Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Havørredens føde i øjeblikket ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Havørredens føde i øjeblikket ?
    Sendt: 23 Nov 2009 kl. 18:50
Davs allesammen

nu sidder jeg her og er igang med at lave en reje imitation og så kom jeg til at tænke på hvad der egentlig er af føde på kysterne og eller i fjorden, som havørreden lever af ?

Håber der er nogle der ved det ?

Cheers Jonathan
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 19:14
lige p.t i fjorden er en kutling nok i fare zonen

På den åbne kyst ville jeg mene det er tanglopper, de går meget efter inde på det lave vand
Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 19:36
okay, dvs at der ikke er fisk inde i fjorden mere ?

Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 19:37
jo der ville altid være havørred i inderfjorden ´´ fjordørred´´


Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 19:39
okay cool

ved du hvad de lever af ?

jeg er kun 17 år og har meget at lærer.. men vil meget gerne vide mere om det hele, har prøvet at læse om rejer osv. der står bare ikke så meget om det..

Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 21:56
Thja..........rejerne plejer at trække ud på dybere vand om vinteren.........men på trods af det, er en af storfanger fluerne i Limfjorden om vinteren en provokation-rejeimitation ved navn: ´´Pink glimmerreje´´ Den burde du have hørt om før ;-)......eller ihvertfald skulle der være en god chance for at du kender den ;-)...... Tror nu heller ikke at ørrederne går så meget op i, hvad der er af fødeemner, da jeg ikke tror, at den kender til hvilke fødeemner, der er skal være på dette tidspunkt af året. Den hugger bare på de fødeemner den kender.........eller af de ting den bliver provokeret af.
Så fortsæt du bare med at binde rejeimitationer......de kan være lige så giftige som en kutlinge imitation........
Men så igen.........det er jo kun min egen teori ;-)
Mvh.
Michael L.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 22:05
En tur på biblioteket:-)

- se linket HER

Der er stadig store tobiser på den åbne kyst.
Til top
Jonathan Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jonathan Gregersen Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2009
Geografisk: Roskilde - Osted
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jonathan Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 22:41
fedt !

tusind tak, jeg har brugt hele aftenen (høj på lak dampe) på at udvikle min egen type reje, og ja jeg må sige ud for hvad jeg selv synes at den ligner en reje :b

kender godt den pink glimmerreje :)

det eneste der mangler nu er egentlig bare blæst fra den rigtige vinkel og så er det ud og prøve nye spot's af med kammeraten :b (google map er genialt til den slags)

og Jesper ! tak for linket :b

hvis i har flere fif til havørred fiskeriet i øjeblikket generalt.. helst i fjord, for går på gymnasie så har lidt sent fri... så sig til ! vil meget gerne have tricks og tips !



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down