Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stor Stor fisk

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stor Stor fisk
    Sendt: 01 Dec 2013 kl. 09:10
Hej Alle
På Skive Lystfiskerforenings generalforsamling blev Johnny Filthat udnævnt til årets storfanger. En flot fisk på 11,6 kg, velfortjent på grund af hans store arbejde med fiske og vandpleje.Thumbs Up
Men det var måden, han fortalte om fangsten på, der var speciel.Wink
Efter en naturligvis hård kamp, havde han fået fisken til at ligge udkørt ved kanten af åen.
Han var så gået ud i åen for at løfte fisken op på land. Herved stod han med ryggen til åen og fisken liggende imellem sig og land. Da han løftede fisken op på brinken, hørte han en plasken bagved sig. Han vendte sig om og så, det var rygfinner og haler af mange af de andre fisk i åen. Vandet var sunket så meget, da han havde løftet sin fisk op, at der ikke var nok vand til de andre at svømme i.LOL
Som han fortalte. "Jeg havde nær sat fisken ud igen for at få vandet til at stige". 
mvh Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2013 kl. 09:30
Huggo historie, men en ged humor
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2013 kl. 13:54
God værkstedshumorLOL
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2013 kl. 15:01
Hej Lasse.
Karup og Lindenborg er endnu ikke kommet op på tidligere tiders vandspejl, efter vores 2 små fisk..
A


Redigeret af ajk - 01 Dec 2013 kl. 15:02
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2013 kl. 15:18
Hej Arne
Det ser ellers lovende ud for fremtiden hernede.Hug
Vi el-fiskede i går fra Karup By og til Flyvestationens klubhus. En kort strækning.
Vi fik 74 hunner og 26 hanner i god størrelse og meget fin tilstand.Big smile
Fiskenes gode tilstand skyldtes temmelig sikkert, den geniale ide med el-sikret letvægts hyttefad, vi fik nordenfjords fra. Der kommer mange interessante ideer oppe fra det lovløse område.Wink
mvh Lasse Hagebro
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 01:35
skøntSmile
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 17:33
Lasse Som du ved er vi nogle ignorenter uden insigt os norden fjords men ham Emil er nu ikke så dum  PS Vi går også ind for frit Vendsyssel vi har endog vores eget flag ( Vendelbrog ) som vi selvfølgelig flager med
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 17:40
hehe ja sikke en krabat... mon andre har prøvet det på kysten?
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 17:42
Den eller De har jo været på kysten det er bare at finde dem Wink
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:05
Slet ingen Regnbuer i Karup?
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:13
Hej John
Det lyder jo også på sproget, når man taler med Emil at han er en af de indfødte.Big smile
Er der ikke noget med at i stammer fra Cimberne og Teotonerne. Det var dem, der kørte på deres skjolde ned af Alperne og bankede Romerne. Kunne i ikke gøre det igen, så vi kunne få vores 40 milliarder tilbage, som de snød os for i en toghandel.Angry
Jeg tror, en Nordjydsk brugtbilhandler kunne have lavet en bedre handel, end de top embedsmænd og jurister i ministeriet gjorde.Wink
Sikke meget gydegrus og Tangeværks nedlæggelser, vi kunne få for de penge.Wink
mvh Lasse Hagebro


Redigeret af lasse hagebro - 02 Dec 2013 kl. 18:24
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:22

Jo Han er også indfødt Så lidt statistik på en anden tråd omhandlede det dine rugekasser ? Eller har du mundkurv på fra de bedre vidende Wink Man ved jo aldrig jyder er ikke helt velsete slet ikke når man bevæger sig nord på de har jo selv en mening og holder ved den

Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:33
Hej Henrik
Meget få regnbueørreder i Karup Å.Big smile
Men så mange havørreder, at vi må gå om bag en busk, når vi sætter orm på, ellers tager de ormene ud af hånden på dig, før du har sat den på krogen. Bare det at du tager låget af en dåse, reagerer de på.Hug
mvh Lasse Hagebro
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:35
Lasse er det så nødvendigt med flere eller skal man kunne gå over åen tørskoet på dem LOL 
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:36
Hej John
At jeg i øjeblikket holder lav profil, med det jeg ikke må tale om, betyder ikke at det ligger stille tvært imod.Wink
mvh Lasse Hagebro
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:40
Det var rart at høre du er en rigtig jyde Har i  i KÅS overvejer ulandsbistand i form af fisk til udsætning ( DETTE ER IRONISK MENT TIL DEM DER IKKR FORSTÅR IRONI ) over thereBig smile
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:41
undskuld stave fejl det var IKKE
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:48
Hej John
Det er ikke nødvendig med flere på de nederste stræk. Men da vi har 60 km godt vandløb, skal vi have dem fordelt over hele å strækningen. Der vil så blive en mere årlig stabil bestand , og en bedre fordeling af lystfiskerne. Som det er nu, trækker en stor del af fiskene efter først liggende dambrug, der er i Haderis Å. Det er ikke sundt for hverken fisk eller lystfiskere. Men der er jo råd for det. Alle ved jo, at en fisk vender tilbage til den gydebanke, den er født på.Wink
mvh Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:53
Hej John
Vi ned skærer hver år på vores udsætninger af dambrugsfremstillet fisk, heldigvis.
Vi ville jo så gerne, at de sparede penge kunne bruges til gydegrus.Embarrassed
mvh Lasse Hagebro
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:56
Det samme problem er i Lindenborg de drejer af i skibsted/lyngby åen op til dambruget hvor knudsen lavede vores yngel i gamle dage det betyder at kilometervis af gydebanker ovenfor rødemølle ikke bliver brugt i det omfang der er plads til desværre
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:58
Der er lavet masser af gydebanker i skibsted/lyngbyåen udover dem der var i forvejen i gamle dage var det vores buffer hvis vi ikke fik de fisk i hovedløbet vi skulle bruge
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 18:59
Hej John
Når jeg får mundkurven af, vil jeg gerne fortælle jer hvad i kan gøre.Wink
mvh Lasse Hagebro
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 19:05

Lasse næste gang du ringer skal jeg give dig lidt at tygge på fra 80erne og 90erne men ikke her Vi kan skrives ved senere

Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 20:00
Hej Lasse.
Vi har jo som du ved ikke sat yngel ud i Lindenborg i mange år, da vores vildfiskestammes gylle er ved at slå hele Limfjorden ihjel.
Derfor arbejder vi i en grøn gruppe heroppe på at få indført tvungen Catch and Kill.
A
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2013 kl. 21:19
Hej Arne
Det kan blive et problem, for dem der ikke kender dig og tror på hvad du skriver.Big smile
Men hvorfor skal livet være så kedeligt og folk tage det så højtidelig.
Ofte er det sådan, at de skriftkloge skjuler deres uvidenhed ved at indtage en arrogant holdning og bruge deres titel til at beskytte sig.Wink
mvh Lasse Hagebro
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 14:44
Det kan godt være I jyder har en del agnfisk i åerne.  Men her på Sjælland har vi havørreder ved kysterne i rå mængder.
Jeg var på kysten i starten af november og var netop ved at vade ud i vandet, da jeg snublede over en sten.  Stangen røg ud af hånden på mig og fløj i en stor bue gennem luften.  Til min store overraskelse forsvandt den ikke i vandet, da den landede men blev stående lodret i vandet som en flagstang der ragede 9 fod op. Jeg så nu at hele bugten jeg stod i var levende af kæmpestimer af havørreder. Overalt ragede ryg- og halefinner op af vandet og jeg forstod at min stang var klemt fast i en af de største stimer ørred jeg nogensinde har set.  Jeg kunne nu følge min stang blive ført rundt af stimen og stor var min glæde da den kom så tæt på land at jeg kunne springe ud og skræmme stimen så jeg kunne få fat på min stang.  Stangen var uskadt men lugtede fælt af ørred på håndtaget. 
Jeg opdagede nu at der var fisk på fluen, som jo havde været trukket rundt efter havørredstimen som en trollingagn. Stor var min forbavselse da jeg efter en hård fight kunne lande hele 4 havørreder, den ene større end den anden.  Den første ørred havde hugget på fluen (pattegris str. 8), den næste havde slugt den første ørred osv.  Den sidste var en ordentlig krabat på hele 24 kg som jeg havde en del besvær med at få bakset ned i baggagerummet på bilen.  Alle fire var flotte blanke overspringere.
Knæk og bræk
Lasse C
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 15:21
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 15:30
Hej Lasse
Du må ikke fortælle sådan noget, så kommer vi over og fanger jeres fisk.Big smile
Det er bedre, at holde det som et af dine hemmelige steder.Wink
mvh
den anden Lasse Hagebro


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 16:05
Arne det er et meget stort problem med alle de havørreder jeg har overvejet garn det går lidt hurtigere og så kunne man levere dem til kattens værn Mine katte gider sku ikke havørreder mere
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2013 kl. 17:46
Citat: lasse hagebro

Hej Lasse
Du må ikke fortælle sådan noget, så kommer vi over og fanger jeres fisk.Big smile
Det er bedre, at holde det som et af dine hemmelige steder.Wink
mvh
den anden Lasse Hagebro



Hej Lasse Hagebro

Tak for dit gode råd.  Ikke et ord til nogen om Reersø.  I er meget velkomne til at komme over og hente et par Musholm regnbuer eller ti.  Dem har vi pt rigeligt af.
(put and take) 

hilsen lasse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down