan Grünwald

 Besvar Besvar
Forfatter
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LAKS af Jan Grünwald
    Sendt: 03 Okt 2013 kl. 12:04
Hej Alle sammen
Nogle af mine surt opsparede mønter forventes brugt i morgen fredag d. 4 oktober  på Jan Grünwalds nye bog LAKS, som en tidlig julegave til mig selvBig smile
 Fordi jeg har læst at der er bogfest i Sport Dres og Grünwald selv kommer og signere sine bøger, vil jeg møde op der for at få en signeret udgave af bogen mellem 15 og 18. Jeg har læst, at LAKS er en opdatering af de tre bedste bøger Jan Grünwald har skrevet, nemlig laks, Kunsten af fiske laks og farlige laksefluer. 
Da jeg har farlige laksefluer og Havørred-spind og flue i saltvand vil jeg høre, om der er nogen der har fået fat i bogen på forhånd og måske kan fortælle mere præcis hvad der menes med opdatering? Samt hvad nyt der er i denne udgave af LAKS i forhold til de tre tidligere bøger? Fordi som arbejdsledig er det lige med at få budgettet til at hænge sammen. Unhappy

SmileN
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 12:24
Nicolai - hvis man er bange for at 'købe katten i sækken' skal man vente og få anmeldelserne med - eller låne den på biblioteket og læse den der først.

Men jeg tror nu roligt du kan regne med at en erfaren herre som JG, der i ordets bogstaveligste forstand har levet som laksefisker i årtier - har fået sidste nyt både på grejfronten og metoderne med i sin nye bog - og vi er mange der glæder os til at læse hans nye bog.

mvh
Heinz
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 12:30
Hej Heinz
Du har ret, jeg er dog ikke bange for at "købe katten i sækken". Det er jo også fordi man kan få en signeret bog i morgen, jeg tænker på at få den nu og ikke vente. Jeg har ind til nu ikke set en signeret biblioteksbog når jeg har lånt bøger der. Det vil så blive min første signeret bog på hylden der hjemme.

SmileN


Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 13:41
Køb bogen senere og tag til Rørvig og fisk ind i mellem, på et eller andet tidspunkt løber du med garanti på Jan G. deroppe :-)
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 14:46
Citat: Nicolai Berthelsen

 Samt hvad nyt der er i denne udgave af LAKS i forhold til de tre tidligere bøger? 

Det kan være at den ikke er trykt på lokumspapir som falder fra hinanden første gang man bladrer i den?
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 15:38
Ja, jeg venter på min i posten. Jeg har de gamle og på den baggrund er forventningerne jo store. Så er spørgsmålet om disse bliver indfriet? Er bogen et genoptryk er kr. 400 jo en del og en nem måde for JG at fortsætte forfatterskabet på. Det er han jo i sin gode ret til og vi kan jo lade være med at købe den.
 
Men JG har jo alle muligheder for at fyre den største og bedste laksefluefiskerbog af og dermed sætte sig endnu bedre tilrette på den danske lystfiskerforfattertrone.
 
Vi kan med rette have kæmpestore forventninger til JG´s nye bog!
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 17:48

Jeg har d.d. stillet  JG. nogle spørgsmål omkring hans nye bog LAKS, da jeg nok er lige så spændt på denne bog som mange andre. To af spørgsmålene  var:

Opdatering, hvad mener du med dette?

Hvad kan jeg forvente af nyt i din nye bog?

og har  lige nu modtaget dette. Håber i kan bruge de to svar som jeg Copy paste her: 

Hurtigt fortalt:

 Flere nye fluer, laksefiskere og fluebindere, mange flere og nye fotos, reviderede og udvidede tekster samt historier og synspunkter omkring moderne laksefluefiskeri.

 Jeg har valgt at bibeholde Laks! næsten som da den udkom i 1985 – dog med omtale af ny laksepolitik og nye laksemuligheder til sidst. Bogen er som et tidsdokument over de seneste 50 års fiskeri og lakseproblematik – hvad vi gjorde, hvad vi oplevede, hvordan vi greb fiskeriet an -  og så den lange deroute, hvor vi kæmpede mod det tiltagende rovfiskeri i havet, ødelæggelsen af uerstattelige lakseelve og ikke forstod hvilken trusel mod vildlaksene de dengang nye havbrug ville blive.

 Når det gælder nye grejer, metoder, fluer, teknik, strategi og synspunkter omkring laks, nutidens lakseforvaltning samt c&r, så ligger det meste i midterafsnittet ”Kunsten at fiske laks       

 VH Jan

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2013 kl. 19:14
Så kom bogen LAKS endelig i mine hænder, førstehåndsindtrykket: hold da helt kæ... for et omslag. Billede af laksen er præget ned i papiret og man kan nærmest mærke de holografiske lakseskæl med fingerspidserne. Selv øjet på laksen reflektere lyste når man bevæger bogen lidt frem og tilbage. Det er bare så flot.   

Mit eksemplar vejer 2kg og 57g, næsten lige så stor som et A4 ark og på nøjagtig 400 sider. Jeg har kun løseligt bladret de mange sider igennem og glæder mig at selve bogens papiret virke som godt gedigent kvalitets papir. 

Bogen indeholder en del flotte fotos af laks, fluer og grej, enkelte fotos fylder hele 2 sider, hvilket virker overvældende. LAKS har som helhed et førstehåndsindtryk, et rigtigt lækkert og flot layout.
 
Nu skal jeg bare også læse bogen. Aften og weekenden skal bruges under dynen, pleje af en lungebetændelse, en god sjat Ardbeg i glasset og med LAKS som eneste underholdning, fordi jeg glæder mig som et lille barn til at læse denne bog.
Holder det skrevne indhold samme standart som layout er der 6xThumbs Up ud af 5 mulige fra mig. - skrevet her fra sengekanten halvvejs under dynen med bog og glassen med Ardbeg Corryvereckan.

/J
Til top
Morten Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Jørgensen

Tilmeldt:: 09 Nov 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 09:29

En fryd for øjet Thumbs Up. Indbinding er virkelig en æstetisk perle.

Meeen så hører roserne bestemt også op !

En pendant til musikernes "Greatest hits", hvor man lige skal vride de sidste penge ud af folk uden at have leveret noget nyt.

Det er meget langt hen ad vejen ren copy/paste fra de 3 bøger (Laks / Kunsten at fiske laks / farlige laksefluer).

- så er det for nemt at være forfatter, hvis man i forvejen er et kendt navn Thumbs Down.

At Hr. Grünwald i forbindelse med mit køb af bogen i den grad så også optræder med så meget arrogance og afstumpethed - ja, det har selvfølgelig heller ikke gjort den samlede oplevelse bedre AngryOuchAngry.

Med tog (kr. 550 for returbillet) fra Odense til SportDres på Nørrebro med det eneste formål at købe en signeret bog. Med i tasken havde jeg Grünwalds komplette bogsamling, som jeg pænt beder ham om også lige at signere.
Men fuldstændig blottet for empati afslår han dette med: "jeg gider altså ikke at sidde herinde til kl. 21, bare fordi jeg skal skrive i din bogsamling". Prøvede pænt at forklare ham, at jeg var rejst herover udelukkende for at få hans underskrift i bøgerne, men det var han fuldstændigt ligeglad med og råbte bare vredt: "Skal du have den nye bog eller ej".

Det skal siges, at der var mange mennesker i butikken, men at der ikke var nogen folk, som stod i kø bag mig! Foreslog uden held desuden at jeg kunne blive i butikken til arrangementet var slut, hvis han så ville skrive i bøgerneUnhappy.

Havde godt hørt rygter om, at manden kunne være temmelig arrogant, men havde da ikke fantasi til at forestille mig, at man kan optræde på en så selvfed måde.

Fy for pokk.. for en hertug OuchAngryAngryAngryAngry
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 09:49
Han er en god forfatter, men som menneske er han en skod type. Mødte ham for mange år siden ved Mørrums elven og hilste pænt på manden, som man nu gør "hej, har du mærket noget". Jeg fik et elevatorblik og ikke et ord blev der sagt fra manden. Jeg kan tilføje, han stod stille og betragtede elven, da jeg passerede ham.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 10:20
Citat: Morten Jørgensen


En fryd for øjet Thumbs Up. Indbinding er virkelig en æstetisk perle.

Meeen så hører roserne bestemt også op !

En pendant til musikernes "Greatest hits", hvor man lige skal vride de sidste penge ud af folk uden at have leveret noget nyt.

Det er meget langt hen ad vejen ren copy/paste fra de 3 bøger (Laks / Kunsten at fiske laks / farlige laksefluer).

- så er det for nemt at være forfatter, hvis man i forvejen er et kendt navn Thumbs Down.

At Hr. Grünwald i forbindelse med mit køb af bogen i den grad så også optræder med så meget arrogance og afstumpethed - ja, det har selvfølgelig heller ikke gjort den samlede oplevelse bedre AngryOuchAngry.

Med tog (kr. 550 for returbillet) fra Odense til SportDres på Nørrebro med det eneste formål at købe en signeret bog. Med i tasken havde jeg Grünwalds komplette bogsamling, som jeg pænt beder ham om også lige at signere.
Men fuldstændig blottet for empati afslår han dette med: "jeg gider altså ikke at sidde herinde til kl. 21, bare fordi jeg skal skrive i din bogsamling". Prøvede pænt at forklare ham, at jeg var rejst herover udelukkende for at få hans underskrift i bøgerne, men det var han fuldstændigt ligeglad med og råbte bare vredt: "Skal du have den nye bog eller ej".

Det skal siges, at der var mange mennesker i butikken, men at der ikke var nogen folk, som stod i kø bag mig! Foreslog uden held desuden at jeg kunne blive i butikken til arrangementet var slut, hvis han så ville skrive i bøgerneUnhappy.

Havde godt hørt rygter om, at manden kunne være temmelig arrogant, men havde da ikke fantasi til at forestille mig, at man kan optræde på en så selvfed måde.

Fy for pokk.. for en hertug OuchAngryAngryAngryAngry

Jeg forstår godt han sagde nej til dig  ... 
Der var mange mennesker i butikken og tænk hvis alle "bare" tog flere bøger med , selvfølgelig skal manden ikke sidde og signere alle sine værker sådan en dag.. .... Din mening om Manden må stå for din egen regning  , han har altid udvist pæn opførsel over for mig  .... 
Steen  


Redigeret af SoftboyDK - 07 Okt 2013 kl. 10:29
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Morten Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Jørgensen

Tilmeldt:: 09 Nov 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 10:51
Citat: SoftboyDK

Jeg forstår godt han sagde nej til dig  ... 
Der var mange mennesker i butikken og tænk hvis alle "bare" tog flere bøger med , selvfølgelig skal manden ikke sidde og signere alle sine værker sådan en dag.. .... 
Steen  

Hvis alle havde haft flere bøger med, og hvis der havde været en kæmpe kø bag ved mig ......

Ja, så havde jeg da haft fuld forståelse for hans afvisning.

Dette var bare IKKE tilfældet !! - derfor min frustration/vrede.

Hans eneste kommentar til, at jeg kom fra Odense, var forøvrigt: "Så var det da godt, at du ikke købte din bog hos de latterlige små skiderikker fra GoFishing"
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 11:11
Jeg forstår stadig godt din afvisning  ...  måske der ikke var kø  , men der var stadig mange mennesker da du spurgte  ... 
Men men  ... vi alle har jo en mening og vi kan desværre ikke alle være enige  .. 

Go fishing bemærkningen den overhørte jeg godt og han sagde dette med et stort smil ..tror ikke der skulle lægges noget bag det  ... :) 

Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Morten Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Jørgensen

Tilmeldt:: 09 Nov 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 11:20
Citat: SoftboyDK

Jeg forstår stadig godt din afvisning  ...  måske der ikke var kø  , men der var stadig mange mennesker da du spurgte  ... 

Ja, ingen kø, men en del mennesker, hvorfor jeg også foreslog, at blive til arrangement sluttede (kl. 18.00, red.).

Go fishing bemærkningen den overhørte jeg godt og han sagde dette med et stort smil ..tror ikke der skulle lægges noget bag det  ... :) 

WRONG, blev bestemt IKKE sagt med et smil. Han var sur over, at de solgte bogen før en given udgivelsesdato, hvilket så heller ikke er i orden, såfremt det er tilfældet ....

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 12:24

Ja jeg kunne desværre ikke selv være der den dag, så hvilke omstændigheder der ellers kunne ligge til grund for din uheldige oplevelse er jo svært at sige.

Men jeg kan da fortælle at jeg har kendt Jan G. i mange år og kan i ingen sammenhænge genkende noget af det som du fortæller her.

Din oplevelse kan sikkert afstedkomme en længere diskussion herinde, og mange vil sandsynligvis på den baggrund tillægge sig en holdning som de intet belæg har for at have da de ikke selv var til stede.

I min dagligdag omgå`s jeg mange forskellige personligheder med vidt forskellig social, faglig og intellektuel baggrund, og noget som jeg ofte har bemærket er at “visse typer” uden forbehold eller respekt forventer andres hjælp som en naturlig selvfølge, og bare ikke rigtigt har forstået den balance der bør være i den “gensidige rundhåndethed”.

Selvfølgelig har jeg dyb sympati for den omstændighed at du kommer rejsende helt fra Odense for at købe en signeret bog af Jan når du fortæller historien her, men ofte går folk fuldstændig skævt af hinanden, måske fordi der signaleres en umiddelbar forventning om at “andre kan bare….”så lad være alle i andre, med at tage parti eller dømme i en hændelse som kun er fortalt fra en side.

Det er egentligt sjovt hvor forskellige indtryk og resultater vi oplever hos de samme mennesker, og somme tider kan det være klogt at se sig selv i spejlet.


Mvh

Jim.


Til top
Go-Fishing Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Go Fishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Go Fishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 12:31
Og her er det vist på sin plads at jeg lige kommer ind.

Da vi hørte om Jan Grünwald's nye bog tog vi kontakt med ham/forlaget og spurgte på den med henblik på at sælge den.
Selvfølgelig ingen problem - vi bestilte en portion. Leveringen skulle være i starten af oktober.
Derfor var det en glædelig overraskelse da bøgerne dukkede op sidst i september i stedet, sammen med en faktura som fluks blev betalt.

Helt naturligt begyndte vi derefter at sælge af bøgerne. 3 - 4 dage senere får vi så pludselig en henvendelse fra forlaget om at bøgerne slet ikke må sælges endnu. Det har på INTET tidspunkt været nævnt før.

Så ja, vi solgte i god tro nogle få bøger som vi havde modtaget, købt og betalt før Jan Grünwald lavede sit arrangement hos en af vores kollegaerne.
Hvis det har ødelagt nogens nattesøvn så kan vi kun beklage...

Hilsen en af de latterlige små skiderikker fra Go-Fishing

Vi ses derude i den virkelige fiskeverden
Claus
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 12:39
 er det ikke nu at denne tråd skal stoppe!!!   alt er redet ud,  står fin og ren.  mvh. steen.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 12:40
Att. Claus/GOFI

Hej med dig.

Du er suverænt den mest innovative, sympatiske og dygtige fluefisker i DK p.t.

Jeg har alle de film, som du medvirker i.

GOFI er suverænt den bedste forretning m.h.t. fluefiskeri/-binding i DK.

Ja, verdenen er fuld af små skiderikker, men du/I er så ABSOLUT ikke blandt dem

M.v.h.
Carsten Damm
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 12:43
Og jo, jeg er også DYBT skuffet over Copy/Paste i laks

Og så tager vi lige Mörrum igen igen igen

Øv, ellers en flot bog.

M.v.h.
Carsten Damm
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 13:42
Hej Claus
 
Det ser nu ud til at en af dine medarbejdere godt vidste at den først udkom d 8 okt...Clap
 
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Go-Fishing Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Go Fishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Go Fishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 13:48
Hej Klaus

Ja - ca. 8. oktober det fik vi også at vide, men da vi så modtager bogen d. 26. september tror jeg det var, så begynder vi da at sælge den når ikke andet er aftalt..

Nå pyt - som Steen siger, der er vist ikke mere i den sag..

Bedste hilsner

Claus

Redigeret af Go Fishing - 07 Okt 2013 kl. 14:44
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 14:59
Altid sjov med disse tråde og når så nogle af hovedpersoner deltager så giver det lige lidt ekstra krydderi.
 
Jeg venter stadig på min i posten og uanset hvor meget det kopieret fra de gamle så kommer den ind i samlingen. Man kan kun have store forventninger, og nogle gange er forventningens glæde den største.
 
Jeg havde nok også forventet at JG havde signeret mine bøger, hvis jeg var taget den lange vej - så lang tid tager det da heller ikke. Og ret beset så skader det jo heller ikke JG´s forretning.
 
 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 15:23
Havde jeg skrevet bøger, ja så havde jeg beæret og med glæde signeret dem alle.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 15:41
Sørgeligt at manden ikk gad tage sig tid, det er sådan man mister
sine kunder! Forfatter, grejbiks osv...

Og hvad så hvis alle sku ha signeret 5 bøger? Eller 10?
Herre Gud da, de kommer for at møde, hvem ved deres "idol" hvor travlt kan han ha?

Specielt hvis det bare er copy paste...

Det er da en smule sørgeligt!
Specielt efter han har fået fortalt omstændighederne
Med den lange rejse!

Det må alt andet end lige være hans eget formål
at skabe glæde og positivitet omkring den "realese".

Der er nok nogle som skifter "idol" ud med "idiot"

Kun forstå hvis han hed "bieber og der var 50.000 der sku
ha signeret... Nej..

Det er sku stadig ikk godt nok...

Skriv under, smil, en hurtig sludder så er kunderne glade,
Det andet er sku for dumt.


Det må være stjernenykker

Blot min personlige vurdering/mening.

Og nej jeg kender ikke Jan, hans bøger osv. Så lad blot
Den del ligge. :-)

Kan kun give Nicolai 200% !

Redigeret af Steffan - 07 Okt 2013 kl. 15:43
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 16:51
Jeg havde engang taget en bog, skrevet af Barry og Cathy Beck, med fra Danmark til Los Roques, fordi jeg vidste at de var der med et hold fluefiskere fra USA. Ingen fine fornemmelser her, da jeg spurgte til en signatur. Tværtimod gav det Cathy tårer i øjnene ;-)


www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2013 kl. 17:16
Jeg glæder mig til at få fat i bogen, signatur eller ej. Den "gamle" laks blev handlet som brugt for 1.000 kr. hér på sitet, så at kunne købe den til 400 kr. incl. noget ekstra, copypastet eller ej, må da alt andet lige været et godt køb!

Han er for mig at se, den bedste lystfiskerskribent/forfatter ved siden af Svend Saabye. De kan/kunne begge skrive så fængslende, at man nærmest føler/følte, at man selv var tilstede og oplevede det!

Bo
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2013 kl. 10:36
Kan kun være enig med dig Bo.., mener også at Jan G. og Svend Saabye er nogen af de bedste forfattere hvad fiskebøger angår!

Vil nu lige nævne Michael Beck Hansen.., syntes nu osse´ han gør der ok.

Har selv fra Jan G. hånd.

Farlige Laksefluer
Farlige Havørredfluer
Jan G. Greatest
Havørred spin og flue i saltvand
Kunsten at fiske Laks
Laks.

Om jeg så skal have den nye.., ved jeg ikke endnu!
Meeen bliver dog lidt skuffet over at høre Jan G. skulle være sådan en Arrogant herre!

Kan måske også være lidt anstrengende, at være en kendis inden for ens yrke.., alle vil jo nok gerne have en bid af idolet

Men en dygtig bogskriver det er han helt sikkert   

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2013 kl. 11:16
Kunne man forestille at Jan G faktisk foragter alt hvad der høre med til at være en "kendis" i branchen, men i virkeligheden bare er en lystfisker der er begavet med et stort talent for at kunne beskrive sine fiske oplevelser og holdninger til den måde vi behandler laksen på! 
Hvis det er sandt giver det vel god mening at bruge så lidt tid som muligt på 
at skrive autografer og reklamere for fiskegrej og "brande" sig selv som en slags legende! 
Enig i at det som forveksling kan ligne arrogance!
 
VH
Henrik

Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2013 kl. 11:23
Det kan man meget vel forestille sig. Uden det skal handle om selve manden (som jeg ikke kender og med garanti er en fantastisk person) så vil jeg dog holde på at har man sagt A må man også sige B.
 
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2013 kl. 16:06
Se e.v.t. :

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=116121

(Undskyld, jeg gør det IKKE igen
)

K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down