Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ir i lynlås .. hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ir i lynlås .. hjælp
    Sendt: 29 Jun 2015 kl. 22:11
hey derude

jeg har mig en guideline drifter som jeg har brugt alt for lidt, og desværre ikke plejet helt efter reglerne. Det har resulteret i et par lynlåse der sidder uhjælpelige fast. Jeg har forsøgt med WD40 uden held, er der andre husråd som evt. kan afhjælpe det ?!

Jeg er ikke klar over om det er ir eller salt.
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2015 kl. 22:18
Hej Ørde.
Giv dine lynlåse et ordentligt pulver med vd 40, og vent til i morgen med at manipulere med låsene. Med andre ord: Giv tid.
Har selv stået i samme situation. Held og lykke.
Mvh. Ivan.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2015 kl. 23:02
WD 40.er et naftaolie produkt der kan skade blæren i flyderingen, så måske ikke den bedste idé. Mit bud er 1. Vask med lunken vand og en tandbørste. 2. Lad tørre. 3. Smør med silicone olie af den type man giver gummilisterne i bilen til vinter. Det bør kunne klare sådan en sag. 
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2015 kl. 23:18
jeg giver det et skud .. tak for hjælpen derude!
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2015 kl. 23:18
Smør lynlåsen efterfølgende med samme smøremiddel man bruger til dykkerdragter
Jeg benytter dette produkt og det virker

http://www.grejfreak.dk/outdoorshop/product/mcnett-zip-care-lynlaasolie-4013/?gclid=CjwKEAjw_MisBRCTuNPfoMqU4ngSJACrJv1Vv4BbYQTqO4EjrU1UQvAviWqEupQ_0jTJvzy6EINxRhoCA5Pw_wcB

samme flaske koster ca 20kr mere i en alm. dykkerbutik

/J

Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2015 kl. 10:29
Man kan hos bådforhandlere købe en pasta som forhindrer korrosion fra saltvand på bla alu og metal.. kan ikke huske hvad det hedder, men mon ikke det kan løse problemet
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down