Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Let fluehjul?

 Besvar Besvar
Forfatter
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Let fluehjul?
    Sendt: 13 Nov 2009 kl. 16:16
Jeg ser mig lidt omkring efter et meget let fluehjul fra #3 og nedefter. De letteste fluehjul jeg er kommet frem til er Waterworks ULA P-Series og Sage Click. Er der nogen af jer der har kendskab til fluehjul der evt. skulle være lettere?
Tc
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 16:25
hej tc rasmussen. du kunne være vision cdc #3-4 68 gram
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 16:30
hej tc rasmussen. det kunne også være et galvan torque # 3 de fås begge to hos tackleshop.dk
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 16:43
Hej Leif
På hjemmesiden vejer begge hjul omkring de 4,2oz i forhold til eks. Sage Click III der vejer 2,5oz.
Så umiddelbart som jeg kan se, er de ikke lettere, men tak for dit input.
Tc
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 20:27
Hej TC

Jeg vil tro at det er de letteste du har der, men er det ikke let nok?

Martin
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 20:27
danielsson traditional eller Waterworks p series :-)

mik
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 20:54
Hardy Flyweight 67 gr. (2 3/8 oz) og Orvis CFO II en nullermand eller to lettere.
HG
Til top
kristian bartholin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bartholin2

Tilmeldt:: 02 Dec 2008
Geografisk: skåne
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bartholin2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 23:01
hej jeg har et Hardy Flyweigh til salg brugt en gang.
et litespeed det er også to meget lette hjul, er blevet brugt til # 2-3

mvh kristian.
31722755
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 07:42
Martin Honoré skrev: Hej TC

Jeg vil tro at det er de letteste du har der, men er det ikke let nok?

Martin



Hej Martin

Jo! De er måske lette nok. Det handler om en #2 stang, hvor jeg har prøvet Danielsson Midge (vægt 2.75oz – 78g) på. Det kan også bruges, men ville gerne ha’ flyttet balancepunktet en anelse længere frem, bare for at være lidt besværlig ;-) .
Jeg er så begyndt at undersøge hvilke hjul der evt. var lettere og er kommet frem til Waterworks ULA P.1 (2,7oz – 76g) og Sage Click II (2,4oz – 68g).
Det er pt. nok Sage jeg skal satse på, da ca. 2g nok ikke flytter meget på balancepunktet.

Det kunne jo godt være der var en der havde et let fluehjul i ærmet, de havde set eller oplevet et sted ude i den store verden.

Tak til alle, der ind til videre har brugt til på mit indlæg.
Tc

Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 07:52
Heinz Gerhard skrev: Hardy Flyweight 67 gr. (2 3/8 oz) og Orvis CFO II en nullermand eller to lettere.
HG




Hej Heinz

Hardy flyweight vejer efter mine oplysninger 2,75oz og Orvis CFO I 3.6oz og så vidt jeg har fået oplyst er 1oz = 28.35g, men tak for dit input.

Tc

Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 08:57
TC Rasmussen skrev: <



Hej Heinz

Hardy flyweight vejer efter mine oplysninger 2,75oz og Orvis CFO I 3.6oz og så vidt jeg har fået oplyst er 1oz = 28.35g, men tak for dit input.

Tc

...


TC - jeg tror dine oplysninger er skæve. Jeg har dels taget Hardy hjulets vægt fra Hardy katalog (!) - og dels har jeg vejet begge de nævnte hjul på en meget nøjagtig brevvægt her i huset - sidst men ikke mindst var der tale om et CFO II hjul.
mvh
Heinz
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 17:09
Heinz Gerhard skrev: <

TC - jeg tror dine oplysninger er skæve. Jeg har dels taget Hardy hjulets vægt fra Hardy katalog (!) - og dels har jeg vejet begge de nævnte hjul på en meget nøjagtig brevvægt her i huset - sidst men ikke mindst var der tale om et CFO II hjul.
mvh
Heinz



Hej Heinz
Underligt for på deres hjemmeside står der noget andet.

- se linket HER

http://fly.hardyfishing.com/en-gb/products/reels/classic-reels/lightweight-reels/

- se linket HER


Jeg tror selvfølgelig på dig når du siger det, men så er det jo ikke nemt at søge efter et let fluehjul når man ikke kan regne med hvad de skriver på deres hjemmeside.

Du har altså vejet begge de omtalte hjul til omkring de 67g?

Tc






Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 19:11
Hej TC

Jeg er i den klassiske afdeling - og regner derfor ikke med alle de mange repro-hjul som Hardy får lavet i Kina osv., Et sådant nyproduceret Flyweight koster over 2000 kr. - hvor man kan købe et af de oprindelige (som jeg har vejet og som jeg har kataloger på) for det halve.

Ligeledes er Orvis CFO II - jo en klassiker, som man kan købe til rimelige penge - og som er noget af det mest lækre du kan tænke dig. Orvis laver idag også CFO-hjul - men de er ikke i nærheden af de oprindelige CFO - som meget apropos blev lavet af Hardy (CFO II ligner til forveksling Flyweight)

Så vi kan meget vel begge have ret - men jeg ville vælge et af de oprindelige - men det er lidt som med piger - der er noget for enhver smag.

Go' jagt !

mvh
Heinz
ps: jeg har brugt begge de nævnte hjul på en Orvis ´´Seven-Three´´ #3 - de rummer lige en klasse 3 line - og en smule bagline af den tynde !
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down