Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

så fik gedden ram på mig

 Besvar Besvar
Forfatter
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: så fik gedden ram på mig
    Sendt: 06 Aug 2013 kl. 10:57
Efter en fin geddetur, så var det pludseligt mig der skulle kroges.

Jeg havde taget gedden på 6-7 kg op for at få taget billede. Uheldigvis havde jeg ikke fået særligt godt fat i halen og da jeg mistede grebet. Tabte jeg gedden i den ene hånd i båden. Uheldig for mig var at jeg ikke havde afkroget rovdyret og ville gøre det efter billede. 10 sek efter den kom op at vandet var det så ikke kun gedden der var krogen men også mit lår. Krogen fra en 40 cm jig sad fast i både mig og gedden. Ikke specielt rart siger jeg bare. Men min makker var hurtigt og sagde nu holder du lige fast i gedden og så afkroger jeg den, så i løbet 10 sek. Havde han afkroget gedden, og smidt den tilbage i vandet og jeg kunne sætte mig ned og forsøge at få den store krog ud af låret. 

Heldigvis var åbningen på såret blevet 1 cm langt, sådan at modhagen kunne lirkes ud. Og nu ved jeg hvordan mi lår se ud længere nede:-) Så folkens gedden er sku en sej fisk, hvis den kæmper sådan med en stor krog i munden. For det da ikke videre behageligt at få krogen ud igen. Tingene går så hurtigt, så smerten er ikke så slem som jeg havde regnet med. Men det handlede jo også bare om at få den ud.... :-) så husk vær sød ved fisken. Jeg prøver altid at være så god så muligt. Men denne gang blev jeg straffet....

Så kan man sku lære det.....
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 11:07
Det kan såmænd hænde for os allesammen. Håber du er stivkrampevaccineret inden for de sidste 10 år. Ellers vil det være en svær god ide at få det gjort.
God bedring herfra.
Mvh. Ivan.
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 11:10
Surt uheld Anders
Men klem modhagerne ind.. Så er det lidt nemmere

Mvh Bruno
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 11:52
Sådan er det at være geddefisker altså en rigtig mand, man får sine ar i kampens hede og "tøserne" ---- de må nøjes med at fiske efter ørreder og den slags.
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 11:56
Jeg er helt enig steen. Vi vaskede jo også bare såret med rent vand, serviet og GAFFA tape og så videre med fiskeriet. 
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Rasmus Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus Jacobsen

Tilmeldt:: 23 Mar 2003
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 12:54
Så så Steen, det er skam også farligt at fiske ørreder. Jeg mindes tydeligt en morgen på moesgaard strand, hvor vinden bar min flueline ind bag mig med det resultat at en grå frede borede sig godt ind bag mit højre øre.
Efter adskillige forsøg fra både min makker og jeg selv måtte vi indse at den sad for godt fast og min makker konstaterer. "Vi må nok hellere klippe linen og så skal jeg nok køre dig på skadestuen om et par timer"
 
to timer efter sad jeg på skadestuen og ventede. En sygeplejerske kommer ud og konstaterer at jeg ikke er døende og at jeg nok kommer bag i køen. Der kommer faktisk en lind strøm af sygeplejersker og læger der lige skal se ham med fluen i øret, men de har ikke tid til at tage skidtet ud Cry
 
Efter tre timers venten tog jeg hjem og ordnede det med en tang
 
En blodig fortælling fra en ørredfiskers dag Wink
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 12:56
He he :-) har også hørt en der krogede datteren i øret ved Simons. Mon hans kone blev glad :-///
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 12:58
Citat: ab78

He he :-) har også hørt en der krogede datteren i øret ved Simons. Mon hans kone blev glad :-///
 
Gratis hul i ørene? Eller... LOL
-------------------------------------
 
Avs Anders!
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 17:45
Der findes kun en fisk det er Gedden resten er agn ?
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 17:48
Citat: IPN

Det kan såmænd hænde for os allesammen. Håber du er stivkrampevaccineret inden for de sidste 10 år. Ellers vil det være en svær god ide at få det gjort.
God bedring herfra.
Mvh. Ivan.


Clap

Fuldstændig rigtigt kommenteret Ivan. Det er yderst vigtigt for os lystfiskeren med den stivkrampe. 
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 21:23
Citat: Fjord Fiskeren

Surt uheld Anders
Men klem modhagerne ind.. Så er det lidt nemmere

Mvh Bruno

Helt enig makker :-D

Både for fisken og sin egen skyld. Har ingen modhager på krogene for afkrogningen går 10 gange hurtigere, og til nødstilfælde har jeg en mini boltsaks der snildt klipper store kroge over.

Forrige vinter fik jeg en stor trekrog i fingeren lige efter jeg havde lavet et gældegreb. Der var jeg svært tilfreds med at jeg ikke havde modhager på :-D

For satan det blødte i en uendelighed, men det må man tage med :-)

Til top
Anders Bai Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skovsnegl Avatar

Tilmeldt:: 26 Jul 2002
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skovsnegl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 22:24
Apropos den type historier...

Som dreng fiskede jeg ved ørredsøerne på Hessellund camping, hvor en yngre dreng også fiskede - med sin mor bl.a.
Drengen havde fået bundet en geddewobler på linen, og idet han slyngede den afsted, fik en af trekrogene fat i moderens pande og gik i bund til roden. Hun blev ret bleg og de forlod hurtigt stedet.

Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 22:59
Alle i modige "Gedde-fiskere", i skulle prøve og tage på en udflugt til varmere himmelstrøg og prøve kræfter med det i ser her:

http://www.youtube.com/watch?v=5dNiSyclu-k

Så kommer gedden som farligt dyr nok lidt i baggrunden!

Og selv os fluefiskere går gerne efter dem, med udtalt "forsigtighed" ved landing Wink
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 23:18
Arrrrh... Michael Ladefoged... Håndlanding af en gedde er altid lidt skummelt, man er sgu aldrig helt sikker på hvad der kommer til at ske med ens hænder/fingre når den pludselig reagerer uventet og kaster sig rundt med ca. 600 tænder i munden + skarpe gællegitre .... Wink

Har desuden et par gange oplevet at gedder har sprunget fri af vandet og ramt mig i flyderingen under fighten LOL

mvh Rasmus


Redigeret af rasmushansen.com - 06 Aug 2013 kl. 23:24
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2013 kl. 23:24
LOL
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down