Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

line til bjerkreim

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: line til bjerkreim
    Sendt: 15 Dec 2011 kl. 12:45
hej alle..
 
skal til bjerkreimevlen næste år så vil lige have styr på mine liner.
 
hva jeg jeg vælge? har en 13" #8/9loomis stinger har læst gode ting om Guideline DDC Connect og Zpey compack ?
 
nogen der har erfaring med disse to liner og hva mener i jeg skal vælge?
 
hvor tyk skal min tip være til dette fiskeri ?
 
Tak
 
Dennis Schaumann 
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 13:07
Hej Dennis.
Du skal i første omgang ikke vælge line til Bjerkreim, men til din stang....
 
Alt efter hvornår på sæsonen du skal derop, så bør du have følgende liner med:
 
Flydende
Sinktip
Synkende.
 
Synkedensiteten behøver ikke være i den tunge ende, laksen skal nok komme op til dine fluer (hvis den har lyst).
 
Udover disse, bør du have forfang med, gerne polyleader, også i forskellige densiteter.
 
Sidste tur (august) brugte vi mest flydende line med synkende polyleader. Jeg fiskede også med sinktip skydehoved og forskellige polyleader, og jeg havde ikke indtrykket af at jeg kom ret langt ned i vandet. MEN, det var også fordi vandet var lavt, så laksen stod i de hurtige stryg i indgangen til en pool.
 
Som tip til dine liner bør du ikke bruge tyndere end 0.30 som absolut minimum. Selvom det primært er smålaks, så ER der fisk over 10 kilo. Og elven har mange store sten i vandet, og træer langs kanten, som i begge tilfælde kan betyde at du må lægge hårdt pres på fisken.
 
Jeg er sikker på at du kan finde f.eks et Scierra MWF-kit som passer til din stang, så har du de liner du skal bruge (og køb et par ekstra forfang)
 
/Jan
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down